Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo |
07-05-13, 01:59
|
#1
|
Stage 2
Join Date: Oct 2011
Posts: 67
|
Probleme frana Cielo
va salut. am un cielo din 2001 si probleme cu franarea.... iam facut aerisirea degeaba pedaoua fiind moale si tin doar la fund fiind apasata puternic... am cintit pe mai multe forumuri ca poate fi si de la lichidul de frana DOT 3 unii au folosit Dot 4 sau Dot 5.1... Acum ma intereseaza daca a folosti cineva de aici asa ceva si daca e multumit ... Unii spun ca sar putea sa afecteze garniturile insa nimic concret....
|
|
|
07-05-13, 11:44
|
#2
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Probleme frana Cielo
Poti sa folosesti fara probleme 5.1, diferenta intre 3, 4 si 5.1 este doar de punctul de fierbere.
Totusi problema ta nu cred ca este de la lichidul de frana... ori aerisirea nu a fost bine facuta si ai aer pe instalatie, ori ai o problema in alta parte.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
|
|
|
07-05-13, 13:50
|
#3
|
Stage 2
Join Date: Oct 2011
Posts: 67
|
Re: Probleme frana Cielo
Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA
Poti sa folosesti fara probleme 5.1, diferenta intre 3, 4 si 5.1 este doar de punctul de fierbere.
Totusi problema ta nu cred ca este de la lichidul de frana... ori aerisirea nu a fost bine facuta si ai aer pe instalatie, ori ai o problema in alta parte.
|
Mie cam frica sa nu fie de la pompa nu stiu acum singur o sai cumpar pistonasele pe spate si conductele sai fac aerisirea si schimbul complet ca mam chinuit sa le desfac degeaba ideea e ca din ce am ami auzit pe la unu pe la altu dot4 ar afecta gariniturile si de asta am intrebat
|
|
|
07-05-13, 13:51
|
#4
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Probleme frana Cielo
Dot 5 afecteaza, dar Dot 3, 4 si 5.1 sunt compatibile.
|
|
|
07-05-13, 15:03
|
#5
|
Stage 2
Join Date: Oct 2011
Posts: 67
|
Re: Probleme frana Cielo
Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA
Dot 5 afecteaza, dar Dot 3, 4 si 5.1 sunt compatibile.
|
mhm ms frumos.... in principiu voi incerca cu un dot 4
|
|
|
15-05-13, 00:45
|
#6
|
Stage 3
Join Date: May 2012
Posts: 139
|
Re: Probleme frana Cielo
Si nu o sa vezi nicio diferenta. E problema generala la Cielo..frana e moale pana aproape de fund si acolo tine in functie de cat de tare o apesi..
|
|
|
15-05-13, 12:03
|
#7
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Probleme frana Cielo
Quote:
Originally Posted by bWa
Si nu o sa vezi nicio diferenta. E problema generala la Cielo..frana e moale pana aproape de fund si acolo tine in functie de cat de tare o apesi..
|
Serios? "asa face toate, e de la ei"?
Cielo are 2 probleme la frane: 1. modelele vechi, cu discuri pe 236, au etrierii prost conceputi, raman blocati; 2. spatele nu prea franeaza. Asta nu inseamna ca frana tine aproape de fund, asta e alta problema, particulara, nu generala (pompa de frana, lichid vechi etc).
Diferenta intre modelele mai vechi si cele mai noi este de dimensiunea discurilor si a placutelor fata si de pompa de frana. La cele mai noi sunt mai mari putin si pompa ajuta doar sa tina putin mai sus pedala (cand se monteaza puntea cu discuri spate tine mai jos putin) si sa fie efortul mai mic la apasare.
|
|
|
15-05-13, 18:55
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
|
Re: Probleme frana Cielo
... si cilindrii receptori (spate) sunt cu alezaj 19,5 in loc de 17 la modelele mai vechi.
Daca exista distanta marita intre saboti si tamburi, pedala va avea cursa mai mare. Uneori acest joc nu poate fi preluat de mecanismul de autoreglare chiar fortat prin cunoscuta metoda (frana de ajutor trasa si apasare temeinica si repetata pe pedala). In aceasta situatie recomand, pe langa revizuirea tijelor filetate si piulitelor dedicate, indepartarea pragului de uzura de pe tambur (cu un sabar) si reglarea manuala astfel incat tamburul sa intre "la fix". Daca este nevoie, se vor face pedale cu tamburul montat provizoriu pentru centrare, dupa care se va continua ajustarea reglajului. Tot ce spun aici este valabil pentru cilindrii care nu au scapari si pompa valida. Foarte corect ceea ce spune Geo, clasa lichidelor de franare nu rezolva problema; cel mult mai adauga ceva la pret daca nu avem stringenta nevoie de o temp. superioara de fierbere.
|
|
|
15-05-13, 19:16
|
#9
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Probleme frana Cielo
multumesc pt completari, am scris in graba si am omis unele lucruri...gen uzura tamburilor sau a sabotilor.
stiu ca nu rezolva cu lichidul de frana, i-am indicat un lichid cu punct de fierbere mai mare pt ca il consider mai bun si diferenta de pret e derizorie
|
|
|
16-05-13, 10:52
|
#10
|
Stage 2
Join Date: Oct 2011
Posts: 67
|
Re: Probleme frana Cielo
Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA
multumesc pt completari, am scris in graba si am omis unele lucruri...gen uzura tamburilor sau a sabotilor.
stiu ca nu rezolva cu lichidul de frana, i-am indicat un lichid cu punct de fierbere mai mare pt ca il consider mai bun si diferenta de pret e derizorie
|
da am facut franele intrun final ( cilindri pe spate si conductele sunt shcimbate ) si o aerisire buna.... am inteles si eu treaba cu lichidul de aceea am recurs tot la dot 3 akm e ok insa dupa cativa km si frne repetate dscurile de pe fatza se cam incalzesc am dat jos si etrierul iam curatat si glisierele ( erau cam pline de rugina ) ) akm este o diferentza foarte mare fata de frana care o aveam inainte frana de mana la fel 2 scaturi inloc de 5-6 ( pana se bloca roata ) am sa mai merg cativa km sa vad daca is da drumu ma gandesc sa nu fie si de la placute daca nu sa dau jos etrierii iar si sa curat si cilindru ca banuiesc eu ca ar fi o problema ca acestia sa nu se retraga asa cum trebuie avand rugina pe cilindri oricum va multumesc mult pt timpul acordat )
|
|
|
16-05-13, 18:32
|
#11
|
Stage 3
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
|
Re: Probleme frana Cielo
Etrierii trebuie examinati cu atentie: starea dispozitivului de ghidare, starea pistonului (murdarie, rugina = inadmisibila), curatenia canalului si starea garniturii, idem pt manseta protectoare. Multi spun ca pistonul trebuie sa culiseze prin apasare cu diverse unelte mai mult sau mai putin "contondente". Eu spun (din experienta) ca trebuie sa culiseze prin apasare cu mana. Nu este nici un secret ca folosirea "cu maxima zgarcenie" a unei vaseline siliconice (din cea pt. robineti) la ungerea elementelor implicate functional va avea un efect benefic. Eu mai folosesc in paralel ( mai ales iarna) o Dacie ai carei etrieri au varsta de 35 ani. Functioneaza ireprosabil "tratati" cum am afirmat mai sus, inclusiv "plimbatul" aerisitoarelor (unse si ele, in prealabil) de 2 ori pe an (pe timpul dinainte de "dezastrul national" era mai greu de gasit unsoarea sau uleiul siliconic dar cantitatea fiind infima, "ma descurcam"). Este drept ca, dupa ce am renuntat la pistoanele "de magazin" dupa cel de-al doilea rand schimbat, am trecut la inox (targ). Inca o precizare: lubrifiantii siliconici nu sunt agresivi pentru cauciuc (orice tip) ci, dimpotriva, il protejeaza.
|
|
|
|
|