Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Zona tehnica Oltcit

Zona tehnica Oltcit Zona tehnica, secrete, tips&tricks Oltcit

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 09-03-12, 23:08   #16
b28kft

Stage 3
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 115
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by Jarod View Post
Dupa 2-3 zile de stationare, motorul porneste abia la a 4 sau a 5 cheie, dupa prima pornire pe ziua respectiva, daca il mai opresc si vreau sa il pornesc din nou porneste normal si functioneaza normal.


Dupa 2-3 zile de stationare si benzina din filtru dispare (am filtru intre pompa si carburator).

P.S. Astazi am incercat ca inainte sa ii dau cheie de pornire, sa ii torn putina benzina in carburator. Masina nepornita de Duminca, am turnat putina benzina in carburator si m-am dus si i-am dat cheie de pornire, a pornit, a functionat motorul cateva secunde si apoi s-a oprit, apoi am fost nevoit sa mai dau vre-o trei chei pana pompa a bagat benzina in carburator si motorul a pornit din nou.
Ti se golesc camerele de nivel din carburator. Schimba membranele carburatorului (imbogatire si pompa repriza).
Fa un test simplu: Scoate racordul de legatura aer din carburator (gat lebada sau sub ce denumire il cunosti). Cum stai tu cu nasu' in carburator, ai 4 "compartimente" : 2 rotunde pe mijloc (corpurile de aspiratie) si cate un "compartiment" in forma de semiluna pe stanga si pe dreapta. In cel din stanga ta / dreapta motorului torni 30-40 grame de benzina. Astfel, vei umple camera de nivel corespunzatoare corpului 1. Nu torni nici o picatura pe mijloc! Pui racordul de aer la loc, tragi socul, calci ambreiajul si dai la cheie. Motorul va porni normal.

Quote:
Originally Posted by Danutz Bratosin View Post
Nu mai sta pompa de benzina amorsata, schimb-o...chiar si cu una sh
Curata si filtrele de benzina pentru orice eventualitate, iar cel de la motor sa-l pui inainte de pompa de benzina nu dupa!
Domnu' moderator, io cre' c-o sa-ti lungesc urechile odata Pompa de benzina este mecanica cu dubla actiune, nu se amorseaza
Daca camerele de nivel constant nu se golesc, pot scoate furtunul tur din carburator si masina va porni, fara pompa de benzina, si se va opri cand camerele se golesc.
Pompa de benzina nu are absolut nici o treaba!
__________________
Alfa Romeo 145 TS
Cuore Sportivo
b28kft is offline  
Old 10-03-12, 00:24   #17
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

kft ... are probabil probleme si cu pompa (chiar daca e noua) + altele pe instalatie ...atata timp cat i se goleste si furtunul de tur dintre carburator si pompa + filtrul care il are montat pe acest furtun ...
__________________
DJ-01-KNK
lancer is offline  
Old 10-03-12, 01:21   #18
b28kft

Stage 3
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 115
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Lancer, nu au legatura pompa, furtunele, rezervorul, benzinaria sau rafinaria Petro-Brazi cu pornitu' la a N-spea cheie. Daca citeai cu atentie ce-am scris in postul anterior, intelegeai. Si anume: daca nu se golesc camerele de nivel din carburator, motorul porneste FARA ca furtunul tur sa fie bagat in carburator. Adica fara pompa de benzina in circuit. Si functioneaza pana se golesc camerele de nivel.
Daca avea probleme cu pompa de benzina, sau daca avea furtune / conducte fisurate, i-ar fi tras aer si i s-ar fi oprit motoru-n mers.

Sa nu confundam carburatorul cu rampa de injectoare. Carburatorul, daca are camera de nivel constant plina (CNC), nu are nevoie de pompa de benzina. Rampa de injectoare, in schimb, are nevoie de presiune, iar presiunea este asigurata de o pompa electrica.

Eu am venit acasa cu pompa de benzina terminata si anulata din circuit. Mai exact, am circulat vreo 4-5 km cu instalatie de alimentare prin cadere, ca la Trabant, improvizata ad-hoc, cu o sticla din plastic legata de aeroterma, in asa fel incat sa stea putin mai sus fata de carburator. A mers la fel de bine, doar c-a trebuit s-o umplu de vreo 3 ori.
b28kft is offline  
Old 10-03-12, 10:42   #19
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by b28kft View Post


Domnu' moderator, io cre' c-o sa-ti lungesc urechile odata
Te astept Totusi...de ce se duce benzina din filtru de benzina? la mine si dupa 1 saptamana de stat, filtru e tot plin
Danutz Bratosin is offline  
Old 10-03-12, 11:58   #20
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

ufff kft... ne intelegem iar separat ... si eu am zis ca nu are probleme numai cu carbul ... ci si cu restul instalatiei ... daca problema ar fi numai golirea carburatorului ... la a doua cheie sau la prima mai lunga ar lua-o ...dar a cincea cheie deja ma duce cu gandul ca toata instalatia e goala (sau plina de aer) e acelasi simptom ca atunci cad ramai fara gram de benzina bagi bidonul in rezervor fara sa mai pui si in carburator si dai la automat vreo 4-5 chei pana sa o ia (adica toata instalatia goala)

in privinta amorsarii pompei ai dreptate (nu se amorseaza separat ...se amorseaza singura) ...in privinta dezamorsarii vorbind strict pe dex ai din nou dreptate ... vorbind totusi tehnic dezamorsarea cam inseamana pierderea coloanei de lichid ...ceea ce se poate intampla la toate tipurile de pompe ... diferenta este ca unele se amorseaza singure din functionare (cum este cea de benzina) ... iar altele au nevoie de amorsare suplimentara pentru a putea refula (in marea majoritate cele centrifuge)
lancer is offline  
Old 10-03-12, 16:28   #21
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Am verificat astazi toata instalatia de alimentare, respectiv Tur/Retur si am schimbat si furtunele de benzina, verificat pompa de benzina.
Pompa de benzina este functionala, nu are nici o problema.
Circuitul Tur/Retur este ok, nu trage aer fals pe niciunde.

Benzina din filtrul dintre pompa si carburator se scurge in carburator, si nu se scurge inapoi in spre rezervor prin pompa de benzina.

De dimineata cand am fost sa pornesc masina m-am uitat la motor si de o parte si de alta a carburatorului erau urme de benzina.

Concluzia mea e ca problema este undeva la carburtor, vre-o garnitura de acolo nu mai este buna.

In urma inlocuiri furtunelor de benzina m-am ales cu o alta problema
Mi s-a rupt capatul de la sonda de benzina in zona unde intra furtunul de alimentare in el, cred ca era crapat pentru ca doar l-am atins si sa si retezat. Acum trebuie sa vad de unde fac rost si de o sonda de benzina.

Daca nu ii plateam asigurarea o duceam la REMAT.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	114
Size:	244.0 KB
ID:	2356330   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	96
Size:	967.4 KB
ID:	2356331   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	105
Size:	185.6 KB
ID:	2356332  


Last edited by Jarod; 10-03-12 at 16:34.
Jarod is offline  
Old 10-03-12, 16:49   #22
b28kft

Stage 3
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 115
Default

O sonda buna iti pot dona eu, dar cum facem cu transportul? Eu sunt din Bucuresti.

Quote:
Originally Posted by lancer View Post
ufff kft... ne intelegem iar separat ... si eu am zis ca nu are probleme numai cu carbul ... ci si cu restul instalatiei ... daca problema ar fi numai golirea carburatorului ... la a doua cheie sau la prima mai lunga ar lua-o ...dar a cincea cheie deja ma duce cu gandul ca toata instalatia e goala (sau plina de aer) e acelasi simptom ca atunci cad ramai fara gram de benzina bagi bidonul in rezervor fara sa mai pui si in carburator si dai la automat vreo 4-5 chei pana sa o ia (adica toata instalatia goala)
Tu vorbesti de "dezamorsarea" circuitului - se duce benzina inapoi in rezervor - defectiune la una din supapele pompei sau fisura in teava / furtun. Lui Jarod i se scurge benzina din carburator, filtrul de benzina care se goleste este in compartimentul motor, tot prin carb se duce benzina. Clar membrane defecte. Chiar daca masina mea a fost intotdeauna in stare perfecta de functionare, am avut si eu aceasta problema, si nu numai. Am scapat schimband membranele carburatorului.
Cat despre pornit la prima cheie dupa golirea camerelor de nivel, tre' sa ai baterie buna, nu gluma, si demaror bun. Eu faceam pana prostului cand aveam sonda defecta si-i dadeam 3 chei ca sa porneasca, asta ca sa protejez bateria.
Spre deosebire de injectie, unde pompa electrica creeaza presiune in rampa si-o ia la sfert chiar si dupa 1000 de ani de stationare, la carburator + pompa mecanica nu e asa simplu. Ia in calcul urmatoarele: pompa baga benzina in regim de turatie minim (la demaror nu cred ca ai 400 rpm). In timpul asta, datorita vacuumului creat, difuzorul furnizeaza benzina imediat ce a ajuns in camera. Astfel, o cantitate de benzina insuficienta pt aprindere ajunge in camerele de ardere si se pierde, fiind evacuata nearsa. Asta inseamna timpi morti, si, implicit actionarea prelungita a demarorului pana la umplerea camerei de nivel cu benzina necesara.

Last edited by Danutz Bratosin; 10-03-12 at 17:21.
b28kft is offline  
Old 10-03-12, 19:26   #23
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

deci kft ... chiar tu ai zis cand faceai pana prostului .... inseamna ca circuitul tau era gol ...de aia dadeai 3-4 chei ca sa pornesca (+ ca la pana de benzina mai exista posibilitatea sa mai ramana si benzina pe circuit ...chiar daca se opreste motorul din cauza insuficientei de benzina) ...asa se intampla si in cazul lui circuitul complet gol ...daca e doar CNC gol ... dai mai putine chei 1 maxim 2 mai lungi ... restul ce spui tu cu presiunea furnizata de pompa complet de acord .. doar ca eu nu discutam la modul general ci strict pe oltcit


si acum ca sa fiu ontopic ... deci cred ca problema lui jarod e lamurita ... o parte din benzina se pierde pe la carburator ... vezi membranele ... cealata parte a benzinei, daca racordul ala de la sonda a fost fisurat si daca spui ca s-a rupt la prima atingere se poate sa fie asa (oricum trebuia sa te uiti pe sectiunea rupta de obicei se vede unde e ruptura proaspata in material si unde a fost fisurat)... o pierdeai pe acolo ..+ aerul fals pe care il tragea la alimentare ... deci toate astea duc la golirea completa a instalatiei ...si implicit acele 5 chei cat spuneai ca ai nevoie ca sa o pornesti ... spor la munca ..acuma macar stii ce ai de facut ... ori o repari ...ori o dai la remat ..:P

Last edited by lancer; 10-03-12 at 19:35.
lancer is offline  
Old 10-03-12, 19:46   #24
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by lancer View Post
deci kft ... chiar tu ai zis cand faceai pana prostului .... inseamna ca circuitul tau era gol ...de aia dadeai 3-4 chei ca sa pornesca (+ ca la pana de benzina mai exista posibilitatea sa mai ramana si benzina pe circuit ...chiar daca se opreste motorul din cauza insuficientei de benzina) ...asa se intampla si in cazul lui circuitul complet gol ...daca e doar CNC gol ... dai mai putine chei 1 maxim 2 mai lungi ... restul ce spui tu cu presiunea furnizata de pompa complet de acord .. doar ca eu nu discutam la modul general ci strict pe oltcit


si acum ca sa fiu ontopic ... deci cred ca problema lui jarod e lamurita ... o parte din benzina se pierde pe la carburator ... vezi membranele ... cealata parte a benzinei, daca racordul ala de la sonda a fost fisurat si daca spui ca s-a rupt la prima atingere se poate sa fie asa (oricum trebuia sa te uiti pe sectiunea rupta de obicei se vede unde e ruptura proaspata in material si unde a fost fisurat)... o pierdeai pe acolo ..+ aerul fals pe care il tragea la alimentare ... deci toate astea duc la golirea completa a instalatiei ...si implicit acele 5 chei cat spuneai ca ai nevoie ca sa o pornesti ... spor la munca ..acuma macar stii ce ai de facut ... ori o repari ...ori o dai la remat ..:P
Racordul de la sonda se vede ca era fisurat pentru ca pe unde s-a rupt o mare parte din ruptura e ingalbenita/innegrita deci era fisurata mai demult, partea rupta azi e mai alba.

Partea cu dusul la REMAT a fost spusa la suparare, deci nu ma mai sustineti in asta.
Jarod is offline  
Old 10-03-12, 21:30   #25
b28kft

Stage 3
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 115
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Se gasesc stuturi filetate, sau poti incerca sa filetezi o conducta, ii dai cu rasina epoxidica pe filet si o infiletezi in sonda. Dupa 12 ore se face ciment. Am facut asa ceva si tine.
Sau, astepti sa-ti trimit eu sonda.
b28kft is offline  
Old 13-03-12, 17:27   #26
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Scurgerea benzinei din CNC poate fi cauzata si daca garnitura din imagine nu mai e buna ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Garnitura capac carburator Oltcit.jpg
Views:	51
Size:	68.9 KB
ID:	2360948  
Jarod is offline  
Old 14-03-12, 15:00   #27
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by Jarod View Post
Scurgerea benzinei din CNC poate fi cauzata si daca garnitura din imagine nu mai e buna ?
din cate vad aia e garnitura capacului ...oare in mod natural benzina curge in sus? pe la garnitura aia da benzina din cate stiu doar in cazurile in care creste prea mult nivelul in CNC gen infundarea returului, spargerea plutitorului, blocarea cuiului poantou pe pozitia deschis... eventual pe acolo se poate evaporadar nimic mai mult daca restul functioneaza normal
lancer is offline  
Old 14-03-12, 17:59   #28
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by lancer View Post
din cate vad aia e garnitura capacului ...oare in mod natural benzina curge in sus? pe la garnitura aia da benzina din cate stiu doar in cazurile in care creste prea mult nivelul in CNC gen infundarea returului, spargerea plutitorului, blocarea cuiului poantou pe pozitia deschis... eventual pe acolo se poate evaporadar nimic mai mult daca restul functioneaza normal
Am inteles, aveam garnitura aia prin masina, acum o sa o pun la pastrare.
Multumesc pentru informatie.
Jarod is offline  
Old 16-03-12, 22:09   #29
Crysty95

Stage 4
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 227
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

garnituri din alea se gasesc si nici nu sunt asa scumpe, e vreo 4 lei bucata
daca vrei sa cumperi piese de oltcit, vezi ca e un magazin sub pasarela
pasion impex parca se cheama
Crysty95 is offline  
Old 20-03-12, 04:37   #30
b28kft

Stage 3
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 115
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by b28kft View Post
Se gasesc stuturi filetate, sau poti incerca sa filetezi o conducta, ii dai cu rasina epoxidica pe filet si o infiletezi in sonda. Dupa 12 ore se face ciment. Am facut asa ceva si tine.
Sau, astepti sa-ti trimit eu sonda.
Siiiii am aflat ca sunt tzepar Recunosc, m-am pi*at pe mine de ras Si inca mai rad
Voiam sa-i trimit lu' asta mic sonda si suportu' de casetofon. Da' Maria Sa Jarod nu poa' s-astepte cateva zile
Ma scuzati, Domnia Voastra, n-am stiut ca tre' sa plec imediat d-acasa, in papuci si-n chiloti, sa demontez piesele, apoi sa pazesc usa postei pana dimineata, sa vi le trimit la prima ora Unii mai au si treaba, in caz ca nu ti-ai dat seama, iar epava de pe care luam piesele e la vreo 10 km de mine. Partea amuzanta e ca maine i le trimiteam Bine ca n-am facut-o )
Va beneficia de sonda, GRATIS, in cateva zile, George Hermenean
Semnat: Tzepar Sef b28kft
b28kft is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -