Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 23-03-12, 19:22   #1
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default eroare 16719 crankshaft position malfunction

Am mai deschis un topic ma jos cu mai multe erori in bord cum e ESP,sonda aceea galbena ca o vana,si in turatie EPC care protejeaza motorul de suprasolicitare.Total povestea incepe in felul urmator:
Cum s-a incalzit vremea golful meu 4 1,6i SR,BFQ automatik,a inceput sa faca figuri,pornirea grea la prima cheie,miros de benzina nearsa,tremurat in relanti,si cateva rateuri.
Bun ma duc la tester si imi iese erorr 16719 Cranckshaft Position Malfunction
Si ne-am gandit la senzorul de la vibrochen bun aduc senzor nou il pun si surpriza aceeasi eroare.
Urmatorul pas hai sa verificam distributia si surpriza sarita de la punct o juma de dinte.
Aduc distributie noua o pun la punct tot kitul SKF dau cheie si surpriza acceasi eroare dar mersul motorului foarte frumos rotund perfect chiar.
Deja am inebunit dupa ce am cheltuit vreo 850ron tot acceasi eroare.
Uitandu-am si eu pe forum parca vazusem un topic dar vag asa am retinut ca cineva zicea ca fisa de la senzor se poate masura si trebuie sa aiba 5volti pe pinul1 si pinul5.
Ok hai sa masuram si noi sa vedem daca avem 5 volti masuram si ne da doar 2,8volti.
Bun concluzia este ca dupa ce am pus tot nou pe ea rezulta ca de la fisa pana la calculatorul masini ECU credem ca ar fi un fir intrerupt sau corodat sau face masa nu stiu exact.
Cert este ca masina da aceasi si unica eroare 16719 Crankshaft position malfunction.La cauze spune ca ar fi wiring CKP/ RPM senzor

Last edited by bogdan cristi; 23-03-12 at 19:26.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 23-03-12, 19:24   #2
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Fratilor daca stiti vreunu sau v-a pricepeti ziceti si mie ce poate fi sau ce se poate face poate un electrician ma lamureste ce am de facut oricum am inteles ca trebuie sa verific instalatia adika tronsonul care duce la ECU.Deja am disperat si am cheltuit o gramada de bani.Va rog mult postati daca stiti ceva in legatura cu asta.

Last edited by bogdan cristi; 23-03-12 at 19:26.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 24-03-12, 07:52   #3
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

chiar nu isi face nimeni mila si de mine? sa imi dea o lamurire? ce sa fac cu problema asta?
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 10:43   #4
bizkitt

Stage 2
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 25
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Salut Bogdan, senzorul care l-ai schimbat este OEM? (06A906433C) normal daca senzorul este ok firele sunt ok dupa o resetare cu bateria la a 4-5 pornire ar trebui sa-ti dispara errorile din bord. Scoate ECU`l masinii verifica toti pinii curata lasa-l deconectat cam 10 min dupa care il pui la loc faci 4-5 drumuri de minim 30 min si in cazul in care totul e ok ecu se readapteaza si becurile din bord trebuie sa se stinga, daca tot nu dispar atunci incerca cu un alt senzor.
bizkitt is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 13:45   #5
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Salut in sfarsit cineva incearca sa ma ajute si pe mine cu un sfat.Deci sa iti explic senzorul care mi-la adus nu e original era unu aftermarket cred nu imi amintesc marca exact insa am facut proba cum spui ti l-am montat pe cel nou si da aceleasi simptome intreruperi in relanti miros benzina nearsa si pornirea greoaie.Bun noi am schimbat distributia am pu-so noua la punct si senzorul nou si nimic aceeasi treaba.Insa ce e mai important e ca noi am masurat in fisa de conectare pinul 1 si pinul3 si in loc sa imi dea 5v tensiune ne-a dat 2,8v de acolo noi credem ca ceva e pe tronsonul fire fisa pana la ECU.Eroarea pe tester este Cranckshaft position malfuntion 16719,nu Cranckahsft senzor position malfuntion intelegi? bun de aici mi-se aprinde in bord primul martor ESP,al 2 lea martor sonda aceeia galbena si daca merg cu masina si incerc sa o accelerez putin mai mult sa ia treapta superioara mi-se aprinde EPC si imi ia toata puterea motorului ca o protectie.Oricum asta as vrea sa fac si eu sa demontam ECU sa curatam conexiunea si sa masuram cele 3 fire de la fisa poate ca e vreun contact imperfect sau corodat,impuscat samd.oricum daca scoti senzorul din fisa masina nu porneste.Mentionez ca e un golf4,1,6i,automatik,SR,cod BFQ motor.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 13:48   #6
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Noi vazand cam am schimbat senzorul nou si face la fel am trimis senzorul inapoi nu are rost sa arunc cu banii ca si asa m-a rupt cu banii.Am vorbit cu cineva care se ocupa de partea electrica si o sa vina de la 70km ma costa mult numai drumul lui pana aici deoarece eu nu pot merge cu masina pe roti pana la el ca mie frica sa nu se strice si altceva pe acolo si nu merge trasa sau impinsa e Cutie Automata.Oricum multumesc de sfat si poate da dumnezeu sa o rezolv cel putin sa pot merge cu ea acum e piesa de muzeu.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 15:10   #7
bizkitt

Stage 2
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 25
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Cranckshaft position e luat de la senzor deci probabil e o eroare de descriptie ca ECU` "stie" pozitia bazanduse pe senzor.. daca ai probleme si cu fisele verifica "ignition coil" desfal si vezi conexiunile sau daca vine electricianul pune-l sa masoare.
vezi poza ca referinta.
http://www.auto-parts-online.com/upl...1282219024.jpg
bizkitt is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 15:18   #8
bizkitt

Stage 2
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 25
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Am uitat ceva poti sa mai faci un test simplu dar nu asa de accesibil, sa te duci la ceva dezmembrari si sa "incerci" un ECU de la o masina similara 1.6 SR cod motor apropiat nu neaparat identic doar il schimbi si vezi ce rezultat ai schimbatul nu e greu e greu de gasit cineva care-ti imprumuta
bizkitt is offline   Reply With Quote
Old 26-03-12, 16:29   #9
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

pai sincer la mine in oras nu mai e nici un golf de acelasi tip si la dezmembrari nu am niciunul in apropiere.Poza care mi-ai pus-o pare a fi bobina de inductie? sau mi se pare mie? oricum o sa ii zic electricianului cand o sa vina eu astept telefonul lui sa imi spuna cand vine.De toata forma eu am mai avut si anul trecut o problema cu EPC-UL imi dadea eroare pe tester pedala de acceleratie implausible signal si am dus-o tot la el si a rezolvat-o din cate am inteles ia dat calculatoarele jos si le-a curatat si dupa aceea masina mergea ca noua adica pana acum in primavara cand s-a incalzit afara vremea de atunci a inceput sa imi tremure in relanti si sa scota fum alb parca cateva rateuri mici in fine am schimbat si distributia sa fiu sigur.Oricum astept sa vad ce putem face cand vine baiatul asta are si scheme electrice la masina asta si banuiesc ca le masoara pe toate.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 27-03-12, 17:49   #10
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Inca nu am rezolvat nimic dar am fost la un alt mecanic sa verific daca e bine pusa la punct distributia si intradevar e ok adica bine, si uitandu-ne am inceput sa verificam, si clapeta de acceleratie sau soclu automat, mecanicul imi spune ca de acolo ar fi problema cu relantiul, intrerupt si am scos furtunul de la aer si nu lucreza cum trebuie clapeta tin sa mentionez ca anul trecut am curatat-o dar acum el zice ca ramane inchisa si nu deschide cum trebuie si tot el spune ca motorasul mic care e incorporat in ea poate fi defect si trage aer fals, de acolo sa imi dee toate erorile si martori aprinsi ESP,EPC,si sondita aia galbena ca o vana.Oricum astept electricianul si cand vine el sa verifice tot poate trebuie facut o readaptare sau ceva ma gandesc si eu ca de pus piesa noua nici nu indraznesc sa ma gandesc ca e in jur de 1400-1700ron mor nu alta.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 27-03-12, 18:28   #11
bizkitt

Stage 2
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 25
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Clapeta de acceleratie intradevar poate cauza probleme la relantiu (si mai sunt si alte component MAF de ex etc) Eu l-am luat pe al meu jos.. (passat care e DBW) si l-am curatat cand il pui la loc trebuie sa stea intredeschisa putin apoi se face o adaptare eu l-am facut prin vag-com dar din cate stiu este si metoda mecanica adica scoti bateria faci reset dupa care pui contact 30 de sec fara sa pornesti motorul dupa care dai inapoi astepti putin si cam asta e, nu stiu la 1.6 sr cum e cel putin la mine e DBW adica clapeta de acc este electronica si astea erau optiunile mele de adaptare la tine poate e diferit daca nu e DBW. cauta pe forum poate a mai fost cineva cu caz similar.
bizkitt is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 08:05   #12
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

salut ca cazuri similare sunt foarte multe cu aceleasi simptome si aceeasi martori aprinsi in bord am vazut pe forum vw golf ro. numai ca eu mi-am curatat clapeta acum vreo 5-6 luni in urma si am mers de atunci cu masina maxim 4000km acum nu se vede murdara insa parerea mecanicului e ca soclul acela automat/motorasul care e incorporat in ea el zice ca nu mai merge cum trebuie si de acolo am suturile alea de oscilatii relanti intre 900-1500 ture.Am dat furtunul ala de la aer sa ne uitam si el zice ca nu deschide cat trebuie si de aceea si miros de benzina nearsa adica are benzina abundenta si parca sa zic eu ca si fasaie putin adica sa traga aer fals.Bun eu tot DBW am sistemul am vazut cum e resetarea fara VAG 15 minute borne scoase,curatare clapeta,repunere,borne conectate,5min contact pus fara sa pornesc dupa 5 minute pornesc si sa o las mergand in relanti 5min fara sa accelerez si sa fac aprox 30km cu ea sa se adapteze perfect.Dar eu ce ma intreb de ce mi-a dat o eroare aiurea in ECU sa inteleg ca mi-la dat peste cap?
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 08:12   #13
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Oricum electricianul v-a veni cand are timp sa mi-o scaneze de la un cap la altul eu o sa incerc pana vine el sa fac resetarea clasica fara VAG.Daca nu merge si e la fel o sa ii faca el readaptarea pe VAG.Prefer sa mearga si sa nu se adevereasca ce mi-a zic mecanicul ca ar fi dus motorasul ala de reglare relanti ca e incorporat in clapeta si are si o mufa am inteles ca e electronica ca e destul de scumpa 1400-1700ron si nu ma dau banii afara din casa mai ales ca nu sunt nici somer de cand am venit in tara un loc de munca nu gasesc de doamne ajuta.Multumesc inca odata de sfaturi si orice rezolvare ar fi voi posta aici pt ceilalti colegi daca li se intampla desi nu doresc la nimeni sa vada ce e de facut.Bafta
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 20:22   #14
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Salut din nou colegu nu stiu cum sa te numesc ca nu stiu numele tau.In fine hai sa iti povestesc cred ca finalul la toata treaba asta.Am dus masina azi la electrician si am lasat-o la el sa se apuce de ea.Dupa vreo 3 ore ma suna ca masina e gata si merge perfect,bun ma duc la el sa o iau.Si incep prin cu urmatoarele:
-mufele de la ECU una mare curata a doua cea mica plina de apa super corodate
verde pe o buna portiune de mufa,ma refer la pini corodati.
-cauza eu am tinut-o afara toata iarna si norma a avut zapada si gheata pe ea
-la topirea acesteia mi-a curs apa pe mufa pentru ca sunt prost puse ECU la Golf
-curatare si bineinteles mi-a ars un cip de pe placa si inlocuit
-dupa toate operatiile astea masin merge perfect trage schimba si nu se aprinde nimic pe bord inclusiv nici o eroare pe tester.
-solutia sa pun o carpa iarna viitoare la partea parbizului jos si/sau garaj
-concluzia imi fura curent in ECU si numai erori aiurea din cauza asta si mers rau al masini,inecata,fara forta,relanti intrerupt si o gramada e erori pe tester.

Last edited by bogdan cristi; 28-03-12 at 20:25.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-12, 20:36   #15
bizkitt

Stage 2
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 25
Default Re: eroare 16719 crankshaft position malfunction

Alex ma numesc imi pare bine si ca ai reusit sa-i dai de cap... daca trebuie sa lasi masina iarna mai bine scoti ECU de tot.. oricum bateria e deconectata deci nu ai treaba... si eu am o masina in RO si de fiecare data cand plec scot bateria,apa din radiator, acoperita bine :P
bizkitt is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -