Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 12-04-14, 19:45   #1
ToTaL.PaRtS

Stage 2
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 26
Member of:
[2 Roti]
Default Intrebare cutie v. dacia 1300/1310

Am un mic proiect un buggy si as vrea sa folosesc o dacie pentru asa ceva si anume motor cutie punte de dacie ca sa imi fie mai usor pentru ca am inteles ca se modifica cutia mai usor la dacia ! Buggy v-a fi RWD si m-am gandit la urmatoarea schema sa pun tot ansamblul in spate cu , cutia in interior ca , schimbatorul sa fie intre scaune in mod normal... Astfel cand buggy v-a fi gata o sa am 5 viteze inapoi ( gen marsarier sau R cum vreti sa i spuneti ) si o viteza in fata ( Drive ) ! Am inteles ca daca intorc diferentialul atunci o sa am 5 in fata si R-u cum este normal

Mai pe intelesul tuturor avem o dacie si i intoarcem motorul cu tot cu cutie sub capota si ca sa mearga in fata cu5 si in spate cu R adica normal intoarcem diferentialu !

Intrebarea mea este daca intorc diferentialul cum o sa schimb vitezele in varianta a sau b ?

a )
1 Dreapta spate
2 Dreapta fata
3 Centru spate
4 Centru fata
5 Stanga spate
R Stanga fata

b)
1 Stanga fata
2 Stanga spate
3 Cenru fata
4 Centru spate
5 Dreapta fata
R Dreapta spate

Si cum ar fi posibil sa oun motoruyl si cutia astfel incat sa fie RWD si sa pot schimba normal ?
ToTaL.PaRtS is offline   Reply With Quote
Old 13-04-14, 13:46   #2
valusss

Stage 3
 
valusss's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 127
Question Re: Intrebare cutie v. dacia 1300/1310

Sal! Sa stii k ceva de genu as vrea sa fac si eu. Cum spui u sa pui motoru in spatele rotilor din spate are mai multe dezavataje
1 va trebui sa desfaci toata cutia si sa pui diferntialul invers si asa vei avea vitezele normale adik 5 vit in fata una in spate.
2 vei schimba invers vitezele. Vei incepe sa schimbi cu trapta 1 din dreapta spate si vei termina cu vit 5 stanga spate
3 vei avea motoru mult in spatele rotilor din spate si se va comporta ca o contra greutate si fiind un buggi fata va fi foarte usoara si vei avea neplacerea sa sa nu poti lua virajele cum trebiue si sa te suceasca de fata si in plus la un demaraj mai putermic vei avea surpriza sa se ridice de bot nu mai zic dak vrei sa mergi pe un teren accidentat iti va sari foarte mult de bot si nu vei putea sa o controlezi. Sfatu
meu este sa pui motoru in pozitia cum se afla pe masina adik motoru in interiorul cadrului masini si vei avea un echilibru mai bun al masinii. Asta ar insemna k o sa ai motoru la cativa zeci de cm de tn in spatele tau si
o masura de siguanta ar fii sa te asguri k nu vine peste u dak Doamne ferste te izbesti frontal. La modu asta d prindere a motorului ar mai ramane doua probleme
1schimbatu vitezelor. Va trebui sa faci o bara care sa duca de la schimbator tocmai in spatele cutiei
2iti va trebui in cablu mai lung de ambreiaj sau cunva sa legi 2 cabluri si asta presupune sa faci niste suporti de prindere. Acceleratia nu este o probelma la poti sa ii pui un cablu mai subtire si gasesti prin comert. Sper sa iti fie de folos ceea ce am scris aici
valusss is offline   Reply With Quote
Old 13-04-14, 16:42   #3
ToTaL.PaRtS

Stage 2
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 26
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Intrebare cutie v. dacia 1300/1310

cred ca ma orientez catre motorul de motocicleta pacat ca nu o sa am R
ToTaL.PaRtS is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -