Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 03-06-09, 20:32   #1
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Edit moderator: Posturi mutate în topic nou, pentru că subiectul e complex şi de interes general
Simţiţi-vă liberi să discutaţi subiectul pe larg.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC05245.JPG
Views:	231
Size:	1.24 MB
ID:	958351   Click image for larger version

Name:	DSC05246.JPG
Views:	162
Size:	1.38 MB
ID:	958352   Click image for larger version

Name:	DSC05248.JPG
Views:	98
Size:	1.13 MB
ID:	958353  

Click image for larger version

Name:	DSC05249.JPG
Views:	129
Size:	1.25 MB
ID:	958354  

Last edited by aleks; 10-06-09 at 15:28.
Nastase Bogdan is offline  
Old 09-06-09, 08:43   #2
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

nu merita sa pui serpisorii respectiv, e mult prea scurta prima parte cu cele 4 tevi. Lungimea lor ar trebui sa fie minim 1m la un motor norml de dacie care nu trece de 6000 rpm.
Eventual merita sa modifici in 4-2-1, astfel tai colectorul si faci cate 2, cum era original, asta mereg inca 60-70cm separat si undeva la cutie se unesc, practic putin mai lunga decat originalul.
Daca o pui asa, o sa ai rezultate mai slabe decat cu cea originala...


Ps. sherpi atat de scurti se pun la motoare de F1

Last edited by aleks; 10-06-09 at 15:22.
Hexer is offline  
Old 09-06-09, 09:22   #3
popasan

Stage 5
 
popasan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Asa ar trebuii sa arate niste serpi de "curse", calculati si facuti cu cap.

In ultima poza se vede niste serpisori de la o Dacia Sport care a alergat in CNR, traseu 4-2-1, asa cum zice Hexer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mp1434.jpg
Views:	141
Size:	18.3 KB
ID:	958355   Click image for larger version

Name:	mp1435.jpg
Views:	162
Size:	24.2 KB
ID:	958356   Click image for larger version

Name:	DSC03481.JPG
Views:	213
Size:	1.84 MB
ID:	958357  

popasan is offline  
Old 09-06-09, 12:11   #4
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by popasan View Post
Asa ar trebuii sa arate niste serpi de "curse", calculati si facuti cu cap.

In ultima poza se vede niste serpisori de la o Dacia Sport care a alergat in CNR, traseu 4-2-1, asa cum zice Hexer.
Correct.

Daca luam in calcul ca serpii pus de tine (cel de pe mecaparts) sunt petnru chiulasa crosflow (tip alpine) si pentru o turatie peste 7000...pentru una de dacie si asta e prea scurt.

Cel de dacia sport 4-2-1 iti da mai multi Nm si merge pe o plaja de turatii mai mari, ce e necesar la coasta.
Hexer is offline  
Old 09-06-09, 13:43   #5
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Ce sa va zic..dupa ce imi vin si restul de piese pt evacuare, le pun cap la cap iar apoi pe masina va anunt cum se comporta si daca sunt diferente(in rau)...
Oricum, din cate vad eu evacuarea luata de mine nu e home made..deci e si ea calculata probabil..

Dar daca imi puteti explica cu traseul 4-2-1..la ce va referiti, adica cum se face sau ce diferente apar?
Multumesc
Nastase Bogdan is offline  
Old 09-06-09, 19:02   #6
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by Nastase Bogdan View Post
Ce sa va zic..dupa ce imi vin si restul de piese pt evacuare, le pun cap la cap iar apoi pe masina va anunt cum se comporta si daca sunt diferente(in rau)...
Oricum, din cate vad eu evacuarea luata de mine nu e home made..deci e si ea calculata probabil..

Dar daca imi puteti explica cu traseul 4-2-1..la ce va referiti, adica cum se face sau ce diferente apar?
Multumesc

Daca te uiti la asta vezi ca partea de serpi este macar 2 ori mai lung decat la tine. Si asta e o evacuare pentru motorul 1.6 gordini de competitie, deci turatii si mai mari.
Idea este cu cat e mai mare turatia efficienta (unde vrei puterea si cumplul) cu atat mai scurte serpi iti trebue. Ale tale sunt mult prea scurte petnur orice motor.

Daca tot e facut e mai usor sa modifici, pe strada nu merita sa pui serpi 4 in 1 (ce ai tu). Mai bine tai colectorul in doi, si pe o portiune faci cu 2 tevi restul.

Ceva de gen :



Dupa aceasta poze poti merge cu dimensiunile. In general daca prima parte (cel cu 4 tevi) are 30cm uratoare trebue sa aiba undeva la 40cm (celcu 2 tevi) dupa care merge intr-o sincura teava pana la capat.



Poate sa fie facut de firma dar nu e bine calculat cu siguranta, asta iti pot asigura eu. Daca te uti nici n-au aceasi lungime tevile, ce nu ar fi problema daca diferenta ar fi 1cm...dar e mult mai mult.
Hexer is offline  
Old 09-06-09, 19:34   #7
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Multumesc pentru sfaturi si poze Hexer.
Oricum,ca idee, de ce cu galeria originala merge bine si cu acesti serpisori care sunt mai lungi decat la original ar merge mai rau?..dupa cum spui tu ar trebui sa se comporte mai bine la turatii mari(pt ca sunt clar putin mai lungi decat la galeria orginala)..

Maine am sa-i masor si iti spun cat au fata de original.

In seara asta mi-au sosit si restul de componente pentru evacuare, componente din inox
Din cele doua saxofoane voi face unul care va cuprinde serpisorii si teava de inox de la celalalt
Urmeaza cateva taieturi si imbinari sudate apoi totul pe masina dar nu inainte de a curata si lustrui interioarele
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC05319.JPG
Views:	114
Size:	1.46 MB
ID:	958358   Click image for larger version

Name:	DSC05317.JPG
Views:	121
Size:	1.46 MB
ID:	958359   Click image for larger version

Name:	DSC05315.JPG
Views:	69
Size:	1.32 MB
ID:	958360  

Click image for larger version

Name:	DSC05314.JPG
Views:	93
Size:	1.34 MB
ID:	958361  
Nastase Bogdan is offline  
Old 10-06-09, 01:52   #8
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Aicea invat si eu lucruri noi, noi da proaste !
De cand se calculeaza o evacuare dupa lungime ? Teoretic conteaza volumul intern si forma, si la cata fizica stiu eu, ca volumul nu este egal cu lungimea ! Cel mai important lucru este ca in fiecare segment din ala pana in momentul in care se unesc in o bucata sau 2 bucatii sa fie fix acelas volumul.
La fostu meu volvo avea din fabrica serpi si evacuarea era 4-2-1, si ca lungime sectiunea de 2 tevi era foarte mica , mult mai mica decat lungimea unui segment de la sarpe, din ce am invatat aicea trag concluzia ca cei de la volvo sunt niste prosti, ce invat la facultate iar este o prostie , si ce am citit in cartile lui A.Graham Bell sunt iar niste aberatii ... ciudat ...
Dar in schimb aicea se compara motorul de dacie cu motorul 1.6 gordini de competie ... (cred ca multi de aicea au avut ocazia sa vada live un astfel de motor ).
Eu nu inteleg termenu de turatie eficienta dintr'un post de mai sus si nu am vazut motor pana acuma la care cuplu maxim si CP max sa fie la aceasi turatie.

O evacuare totusi nu trebuie sa fie extrem de libera la un motor aspirat ca aia numai este masina de zi cu zi, am tot vazut specimene din astea prin tara cu dacii cu teava din cap in altu si cand urca o bordura de 15cm ambala motorul in a 1 a in 4000-5000 rpm ca sa poate sa urce ...

Si totusi cum calculam o evacuare dupa lungimea segmentelor din care este compusa ??
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
TheEnZo is offline  
Old 10-06-09, 02:52   #9
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Aicea invat si eu lucruri noi, noi da proaste !
De cand se calculeaza o evacuare dupa lungime ? Teoretic conteaza volumul intern si forma, si la cata fizica stiu eu, ca volumul nu este egal cu lungimea ! Cel mai important lucru este ca in fiecare segment din ala pana in momentul in care se unesc in o bucata sau 2 bucatii sa fie fix acelas volumul.
La fostu meu volvo avea din fabrica serpi si evacuarea era 4-2-1, si ca lungime sectiunea de 2 tevi era foarte mica , mult mai mica decat lungimea unui segment de la sarpe, din ce am invatat aicea trag concluzia ca cei de la volvo sunt niste prosti, ce invat la facultate iar este o prostie , si ce am citit in cartile lui A.Graham Bell sunt iar niste aberatii ... ciudat ...
Dar in schimb aicea se compara motorul de dacie cu motorul 1.6 gordini de competie ... (cred ca multi de aicea au avut ocazia sa vada live un astfel de motor ).
Eu nu inteleg termenu de turatie eficienta dintr'un post de mai sus si nu am vazut motor pana acuma la care cuplu maxim si CP max sa fie la aceasi turatie.

O evacuare totusi nu trebuie sa fie extrem de libera la un motor aspirat ca aia numai este masina de zi cu zi, am tot vazut specimene din astea prin tara cu dacii cu teava din cap in altu si cand urca o bordura de 15cm ambala motorul in a 1 a in 4000-5000 rpm ca sa poate sa urce ...

Si totusi cum calculam o evacuare dupa lungimea segmentelor din care este compusa ??
Macar cineva avea vreme de pierdut si citea macar o carte de tuning mai bun.

Sa luam una dupa alta ca sa nu trebue explicat de 2 ori...

1. prima sectiune calculezi dupa lungime fiindca diametrul este dat...aia nu prea poti si merita sa schimbi.
2. cu un diamteru mare incetinesti gazele, deci nu merita sa mergi prea mare.
3. nu trebue sa aiba exact aceasi volum, ci contra, 3-4ccm diferenta este solutia cae mai buna.
4. probabil ca nu aveau loc, probleme cu temperatura (ar fi racit prea tare gazele pentru cataliyator) sau nu conta ce pun, daca ne uitam multe din masinile cu motoare aspirate cu o capacitate sub 60 cai/litru nu tin cont de forma de evacuare.
5. mai citeste inca o data cartea ca eu nu am citit nimic ce ar spune ca n/am dreptate.
6. am vazut motor gorde in r12 si r17, cu 12 am si mers... comparatia era pe baza de evacuare, daca nu ai inteles mai ceteste postul sau cartea, daca vrei iti pot da inca cateva titluri de carti pe tema asta.
7. turatia efficienta este intre maximul de Nm si maximul de Hp. Deci daca cuplul maxim apare la 4000 si caii apar la 6000, turatia efficienta, unde vrei sa folosesti motorul, implicit evacuarea este intre 4 si 6 mii rpm...
8. Calculatia are pe baza turatia unde vrei sa folosesti evacuare, unde sa aiba effect, cati cai astepti de la motor, ce axa are in el, cilindreea, aditional mai poti da diamtrul primei portiune de teava.



Ca idee, cu cat e la turatii mai mici locul unde vrei sa folosesti de sherpi cu atat mai lunga ar trebueia sa fie. Evident asta se poate calcula axact...dar de multe ori faci ceva in mare si speri ca va fi bun (ce din prima se vede ca nu e ok nici daca pui nu o sa fie).

ceva de gen ar fi ideal:
Hexer is offline  
Old 10-06-09, 08:29   #10
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Hexer, daca se considera urmatoarele ipoteze pentru un motor de Dacie:
- colectorul original are tevile scurte (vezi prima poza);
- cuplul maxim e la 3000 rpm cu colectorul original.

Cum se va comporta motorul cu colectorul din a doua poza, cuplul va scade sau va creste si la ce turatie se va obtine, la una mai mare sau mai mica decat cu evacuare standard?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC01405.JPG
Views:	120
Size:	233.1 KB
ID:	958362   Click image for larger version

Name:	DSC00354.JPG
Views:	237
Size:	320.2 KB
ID:	958363  
Muttley is offline  
Old 10-06-09, 12:51   #11
SiloS@1300

Stage 5
 
SiloS@1300's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Quote:
Ca idee, cu cat e la turatii mai mici locul unde vrei sa folosesti de sherpi cu atat mai lunga ar trebueia sa fie.
Deci ... la turatie mai mica ?
SiloS@1300 is offline  
Old 10-06-09, 13:06   #12
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Refrazez un pic.
Galeria de evacuare are 2 rol:
1. collectarea gazelor intr-o singura teava cat se pote mai efficient, fara trbulente.
2. fluxul de gaze, impulsurile sunt accentuate si prin asta ajuta iarasi evacuarea, la o mica plaja de turatie, chear poate sa faca o mica compresie, cum e la motoarele 2T.

In primul rand locul cumplului pe plaja de turatie nu evacuarea determina ci axa cu came, evacuarea numai accentuaza asta daca este conceput bine.
Cea ruginita este pentru o axa de peste 290 grade si cu un crossflow mare, deci competitie. Mai bine zis asa poti vedea cat plus iti da, altfel practic nici o diferenta, asta daca cea de dacie are un design bun si nu creaza turbulenta.

Pentru un motor de strada aceste evacuari nu ajuta practic nimic, mai bine una cu 4-2-1, care lucreaza la turatii mai mici si pe o plaja mai mare...
Hexer is offline  
Old 10-06-09, 13:17   #13
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Stiam ca esti alambicat in exprimare si te pierzi in detalii, d-aia ti-am adresat o intrebare simpla.
Asteptam un raspuns simplu, dar, ca de obicei, n-am inteles nimic.

PS: aia din poza mea e 4-2-1.
Muttley is offline  
Old 10-06-09, 13:46   #14
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Dacia 1300 la a doua tinerete!!!-BR 98 NIG

Nu e clar poza si parca partea a doua este foarte scurta.

Trebue incercat, dar prbabil nu ajuta nimic, sau foarte putin, mai mult placebo fiindca motorul o sa schimbe sunetul.
Hexer is offline  
Old 10-06-09, 21:36   #15
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Cum trebuie făcuţi "şerpişorii" pentru Dacia?

Hexer astept de la tine niste documentatie despre evacuari, pune pdf'urile aicea, daca nu scrie numele de la carti si le caut eu. Ca vreau sa ma documentez mai aprofundat.
TheEnZo is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -