Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 19-01-14, 15:05   #1
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Montare carlig la cielo-consecinte

Salutare domnilor,
Anul trecut am reusit sa-mi montez carlig tractare la cielo. Nu a fost tocmai usor, masina asta nu prea e proiectata sa-i pui carlig din cauza barii spate foarte joase si groase. Chiar in ideea ca vrei sa cioplesti in ea un canal pe unde sa iasa carligul, nu poti din cauza numarului. Pana la urma am adaptat o bara de tractare cu carlig de vw la care i-am prelungit carligul .Normal ca manopera a fost efectuata la o firma specializata in suduri speciale, care mi-a garantat rezistenta, inclusiv au tratat termic noul carlig.

Toate bune si frumoase, am tractat cu succes remorca tot anul. Cu o singura problema, datorita garzii joase a carligului mai loveste asfaltul in special la urcare/coborare de borduri sau pe drumuri cu gropane. Asa dar singura solutie pentru imbunatatirea situatiei este sa ridic un pic garda generala a masinii la puntea spate. Dupa ce am renuntat la varianta de a monta "inaltatoare" de cauciuc intre spirele arcurilor ramane doar solutia inlocuirii arcurilor cu unele mai inalte si mai rigide (am si butelie de GPL in porbagaj).

Am inteles ca s-ar potrivi arcurile de opel vectra. M-am dus si am cumparat o pereche de la dezmembrari, doua arcuri spate identice. Imi amintesc insa ca arcurile mele spate sunt asimetrice (nu sunt la fel-cielo din 97 coreean). A mai facut cineva adaptarea asta? Ceva feedback?
cu multumiri,
galen is offline   Reply With Quote
Old 20-01-14, 13:14   #2
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Montare carlig la cielo-consecinte

Bine ne-am re-regasit si aici
De la ce model de Vectra sunt arcurile? Cele de Vectra A ar trebui sa fie identice cu cele de Cielo. Adevarat, arcurile spate sunt mai mici ca diametru la capete, asimetrice adica.
Pt a ridica masina, poti opta pt arcuri heavy duty de Cielo, eu am avut asa ceva montat din fabrica (2006) si aveam cam 2-3 degete distanta intre roata si buza aripii spate. Stiu ca mai erau acum 2-3 ani pe piata si niste arcuri de productie europeana (nu mai stiu in ce tara) cu spirele mai groase si mai rigide, probabil ca nu coborau asa usor la greutate.
Eventual, pt rigiditate, pe langa arcuri mai inalte, poti pune si amortizoare intarite sau pe gaz (cu intaritul e cu dus si intors, daca meseriasul nu face bine treaba, dai banii degeaba).
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 21-01-14, 21:13   #3
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Montare carlig la cielo-consecinte

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Bine ne-am re-regasit si aici
De la ce model de Vectra sunt arcurile? Cele de Vectra A ar trebui sa fie identice cu cele de Cielo. Adevarat, arcurile spate sunt mai mici ca diametru la capete, asimetrice adica.
Pt a ridica masina, poti opta pt arcuri heavy duty de Cielo, eu am avut asa ceva montat din fabrica (2006) si aveam cam 2-3 degete distanta intre roata si buza aripii spate. Stiu ca mai erau acum 2-3 ani pe piata si niste arcuri de productie europeana (nu mai stiu in ce tara) cu spirele mai groase si mai rigide, probabil ca nu coborau asa usor la greutate.
Eventual, pt rigiditate, pe langa arcuri mai inalte, poti pune si amortizoare intarite sau pe gaz (cu intaritul e cu dus si intors, daca meseriasul nu face bine treaba, dai banii degeaba).
Salut stimabile! Asa cum se vede in poza, arcul de vectra (circa 23 cm)este mai inalt cu circa 2 cm decat cel de cielo(circa 21 cm) si are 7 spire in timp ce acela de cielo doar 6. Deasemenea se remarca faptul ca totusi cel de opel e mai progresiv in timp ce acela de cielo amortizeaza liniar, are spirele de grosime aproape constanta. Sunt foarte curios de rezultat, momentan garajul este ocupat cu alte lucrari, dar am sa va tin la curent.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	reparatie cielo-dec. 2013 046.jpg
Views:	134
Size:	1.98 MB
ID:	2928606  

Last edited by galen; 21-01-14 at 21:17.
galen is offline   Reply With Quote
Old 22-01-14, 09:54   #4
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Montare carlig la cielo-consecinte

Ah, intelesesem ca difera arcurile cumparate de tine de la dezmembrari... dar am inteles acum. Si cele heavy duty sunt cu spirele de grosime constanta, dar nu cred ca afecteaza. Nu este absolut nici o problema nici cu grosimea spirelor, nici cu inaltimea (pana la urma asta te intereseaza, sa inalte masina), atata timp cat au diametru maxim identic si dimensiunea la capete identica... ca sa se potriveasca pe talere.
Daca nici asa nu esti multumit, poti pune inaltatoare pe talerul de jos (nu intre spirele arcului, ca la dacie), mai ridica masina cu 0,5-1cm. Eu am montat acum 2 ani, cand am pus suspensia sport. Nu eram f multumit de cum a coborat pe spate si inaltatoarele respective au fost fix ce trebuia.
Ca sfat: cand montezi arcurile, pune furtun pe spira, sus si jos, in asa fel incat sa nu atinga metalul pe talere, protejeaza.
Oricum, cele de pe spate se schimba f usor, daca nu esti multumit le poti da jos in 10 minute. O ridici pe un cric (bun, sa nu cada ca la "altii", recte eu), rogi un prieten mai solid sa se urce pe tambur cu picioarele, puntea se lasa, tu tragi de arc, pui arcul nou... si aia e. Acum nu stiu ce sa zic, daca arcurile de Vectra, fiind mai inalte, o sa aiba loc asa, direct, fara presa. Daca ai presa de arcuri, le strangi putin si le bagi la locul lor.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 19-09-14, 00:45   #5
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Thumbs up Re: Montare carlig la cielo-consecinte

Ei, a venit si timpul sa continui lucrarea de inaltare a spatelui inceputa prin achizitionarea arcurilor de opel vectra.
Intre timp am facut rost de un chit de talere de cauciuc pentru arcuri spate de la un "cielo donator".

Am calculat cam cu cat pot inalta spatele daca pun ambele seturi de talere si raspunsul a fost multumitor. Am decis sa las doar sus talerul de cauciuc original iar jos sa pun 3 talere (doua de jos si unul de sus). Pentru asta insa am prelungit prin sudura cu cate o bucata de teava reperele de centrare ale talerelor de cauciuc de jos ca in poze. Deasemenea am intarit talerele metalice de sprijin a arcurilor cu cate o brida zdravana de otel, pentru ca in timp se indoisera.

Dupa montarera ansamblului am castigat cam 8 cm in inaltime, ceea ce sper sa ajunga, ca sa nu-mi mai marchez teritoriul prin lovituri de protap cand tractez remorca.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	inaltare spate cielo 001.jpg
Views:	152
Size:	1.68 MB
ID:	3029892   Click image for larger version

Name:	inaltare spate cielo 008.jpg
Views:	129
Size:	1.59 MB
ID:	3029893   Click image for larger version

Name:	inaltare spate cielo 014.jpg
Views:	164
Size:	2.14 MB
ID:	3029894  

galen is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -