Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Zona tehnica Oltcit

Zona tehnica Oltcit Zona tehnica, secrete, tips&tricks Oltcit

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 07-03-12, 13:24   #1
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Dupa 2-3 zile de stationare, motorul porneste abia la a 4 sau a 5 cheie, dupa prima pornire pe ziua respectiva, daca il mai opresc si vreau sa il pornesc din nou porneste normal si functioneaza normal.
Pornirea la rece o fac conform manualului.
Socul funcioneaza corect.
Delcoul functioneaza corect.
Bobina de inductie e buna.
Pompa de benzina e noua.

Bujiile urmeaza sa le schimb dar nu cred ele sunt problema.

Dupa 2-3 zile de stationare si benzina din filtru dispare (am filtru intre pompa si carburator).

Ma gandesc ca poate Membrana Econostat nu mai functioneaza corect, insa chiar si asa in cat timp benzina pompata de pompa de benzina trebuie sa ajunga in carburator ?

Este posibil ca filtrul de langa roata stanga spate sa fie imbacsit si pompa sa traga benzina cu intarziere ?

Este posibil ca furtunul de benzina de la rezervor pana la filtrul de benzina de langa rosta stanga spate sa fie fisurat si pompa de benzina sa traga si aer fals ?

Filtrul de la roata stanga spate si furtunele de benzina de acolo sunt neschimbate si neverificate de cine stie cand.

P.S. Astazi am incercat ca inainte sa ii dau cheie de pornire, sa ii torn putina benzina in carburator. Masina nepornita de Duminca, am turnat putina benzina in carburator si m-am dus si i-am dat cheie de pornire, a pornit, a functionat motorul cateva secunde si apoi s-a oprit, apoi am fost nevoit sa mai dau vre-o trei chei pana pompa a bagat benzina in carburator si motorul a pornit din nou.

Last edited by Jarod; 07-03-12 at 13:45.
Jarod is offline  
Old 07-03-12, 15:52   #2
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Nu mai sta pompa de benzina amorsata, schimb-o...chiar si cu una sh
Curata si filtrele de benzina pentru orice eventualitate, iar cel de la motor sa-l pui inainte de pompa de benzina nu dupa!
__________________
Oltcit Club 11 RM
Fiat Marea
Fiat Stilo
Danutz Bratosin is offline  
Old 07-03-12, 15:56   #3
jimmy_rph

Stage 4
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 261
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by Danutz Bratosin View Post
Nu mai sta pompa de benzina amorsata, schimb-o...chiar si cu una sh
Chiar si asa, ar trebui totusi sa ramana benzina CNC . Eu unul suspectez membrana de la econostat, pentru ca am "trecut" prin asta.
jimmy_rph is offline  
Old 07-03-12, 17:15   #4
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by Danutz Bratosin View Post
Nu mai sta pompa de benzina amorsata, schimb-o...chiar si cu una sh
Curata si filtrele de benzina pentru orice eventualitate, iar cel de la motor sa-l pui inainte de pompa de benzina nu dupa!
Pompa de benzina tocmai ce am schimbat-o e noua, asa am crezut si eu initial, ca poate pompa de benzina nu mai sta amorsata, insa si pompa veche pe care o aveam inainte am desfacut-o si se pare ca este ok nu are nici un defect.
Sambata o sa verific si filtrul de la roata stanga spate si furtunele de acolo sa vad in ce stare sunt.

Pentru cultura mea generala:

Cum se verifica o pompa de benzina daca ramanea amorsata sau nu ?
Pompa de benzina se poate dezamorsa din cauze independente de ea ?

Last edited by Jarod; 07-03-12 at 17:37.
Jarod is offline  
Old 07-03-12, 17:42   #5
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Din moment ce tu ai zis ca filtru de benzina il ai intre carburator si pompa si dupa 2 zile se goleste, ori ai vre-un furtun crapat pe la pompa pe undeva ori se dezamorseaza...
Verifica si tu cum a zis si jimmy mai sus, sa nu iti curga benzol pe la carburator, verifica furtunele...daca toate's ok atunci pompa e de vina.

ps: ca sa verifici pompa...scoti furtunu din carburator si pui pe careva sa dea la cheie...daca in secunda 1-2 ti-a venit benzina atunci e ok...dar la cum ai zis ca ai filtru gol...dai ceva la cheie pana iti vine benzina
Danutz Bratosin is offline  
Old 07-03-12, 17:51   #6
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Am facut testul cu sticla la pompa de benzina si a bagat benzina in sticla.
Jarod is offline  
Old 07-03-12, 19:08   #7
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

benzina ajunge din rezervor in carburator cu instalatia complet goala dupa 3-4 chei mai lungi ... avand in vedere ca ai si un filtru suplimentar care trebuie umplut poate inca o cheie in plus ...

ceea ce spunea si dan ... schimba locul filtrului suplimentar inaintea pompei ... si pompa aia nu stiu de ce dar eu unul chit ca e noua nu imi place cum arata ... prea pare facuta de nu stiu ce SRL ...

pe la garnitura econostat e posibil si asta dar nu cred ca din cauza ei se dezamorseaza pompa si sa se goleasca astfel tot circuitul de benzina ...pe acolo daca ar pierde benzina s-ar vedea ca e totusi o cantitate considerabila in timp relativ scurt... ca de evaporat nu vad unde s-ar evapora o cantitate asa mare ...mai ales pe temperaturile de sunt afara

jimmy ...la faza asta cu ar trebui sa ramana benzina in cnc ...cred ca asta e un mare mister al oltcitului ... teoretic ...conform legilor fizicii ..da ar trebui sa ramana benzina in cnc daca se dezamorseaza pompa pentru ca benzina nu urca in tavan ... practic in CNC nu mai e pic de benzina ... unde se duce ... nu ma intreba ca daca elucidam misterul ma faceam mare magician in oltcituri....
__________________
DJ-01-KNK
lancer is offline  
Old 07-03-12, 19:23   #8
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by Jarod View Post
Am facut testul cu sticla la pompa de benzina si a bagat benzina in sticla.
Tot asa nepornita de 2-3 zile? sau nepornita de 2-3 ore? ai dat la cheie mult..sau putin? fii mai explicit sa intelegem si noi

Te-ai uitat vreo data pe sub masina cand ai venit cu ea acasa? sau..ai cumva consum mare?
Danutz Bratosin is offline  
Old 07-03-12, 20:25   #9
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Consumul e normal cam 7/100.

Pompa de benzina inainte de a monta-o pe masina a verificat-o si functiona normal.
Si pompa pe care veche este functionala pentru ca am testat-o si e ok, pompa veche am inlocuit-o tot la sfatul cuiva care spunea ca nu mai sta amorsata, dar pompa are membrana buna si sta amorsata, deci problema e in alta parte.

Scurgeri de benzina, care sa se vada nu am nici pe sub masina si nici pe langa carburator.

Furtunele de benzina din compartimentul motor sunt noi cu coliere noi peste tot.

CRED ca pentru a verifica daca pompa de benzina ramane amorsata sau nu, ar trebui sa scos furtunul de tur din carburator si si tinut ridicat in pozitie verticala sa vad daca benzina ramane in filtru sau se duce inapoi in rezervor, am facut asta si benzina ramane in filtru nu se duce niciunde.

Presupun ca o pompa care nu mai sta amorsata poti sa sufli pe ea aproape la fel ca pe furtunul de retur.

Poate mai exista cineva care s-a confruntat cu aceasta problema si imi spune cum a rezolvat-o.

Eu cred ca membrana econostat e de vina, probabil e fisurata si benzina se scurge in capul pistoanelor prin jiglorul de 40 al imbogatitorului pregatind motorul pentru urmatoarea pornire.
Cum o sa fac rost de membrana o schimb sa vad cum se comporta masina dupa asta.
Daca si dupa va face la fel, o sa pun o supapa unisens pentru ca aia mentine benzina pe coloana indiferent daca pompa de benzina sta amorsata sau nu.

Daca pompa de benzina poate sa NU stea amorsata din cauza unui furtun crapat/fisurat pe la filtrul de benzina de la roata stanga spate, cu asta pot fi de acord pentru ca inca nu am verificat furtunele de acolo.

Last edited by Jarod; 07-03-12 at 20:34.
Jarod is offline  
Old 08-03-12, 00:08   #10
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

membrana pompei nu are legatura cu faptul daca sta sau nu amorsata pompa ... daca ar fi membrana sparta ai avea benzina in ulei si nu ar alimenta corespunzator sau chiar deloc... tu cum ai verificat supapele pompei sa vezi daca functioneaza sau nu??? in principiu se verifica cu capacul pompei demontat de pe pompa fara membrana ... trebuie sa inchida intr-un sens si sa deschida in altul ... deci ca sa fii sigur ..aranjeaza pompa veche astfel incat sa fii sigur ca nu are probleme si ca functioneaza cum trebuie ... si schimb-o din nou vezi daca tot asa face + ca o pompa de rezerva nu strica niciodata

in legatura cu ridicatul furtunului si ramasul benzinei in filtru ... permite-mi o gluma sau o intrebare de om prost ... ai stat 2 zile cel putin tinand furtunul ridicat ca sa vezi daca se dezamorseaza sau nu???? probabil ar trebui sa incerci si variata asta.. :P

in legatura cu suflatul prin pompa .... nu poti sufla deloc la o pompa buna si tot la fel si la una care se dezamorseaza in timp ... pierderea de presiune e prea mica ca sa iti poti da seama daca functioneaza sau nu supapele

in legatura cu functionarea ireprosabila a pompei si membrana econostat ... pune-ti o intrebare .... de ce nu mai ai benzina pe coloana ...daca ar fi doar membrana ai gasi doar CNC gol ... pe coloana inclusiv in filtrul ala suplimentar ar trebui sa existe benzina ... + ca la cantitatea de benzina care se pierde in 2-3 zile ar trebui sa miroase daca ai pierderi ...

oricum verifica toata instalatia de la cap la coada poate gasesti ceva pana la urma... furtune, tevile de la aripa din spate stanga la compartimentul motor (in timp au tendinta sa rugineasca si sa apara pori prin care se pierde benzina... am auzit un caz de asa ceva) + furtunele din spate ... de la filtru si de la sonda

Last edited by lancer; 08-03-12 at 00:21.
lancer is offline  
Old 08-03-12, 09:31   #11
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Lancer cred ca la mecanica esti profesor in comparatie cu mine si nu vreau sa te contrazic, dar din cate stiu eu pompa de benzina are 2 supape si imi e greu sa cred ca ambele supape sa ramana intredeschise in acelasi timp.

Dezamorsarea circuitului ma gandesc ca poate fi cauzata si de un furtun crapat pe la filtru din spate sau sonda.
Oricum, Sambata voi verifica tot circuitul de alimentare si voi pune furtune noi peste tot.

Daca stie cineva ce lungime au furtunele de tur si retur de la rezervor si pana la filtrul de la aripa stanga spate, mi-ar fi de mare ajutor, pentru ca atunci cand ma apuc de treaba sa am totul pregatit.

Last edited by Jarod; 08-03-12 at 09:38.
Jarod is offline  
Old 08-03-12, 11:53   #12
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Oltcitu' are conducte de benzina nu furtune...lungimea nu o stiu dar aveau pe la magazine speciale de oltcit, conducte de benzina tur-retur. daca mai gasesti cumperi si le formezi tu. pt furtunu de la rezervor...1 metru cred ca ajunge

Last edited by Danutz Bratosin; 08-03-12 at 12:59.
Danutz Bratosin is offline  
Old 08-03-12, 12:22   #13
Jarod

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Toate masinile au conducte de benzina din cupru sau alt element metalic, insa la imbinari, majoritatea au furtune, asa cum are si Oltcitul.

Cred ca stiu si eu sa fac diferenta intr-o un furtun si o conducta.

Eu la Oltcitul meu am asa, de la rezervor si pana la filtrul de la aripa spate furtune de benzina pentru tur si retur, pe sub masina este conducta (teava) din cupru pentru tur si pentru retur pana in fata pompei de benzina, din fata pompei de benzina si pana la carburator sunt furtune. Daca o fi Oltcituri care au numai conducte, eu sincer nu am vazut.

Astept doar sfauri utile.

Nu vreau sa fac polemica daca am furtun sau conducta sau daca pompa de benzina e buna sau nu.
Am spus clar ca Pompa de Benzina este NOUA, e VERIFICATA deci nu inteleg de ce trebuie sa mai discutam despre pompa de benzina, cand nu este cazul, problema este in alta parte, probabil ca o voi descoperi dupa ce voi inocui tot.

Eu am expus problema mea pentru a primi sfaturi de la cei care s-au confruntat si ei cu aceasta problema, si pentru a afla cum au rezolvat ei sau care era problema la masina lor.

Daca exista pe forum cineva care s-a confruntat cu problema expusa de mine si vrea sa imi spuna cum a rezolvat ii astept sfaturile si ii multumesc anticipat.

Nu ma intereseaza discutiile de genul: eu cred ca ... ; poate ca ... ; etc.
Jarod is offline  
Old 08-03-12, 12:57   #14
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Prietene, atata timp cat tu nu verifici ce-ti spunem noi...nu inteleg pentru ce ne mai ceri sfaturi?? lancer a zis mai sus..verifica instalatia de alimentare cap coada, tur-retur si vezi daca picura benzina pe undeva, verifica bucata de furtun de la filtru din aripa...VERIFICA. asa daca astepti mura-n gura pe forum sa-ti zica unu exact unde sa umbli nu rezolvi nimic..
Danutz Bratosin is offline  
Old 09-03-12, 00:12   #15
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Pornire greoaie dupa 2-3 zile de stationare

Quote:
Originally Posted by Jarod View Post
Lancer cred ca la mecanica esti profesor in comparatie cu mine si nu vreau sa te contrazic, dar din cate stiu eu pompa de benzina are 2 supape si imi e greu sa cred ca ambele supape sa ramana intredeschise in acelasi timp.

Dezamorsarea circuitului ma gandesc ca poate fi cauzata si de un furtun crapat pe la filtru din spate sau sonda.
Oricum, Sambata voi verifica tot circuitul de alimentare si voi pune furtune noi peste tot.

Daca stie cineva ce lungime au furtunele de tur si retur de la rezervor si pana la filtrul de la aripa stanga spate, mi-ar fi de mare ajutor, pentru ca atunci cand ma apuc de treaba sa am totul pregatit.
sincer nu sunt profesor .. sunt POSESOR de oltcit care a invatat mecanica pe propria masina ... a fost o chestie ca nu am fost antitalent dar nici nu am dezvoltat-o ... si pentru faptul ca am invatat-o si multe lucruri mi le fac singur nu pot multumi decat "mecanicilor" din tg-jiu si mai multe nu mai spun ca ... 98% din ei numai spun ca fac la proba practica sunt varza ...cel putin cei de care m-am lovit eu ...

da pompa are 2 supape ... dar de la imi e greu sa cred ...pana nu esti sigur ca ai dreptate si ai verificat e cale lunga ... si asta e universal valabila

din cate imi amintesc parca mai e o portiune de conducta intre furtunul de la sonda rezervorului si unul din furtunele filtrului de benzina ... iar lungimea furtunului cam aia pe care ti-a scris-o danut ...un metru ar trebui sa cam ajunga... acuma ca fapt divers si din experienta ... a mea cu furtunul filtrului dintre filtru si rezervor crapat nu am avut decat pierderi de benzina si atat ... in rest nici un simtom poate un consum marit dar mergand zilnic cu masina si niciodata stationand mai mult de 8 ore (asta ca eram la servici) ...si cu aproape plinul (ce vremuri ) ..nu mi-am dat seama ...singura chestie care ma frapa era mirosul de benzina (era si vara) asta timp de vreo 2 zile ..pana am tras masina in alt loc fata de unde o trageam de obicei si am vazut pata pe asfalt. Cu furtunul filtrului dintre filtru si pompa crapat, unui nene de pe strada pe care l-am ajutat ca nu stia ce are si ce sa-i faca nu i se mai alimenta ...tragea aer fals ... acuma nu bag mana in foc ca e universal valabil ...depinde probabil si de marimea crapaturii si de alte probleme cauzate de uzura altor elemente unei masini fata de alta

oricum spor la treaba sambata ... sa ne tii la curent cu ce ai gasit
lancer is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -