Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 30-09-14, 22:19   #1
world cars

Stage 5
 
world cars's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 921
Member of:
[DACIA]
Default Dacia Turbo

Salut, imi dau seama ca mai sunt si alte topicuri despre povestea cu Turbo ! si daia imi cer scuze !

Am o dacie 1310 din 99 nu sunt foarte multumit de puterea ei, imi fac treaba si atat cu ea !

Detin un Motor F3r si un F3P unu de 2.0 laguna si un motor 1.8 !

O varianta este sa folosesc unul din aceeste motoare dar imi trebuie anexe si partea electrica care o urasc !

O alta varianta care imi iese daca am noroc este vorba de Motorul Alpine Renault !

Sau o Ultima varianta am niste piese pentru turbo !
-Turbina
-Intercooler
-Tzevi Furtune

Ce imi mai trebuie ? Pompa benzina electrica, senzor de presiune, comanda turbina !

Nu am facut din aspirat turbo nu am habar daca puteti sa imi completati lista cu piesele de care am nevoie avand in vedere sunt pe la un parc de dezmembrari pot adapta si face rost de multe piese dar nu am nimic sub anul 2000.

Sau care e o varianta mai bun ! Mersi Frumos
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1545923_752243211499449_8328321359593294837_n (2).jpg
Views:	158
Size:	51.4 KB
ID:	3033969  
world cars is offline   Reply With Quote
Old 01-10-14, 08:00   #2
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

Uita de Alpine. F3P-ul are performante superioare, cu consum decent si fiabilitate maxima.

Cat despre turbo, in primul rand iti trebuie galeria si amplasarea turbinei pe masina, dupa asta, faci traseul de evacuare. Si ca sa poti sa pornesti motorul, ungerea turbinei. Care la F3P respectiv R o poti lua din doua locuri. Returul uleiului in baie neaparat foarte larg, cel putin 12 mm si fara coturi la 90 de grade, pentru a evita cedarea prematura a turbinei. Avand turbina de TDS, are racire doar pe ulei, deci neaparat modina cu radiator de ulei, ca sa nu faci turbina si motorul praf foarte repede. De preferat ar fi o turbina de benzinar sau daca nu, macar una de diesel dar cu racire si pe apa, pe care o conectezi foarte repede in paralel cu circuitul caloriferului la Dacie.
Intercoolerul nu trebuie sa mai povestesc, la fel si traseul de presiune pe care te descurci tu sa le instalezi.
Important la turbo este sa ai diametrul evacuarii suficient de mare, pentru a micsora lag-ul creat de contra presiune.
Blow-off valve, ceas de boost pe care le legi la galeria de admisie, pe vacum (daca ai ceas de boost care indica doar valori pozitive, il legi inainte de clapeta de acceleratie). De preferat sa ai ceas pentru temperatura uleiului pentru a-l monitoriza indeaproape. Si cam asta ar fi in mare partea de hardware.

Despre partea de software, iti povestesc cand mai am putin timp liber.
Bafta si te astept cu rezultate pentru ca din totdeauna i-am sustinut pe cei ce au avut in cap asa ceva.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-14, 21:31   #3
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Dacia Turbo

La ce presiune ar trebuii sa lucreze normal o turbina de talia unui motor ca cele mentionate mai sunt sau chiar cel normal de dacie? Daca turbina nu are geometrie variabila presiunea se regleaza din wastgate?

Motorul trebuie decomprimat in prealabil pentru a se monta turbina?
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 03-10-14, 13:41   #4
world cars

Stage 5
 
world cars's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 921
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

Cutie de dacie merge pe f3p ? si spune.mi si mie dece e asa de bun f3p-ul in comparare cu f3r sau alpine ?
world cars is offline   Reply With Quote
Old 03-10-14, 22:00   #5
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

Nu am zis ca F3P-ul este mai bun ca F3R-ul. Dimpotriva, in orice moment as alege F3R. Dar ambele sunt mai bune decat Alpine prin ceea ce am enumerat mai sus, adica consum, fiabilitate, rezistenta si performante. Am zis F3P pentru ca eu cred ca iti este mai la indemana decat F3R.

Merge pe cutia de Dacie dar cu carter si priza de Papuc Diesel. Si suporti motor tot de Papuc Diesel. Sunt destule topicuri cu baieti care au explicat cum au montat F-urile pe Dacie.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-14, 16:57   #6
world cars

Stage 5
 
world cars's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 921
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

Am inteles si eu aleg f3p pentru ca am mai multe anexe nu am alternator electromotor etc. Dar le gasesc si cred ca iarna asta il urc pe daciana
world cars is offline   Reply With Quote
Old 04-10-14, 18:10   #7
rob3rt0
2 Roti

Stage 5
 
rob3rt0's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 916
Member of:
[2 Roti]
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

E al tau motorul de alpine? Ce ai la el? Ma intereseaza!
rob3rt0 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-14, 18:35   #8
world cars

Stage 5
 
world cars's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 921
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

Salut am motorul si atat il am la un service, nu am unde sa il tin stau la bloc si sti cum e
world cars is offline   Reply With Quote
Old 21-10-14, 19:53   #9
mad_bad

Stage 2
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 60
Default Re: Dacia Turbo

ma intereseaza si pe mine
0763 852 226
mad_bad is offline   Reply With Quote
Old 22-10-14, 22:55   #10
bv58bar

Stage 5
 
bv58bar's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,804
Default Re: Dacia Turbo

Quote:
Originally Posted by world cars View Post
nu am unde sa il tin
cum n-ai unde? in sufragerie, ca piesa centrala
bv58bar is offline   Reply With Quote
Old 26-10-14, 09:10   #11
world cars

Stage 5
 
world cars's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 921
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia Turbo

corect
world cars is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -