Go Back   Forum 4Tuning > Diverse > Tot ceea ce nu poate fi incadrat

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 26-03-09, 10:13   #1
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Compania TAROM, cel mai important operator aerian de pe piata locala, incearca sa majoreze traficul si gradul de ocupare al aeronavelor prin introducerea unor bilete de 50 de euro dus-intors pe toate destinatiile externe si de 24 de euro dus pe cursele interne, tarife care concureaza cu cele ale operatorilor low-cost.
"Am modificat politica de marketing a companiei pentru a atrage mai multi pasageri si pentru a creste gradul de ocupare, dat fiind faptul ca a crescut capacitatea de operare a companiei in urma achizitionarii in leasing a trei avioane Boeing 737-800 Next Generation, cu o capacitate de maxim 186 de locuri de fiecare", a spus Madalin Tudor, purtatorul de cuvant al companiei.


TAROM a finalizat anul trecut cu pierderi de 28 de milioane de dolari (20,6 mil. euro), in timp ce in trimestrul patru numarul de pasageri transportati de operator a scazut fata de aceeasi perioada din 2007. Spre exemplu, in decembrie traficul TAROM a scazut cu 14,5% fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Aeriene (AEA). In oferta TAROM, biletele de 50 de euro (pret care nu include taxe de aeroport) sunt disponibile pana la sfarsitul anului, conditia fiind ca rezervarea acestora sa se faca cu cel putin 30 de zile inainte de decolare. Reprezentantii operatorului nu au precizat insa ponderea acestor bilete in volumul vanzarilor zilnice ale companiei, mentionand doar ca este vorba numai despre calatorii la clasa economic.
Astfel, un bilet dus-intors pe destinatia Bucuresti-Roma costa 145 de euro cu toate taxele incluse la TAROM (50 de euro fara taxe de aeroport), in timp ce pe o cursa a operatorului low-cost Wizz-Air cu plecare pe 23 aprilie si intoarcere pe 28 aprilie, biletul costa 116 euro cu toate taxele incluse.
"Acestea sunt cele mai mici preturi la care se pot cumpara bilete la clasa economica la TAROM. Mai sunt si celelalate clase, cum ar fi cea de business, la care preturile sunt mai mari. Aceste bilete la pret de 50 de euro sunt in limita locurilor disponibile si difera ca numar de la o destinatie la alta si in functie de aeronava. Nu as putea spune cu exactitate ce procent detin aceste bilete pe o cursa", a precizat Madalin Tudor.
TAROM opereaza 21 de destinatii externe, cu aeronave proprii, 14 destinatii externe operate in code-share cu alte companii (cu aeronavele acestora) si 10 destinatii interne cu avioane proprii. Pe cursele interne ale operatorului aerian TAROM, exista bilete care costa 24 de euro dus (fara taxe de aeroport). "Am adus preturi mici si pe toate cursele interne, daca se face rezervare din timp si acestea sunt in limita locurilor disponibile", a declarat el.
Compania aeriana TAROM a transportat anul trecut circa 1,9 milioane de pasageri, in crestere cu 9,8% fata de anul anterior. Cifra de afaceri estimata anul trecut este de 404 milioane de dolari (298 mil. euro), in crestere cu aproape 15% fata de anul anterior, potrivit purtatorului de cuvant al companiei. Date privind situatia pasagerilor transportati in primele luni ale acestui an nu au fost comunicate de reprezentantii companiei. "Asteptam o crestere a cifrei de afaceri cu 8-10% anul acesta fata de anul trecut", a spus el.
Conducerea operatorului aerian a fost preluata anul acesta de Ruxandra Brutaru, 28 de ani, fiica unui fost director al TAROM in perioada 1995-1996, Nicolae Brutaru. Ea a ocupat anterior pozitia de director general adjunct al operatorului aerian si pozitia de director de marketing al companiei aeriene low-cost Blue Air.
TAROM concureaza pe piata cu operatori de linie regulata precum Lufthansa, Air France-KLM, British Airways sau Turkisk Airways. Pe de alta parte, concurenta indirecta din partea operatorilor de low-cost este foarte puternica. Operatorii low-cost Blue Air, Wizz Air, MyAir, Sky Europe, Germanwings, easyJet sau Ryanair au transportat anul trecut in si dinspre Romania circa 2,5 milioane de pasageri, in timp ce operatorii de linie regulata au ajuns anul trecut la un trafic de peste 6 milioane de euro pe piata locala, potrivit unui sondaj al IATA.
aleks is offline  
Old 16-05-09, 15:38   #2
scturoag
4Rally

Stage 5
 
scturoag's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,673
Member of:
[VW]
[Toyota]
[2 Roti]
[4Rally]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Sistemul de marketing de la Tarom este foarte prost condus ...eu de exemplu .. fac pe an minim 12 zboruri Bucuresti-Londra + alte destinatii ... si astea numai cu Tarom ... si nu am primit nici un km gratuit sau vreo reducere ... si altii care iau 2 bilete business class pe an .. beneficiaza de 2500 de km gratuiti in oricare dintre destinatiile Tarom ...
Am intrebat odata de curiozitate daca este vreun fidelity card .. sau vreo oferta pentru cei care folosesc foarte des compania Tarom ...si mi s-a raspuns in felu' urmator : -Aici nu suntem la piata ...
Normal ca dupa sistemul asta de marketing si cu un astfel de personal ei inregistreaza pierderi imense ...
Eu cred ca daca Tarom va dori sa aiba cresteri la vanzari .. va trebui sa schimbe directorul de marketing cu unul strain ... pentru ca pe noi , Romanii , in general nu prea ne intereseaza ce beneficii are compania la care lucram .. pe noi ne intereseaza doar salariu pe care il luam si sa ne facem slujba .. nu conteaza in ce fel ... daca o facem bine sau nu ...
scturoag is offline  
Old 17-05-09, 09:10   #3
Mustang
Daewoo Driver

Stage 5
 
Mustang's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,399
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Sctuarg: mai toata strategia de marketing la romani se bate cap in cap cu manualele si cu lectiile pe care trebuie sa le inveti cand faci Facultatea de Marketing.

Se stie de pe vremea anilor 1800, cand incepeau sa se presteze servicii contra-cost, ca orice om doreste un lucru/serviciu cat se poate de ieftin, folosit in mai multe segmente (daca se poate), fiabil, iar singurul sau scop este de a satisface nevoia(nevoile) clientului.
Acelasi lucru se aplica si in strategia de marketing in turism. Din pacate, peste tot in tara se merge pe principiul: calitate slaba, preturi mari, imbogatire 100%. De altfel si "injuraturile" sunt pe masura, dar nu te intereseaza ca te injura lumea cand ai buzunarul plin.
Aceleasi cuvinte de "lauda" le-am avut si pentru Dacia, cu privire la preturile de start la gama Logan (chel) de 6500 de euro, cand el are un pret de maxim 4000-4500 cand iese din uzina. Restul de 2000 de euro sunt "comision".
Iar "strategia" Daciei cu privire la programul RABLA: iar un dezastru la gandirea directorului de marketing de acolo. Ma mir cum de au avut noroc cu ea. Pentru a avea succes trebuie sa treci prin pasii AIDA, adica Atentie, Interes, Dorinta, Achizitie.
Pai nu prea treci prin primele 2 puncte cand spui ca Dacia face presiuni la stat sa dea drumul mai rapid la RABLA, pentru a reduce preturile dupa pornirea RABLEI. Daca o singura firma face presiuni, nu va avea succes.
In mod normal, strategia lor trebuia sa fie in felul urmator:
- Atentie: comunicat de presa - Loganul de start va fi 4995 cu prima de casare. Asta atrage atentia clientilor - ei vor face presiuni ca programul RABLA sa fie pornit mai rapid. Populatia poate motiva statul sa dea drumul la program mai rapid, nu o societate.
- Interes: oferta de 4995 euro trebuie promovata cat mai des, pentru ca potentialul client sa stea sa se gandeasca mai mult la produs, interesul pentru acesta sa se pastreze.
- Dorinta: daca interesul se pastreaza in sinea clientului, dorinta va deveni mare, iar de la dorinta pana la achizitie se stie ca nu mai e mult.
- Achizitia: pasul prin care cumparatorul primeste bunul in urma platii bunului respectiv. Pentru ca un client sa fie multumit, trebuie sa ii oferi gratis (sau la un pret extraordinar de mic) un lucru pentru ca el sa se laude la toata lumea ca Dacia are grija de client si ca ii ofera si alte placeri pe langa faptul ca le ia banii. De exemplu: daca as fi director de marketing la Dacia as fi facut in felul urmator - Clientul cumpara un Logan cu 4995 euro, dupa ce a dat fosta masina la RABLA, iar eu ii ofer gratis 2 chei tip briceag si nu ii dau cheile "din fabrica". Nu stiu daca asta e termenul exact, dar banuiesc ca ati inteles la ce ma refer. Oferta asta sa fie facuta numai pentru cei care trec prin pasul "RABLA". Eu cred ca era si asta o idee pentru promovarea programului RABLA si pentru a spori vanzarile Dacia in acea perioada. Repet: era doar un exemplu. Desi cam asta era ideea pe care trebuia sa mearga Dacia in perioada aia.

Repet: ma mir cum de le-a tinut strategia de marketing fara ATENTIE si INTERES.
Mustang is offline  
Old 17-05-09, 12:15   #4
scturoag
4Rally

Stage 5
 
scturoag's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,673
Member of:
[VW]
[Toyota]
[2 Roti]
[4Rally]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Asa e ... in primul rand m-am exprimat eu gresit ... sistemul de marketing nu e prost numai la tarom ... ci la peste 80% din companiile romanesti ... asta pentru ca romanii is lacomi .. si ei nu lucreaza pe principiu' "calitate-pret" ci pe "profit 200%" ... la noi chiar daca calitatea unui produs nu e buna .. noi nu recunoastem asta, si nu prin vorbe ... ci prin preturile care le punem la mai toate produsele ....
Doar de asta suntem la un nivel atat de jos .. pentru ca oamenii lacomi tot timpul au pierdut in viata ...

Last edited by scturoag; 18-06-09 at 02:53.
scturoag is offline  
Old 25-05-09, 08:45   #5
DTH
2 Roti

Stage 5
 
DTH's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 6,411
Member of:
[VW]
[Nissan]
[2 Roti]
[FOTO]
[4Rally]
[4Wheels]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Quote:
Originally Posted by scturoag View Post
Asa e ... in primul rand m-am expromat eu gresot ... sistemul de marketing nu e prost numai la tarom ... ci la peste 80% din companiile romanesti ... asta pentru ca romanii is lacomi .. si ei nu lucreaza pe principiu' "calitate-pret" ci pe "profit 200%" ... la noi chiar daca calitatea unui produs nu e buna .. noi nu recunoastem asta nu prin vorbe ... ci prin preturile care le punem la mai toate produsele ....
Doar de asta suntem la un nivel atat de jos .. pentru ca oamenii lacomi tot timpul au pierdut in viata ...


asta asa e , lacomia este pe primul loc dupa cum se vede
DTH is offline  
Old 19-06-09, 12:31   #6
Sasha
Girl on Road

Stage 5
 
Sasha's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 5,483
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Tarom, cele mai punctuale decolari


Potrivit unui studiu al Asociatiei Operatorilor Aerieni din Europa, operatorul aerian Tarom se afla pe locul intai in randul transportatorilor in functie punctualitatea decolarilor.
Astfel, peste 92% din zborurile companiei nationale pleaca la momentul stabilit. La capitolul aterizari, Tarom se claseaza pe pozitia a saptea, doar 85,7% din cursele sale ajungand la timp la destinatie.

Sursa.
__________________
Menorah Hora
Sasha is offline  
Old 19-06-09, 12:41   #7
scturoag
4Rally

Stage 5
 
scturoag's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,673
Member of:
[VW]
[Toyota]
[2 Roti]
[4Rally]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Degeaba decoleaza la timp daca aterizarea are intarziere ... si mai au si preturi mai mari ca la BRITISH AIRWAYS... ceea ce e absurd !
Tarom : Londra-Bucuresti (clasa economica,zbor direct) 1 adult -> 154 Lire Sterline
British Airways : Londra-Bucuresti (clasa economica,zbor direct) 1 adult -> 132 Lire Sterline

Sa fim seriosi ... Tarom sa aiba preturi mai mari ca la British Airways ii un "wannabe" ce naiba ...
scturoag is offline  
Old 19-06-09, 12:44   #8
andi_cimpean

Stage 5
 
andi_cimpean's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 9,889
Member of:
[Moderators]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Quote:
Originally Posted by scturoag View Post
Degeaba decoleaza la timp daca aterizarea are intarziere ... si mai au si preturi mai mari ca la BRITISH AIRWAYS... ceea ce e absurd !
Tarom : Londra-Bucuresti (clasa economica,zbor direct) 1 adult -> 154 Lire Sterline
British Airways : Londra-Bucuresti (clasa economica,zbor direct) 1 adult -> 132 Lire Sterline

Sa fim seriosi ... Tarom sa aiba preturi mai mari ca la British Airways ii un "wannabe" ce naiba ...
este Romania...aici totul este mai scump...si tu esti in Londra si cred ca iti permiti mai usor unele lucruri...dar gandeste-te la un salariu de Romania...
andi_cimpean is offline  
Old 19-06-09, 12:50   #9
scturoag
4Rally

Stage 5
 
scturoag's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,673
Member of:
[VW]
[Toyota]
[2 Roti]
[4Rally]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Nu e vorba ca sunt in Londra si imi permit ... ca oricum nu e diferenta mare intre preturi .. dar totusi .. Tarom sa fie mai scump ca British Airways chiar ii exagerat ... totusi ... British au bagat avioane NOI-NOUTE pe ruta LONDRA-BUCURESTI , Airbus A320 noi noute , scoase din fabrica ... aveau si folie pe scaune ... si mancarea nu mai zic ... te serveste cu Somon Fume si sos Tartar .... iar aia de la Tarom iti arunca ceva acolo la misto .. si au niste preturi mai scumpe ca la British ...
Stiu .. nu e vorba de mancare ... dar .. ca idee asa ...
Intr-adevar ... avem cei mai buni piloti din europa ... dar asta nu inseamna ca trebuie sa punem niste preturi de 5 Stele ...si nu ma refer ca ii mare pretul .. ca nu ii asa mare ... dar ii mai scump ca la British ... ceea ce nu e normal deloc ... ar trebuie sa fie mai ieftin ca British cu Tarom nu se compara nici in 50 de ani ...
Normal ca la lume le convine sa cumpere bilete de la British ... dau si mai putin , avioane mult mai bune , mancare de fitze si confort maxim !
scturoag is offline  
Old 19-06-09, 14:52   #10
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Acum practic nici n-ar trebui să te mai intereseze oferta TAROM, īn condiţiile īn care eşti din Roman şi ai 2 curse pe săptămānă Bacău-Luton, cu 60 de euro cu tot cu taxele de aeroport (ce-i drept, e cu low-cost, dar mai contează?)
aleks is offline  
Old 19-06-09, 18:48   #11
pHlow
4Tuning International Member


Stage 5
 
pHlow's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 610
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Mama deci somon cu sos tartar Auzi da le dau impreuna sau separat? Ca mi-as lua si eu 2 bilete pana la Londra ca manca delicatesuri d'astea. Eu nu vad problema cu mancarea in avion. Pentru o cursa de 2-3 ore dc se isterizeaza lumea cu mancarea? Chiar asa de importanta e ? Tu nu mananci 3 zile inainte de a merge cu avionul, doar ca sa te pregatesti pentru somon si sos? + Topicul se refera la o oferta pe care taromul o ofera. Care e problema ta? D'aia exista mai multe firme pentru a alege ce iti convine. Poate ca taromul are oferte mai bune inspre alte destinatii decat concurentii sai. Si sincer, prefer sa ajung ok la destinatie decat sa ma prabusesc cu un avion care are scaune inca cu eticheta pe ele.
__________________
I am free, no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
pHlow is offline  
Old 19-06-09, 19:16   #12
andi_cimpean

Stage 5
 
andi_cimpean's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 9,889
Member of:
[Moderators]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

exact ca in reclama aia......de ce sa mananci cand ai un zbor de doar 2-3 ore...Asta inseamna Smart Flying
andi_cimpean is offline  
Old 19-06-09, 23:28   #13
scturoag
4Rally

Stage 5
 
scturoag's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,673
Member of:
[VW]
[Toyota]
[2 Roti]
[4Rally]
Default Re: TAROM īngroapă companiile low-cost cu o ofertă-şoc

Da man ... dar nu era vorba ca in 2-3 ore nu iti este foame ... ma refeream la faptu' ca Tarom ii mai scump ca British iar serviciile is la pamant... iar Britishul e mai ieftin iar serviciile is de 5 stele ... aici vine partea importanta : "ROMANUL E LACOM" ... nu toti ... in general
scturoag is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -