Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 08-04-12, 12:18   #16
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Nu am mai deshis topic nou ca nu avea rost.
Revin cu probleme noi. Masina asta parca e posedata.
Dupa ce am plimbat acest polo pe la vreo 3 service-uri fara sa-i dea nimeni de cap am hotarat sa expun si eu problema aici, poate are cineva un sfat.

Intr-o zi , am schimbat cablurile la geamul electric pe stanga fata , am asamblat tot si cand ii dau cheie porneste o secunda si se opreste. Dupla multiple incercari am realizat ca e ceva problema si investighez pe ici pe colo.
-am schimbat sonda de temperatura, iar
-am curatat corpul clapeta acceleratie
-am verificat toate furtunasele de vacum
-am verificat pompa de benzina
-am luat bornele juma de ora sa se reseteze calc....asa am inteles ca se face
Totul ok, masina tot nu porneste, defapt porneste o secunda si se opreste.
In fine, sun la un garaj, imi ia masina, o tin acolo 2 saptamani in care nu i-au dat de cap, ei banuind ca ar fi imobilizatorul, mai exact cheia...eu am doar o cheie. Au chemat un om care face chei, ala a zis ca totul e ok. Sun intr-o zi, ii intreb, cica masina a pornit fara sa-i faca nimic si ca pot sa ma duc sa o iau.

Plec de acolo cu masina, ajung acasa. Dupa o ora vreau sa plec la magazin, dau o cheie, masina merge in 3 etc. Am luat si un set de fise la bujii , l-am schimbat merge ok.

Alta zi, pornesc, merge bine putin, apoi da rateuri , pocnituri mai ceva ca in filmele cu stan si bran in admisie cand accelerez, la relanti e ok.

In fine, ma duc la alt service, ei imi spun ca ar fi debitmetrul. Iau un debitmetru de la dezmembrari, aceleasi pocnituri, il duc inapoi. Sun pe cineva care avea mai multe, incerc vreo 4 la fel cu toate. Mentionez ca masina merge bine fara debitmetru conectat, insa dimineata la rece trebuie sa il conectez cam un minut ca nu sta pornita fara el. In fine, dupa ce incerc debitmetrele alea, il pun pe al meu inapoi, masina merge perfect cateva zile bune, cu el conectat. Vine o zi geroasa, dimineata sa pornesc spre munca, poc poc poc.....

Singura chestie e ca merge prost doar cand e frig.
Azi a fost si putin frig dar si umezeala mare, ceva ploaie etc... A pornit, cu debitmetru pus, cand ajung la destinatie, relantiul de nebun sus jos, ziceai ca acum crapa, si s-a oprit, am pornit, la fel.
In fine, dau sa plec dupa o ora, la fel, mergea foarte prost si s-a oprit la un moment dat, si apoi refuza sa porneasca...exact aceeasi problema, ppornea o secunda si apoi se oprea...Am deconectat debitmetrul si a pornit si am ajuns acasa.

CE SA II FAC? Nu am becuri aprinse in bord, pe tester mi-a dat eroare sonda lambda , debitmetru...asta cand mergea prost. Nu i-am facut test cand mergea bine ca nu imi permit inca unul , pe aici fiind destul de scump un test si deja am facut 3.

Ce legatura are vremea ? Se pare ca numai cand e vreme urata face figuri.
La ce sa ma mai uit? Unde se afla calculatorul de bord? (As vrea sa ii verific mufele, sa nu cumva sa fie coclite sau ceva de genul ca altceva nu mai stiu ce as putea sa mai verific)
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 15:39   #17
Mihai17_ro

Stage 2
 
Mihai17_ro's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 53
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

=vezi sa nu ai vre-un scurt la geamul la care ai lucrat...dak zici k dupa operatiunea aia cu schimbatul cablului a inceput sa-ti faca asa... e cv electric...
Mihai17_ro is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 15:51   #18
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Quote:
Originally Posted by Mihai17_ro View Post
=vezi sa nu ai vre-un scurt la geamul la care ai lucrat...dak zici k dupa operatiunea aia cu schimbatul cablului a inceput sa-ti faca asa... e cv electric...
Daca era scurt presupun ca se ardea o siguranta. Daca e scurt , de ce numai cand e vreme urata (frig, ploaie) ?
Ma gandesc, a fost doar o coincidenta chestia cu geamul...adica nu vad ce legatura ar avea managementul motorului cu un geam electric.
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-12, 14:28   #19
Mihai17_ro

Stage 2
 
Mihai17_ro's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 53
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Quote:
Originally Posted by giubau_v8 View Post
Daca era scurt presupun ca se ardea o siguranta. Daca e scurt , de ce numai cand e vreme urata (frig, ploaie) ?
Ma gandesc, a fost doar o coincidenta chestia cu geamul...adica nu vad ce legatura ar avea managementul motorului cu un geam electric.
ai incercat sa deconectezi cablu de la geam....si sa vzi dak mai face? merita incercat...
Mihai17_ro is offline   Reply With Quote
Old 10-04-12, 11:52   #20
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

salut deci am citit acest topic si intradevar te sfatui sa verifici calculatorul masinii si mufele poate sunt corodate eu am patit la fel pocnituri relanti fluctuant rau scotea fum,mergea in 3 dar imi dadea si erori pe bord chek engine ESP si EPC deci am dus-o la un electrician de meserie si intradevar la mufa cea mica ca are 2 una mare una mica aveam verde acolo coroziune si ia dat cu spray de contacte a curata ce a putut omul cu un smirghel fin si masina merge ok.dar operatiunea m-a costat cam mult 400ron poate fi si de acolo ca au ECU sub stergatoare si acolo intra apa se face condens in fine spalatorie ger frig tinuta afara mai multi factori sper sa iti fie de folos macar incearca sa verifici.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 10-04-12, 18:33   #21
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Revin
Am verificat mufele ECU, sunt ok, nu sunt coclite, in schimb a curs ceva apa pe ECU , fiind intr-un colt coclit.

Insa , masina merge bine fara debitmetru, consuma mai mult ce-i drept, deci tind sa cred ca nu e de la ECU.

Am mai facut ceva teste azi, am verificat filtrul de aer, e curat, doar ce l-am schimbat in toamna.
Am incercat sa conectez debitmetrul dar sa il scot din tubulatura lui si sa il tin afara, si surpriza, merge foarte bine, insa cu debitmetrul in gaura lui, se opreste motorul .
Deci tind sa cred ca e ceva legat de presiune, ca nu primeste suficient aer debitmetrul si transmite indicatii aiurea catre ecu, si asa exclud un scurt circuit ceva, sau nu stiu ce sa mai cred. Ce senzori sa mai verific ce au legatura cu debitmetrul sau furtune ceva?
M-a dat peste cap masina asta, ma baga in bar. Chiar nu pot sa imi dau seama ce are, si nici mecanicii lu peste de pe aici nu stiu ce ar putea fi deci singura sansa e sa apelez la experienta voastra pe aici pe forum.

Last edited by giubau_v8; 10-04-12 at 18:36.
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-12, 19:42   #22
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

pai daca tot ai cocleala pe ECU intr-un colt si de acolo poate fi o problema in al2 lea rand incearca cu un debitmetru nou sa vezi care e faza daca merge bine si nu iti consuma asa mult si a 3 a mai fai un test vag-com si sa iti verifice presiunea tot ce este de verificat eu ti-am zis la mine s-a rezolvat fiind de la ECU insa si eu mai am eroare la sonda de temperatura dar pe aia o schimb ca stiu ca nu imi merge bine alt sfat chiar nu stiu ce sa iti zic eu am un golf4 1,6i automat si acum merge unsa nu alta dar ma si tocat de bani.
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 10-04-12, 19:45   #23
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Quote:
Originally Posted by bogdan cristi View Post
pai daca tot ai cocleala pe ECU intr-un colt si de acolo poate fi o problema in al2 lea rand incearca cu un debitmetru nou sa vezi care e faza daca merge bine si nu iti consuma asa mult si a 3 a mai fai un test vag-com si sa iti verifice presiunea tot ce este de verificat eu ti-am zis la mine s-a rezolvat fiind de la ECU insa si eu mai am eroare la sonda de temperatura dar pe aia o schimb ca stiu ca nu imi merge bine alt sfat chiar nu stiu ce sa iti zic eu am un golf4 1,6i automat si acum merge unsa nu alta dar ma si tocat de bani.
Debitmetre am incercat 5 parca, sh. Nou nu imi permit, e 170 de lire si daca nu e de la el ....
Teste nu ii mai fac, am facut 3, si degeaba, cei de la garajele unde am fost au zis ca nu ai ce sa ii faca, nu stiu de la ce e.
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-12, 08:12   #24
bogdan cristi

Stage 3
 
bogdan cristi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 168
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

eu stiam ca un debitmetru nou e in jur de 400-500 ron in fine 100-150 euro dar eu cred ca s-ar merita sa il iei nou ca poate fii numai de acolo si asa o rezolvi.In fine eu sunt adeptul la piese noi intotdeauna nu dezmembrari sau sh ca le poti lua tot lovite.Bafta
bogdan cristi is offline   Reply With Quote
Old 17-04-12, 20:52   #25
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Azi s-a oprit in mers si cu debitmetrul deconectat. Deci nu pot sa ma mai bazez pe ea mai deloc.

In schimb, dupa ce am venit de la munca i-am scos debitmetrul din teava, l-am lasat conectat si am astupat gaura cu powertape sa nu intre mizerie in admisie. Masina merge bine, am dat cateva ture, nu da semne sa se opreasca.

Ce am mai observat a fost o substanta gelatinoasa alba pe busonul de la ulei, si mult condens. Cam atat.
I-am verificat iar toate furtunele, mufele, totul pare sa fie ok.

Filtrul de carbune sau cum se numeste, se schimba si el la un moment dat ? E posibil sa fie de la el?

Altcineva, cu alt sfat? Ce as putea sa ii mai fac?
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-12, 08:56   #26
Marius-MSC

Stage 5
 
Marius-MSC's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 318
Member of:
[Competitor CNCA]
[VW]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Quote:
Originally Posted by giubau_v8 View Post
Azi s-a oprit in mers si cu debitmetrul deconectat. Deci nu pot sa ma mai bazez pe ea mai deloc.

In schimb, dupa ce am venit de la munca i-am scos debitmetrul din teava, l-am lasat conectat si am astupat gaura cu powertape sa nu intre mizerie in admisie. Masina merge bine, am dat cateva ture, nu da semne sa se opreasca.

Ce am mai observat a fost o substanta gelatinoasa alba pe busonul de la ulei, si mult condens. Cam atat.
I-am verificat iar toate furtunele, mufele, totul pare sa fie ok.

Filtrul de carbune sau cum se numeste, se schimba si el la un moment dat ? E posibil sa fie de la el?

Altcineva, cu alt sfat? Ce as putea sa ii mai fac?
Salut aceeasi problema am avut si eu,la mine facea din cauza bobinei de inductie,si exact cum spui tu,cand plecam dimineata cu ea si era mai rece,era pericol,rateuri,se ingatuia,la relanti tot la fel dadea sa moara,pana apuca sa se incalzeasca dupa numai facea asa rau.Eu zic sa verifici si bobina,imprumuta de la cineva care are si fa un test in prealabil.Sanatate.
__________________
My Polo6n2-> https://forum.4tuning.ro/120-masina-m...olo-2-usi.html

“Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music”
Marius-MSC is offline   Reply With Quote
Old 19-04-12, 21:24   #27
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Quote:
Originally Posted by Marius-MSC View Post
Salut aceeasi problema am avut si eu,la mine facea din cauza bobinei de inductie,si exact cum spui tu,cand plecam dimineata cu ea si era mai rece,era pericol,rateuri,se ingatuia,la relanti tot la fel dadea sa moara,pana apuca sa se incalzeasca dupa numai facea asa rau.Eu zic sa verifici si bobina,imprumuta de la cineva care are si fa un test in prealabil.Sanatate.

Nu cred ca e bobina. Azi s-a oprit in mers iar, i-am deconectat debitmetrul, a mers ok, s-a oprit iar din mers, am renuntat la inventia mea cu debitmetrul agatat afara, l-am bagat la locul lui, l-am conectat si am reusit sa ajung cu masina acasa, am mers incet, 2000 rpm, si nu a facut urat.
Clar ceva necurat e dar nu stiu ce. Apropo, nu mai da rateuri mai nou, doar se opreste din mers.
Sper sa nu ma cheme sambata la munca, plec la vanatoare de mecanici...poate am noroc sa dau peste cineva care chiar se pricepe.
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-12, 16:59   #28
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Am gasit foaia cu erorile de la ultimul diagnostic

La ultima diagnoza au fost 3 erori
-0219 Lambda control at maximum stop
-0208 Air-flow sensor open circuit/earth short
-020B IAT sensor open circuit/positive short

Ce sa verific?
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-12, 17:54   #29
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

Quote:
Originally Posted by giubau_v8 View Post
Am gasit foaia cu erorile de la ultimul diagnostic

La ultima diagnoza au fost 3 erori
-0219 Lambda control at maximum stop
-0208 Air-flow sensor open circuit/earth short
-020B IAT sensor open circuit/positive short

Ce sa verific?
Revin cu ceva info.
Dupa ce am postat mai sus mi-am adus aminte ca am autodata si am verificat ceva
Am verificat cablajul senzorului MAF, mai exact intre pinii 2 si 3 de la mufa ce vine din instalatie, ar trebui sa fie voltajul bateriei cu motorul oprit, contactul luat.
La mine e zero.
Zice sa controlez cablajul, sigurantele si releul de control al motorului (engine control relay) . Sigurantele le-am verificat, cablajul nu prea am cum ca e matisat si acel releu nu stiu unde se afla. Este cumva in bord?

Am verificat si senzorul IAT ce se afla incorporat in debitmetru (MAF) si la o temperatura de 10 grade ( momentan 11 aici) , intre pinii 2 si 4 ar trebui sa dea o valoare de 3400-4400 ohm iar la mine da 1900 ohm .
Senzorul maf nu am cum sa il verific pentru ca trebuie pornit motorul cu debitmetrul conectat si mai nou nu sta pornit .
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-12, 22:46   #30
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Consum exagerat polo 1.6 akl (74kw) -de ce?

https://www.youtube.com/watch?v=0_v7fUuDOtI

video

Azi a pornit, a mers binisor pana la munca, acum cand am plecat de la munca, a pornit, a dat sa se opreasca putin , am accelerat si eu putin, in fine, merge perfect. Am plecat si dupa 50 de metri becul de alte pericole si de la abs au inceput sa clipeasca.....au continuat as clipeasca si apoi a incepui sa sune ceva in bord....si a continuat, //la un moment a inceput sa clipeasca si becul de la ulei...in continuare cu sonor.
Tin sa spun ca nu am vazut masina asta sa mearga atat de bine de cateva luni incoace, mai putin beculetele din bord =))
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -