Da... aveti mare dreptate in unele aspecte si in unele nu prea.
Sunt cateva pe care am sa le spun care probabil o sa va schimbe parerea:
1. Daca nu stiati motorul 1800cmc 90cp ABS are o compresie de 12 , lucru care il face pretabil la "turbat"
2. Blocul de la acest motor pana la chiuloasa este acelasi ca la 1.8 G60 (kompresor). Pistoanele au acelasi cod. Din cod rezulta urmatoarele :
-acelasi material
- acelasi mod de fabricatie
- aceeasi linie de fabricatie
- aceeasi distanta intre segmenti
Nu stiu daca se folosesc aceeasi segmenti(aici nu m-am documentat)
Bielele sunt aceleasi , arbore .... tot
Sorbul de ulei e diferit de la G60 la ABS ,deoarece ABS este mai nou ca tehnologie ceea ce este un avantaj (nu prea are importanta dar exista)
Motorul 1.600 cmc 75cp este de fapt un 1.8 compresat (el nu poate fi turbat) dar posesorii de 1.8 90cp probabil ca stiu ca 1.6 sta in fata pe 400 ... daca nu credeti incercati cu 3-4 masini diferite ... va spun din start ca acelasi v-a fi rezultatul si anume 1.6 in fata. (testat 2 golfuri 2 usi , aceeasi dimensiune la roti , aprox tot , ambele 1.800 cu inca 2 golfuri 1.600 2 usi aceeasi dimensiune a jantelor , deoarece dimensiunea conteaza > testul s-a facut pe o perioada indelungata si fara rezultate documentate , a fost de distracite)
3. Am sa va fac un calcul "ban la ban" : kitt 950 , intercooler max 100euro SH , Blow Off mecanic nu ssqv 250 ron , racoarde siliconice 70euro , coliere 2 euro bucata sa zicem 10 bucati 20euro , teava inox 50 ron metrul liniar , coate diverse unghiuri 12-18ron bucata sa zicem 5 la 15Ron ca medie deci 75ron , + alte maruntisuri 100 Ron . Total 950+100+20 = 1070euro si 150Ron (3 metri teava maxim) + 75 + 250+100= 575RON adica aproximativ 1300 euro. fara manopera si soft care o sa va explic cum sta treaba si cu el.
Acum spuneti-mi si mie cum cu 1300 de euro imi iau motor 1.8t cu toate anexele , instalatie , cutie?
ca mai trebuie planetare , portfuzete modificate , bord (cel putin ceasuri) + tampoane , radiator si multe altele.
Ca sa nu mai vorbim de ce implica montajul : taiere panou ignifug ( ne-recomandat si chiar interzis de toti inginerii si dezvoltatorii auto , el reprezentand 40 % din rezistenta si integritatea masinii ) , taiere traseu timonerie ca sa intre cea de pe transimisia de 1.8t , pod pedalier modificat (deoarece difera cel de g4/audi ) , gauri , interventii asupra lonjeroanelor , suduri in autogen si multe altele. Cum mai sta masina aia pe strada eu nu inteleg , eu unul nu a-si merge cu ea , nu zic ca nu se poate , dar nu e sigur.
Sa nu mai vorbim de orele de munca care le pot compara cu un adevarat chin deoarece nimic nu se potriveste , trebuie sa le faci sa se potriveasca.
4. In Ploiesti exista un garaj/atelier unde nu a-ti spune ca de acolo au iesit asemenea masini cum sunt acolo printre care se numara : Alfa Romeo GTV v6 Turbo , Opel Ascona C20NE 8v turbo si multe altele ( nu le spun ca ma omoara propietarii
). Acei oameni sunt cunoscuti sa faca din tantar , armasar. Au foarte multa experienta si foarte multe cunostiinte. Baiatul cu ascona s-a straduit , a reusit si si-a conceput singur softul si managementul injectiei pentru a functiona in parametrii optimi in tandem cu turbina. De ce doi poate ca nu a-ti auzit ca bineinteles nu au ateliere profi , dar cel putin ei fac , si se vede la altii.....
Soft , management ? Mi-l fac singur , nu uitati ca nu am nevoie de injectoare , masina este monopunct , e ca si cum a-si pune turbo pe carburatie , numai ca jiglerele sunt inlocuite de valve si soft. Trebuie doar conceput un soft in care amestecul aer-carburant sa ii convina motorului in noua configuratie. Daca nu reusesc , abia apoi am sa apelez la profesionist , si in niciun caz la RBN sau altii , ma duc direct la tipul cu Ascona credeti-ma...
Am discutat cu oameni care stiu despre ce e vorba , nu sunt "copii" ca mine si mi s-a spus clar si raspicat : "SE POATE DAR CU MASURA" 170cp intelegand ca sunt "safe" , ce e peste bubuie... asta la 1bar si un pic
Oricum ar fi , in final tot sub 1600 de euro ma costa cu tot cu manopera.
BOLT-ON inseamna ca galeria , turbina , ungerea si tot ce este in acel Kitt se potriveste fix motorul de 1800 , iar elspa nu cred ca e genul de om care sa "arunce vorbe" aiurea prin marfa care o vinde ... Kitt-ul de la Speed Deamon USA nefiind singurul disponibil , mai exista unul complet adica configuratia oferita de Speed Deamon + Intercooler + blow off + racoarde +tevi + coliere etc. la 1500 euro pe e-bay , dar nu stiu de cine este produs .
Va doresc bafta si in continuare astept noi pareri , sunt foarte bine-venite
P.S. Daca e asa usor de ce la noi nu e niciunu cu Golf 3 1.8 turbo ? majoritatea avand Golf 1 sau 2