Eu cred ca nu ar fi evoluat intr-un mod prea fericit.
Si spun asta facand o comparatie cu alte uzine romanesti care produceau masini, camioane, utilaje (daca intrebi acum un student din IASI de la politehnica despre Uzina Nicolina iti spune ca el a auzit doar de cartierul Nicolina), locomotive, autobuze etc La un momentdat Dacia ar fi ajuns in impas financiar (si daca nu ar fi ajuns atunci s-ar fi gasit o grupare mafiota de politicieni care sa ii asigure falimentul premeditat asa cum s-a intamplat cu multe uzine, fabrici si chiar banci de la noi). Si in final ajungeau toata linia de asamblare si productie la fier vechi iar pe locul fostelor spatii s-ar fi ridicat cartiere cu vile sau supremarketuri.
Asa a venit Renault (putea fi orice alta corporatie), a preluat Dacia si a facut din ea o marca profitabila, a dat de munca la oameni si a produs o masina pe care cetatenii normali sa o poata cumpara la nivelul nostru de trai. Ca e loganul nefinisat, chel, si de o calitate slaba asta e alta poveste dezbatuta in multe topicuri.