deci... diferenta intre Cielo standard si executive nu este decat la dotari. executive are in plus inchidere centralizata, geamuri electrice, proiectoare, AC, deschiderea capacului de la rezervor din buton si alte cateva maruntisuri... ca motorizare, si standard si executive, din aceeasi ani, au aceleasi motoare. primele cielo, non-euro, au avut 75cp, au urmat cele euro 1-2 (ceva d egenul, nu mai stiu), au fost si cele dohc cu axa cu came dubla si 90cp, iar in prezent (de prin 2005) sunt montate motoarele sohc 8v euro 3, de 59kw (aprox 83-84cp). probabil ca motoarele astea "de ultima generatie" pe care le avem noi, sunt mai comprimate decat cele mai vechi, non-euro, de 75cp. Si da, intr-adevar, catalizatorul suprima din putere. Eu am de gand sa scot toata evacuarea si sa pun cap-coada inox direct-flow, fara catalizatoare, cu serpi si cu ambele tobe.
Si standard si executive au catalizatoare (sunt euro 3 acum), au acelasi motor, aceeasi putere... o mica diferenta de greutate poate fi intre ele, dar f mica.
Motoarele euro 3 au 2 catalizatoare, nu 1!!! Al meu este fabricatie 2006, standard. Are euro 3, 2 catalizatoare, 59kw, trage destul de bine si consuma cam 12% pe vremea asta si cam 9-10% vara, asta in Bucuresti. extra-urban ia cam 7-8%. Scart cu a 1a dau fara nici o "emotie", cu a 2a doar daca trag un pic mai mult de ea
Ambreiajul tinea si la a mea tot cam ca la tine. Mi-a reglat mecanicul pedala, acum tine ceva mai jos, dar nu cu mult. Mi-a zis ca ambreiajul nu are nimic (aveam cam 14.000 km atunci), ca asa tine pedala la asta hidraulic... sa-l credem pe cuvant, mie mi se pare ok.
ce inseamna ca consuma mult? cat?
Schimba-i filtrul de aer (dar nu cu unul romanesc, eu am avut probleme cu unul si acum pun nippo filters), verifica bujiile, fisele, avansul, injectia si nu in ultimul rand ambreiajul. La 35.000 km nu cred ca e vreo problema cu compresia... dupa 120.000 km cred ca te poti gandi la un rk al motorului
verificarile de mai sus se fac f usor pe tester. iti indica toti parametrii motorului: amestecul aer-benzina, timpii de injectie, aprinderea bujiilor, avansul... tot.
bujii recomandate NGK bpr6es (parca, sunt cele indicate pt motorul cu 8v de pe cielo) sau Beru, iar fise Tesla siliconice, NGK sau Beru.
p.s: am uitat, incearca si o curatare a injectoarelor, eventual cu o sticluta de solutie; o pui in rezervor cand faci plinul si asta-i tot.
bafta.