Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Zona tehnica Oltcit

Zona tehnica Oltcit Zona tehnica, secrete, tips&tricks Oltcit

Reply
 
Thread Tools
Old 28-12-12, 03:30   #1
AndreiBu

Stock
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 4
Exclamation Problema grava planetara!!

Buna! in primul rand as vrea sa va salut ,sa va rog din suflet sa cititi pana la capat(e foarte important pentru mine), si sa nu ma trimiteti pe alte topicuri(din ce am cautat eu nu am gasit nimic asemanator cu problema mea,si timpul nu-mi permite sa caut efectiv postare cu postare pana ,,poate,, gasesc solutia).

Pentru inceput voi face un scurt istoric al masinii(poate va ajuta in depistarea problemei)....Masina este un oltena 12 trs,din 1995,motor de 1.3,cutie de viteze in 5 trepte(nu stiu exact daca e cutia romaneasca sau cea frantuzeasca)...tata l-a luat prin 2007,pe la aprox 100.000 km,dar din cate stiu a fost bine intretinut.A fost foarte putin folosit de taicamiu pana sa-mi iau eu permisul...adica pana acu vreo 4 luni....singurul drum mai lung cu el a fost la mare,cand a inceput distractia...(din cauza caldurii s-a subtiat uleiul si de la ungerea proasta au inceput sa bata tachetii...si tata a mers asa cu el pana la mare si la intors s-a spart motoru...un piston a fost facut varza).Ajunsi acasa,motorul a fost refacut cu piese noi sau cel putin reconditionate,in stare destul de buna.Mentionez ca mecanicul meu a spus ca a mai fost desfacut o data motorul,si a fost umblat prost in el.(mentionez ca mecanicul meu e un batranel de aprope 80 de ani...dar maestru la oltcituri,are un oltcit luat de nou din fabrica de cand o aparut,si se pricepe foarte bine la aceasta marca,datorita vechimii si experientei lui). Dupa aceasta aventura,masina a stat mai mult in parcare,dar mai era scoasa asa la drumuri ocazionale la o iarba verde sau ceva.Oricum eu in 3 luni am facut cu ea mai multi kilometrii decat tata, din 2007 de cand o are si pana acum...insa,desi motorul e ca nou,problema e alta.

Cand am pus si eu mana pe ea...cum oltciturile sunt mai sportive siti cer sa le dai...am forjato cam mult(erau zile cand no scoteam din scarturi) si am distrus planetara de pe partea dreapta...insa a cedat intr-un mod ciudat...nu batea de loc pana in momentul in care s-a distrus(a sarit din partea unde intra in cutia de viteze....tripoda era iesita din carcasa,cei 3 rulmenti erau pe scut pe jos peacolo si carcasa indoita pe alocuri si rupta o bucata din ea...parca era taiata cu laseru...adica jumate de carcasa rupta si jumate ramasa prinsa in piulite in curia de viteze),oricum a fost cel putin ciudat ca nu a dat nici un semn de slabiciune,nicio bataie,nimic,s-a dus direct...Eh dupa aventura asta am schimbat planetara cu una noua(o aveam de ani de zile pe balcon,nu stiu exact daca era chiar nou-nouta dar oricum arata impecabil...burdufirle aratau impecabil si nu aveau nici urma de crapaturi sau ceva...in ciuda perioadei indelungate in care au stat aruncate pe balcon intr-un colt).Mecanicul mi-a montat-o direct asa,nu a desfacut-o sa verifice cum e inauntru,si nici na schimbat vaselina,fiindca si lui i sa parut ok, in ciuda perioadei indelungate in care a stat asa fara a fi folosita...



Eh....si acum partea care ma intriga....dupa aventura asta,am promis ca nu mai forjez masina....Singurul lucrul cel mai faceam erau accelerarile bruste...si rar accelerari puternice in curbe,dar scarturi nu am mai dat cu planetara noua. ( e drept ca acceleram bursc destul de des..dar nu se compara cu ce am facut cu masina cand aveam prima planetara)...si totusi,dupa foarte putini kilometrii a inceput sa bata planetara noua...de obicei cand acceleram,pe la 3.500-4.000 rpm se auzea un troncanit,dar o singura data asa,un poc,si simteam in volan ca planetara da cumva sa sara in sus,se misca asa de directie...nush sa explic prea bine,dar, auzindu-se troasnetul ala doar cand bagam talpa in acceleratiue ,intrantaia(din miscare nu de pe loc) m-am gandit ca no fi nimci prea grav si am mers asa),si dupa nici 1.000 de km,intr-o depasire mai turata intr-o curba iara imi sare.Insa de data asta,din fericire, carcasa a ramasa intacta,a sarit doar tripoda din ea.


Si acum ce ma intriga,si unde voiam sa ajung defapt,de ce mi se tot duce planetara??,si tot pe partea dreapta,unde se presupunea sa fie planetara noua(hai ca inteleg,de prima planetara miam batut joc in ultimul hal,poate i sosise ceasul...dar pe asta noua am menajat-o)...e prea mare coincidenta,avand in vedere ca tot pe partea aia a cedat...si ce ma intriga cel mai mult e ca am avut un prieten care si el a avut oltcit ...insa el il tinea pentru liniute,si l-a solicitat in ultimul hal....mi-a povestit ca schmiba aproape o data pe luna ambreiajul...insa cu planetarele nu a avut niciodata probleme.



Eu am vorbit cu diversi oameni...si nu mai stiu ce sa cred,am auzit tot felu de pareri:
1.Am fost pur si simplu ghinionist si cu a doua planetara,poate avea defect de fabricatia sau cum nu a fost desfacuta sa fie verificata si vaselina schimbata ,si cum era si veche tinuda degeaba, a cedat imediat...(varianta cat de cat plauzibila)
2.Cutie de viteze/motor descentrat din cauza unei remontari proaste.(mi se pare plauzibil,daca va aduceti aminte motorul a fost dat jos si refacut,am zis la inceput,deci e posibil sa fi fost pus la loc gresit,cu toate ca am incredere in experienta mecanicului meu,greseala e umana)
3.Cutie de viteze descentrata(impinsa putin in sus) din cauza unui lonjeron indoit....(insa pe asta nu prea o cred...ca sa indoi un lonjeron trebe ceva accident tzapan ,si din cate stiu masina nu a suferit asa ceva)
4.Planetara stanga sta aiurea si o impinge pe cea dreapta(iar nu prea cred...la planetara stanga nu a fost umblat...si la designul cutiei de oltcit nu mi se pare ca ar fi posibil sa se impinga planetarele una pe alta).
5.Cineva mi-a zis ca oltciturile au nush ce siguranta in cutia de viteze,unde intra planetara in cutie,care daca nui bine pusa face ca planetara sa sara afara.(aici nu stiu ce sa zic...din cate stiu eu planetara are ceva siguranta intr-un capat...dar in cutia de viteze nam auzit nimic de asa ceva...ori eu nu stiu eu ....ori cel care mia zis asta a zis o prostie...si dint spre a doua varianta,fiindca pan la urma planetara sta rpinsa in cutie cu bolturi si piulite peste deci ce siguranta sa fie acolo?...totusi mia sarit tripoda din carcasa la urma urmei,nu toata planetara di cutie...deci daca era vorba de siguranta sau ceva in cutia de viteze,zbura tot acolo)
6.Un suport/tampon de la motor e distrus.(daca ar fi asa,nar cadea efectiv motoru in jos?...ce treaba au soportii d emotro cu planetarele?)
7.Roti descentrate,neechilibrate sau directie varza(unghi prost la directie)....(nici despre varianta asta nu stiu ce sa cred...ar trebui sa fie mult pre mare unghiul ca sa se smulga din cauza asta o planetara zic eu...si daca era asa,observam in mers ca trage masina aiurea)


Voi ce credeti,A patit cineva ceva asemanator?Am fost eu ghinionist cu planetara cea noua sau poate fi si altceva?Poate vreunul din motivele enumerate de mine sami faca planetara sa sara din cutie sau is doar baliverne?Sau daca nu, exista vreun alt motiv care sami faca planetara sa sara?Sau a fost doar defecta si a doua iar eu ghinionist?Nu as vrea sami pun una nouasi sami sara iar si asta,deci chiar asa vrea sa stiu daca exista vreun alt motiv,in afara de faptul ca planetara e defecta,care ar puteao face sa sara din parte dinspre cutia de viteze.


Va rog mult sa ma ajutati....chiar am nevoie de parerea unui expert/impatimit de oltcit.Si multumesc anticipat!!!

A,si inca ceva,o intrebare ce o am strict din curiozitate,cum pot sami dau seama daca cutia mea de viteze e franta sau romania?Mentionez din nou ca masina e un oltena 12 trs de 1.3 din 95 cu cutia in 5 trepte.Ma intereseaza sa stiu pentru ca am auzit despre cutiile franta ca sunt mult mai fiabile.

Last edited by AndreiBu; 28-12-12 at 03:49.
AndreiBu is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 05:34   #2
ralu_

Stage 4
 
ralu_'s Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 281
Thumbs up Re: Problema grava planetara!!

Cutia de Franta are cablul de Km situat intre etrieri ,pe cind cea romineasca il are in spatele cutiei ,jos aproape de tamponul central al cutiei.... Planetara iti sare din tripoda cind ai TAMPON MOTOR RUPT!!!!! Pe ce parte sare planetara ,acolo este rupt.....Cind aveam Oltcit ,putin mai mult aranjat la motor ,puneam o bara stabilizatoare la CV sa nu mai permita acesteia balansari care duc la ruperea tampoanelor motor....Daca nu pricepi ce spun,da-mi un telefon si te lamuresc.... Intradevar,CV de franta este mai fiabila decit cea romineasca in sensul ca este treapta 5 mai lunga si cea de franta nu are sirenaj ,pe cind cele rominesti ,majoritatea aveau...0769 827 697-Cosmote
__________________
Telefon: 0769 827 697 zilnic intre 08-22

Last edited by ralu_; 28-12-12 at 05:39.
ralu_ is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 06:11   #3
AndreiBu

Stock
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 4
Default Re: Problema grava planetara!!

Multumesc pentru promtitudine...In mare inteleg ce spui,dar totusi asta e singura cauza posibila ce face sa sara planetara din tripoda?fiindca asta inseamna dat jos motor... si multe cheltuieli.... nu se poate sa sara si din alte motive?...cand se lumineaza o sa ma duc de curiozitate pana jos sa vad daca raman cu motoru in brate sau nu
AndreiBu is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 06:26   #4
ralu_

Stage 4
 
ralu_'s Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 281
Default Re: Problema grava planetara!!

NU trebuie dat motorul jos.....se poate schimba si pe pozitie...dai jos planetara,etrier,disc frina,scut motor....iti trebuie canal si un imbus foarte bun sa desfaci tamponul...bagi cricul sub motor si ridici...Trage tare de motor pe partea unde scuipa planetara si sigur o sa se ridice...
ralu_ is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 06:36   #5
AndreiBu

Stock
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 4
Default Re: Problema grava planetara!!

Aha...Mersi!....o sa cobor mai incolo si ma uit daca se misca motoru sau nu....si voi reveni cu concluzia...
AndreiBu is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 11:26   #6
Crysty95

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 227
Default Re: Problema grava planetara!!

ha haaa, tu esti tipul din Resita, te stiu, mi-a povestit sergiu despre tine
tu ai un simplu oltcit romanesc, deci tot ce e pe el e romanesc, inclusiv cutia de viteze, si da, sunt mai bune cele frantuzesti ca cele romanesti de 1000 de ori, dar ca sa gasesti una in 5 trepte de axel e foarte greu, fiindca e foarte rara si costa si mult
Crysty95 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 11:45   #7
George Hermenean
Oltcit Driver

Stage 5
 
George Hermenean's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 349
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Problema grava planetara!!

Ai un tamponul de la motor de pe partea cu planatara rupt.Daca tragi de motor o sa vezi ca se misca pe partea unde e rupt tamponul si din cauza asta a sarit planetara din tripoda.
Daca vrei sa schimbi tamponul de la motor fara sa mergi la mecanic iti recomand sa dai motorul jos, ca e mai usor decat sa te complici sa-l schimbi cu motorul sus.La Oltcit se da usor motorul jos, nu iti trebuie macara sau alte chesti, doar in prieten iti trebuie

Last edited by George Hermenean; 28-12-12 at 11:49.
George Hermenean is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 18:11   #8
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Problema grava planetara!!

Quote:
Originally Posted by George Hermenean View Post
iti recomand sa dai motorul jos, ca e mai usor decat sa te complici sa-l schimbi cu motorul sus
Hai bre ca nu e asa greu...eu am schimbat suporti cu motoru' pe masina...in 1-2 ore se rezolva. Scule si chef de munca sa ai ca restu se rezolva

ps: si un imbus taaaare bun...suruburile care tin suportii pe motor se desfac foarte greu!
__________________
Oltcit Club 11 RM
Fiat Marea
Fiat Stilo
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 23:02   #9
George Hermenean
Oltcit Driver

Stage 5
 
George Hermenean's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 349
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Problema grava planetara!!

La tine e mai mult spatiu ca nu ai discurile la cutie Depinde de fiecare cum crede ca e mai usor, eu as da motorul jos daca ar fi schimb vreun suport.
George Hermenean is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 00:36   #10
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Problema grava planetara!!

Si eu as da jos motorul,lucrezi mult mai usor cu motorul dat jos,plus ca daca desfaci etrierul pe partea respectiv,trebuie schimbata garnitura dintre semietrieri,aerisita frana etc...

Cert e ca tamponul motorului de pe partea dreapta este rupt sau mai rau ambele sunt rupte.De ce nu cade motorul?fiindca tampoanele sunt dispuse \ / cam asa si tin motorul in loc sub greutatea lui.
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 01:21   #11
AndreiBu

Stock
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 4
Default Re: Problema grava planetara!!

In sfarsit am reusit sa verific si intradevar...tamponul pare mai mult ca sigur rupt pe partea dreapta....
AndreiBu is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 23:12   #12
Crysty95

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 227
Default Re: Problema grava planetara!!

fa rost de altul, si inlocuieste-l
sau repara-l pe cel vechi
Crysty95 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-13, 07:23   #13
Scroogie

Stage 3
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 166
Default Re: Problema grava planetara!!

Cum il repari prietene?
Scroogie is offline   Reply With Quote
Old 04-01-13, 10:03   #14
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Problema grava planetara!!

Dai o gaura de sus in jos in el si-l prinzi cu un surub de 6. Mi se pare o chestie provizorie...dar pana gasesti alt suport o sa tina
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 04-01-13, 11:48   #15
Scroogie

Stage 3
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 166
Default Re: Problema grava planetara!!

E departe de adevar...suportul de motor trebuie sa fie cat de cat elastic.
Improvizatie, sau treaba facuta romaneste.
Scroogie is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -