Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo |
22-06-09, 10:39
|
#1
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 63
|
Probleme ventilator !!
Salutare la toti ! Detin un espero din 89 , motor 1.8 MPI , Problema e din calculatorul de bord cred, Nu imi mai da comanda la ventilatorul de racire al apei,am verificat si releul din cutia de langa baterie si releul este bun ! Am cautat calculator de bord second hand 500 euro iar nou 1000 euro credetima nu as da atatia bani ptr ca as vrea sa o vand as prefera altceva sai fac dar nu stiu ce !!! HELP
|
|
|
28-06-09, 19:53
|
#2
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 58
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Probleme ventilator !!
Poate am avut o problema asemanatoare dar sincer iti spun ce am facut eu
Eu am fost la munte si imi fierbea apa ( prin toate serpentinele, turata cu viteza mica..logic) si FANul nu mai pornea, din computerul de bord, FAN ul porneste la aproximativ 90-95 grade apa, ea trece prin radiator si cu ajutorul FAN ului se raceste mai rpd, o solutie mai usoara e sa incerci sa pornesti aerul conditionat FAN ul porneste automat cand dai drumul la AC; eu cand eram la munte, am pus FAN ul pe direct si mergea non stop ca altefl nu aveam ce face, cand am ajuns acasa am dus`o la service si au spus ca e de la un releu.. si asta a fost buba, posibil sa nu fie computerul de bord, una e ff scumb si nu se gaseste la mana a 2a
__________________
Viata are prioritate!
|
|
|
30-06-09, 22:49
|
#3
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 63
|
Re: Probleme ventilator !!
Chestia e ca am schimbat relelul cu unu nou !! si aceasi buba numai ca acu a venit vara !! si nu stiu ce am sa ma fac
|
|
|
01-07-09, 10:45
|
#4
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 84
|
Re: Probleme ventilator !!
nu stiu cum e la espero.dar in general din cate stiu eu pe radiator ai o termocupla care iti da drumul la curent la ventilator cand ajunge la 90 si ceva de grade.
daca nu e asa il poti face pe direct tragi fire din el la baterie pui un buton si o siguranta pe fir, si cand vezi ca iti creste apa in bord dai drumu la ventilator.
|
|
|
02-07-09, 23:27
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 761
|
Re: Probleme ventilator !!
iti raspund cu o intrebare.cand este rece motorul la pornire relantiul scade creste ce se intampla? daca scade creste nu este stabil cand e rece la 1200 ture atunci este sonda de temperatura care este situata undeva pe chiuloasa.nu stiu exact cum este la 1.8 pozitionata dar pe chiuloasa oricum.
|
|
|
05-07-09, 19:31
|
#6
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 63
|
Re: Probleme ventilator !!
sal .. creste la 1200 Rtm dupa care scade la relanti ,creste din cauza socului electronic !! sonda de pe chiuloasa este noua si este buna.
|
|
|
12-07-09, 08:49
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Probleme ventilator !!
Cu motorul pornit, daca scoti mufa din sonda de temperatura, pleaca ventilatorul?
|
|
|
13-07-09, 09:34
|
#8
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 63
|
Re: Probleme ventilator !!
Asta nu am incercat da o sa incerc azi numai sa vina tata de la servici
|
|
|
13-07-09, 21:28
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Probleme ventilator !!
Daca nu porneste ventilatorul cand scoti mufa, ai doar o problema: Trebuie schimbat. Daca porneste, inseamna ca sonda ta cea noua face figuri, ori circuitul de racire are o hiba undeva.
Le: Vad ca esti din BC. Mergi langa Tribunal, la piese Daewoo si gasesti tot ce-ti trebuie.
|
|
|
14-07-09, 09:31
|
#10
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 63
|
Re: Probleme ventilator !!
Am scot mufa si nu porneste si daca imping de o lamela din releu abea atunci.
am fost la ei si ei mi-au dat acelas verdic "calculatoru de bord" dar nu cred.Un taximetrist care a avut cielo si mi-a zis ca in calculatoru de bord sunt cateva relee posibil sa fie unu dintre ele paralizat ramane sa aflu care.
Am zis ca pe partea dreapta a radiatorului cum stai fata in fata cu masina e un buson il scot si fac o reductie pe o sonda de demperatura si atunci cand temperatura ajunge la 90 grade sai dea comanda la ventilator sa porneasca alta metoda nu am.
|
|
|
14-07-09, 22:51
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Probleme ventilator !!
1. Espero nu are calculator de bord, Cielo nici atat;
2. In tabloul electric, ai sigurante si relee;
3. Acel releu costa max. 15ron;
4. Nu umbla cu improvizatii ca nu e Dacia 1300.
|
|
|
14-07-09, 23:53
|
#12
|
Stage 2
Join Date: May 2009
Posts: 63
|
Re: Probleme ventilator !!
ma omu lu dumnezeu cum sa nu aibe calculator de bord cand e pe injectie am sai fac poza la calculatoru de bord sa vezi ca are !!
Alea facute la Craiova sau nu stiu pe unde alea nu au calculator de bord,dar al meu e original Korea
|
|
|
15-07-09, 08:28
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Probleme ventilator !!
Calculatorul masinii e una, calculator de bord e alta. Daca ai consum instant, viteza medie, consum combustibil de la ultima alimentare, cati km mai poti parcurge cu benzina din rezervor, functia BC, atunci ai calculator de bord, ceea ce ma indoiesc.
Calculatorul masinii e situat in partea dreapta jos, la picioarele pasagerului, in habitaclu, insa acel calculator, nu are nici un releu, ci doar multe circuite integrate. Ori Koreea, ori Craiova, toate au calculator si e situat in acelasi loc.
Ai o problema electrica, nicidecum de calculator.
|
|
|
16-07-09, 15:18
|
#14
|
Fiat Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 785
Member of: [Fiat]
|
Re: Probleme ventilator !!
ca o paranteza , se numeste computer de bord nu calculator si E.C.U. (electronic control unit) cel al masinii...
Last edited by aleyx_oltcit; 16-07-09 at 15:40.
|
|
|
16-07-09, 15:27
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Probleme ventilator !!
La Cielo se numeste ECM. Computer de bord am spus in ce conditii ai. Se mai poate studia!
No ofence.
|
|
|
|
|