Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 24-08-11, 19:20   #1
M4ry4n

Stock
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 4
Lightbulb Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

Salut ! Am o dacia din 93 si ma lovesc de ceva probleme cu ea (nu sunt singurul ).

Pentru inceput:nu vrea nici de nebuna sa sara de 110km/h.La viteza asta are cam 3500 rot/min.Cand accelerez se simte motorul ca si cand ar accelera in gol.Ajungand la 4200rot/min viteza este aceeasi.Tin sa precizez ca motorul este din 99.Acum intrebarea este urmatoarea:ambreiajul sa fie de vina?eu zic ca da, daca da care sunt pasii de urmat pentru al schimba.

A doua problema este: un semilonjeron va trece in nefiinta cat de curand fiind mancat de rugina.Ce sfaturi imi dati pentru a-l schimba?

Va multumesc!.
M4ry4n is offline   Reply With Quote
Old 24-08-11, 23:12   #2
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

La capitolu ambreaj ai dreptate, ce ai descris tu acolo sunt fix sintome de ambreaj batran care patineaza singur... dar ca sa fi sigur la viteze mici baga cutia in viteza 4 chiar 5 si accelereaza puternic, daca se tureaza in gol inseamna ca trebuie sa schimbi ambreaju

Legat de lonjeron, dute la un tinichigiu, dar unu care are chef de munca la Dacii... nu orice pamblicar
__________________

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie....
O batrana din '76
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 25-08-11, 08:03   #3
Lucian MC

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 446
Member of:
[DACIA]
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

testul de ambreiaj cel mai bun este in felul urmator
pornesti motorul,bagi treapta cea mai mare(4-5) si incerci sa pleci de pe loc fara acceleratie . In mod normal motorul trebuie sa se opreasca ,deci daca pleaca de pe loc schimbal imediat. Legat de lonjeroane trebuie sa fii foarte atent sa nu le monteze ca naiba. bafta
Lucian MC is offline   Reply With Quote
Old 25-08-11, 12:13   #4
M4ry4n

Stock
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 4
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

Mai intai va multumesc pentru raspunsuri!

Acum,am pornit motorul,am bagat in treapta 5 si am ridicat usor piciorul de pe ambreiaj.Masina tremura si vrea sa plece de pe loc dar in final se opreste motorul.

Inca ceva,pana la 100km/h nu are niciun fel de problema.Ar putea sa fie o alta cauza in afara de ambreiaj?

Sa luam in calcul si motorul poate o fi si el de vina.Se tureaza la maxim fara probleme,nu se inneaca.Porneste la prima cheie fara sa apas pe acceleratie,dar dupa se opreste daca nu apas acceleratia.La sfert porneste doar daca apas o data pedala de acceleratie inainte.

Care sunt "pasii" de urmat pentru a schimba ambreiajul? chei,ordinea si asa mai departe.
Cu ocazia asta vreau sa schimb si semilonjeroanele daca tot dau motorul jos (are un vecin o macara).
Sau sa le sudez la cele vechi o tabla de 0.5 cm grosime?
M4ry4n is offline   Reply With Quote
Old 30-08-11, 07:54   #5
DannY_SmekeruL
Dacia Driver

Stage 5
 
DannY_SmekeruL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 537
Member of:
[DACIA]
[VW]
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

ca sa dai jos motorul sa schimbi ambreiajul iti trebuiesc urmatoarele chei (13(fixa, tubulara) 17(fixa,inelara,tubulara),11(inelara,tubulara),dac a ai ambreiaj de 200 iti trebuie si imbus de 8(nu mai stiu daca e de 8,dar in orice caz sa ai un set de imbusi), iti mai trebuie o priza de cutie de viteze pentru centrarea discului si cam atat imi vine in minte).
La capitolul lonjeron depinde unde e mancat.daca are talpa mancata si restul e bun se da jos talpa(tabla de jos care ar atinge de pamant daca o lasi fara suspensie)si se sudeaza alta tabla(in nici un caz sa sudezi peste tabla aia ruginita alta tabla deoarece o sa rugineasca mai repede).daca lateralele sunt mancate schimba semilonjeronul.Acum totul o sa depinda de cel care le schimba.si eu am schimbat ambele semilonjeroane si nu am avut nici o problema cu directia.
__________________
Dacia 1310 '84 with F7P 704
VW Passat B6 '07 with 2.0 TDI
DannY_SmekeruL is offline   Reply With Quote
Old 31-08-11, 22:20   #6
M4ry4n

Stock
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 4
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

Multumesc mult!!!

Masina e din 93 e posibil sa aiba discul de 200 sau de 180?Cum aflu ce fel de disc este inainte de a da motorul jos?Daca se poate...
M4ry4n is offline   Reply With Quote
Old 31-08-11, 23:38   #7
DJBOSS

Stage 5
 
DJBOSS's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 2,173
Member of:
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

Quote:
Originally Posted by M4ry4n View Post
Multumesc mult!!!

Masina e din 93 e posibil sa aiba discul de 200 sau de 180?Cum aflu ce fel de disc este inainte de a da motorul jos?Daca se poate...
credca e de 180 stiu ca dupa 95 e de 200 dar acum depinde motor cutie
DJBOSS is offline   Reply With Quote
Old 05-09-11, 23:42   #8
sprite

Stage 5
 
sprite's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 687
Default Re: Schimbare ambreiaj + semilonjeroane

Quote:
Originally Posted by b08ygs View Post
La capitolu ambreaj ai dreptate, ce ai descris tu acolo sunt fix sintome de ambreaj batran care patineaza singur... dar ca sa fi sigur la viteze mici baga cutia in viteza 4 chiar 5 si accelereaza puternic, daca se tureaza in gol inseamna ca trebuie sa schimbi ambreaju

Legat de lonjeron, dute la un tinichigiu, dar unu care are chef de munca la Dacii... nu orice pamblicar
uite la dacia care a avut'o tata avea aceleasi simptome dar la orice viteza nu neaparat la 110km/h sau mai stiu eu ce , si cand a desfacut motorul sa schimbe discul de ambreiaj , da , acesta era uzat dar nu din cauza aia patina , cutia de viteze are o bucsa de cauciuc unde vine ambreiajul si baga ulei din cutie in discul de ambreiaj si a trebuit schimbata bucsa aia deci .. se poate sa fie si de la cutie nu numai de la disc

edit: uite poza aici , unde am tras linia aia rosie de acolo (aproximativ de acolo) se desface capacul la cutie si are o bucsa rotunda cu arc sau fara , nu mai tin minte in genul celei de mai jos..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	607863908937602324891148-145342-700_700.jpg
Views:	170
Size:	147.2 KB
ID:	2142239  
Attached Images
 
__________________

LRV

Last edited by sprite; 05-09-11 at 23:48.
sprite is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -