Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FIAT > Zona tehnica Fiat

Zona tehnica Fiat Zona tehnica, secrete, tips&tricks Fiat

Reply
 
Thread Tools
Old 02-07-13, 22:32   #1
Alex-Punto

Stock
 
Alex-Punto's Avatar
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 5
Talking Fiat Grande Punto tuning motor

Sal.....am si eu o nelamurire.....am un grande punto din 2009 de 75 cp si din cate am cautat si am vazut pe net,am observat unul la fel cu acelasi motor de 1.3 diesel multijet de 180 de cp.......acum intrebarea mea e cum as putea sa o fac si pe a mea de vreo 150-170 cp??
Din cate mi-au spus prieteni trebuie sa pun un turbo mai mare....ceva cip sau de resoftat computerul de bord si cica asa asi putea sa ajung pe la 150 de cp....


Astept niste lamuriri inainte sa dau bani pe o gramada de piese si sa nu imi fie folositoare )))
Alex-Punto is offline   Reply With Quote
Old 03-07-13, 23:42   #2
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Quote:
Originally Posted by Alex-Punto View Post
Sal.....am si eu o nelamurire.....am un grande punto din 2009 de 75 cp si din cate am cautat si
Salut!
Internetul este sursa nr 1 pentru dezinformare si dus in eroare,fie ca suntem forumisti sau doar in cautare de informatii.
Deci,sa le luam pe rand:
1.Fiat nu fabrica masini ultra super mega extra sport,e o marca de buget mediu daca nu low,automat nu vor face niste motoare care sa reziste la performate wooow si nici la presiuni de twin turbo.
2.Motorul tau a iesit din fabrica cu 75 de cai,si aia chinuiti,e un motor mic,incarcat cu senzori si senzori,care masoara si aerul intrat prin radiator.Deci e inutil sa iti faci sperante ca ii pui steroizi si si isi dubleaza puterea,ce ai gasit tu pe net fie nu e diesel,fie e 2,4jtdm,dar 1,3 diesel cu atatia cai putere facuti in garaj inseamna fiabilitate sub 0.
3.Cred ca esti constient ca ai un diesel sub capota,unde fiecare mm cub de aer e masurat in cata motorina ajunge,injectoarele sunt si alea perfect calibrate si nu e ca la benzina,dam aer mult,mai scuipa ceva benzina si daca aveam 14,7/1 suntem tuneri.
4.Piesele(nu vad unde gasesti tu un turbo asa de mare,pe la vag si motoare dupa 2000cmc,dar cine iti calibreaza tie injectia si camera de ardere in asa fel incat sa ai o doza de motorina perfecta ca acum?
5.Probabil multi o sa imi sara in cap,ca au facut ei resoftari si ca le-a iesit 30% din puterea prezoanelor,cau au pus fitre sport si alte bazaconii si acum au motoare de sperie trabantul sub capota.Resoftare,filtru sport,evacuare si toate istoriile astea,nu fac decat acelasi motor si aceleasi piese sa se sufoce(si un debitmetru nu e mare lucru daca masoara 15 metri cubi de aer si daca dupa resoft si filtru de tuning masoara 16),sa functioneze la limitele maxime pentru care nu au fost proiectate.Deci,daca scoti 15 cai si aia trasi de coada cu toate resoft si altele,poti sa fii multumit.
6.Ca sa ajungi la 150 de cai dintr-un motor de 1,3 de fiat,trebuie sa fii:mecanic,electronist,inginer si reproiectant,toate astea la superlativ,un diesel nu se tuneaza la surubelnita si nici dupa o lista de piese.Tu poti sa le cumperi,sunt curios ce o sa faci cand motorina aia de tuning se loveste de profilul camerei de ardere si explodeaza pe alaturi in loc de aia care e proiectata si jaunge acum in motorul tau.
Sfat personal,banii si munca sunt ai tai,daca tii cu buzunarul si folosesti masina pentru ce a fost construita(nu e un shooting brake,e o masina de mers la servici si facut 2 3 cumparaturi),atunci sa o folosesti sanatos in continuare si cu cat mai putine probleme,daca ai impresia ca din motorasul asta o sa faci vreo bomba,ori il strici,ori il faci bomba si schimbi segmenti si restul la fiecare 'liniutza'.Alegerea iti apartine.
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 04-07-13, 09:42   #3
Alex-Punto

Stock
 
Alex-Punto's Avatar
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 5
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Quote:
Originally Posted by stefan.angelo View Post
Salut!
Internetul este sursa nr 1 pentru dezinformare si dus in eroare,fie ca suntem forumisti sau doar in cautare de informatii.
Deci,sa le luam pe rand:
Ms de informati si de sfaturi.....o sa iau in considerare ceea ce mi-ai spus
Alex-Punto is offline   Reply With Quote
Old 30-07-13, 18:35   #4
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Quote:
Originally Posted by stefan.angelo View Post
Internetul este sursa nr 1 pentru dezinformare si dus in eroare,fie ca suntem forumisti sau doar in cautare de informatii.
...ce ai gasit tu pe net fie nu e diesel,fie e 2,4jtdm,
3.nu e ca la benzina,dam aer mult,mai scuipa ceva benzina si daca aveam 14,7/1 suntem tuneri.
Mare dreptate ai cu internetul, si te-ai si aliniat!
2.4 jtdM are 200-210 cp stock, din 1.9 jtd 16V s-au scos >200 cp cu modificari nu f radicale.
La pct 3 insa m-ai facut praf: sunt extrem de curios cum dai mai mult aer la un benzinar aspirat! Abia ca la diesel merge sa dai mai multa motorina relativ simplu - multe powerboxuri au inauntru o simpla rezistenta care minte ecu alterand semnalul unui senzor.
Adevarat insa ca mare lucru nu se poate scoate din 1.3, iar daca ati stii cam cat se lucreaza de catre fabricant pt un soft ati intelege ca nu sunt ei chiar asa prosti si tunerii copy/paste asa destepti!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-13, 12:34   #5
topser
Fiat Driver

Stage 5
 
topser's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 3,552
Member of:
[Fiat]
[DACIA]
[DAEWOO]
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

mai mult aer dai la un benzinar aspirat , cu un kit de admisie profi , cu teava scoasa undeva in fata sa ia aer la greu...am dreptate?
topser is offline   Reply With Quote
Old 31-07-13, 12:56   #6
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Talking Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Mare dreptate ai cu internetul, si te-ai si aliniat!
2.4 jtdM are 200-210 cp stock, din 1.9 jtd 16V s-au scos >200 cp cu modificari nu f radicale.
La pct 3 insa m-ai facut praf: sunt extrem de curios cum dai mai mult aer la un benzinar aspirat! Abia ca la diesel merge sa dai mai multa motorina relativ simplu - multe powerboxuri au inauntru o simpla rezistenta care minte ecu alterand semnalul unui senzor.
Adevarat insa ca mare lucru nu se poate scoate din 1.3, iar daca ati stii cam cat se lucreaza de catre fabricant pt un soft ati intelege ca nu sunt ei chiar asa prosti si tunerii copy/paste asa destepti!
Iti multumesc de noutati si prescriptii.
Din 1,9 jtd 16v s-au scos si 250cp,no problem,pune si mie un grafic dyno sau ceva detalii,precum si fiabilitatea unui 1,9 jtd de peste 200cp(macar de curiozitate).Ce treaba are omul cu 2,4 jtdm cand el are 1,3 sub capota?Chiar nu stiam ca e de 200 ce cai,am scapat de o cautare pe goole sau de o vizita in autodata.
Cum dai mai multa benzina la un aspirat?Simplu si iti dau exemplul meu,admisie marita si asta basta,inclus clapeta de acceleratie.
Power boxul nu face nimic decat o modificare a valorilor,ma bucur ca am aflat asta de la tine,pacat ca nu stii si care si de unde(ca tot facem off topic pe thread la om).
Stiu cat se lucreaza de fabricant(cel putin pentru modelele de fiat) cunosc si destui care isi baga nasul in ecu si modifica soft si etc.
Ce nu am inteles,care e rolul postului tau?Need a hug?Zici ca stii de modificari,foarte bine,multi stim si stam cuminti.Imi zici ce putere are un motor de fiat care consuma cat un 3,0 tdi de vw,daca nu mai bine.Apoi imi zici ca dezinformez omul?Cu ce ca nu am zis ca multi latratori sa isi puna filtru de aspirator si tobe de logan ca sa faca cai putere si apoi sa intrebe pe aici cum curat debitmetrul ca au intrat pietre?Ca nu am zis modifica frate un 1,3 ca scoti din el sa moara mama,mecanicii asteapta sa faca banuti din fiabilitatea ramasa.
Daca nu stii cum se adauga aer la un aspirat,no problem,fa un alt topic si iti rapsunde careva.
La diesel merge mai multa motorina asa simplu?Pune si tu aici pe forum un .dll cu cin cout ca sa il copii si eu,cine stie cand imi e de folos.

Ce treaba au inginerii de fiat si munca lor cu modificarea omului?Da stiu,comunistii o tin pe a lor,ce a scos din fabrica din fabrica ramane.
Oricum multumesc de sugestii si informatii,daca mai e vreun coleg care vrea sa fie dezinformat,astept pm.thx to all.
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 31-07-13, 13:05   #7
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Quote:
Originally Posted by topser View Post
mai mult aer dai la un benzinar aspirat , cu un kit de admisie profi , cu teava scoasa undeva in fata sa ia aer la greu...am dreptate?
In cazul meu au fost de ajuns o galerie de la un motor mai mare(200cmc diferenta,motorul trecuse pe la abarth,de la acelasi motor si evacuare).
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
Old 31-07-13, 20:17   #8
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Cum le stii tu pe toate... Pe unde zici ca a trecut motorul, prin fata pe la Abarth?
I rest my case, aveti toti dreptate iar eu nu stiu nik, sunt bou cand dau sute de euro pe cate o axa cu came in loc sa pun un filtru sport si o tzava sa intre aerul, si mai prost sunt ca ma contrazic pe forumul asta!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-13, 22:55   #9
stefan.angelo

Stage 3
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 96
Default Re: Fiat Grande Punto tuning motor

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Cum le stii tu pe toate... Pe unde zici ca a trecut motorul, prin fata pe la Abarth?
I rest my case, aveti toti dreptate iar eu nu stiu nik, sunt bou cand dau sute de euro pe cate o axa cu came in loc sa pun un filtru sport si o tzava sa intre aerul, si mai prost sunt ca ma contrazic pe forumul asta!
Nu am zis ca le stiu pe toate si tot ce am obiectat,de ce faci off pe topic la om facand comentarii la adresa mea,cand nu esti in stare sa ajuti(sau mai precis nu vrei,nu gasesc ceva care sa il ajute in posturile tale).
Motorul meu nu a trecut prin fata de la abarth,a primit doar o evacuare si o admisie de la cel mai mic motor a celor de abath,eu avand un motoras de 0,9(atat imi permit si de atata benzina am bani).Nu e necesar sa trecem la adjective sau auto-'complimente',daca tot discutam pe forum la om ai putea sa ii spui ceva folositor decat sa ne invartim in jurul cozii.Eu ce am avut de zis am zis si sustin,dintr.un diesel de 1,3 facut de fiat nu scoti in veci puterea dubla iesita de fabrica fara modificari serioase de hard.
stefan.angelo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -