Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 29-05-09, 09:39   #16
gargamel

Stage 1
 
gargamel's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 13
Default Re: Presiune in roti

Salut.
Am golf 4 2.0 benzina din 2001.
Mi-a luat mult sa-mi dau seama de unde aflu si eu ce presiune tre sa am la roti : 195/65/15

Dupa ce am citit pe forum am vazut ca trebuie sa ma uit pe capacul de la rezervor si asa era.

Acolo scrie ca daca sunt 1/2 pers in masina cu putine bagaje presiunea tre sa fie 1.9 la toate rotile. Iar la 4 pers cu multe bagaje tre sa fie 2.1 pe fata 2.6 pe spate. Asa ca am bagat si eu 2.1 pe fata si 2.4 pe spate sa fie ok mai tot timpul.Oricum vreo 2 luni am mers cu 3.2 pe spate si 2.5 pe fata ca asa o luasem si era ultimul lucru la care ma gandisem sa verific

PS: la golf-ul meu pe capacul de la rezervor sunt specificatiile si pt Bora doar pt spate. pe fata bora are la fel ca golful
gargamel is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 09:46   #17
djnectorr

Stock
 
Join Date: May 2009
Posts: 6
Default Re: Presiune in roti

Multumesc pentru raspunsuri...la mine pe anvelopa scrie max 5 bari..eu acum am in ele 2.2 dar ma gandesc sa pun 2.4 pe fata si 2.3 pe spate...sau 2.4 peste tot...si o observatie : nu cred ca mai conteaza ce este pe capacul rezervorului atunci cand ai alte pneuri de cu totul alte dimensiuni...am obs ca in general media la pres atm porneste de la 2.4 si se opreste la 3.0 pentru pneurile mai mari de 17"(obs mea )..numai bine.
djnectorr is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 09:51   #18
gargamel

Stage 1
 
gargamel's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 13
Default Re: Presiune in roti

normal... indicatiile alea sunt pt ce vine din fabrica..daca tu schimbi pneurile..prob ca tre modificate si valorile
gargamel is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 11:30   #19
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Presiune in roti

Quote:
Originally Posted by djnectorr View Post
Multumesc pentru raspunsuri...la mine pe anvelopa scrie max 5 bari.
Nu vreau sa te contrazic, dar chiar nu te cred ca ai pe anvelope scris ca presiune maxima valoarea de 5 bar. Eu nu am vazut la nici un model de anvelopa, nici la producatorii de renume aceasta valoare. Eu stiu ca maxim e 3,5 bar la anvelopele pentru autoturisme.
Ca sa ma convingi pune o poza si spune marca anvelopei si modelul, pentru ca altfel eu unul nu pot sa cred.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 11:45   #20
mozolici_hd

Stage 5
 
mozolici_hd's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 724
Default Re: Presiune in roti

Eu am 185/60/r15 si am 2,2bari pe fata si 2.3 bari pe spate...nu prea car eu cu masina...si cam aici este presiune ideala in cauciucuri:2.2 si maxim 3.00 bari...se poate baga si mai mult dar scad performantele...daca bagi mai mult de 3.00 roata devine rigida,scade consumul dar nu mai ai stabilitate in viraje iar daca bagi 2.00 deja e prea moale...si se uzeaza cauciucul...
__________________
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare
mozolici_hd is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 13:07   #21
djnectorr

Stock
 
Join Date: May 2009
Posts: 6
Default Re: Presiune in roti

iulian2476....da ai avut dreptate...imi cer scuze pt informatia gresita ....maximul este de 3.4(50psi)...Pneumant Tritec Pn950 225/40/ZR18 92W ...dupa voi care ar fi normalul ?...2.2, 2.3, 2.4 sau trebuie sa le iau la ghici pana cand obtin ceva multumitor ?
djnectorr is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 17:18   #22
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

eu am o nemultumire pe inima de cand am mutat rotile din spate pe fata... cauciucul din partea dreapta era tocit mai mult pe dinauntru am sa revin cu poze mai pe seara... cu masina am mers de curand cu 175 km si nu se simtea nici o trepidatie in volan sau mai stiu eu... din ce cauza sa tocit asa? e grav? aveam in cauciucurile respective 3.5 bari asta ar putea fi una din cauze? am sa le urmaresc pe cele din spate care le`am pus acum pe fata sa vad cum se tocesc...
__________________
Ai grija de masina iar ea va avea grija de tine!!!
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 18:16   #23
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Presiune in roti

E si normal sa ai aceasta uzura neuniforma la rotile din spate. Rotile din spate sunt montate putin inclinat din fabrica, pentru ca masina sa aibe mai multa stabilitate in viraje. Deci e normal ca dupa un 20000 km, sau mai mult aceasta inclinare a rotilor din spate sa se reflecte intr-o uzura a anvelopei pe interior. Si la mine e la fel, cu mentiunea ca uzura mai pronuntata pe interior a anvelopelor din spate este uniforma la ambele roti. De ce la tine a fost doar la una dintre ele nu stiu ce sa spun. Poate este anvelopa care a fost pe dreapta-spate inainte unde se urca mai multa lume in general, pentru a cobora la opriri in trafic pe partea trotuarului. Normal uzura ar trebui sa fie la fel pe ambele roti. Cand spun uzura uniforma ma refer la perceptia ochiometrica a omului si nu la aparatura care masoara la precizie. Poate pui si poze cu ambele anvelope de la rotile din spate, ca sa vedem cum sau uzat, ca altfel nu putem stii cat de grav este. Foarte grava este situatia cand anvelopele de pe fata au uzura neuniforma pronuntata, pentru ca asta inseamna o directie si un unghi de fuga neconform.
Acuma cand ai schimbat rotile, le-ai schimbat in diagonala? Pentru ca asa este mai indicat. Am sa le schimb si eu dupa vreo 3000 km (20000 km in total, anvelope luate de noi) in diagonala si am sa pun poze.

Last edited by iulian2476; 29-05-09 at 18:36.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 20:19   #24
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

nu man la roata din dreapta fata era uzata neuniform... la directie nu simt nici un fel de problema...stau totusi si ma gandesc ca e de atunci de cand m`am invartit cu frana de mana trasa pe asfalt timp de cateva minute sau cel putin asta incerc sa ma mint ca este, la cele din spate nu se observa nici un fel de uzura neuniforma cauciucurile fiind in stare fff buna... rotile nu le`am schimbat in diagonala, nu stiam ca asa trebuie.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	24052009244.jpg
Views:	273
Size:	504.2 KB
ID:	941203  

Last edited by Smenarul; 29-05-09 at 20:33.
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 29-05-09, 23:07   #25
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Presiune in roti

In nici un caz nu se uzeaza rotile asa de repede de la niste drifturi de 1-2 minute. Anvelopa din poza are peste 30000 km dupa ochiul meu iar uzura mai accentuata provine de la multi km parcursi. Eu consider ca nu este ingrijoratoare aceasta uzura neuniforma. Doar estetic deranjeaza ochiul. Pe viitor schimba-le la 15.000 km. Nu trebuie neaparat in diagonala, dar ti-am recomandat asa pentru ca rotile din spate se uzeaza exact ca cea din poza, pe interior mai mult. Deci daca le-ai schimba in diagonala ar veni exteriorul rotilor din spate (mai putin uzat) pe interiorul rotilor din fata, ceea ce ar duce la o uzura uniforma in timp. Prin urmare le poti folosi mai multi km decat daca le iei pe cele de pe spate si le pui pe fata (linear, nu in diagonala).
Mai trebuie tinut cont de un lucru important la schimbatul rotilor, celor de pe spate in locul celor din fata si a celor din fata cu cele din spate:
Sa nu faci acest schimb daca rotile din fata, pe care vrei sa le treci pe spate sunt foarte uzate. Deci nu se face oricum acest schimb. Daca rotile din fata sunt foarte uzate, si ma refer aici la un profil sub 2 mm (cand conform legislatiei trebuie inlocuite), nu e de recomandat trecerea lor pe spate deoarece riscul de acvaplanare creste si mai mult. La Golf 4 unde motorul e pe fata daca treci rotile din spate mai putin uzate in schimbul celor din fata masina ramane stabila la acvaplanare doar pe fata, deoarece rotile din spate fiind inlocuite cu cele din fata uzate (2 mm sau mai putin), masina fiind usoara pe spate, riscul de acvaplanare la viraje creste si mai mult ca inainte. Vei avea pe fata anvelope cu profil cat de cat, iar pe spate coji si o masina foarte instabila.
In acest caz se inlocuiesc doar rotile de pe fata cu cele din spate si se cumpara pentru spate un set de 2 anvelope noi, iar la cele de pe fata se renunta.
Ti-as mai recomanda sa cumperi pe viitor anvelope cu profil simetric si bidirectional. Vei avea mai multe variante de schimb fata-spate. Cele unidirectionale cu profil asimetric conditioneaza adesea schmibul fata-spate si pot prezenta uneori diferente in uzura profilului, ceea ce ingreuneaza o analiza ochiometrica a uzurii lor. Eu de exemplu am niste Sport Maxx-uri unidirectionale cu profil simetric. Deci trebuie sa respect sensul de rotatie al anvelopelor la montare. [Dezavantajul ar fi ca in cazul formarii "dintilor de ferestrau" nu le pot schimba sensul de rotatie fara a pierde din potentialul anvelopelor.]

Last edited by iulian2476; 30-05-09 at 01:56.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-09, 18:29   #26
SoulTrain

Stage 4
 
SoulTrain's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 266
Default Re: Presiune in roti

eu am cauciucuri cu marimea 195/65/R15 si pe spate fac 2.4 bari si pe fata 2.2 bari si daca vreti ca iarna din cauza frigului sa nu se modifice presiunea puneti azot ca nu atat de scump
SoulTrain is offline   Reply With Quote
Old 14-06-09, 09:03   #27
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Presiune in roti

Pt autoturisme presiuni de peste 2,5 bar sunt deja mari si duc la uzuri rapide la trenul de rulare, cauciucuri,etc si are de suferit toata structura masinii. Eu am un Transporter din 1981 la care in mod obisnuit presiunea indicata este 2,3 fata si 2,9 spate iar cand e folosita la capacitatea maxima bag aer putin peste 3 bar.
Nu este adevarat ca presiunea va fi diferita cand schimbi cauciucurile ! Si in orice caz mi se pare aberant ca la Golf sau Bora sa bagi in roti peste 2,5 bar. Si inca ceva: in 99,9 % din fabricanti recomanda presiune mai mica la rotile din fata decat la cele din spate.
Pentru lamuriri si mai multe detalii cititi pe net "Tyres Bible" si "Wheels Bible". Si inca odata: daca tineti la masinile voastre nu umblati cu cauciucurile umflate aiurea...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 15-06-09, 23:22   #28
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Presiune in roti

pot misca masina 100 de metri pana la un garaj sa o bag acolo? in aceasta seara cineva mi`a taiat cauciucurile toate 4 fiecare taietura avanda c`am 30-40 de cm, maine va venii cineva de la politie sa ia amprente ca s`a sprijinit pe masina si a lasat urme cand le`a taiat... mama lor de romanii x(
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC01019.JPG
Views:	372
Size:	880.6 KB
ID:	967397  

Last edited by Smenarul; 16-06-09 at 00:10.
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 16-06-09, 07:09   #29
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Presiune in roti

Daca mergi incet si cu grija sa nu frece jantele pe asfalt poate reusesti sa te deplasezi 100m, dar mai bine imprumuta alte roti; sau demonteaza rotile si lasa masina pe butuci pana aduci de la vulcanizare rotile cu cauciucurile schimbate...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 16-06-09, 07:22   #30
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Presiune in roti

@ iulian 2476, cauciucurile pe spate n-au voie sa se uzeze aiurea pt ca stau nustiu cat de inclinate pt viraje (!?!) .De unde ai scos teoria asta ? Si driftul de 1-2-3 minute poate provoca uzuri grave , dar mai degraba e vorba de bucsaraie sau probleme cu puntea spate (poate masina a fost lovita si reparatia puntii spate a fost facuta prost). La masinile bune nu apare fenomenul asta !
capricosti is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -