-scoate fum negru cand il pornesc si porneste cam greu uneori
-mi se aude un clantanit in bord ca si cum as semnaliza(da mai incet)
-nu imi mai indica temperatura de la apa, indicatorul sta la punctul mort
-imi toceste cauciucul pe partea dreapta p exterior
-nu mi se mai aprinde becul de la benzina cand intra pe rezerva (nu este ars)
daca aveti idee si puteti sa imi dati sfaturi, o sa va fiu recunoscator
La bord e posibil sa ai ceva desprins prin bord si sa zdrangane de la vibratiile motorului. Asa am si eu... o sa desfac bordul cand oi avea timp sa vad ce si cum.
La cauciucul tocit problema e din geometrie, du-te cu ea la un stand de geometrie. Faci presiunea, echilibrarea si geometria la final.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
haideti mai fratilor, mai dati-va si voi cu parerea, poate rezolv si eu cv. problema cu cauciucul am amanat-o pana imi cumpar cauciucuri noi sa ii fac tot ce trebuie.ms
Daca scoate fum negru la pornire si porneste greu, curata IAC si da un reset ECM;
Clantanitul vine de la un releu care e pe duca sau are contactul perlat. Cum sunt vreo cateva, trebuie sa le scoti pe rand, pana-l gasesti;
Pentru temperatura de apa, desfa ceasurile de bord si strange cele 3 suruburi care fixeaza ceasul de apa cu simt;
Cauciuc tocit exterior = unghiul rotii prea deschis. Mergi la geometrie;
Pentru becul de benzina, schimba sonda litometrica din rezervor (situata in partea de jos a rezervorului, se schimba pe un canal/elevator/rampa, de preferinta cand mai ai vreo 2 litri de benzina in rezervor, altfel iti curge toata pe jos, indiferent de recipientul folosit pt. golire.)
IAC=Idle air control si are grija de mersul la relanti al motorului. Cand e murdar, incepe motorul sa tremure pe loc si alte simptome deastea de mers neregulat. Este localizat sub clapeta de acceleratie, daca ai DOHC si undeva in fata, opus clapetei si mai jos un pic daca ai SOHC (parca, nu bag mana in foc la SOHC). ECM=engine control module, calculatorul masinii sa ii zic asa. Diversi senzori mai 'uita' setarile, iti mai schimbi stilul de mers si e nevoie 1 data de 2 ori pe an (la inceputul sezoanelor cald/rece dau eu) cate un reset & Idle learn. Asta nu mai stiu cum se face reinitializarea IAC...10 sec pus contactul, 10 off, pornesti motorul, astepti sa se incalzeasca, pornesti a/c 10 sec, opresti pornesti iar a/c 10 sec, dupa opresti si opresti si motorul. Asa am gasit eu, dar nu sunt sigur pt ca am mai gasit o varianta si cu 5 sec. Deci cine stie mai bine sa ne anunte si pe noi.
uitati o poza cu motorul, cred ca IAC se afla pe undeva pe unde am incercuit eu, nu?azi o sa fac si un filmulet sa va dati cu parerea daca se aude bine motorul k eu nu prea imi dau seama.doar cateodata imi oscileaza turatia, si se mai ingatuie la relanti, da am dat vina pe benzina,ca mi se intampla asta rar
ok am inteles.acum urmeaza partea dificila sa reusesc sa il curat singur sau trebuie sa il duc la cineva care se pricepe , la un service ceva.
se desface greu?k imi e teama k ma apuc de el si nu mai termin
Cauta in manual ca sigur gasesti! La IAC in manual e poza de la motorul SOHC. Apropo...resetul se face scotand borna sau siguranta de la baterie pentru scurt timp. Si deabia dupa urmeaza idle learn. Dar nu stiu sigur daca procedura descrisa implica timpi de 5 secunde sau 10...