31-07-08, 12:24
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Ajutor soferi de tir
De ieri are tata la firma un Scania 111,si nu are sofer,adica are,pe mine.(sper sa si raman).De mers...merge,nu ii problema,dar:
1. nu sta la relantii deloc,da absolut deloc.nu pot face o pornire din panta.o fac cu frana de mana.care stie sa sara ca is cam disperat ca nu prea pot merge cu el
2.nu stiu cutia de viteze.am prins R dar in rest pe ghicite.ma chinui.a si am mai prins mica si mare(poate imi explica si mie care se foloseste in sarcina).
dar de tras trage bine,nui problema.
3.scapa aer,dar aia nui asa mare problema ca sta pe drum numai daca nu este pornit
4.imi trebuie neaparat atestat?
multumesc!
__________________
|
|
|
31-07-08, 12:51
|
#2
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Ajutor soferi de tir
pai pleci cu a 3-a sau a 4-a mica (daca ai 4 sau 6 trepte pe fiecare), duci pana la capat treptele (adica ultima din trepte) si apoi dai pe mare, si urci vitezele normal, ca la masina.
in sarcina (7,5 sau 11 tone e masina?) si in rampa pleci cu mica, firesc.
iti trebuie atestat, il obtii de la ifptr (poti intreba la arr ce si cum), dupa ce absolvi cursurile de instruire.
pt aer verifica toate traseele, conductele pot fi imbatrantie sau garniturile la punctele de legatura.
daca pleaca de pe loc dupa aprox 2 min dupa ce ai pornit motorul e decenta pierderea.
p.s.: tinand cont de faptul ca e o masina de la inceputul anilor 80 n-ar strica sa aiba parte de o revizie generala inainte de a fi pusa pe sosea....
Last edited by aleks; 31-07-08 at 12:54.
|
|
|
31-07-08, 12:55
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Quote:
Originally Posted by aleks
pai pleci cu a 3-a sau a 4-a mica (daca ai 4 sau 6 trepte pe fiecare), duci pana la capat treptele (adica ultima din trepte) si apoi dai pe mare, si urci vitezele normal, ca la masina.
in sarcina (7,5 sau 11 tone e masina?) si in rampa pleci cu mica, firesc.
iti trebuie atestat, il obtii de la ifptr (poti intreba la arr ce si cum), dupa ce absolvi cursurile de instruire.
pt aer verifica toate traseele, conductele pot fi imbatrantie sau garniturile la punctele de legatura.
daca pleaca de pe loc dupa aprox 2 min dupa ce ai pornit motorul e decenta pierderea.
|
n m-ai inteles.doar si scoala de soferi e buna la ceva.stiu cum sa pornesc.dar nu stiu schema.unde e a3a unde e 1 nu stiu schema cutiei.camionu e de 10 tone,ce am inteles eu.si atestatu ala e greu de obtinut?
scuze de dublu post.cutia cred ca e cu 10 viteze.am gasit o poza si se cam potriveste cu cutia de pe asta (dupa R).
Last edited by aleks; 31-07-08 at 13:11.
|
|
|
01-08-08, 23:05
|
#4
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,298
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [VW] [DACIA] [4Rally]
|
Re: Ajutor soferi de tir
pai daca tu habar nu ai cum sunt vitezele la tir,atunci ce rost mai are sa te urci pe el si sa il conduci?da iti trebuie atestat pentru a conduce asa o masina.cel mai bine e ca masina sa treaca printr`o revizie...din cate am vazut eu la tatal meu....folosea mica pana in 68-70 km/h si trecea pe mare dupa 70km/h,acum depinde de masina.cel mai bine lasa pe altcineva sa iti ocupe locul pentru ca masina nu e cine stie ce....iar tu esti prea tanar pentru asta...din cate vad eu
__________________
Hondaaaa!!!
|
|
|
02-08-08, 14:27
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Re: Ajutor soferi de tir
Quote:
Originally Posted by TheFasterMan
pai daca tu habar nu ai cum sunt vitezele la tir,atunci ce rost mai are sa te urci pe el si sa il conduci?da iti trebuie atestat pentru a conduce asa o masina.cel mai bine e ca masina sa treaca printr`o revizie...din cate am vazut eu la tatal meu....folosea mica pana in 68-70 km/h si trecea pe mare dupa 70km/h,acum depinde de masina.cel mai bine lasa pe altcineva sa iti ocupe locul pentru ca masina nu e cine stie ce....iar tu esti prea tanar pentru asta...din cate vad eu
|
vorbesti fara tine.sa te vad eu la o masina veche de 28 de ani daca ii stii toate schemele.am vorbit cu soferi de TIR si un mecanic si nici eu nu au stiut cum sa treaca de la mica la mare.are 10 viteze dar nu cred ca ai cum sa mergi cu 70 la mica pentru ca e de tractiune.cu a5a am mers maxim cu 30.masina saptamana viitoare vatrece printr-o revizie din cate am inteles,si nu las pe mana nimanui pentru ca o sa ma obisnuiesc.nimeni nu s-a nascut invatat.si masina,chiar daca e veche, e foarte rezistenta si trage de numa.e motor cu turbo si are 300 cp.
|
|
|
02-08-08, 16:32
|
#6
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,298
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [VW] [DACIA] [4Rally]
|
Re: Ajutor soferi de tir
nu ii stiu schemele dar nici nu ma tenteaza sa ma urc pe o asemenea masina veche,chiar daca are 300cp pe serpentine si in rampa trage ca o raba.eu cand m`am referit ca mergea cu 70 asa era,dar asta se intampla pe un iveco eurostar.daca nici ceilalti nu au gasit cum sa treaca de la mica la mare inseamna ca e jale....pune un sofer de tir in varsta care i`au trecut prin mana multe tiruri.cu iveco eurostar taica`miu pleca de pe loc cu a 4a sau a 5 a.
|
|
|
02-08-08, 17:05
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Re: Ajutor soferi de tir
Quote:
Originally Posted by TheFasterMan
nu ii stiu schemele dar nici nu ma tenteaza sa ma urc pe o asemenea masina veche,chiar daca are 300cp pe serpentine si in rampa trage ca o raba.eu cand m`am referit ca mergea cu 70 asa era,dar asta se intampla pe un iveco eurostar.daca nici ceilalti nu au gasit cum sa treaca de la mica la mare inseamna ca e jale....pune un sofer de tir in varsta care i`au trecut prin mana multe tiruri.cu iveco eurostar taica`miu pleca de pe loc cu a 4a sau a 5 a.
|
am condus si alte camioane printre care si iveco.ai dreptate,cam cu a4a sau a5a se poate porni de pe loc la mica insa nu am reusit merg cu 70 la mica nicicum.iar pe serpetine si in rampa trage linistit,nicidecum ca si o raba.
|
|
|
03-08-08, 13:23
|
#8
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Ajutor soferi de tir
cristy65, m-am tot abtinut, dar acum chiar iti spun: ia-o usor cu aerul superior pe care-l adopti, sunt oameni care stiu destule si care iti pot da sfaturi de bun simt si-n cunostinta de cauza.
eu unul am 10 ani de experienta proprie in transporturi interne si internationale, si traiesc intre camioane de o viata, dar la modul in care pui tu problema m-am lasat pagubas.
tu ceri ajutor sau vrei sa demonstrezi cat de priceput esti, si la 18 ani, si incepator?
nu de alta, dar iese contrariul
Last edited by aleks; 03-08-08 at 13:29.
|
|
|
03-08-08, 16:50
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Re: Ajutor soferi de tir
Quote:
Originally Posted by aleks
cristy65, m-am tot abtinut, dar acum chiar iti spun: ia-o usor cu aerul superior pe care-l adopti, sunt oameni care stiu destule si care iti pot da sfaturi de bun simt si-n cunostinta de cauza.
eu unul am 10 ani de experienta proprie in transporturi interne si internationale, si traiesc intre camioane de o viata, dar la modul in care pui tu problema m-am lasat pagubas.
tu ceri ajutor sau vrei sa demonstrezi cat de priceput esti, si la 18 ani, si incepator?
nu de alta, dar iese contrariul
|
nu mi se pare ca ai dreptate.mie nu imi place sa mi se puna sa ma dau la o parte.am zis ca daca nu stiu o sa invat.nu cred ca am avut nici un aer superior.nam zis ca snt un priceput,dar am condus cat de cat camione,nu mult, si nu mi se pare ca poti merge cu 70 la mica.infine.sunt convins ca sunt multi peste mine in materie de camioane si recunosc ca nu pot sa ma numesc INCA un priceput in acest domeniu,dar nici nu vreau sa pierd o sansa de a invata ceea ce imi place.
numai bine!
|
|
|
|
|