Salut ! Am o dacia din 93 si ma lovesc de ceva probleme cu ea (nu sunt singurul ).
Pentru inceput:nu vrea nici de nebuna sa sara de 110km/h.La viteza asta are cam 3500 rot/min.Cand accelerez se simte motorul ca si cand ar accelera in gol.Ajungand la 4200rot/min viteza este aceeasi.Tin sa precizez ca motorul este din 99.Acum intrebarea este urmatoarea:ambreiajul sa fie de vina?eu zic ca da, daca da care sunt pasii de urmat pentru al schimba.
A doua problema este: un semilonjeron va trece in nefiinta cat de curand fiind mancat de rugina.Ce sfaturi imi dati pentru a-l schimba?
La capitolu ambreaj ai dreptate, ce ai descris tu acolo sunt fix sintome de ambreaj batran care patineaza singur... dar ca sa fi sigur la viteze mici baga cutia in viteza 4 chiar 5 si accelereaza puternic, daca se tureaza in gol inseamna ca trebuie sa schimbi ambreaju
Legat de lonjeron, dute la un tinichigiu, dar unu care are chef de munca la Dacii... nu orice pamblicar
__________________
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie.... O batrana din '76
testul de ambreiaj cel mai bun este in felul urmator
pornesti motorul,bagi treapta cea mai mare(4-5) si incerci sa pleci de pe loc fara acceleratie . In mod normal motorul trebuie sa se opreasca ,deci daca pleaca de pe loc schimbal imediat. Legat de lonjeroane trebuie sa fii foarte atent sa nu le monteze ca naiba. bafta
Acum,am pornit motorul,am bagat in treapta 5 si am ridicat usor piciorul de pe ambreiaj.Masina tremura si vrea sa plece de pe loc dar in final se opreste motorul.
Inca ceva,pana la 100km/h nu are niciun fel de problema.Ar putea sa fie o alta cauza in afara de ambreiaj?
Sa luam in calcul si motorul poate o fi si el de vina.Se tureaza la maxim fara probleme,nu se inneaca.Porneste la prima cheie fara sa apas pe acceleratie,dar dupa se opreste daca nu apas acceleratia.La sfert porneste doar daca apas o data pedala de acceleratie inainte.
Care sunt "pasii" de urmat pentru a schimba ambreiajul? chei,ordinea si asa mai departe.
Cu ocazia asta vreau sa schimb si semilonjeroanele daca tot dau motorul jos (are un vecin o macara).
Sau sa le sudez la cele vechi o tabla de 0.5 cm grosime?
ca sa dai jos motorul sa schimbi ambreiajul iti trebuiesc urmatoarele chei (13(fixa, tubulara) 17(fixa,inelara,tubulara),11(inelara,tubulara),dac a ai ambreiaj de 200 iti trebuie si imbus de 8(nu mai stiu daca e de 8,dar in orice caz sa ai un set de imbusi), iti mai trebuie o priza de cutie de viteze pentru centrarea discului si cam atat imi vine in minte).
La capitolul lonjeron depinde unde e mancat.daca are talpa mancata si restul e bun se da jos talpa(tabla de jos care ar atinge de pamant daca o lasi fara suspensie)si se sudeaza alta tabla(in nici un caz sa sudezi peste tabla aia ruginita alta tabla deoarece o sa rugineasca mai repede).daca lateralele sunt mancate schimba semilonjeronul.Acum totul o sa depinda de cel care le schimba.si eu am schimbat ambele semilonjeroane si nu am avut nici o problema cu directia.
__________________
Dacia 1310 '84 with F7P 704
VW Passat B6 '07 with 2.0 TDI
La capitolu ambreaj ai dreptate, ce ai descris tu acolo sunt fix sintome de ambreaj batran care patineaza singur... dar ca sa fi sigur la viteze mici baga cutia in viteza 4 chiar 5 si accelereaza puternic, daca se tureaza in gol inseamna ca trebuie sa schimbi ambreaju
Legat de lonjeron, dute la un tinichigiu, dar unu care are chef de munca la Dacii... nu orice pamblicar
uite la dacia care a avut'o tata avea aceleasi simptome dar la orice viteza nu neaparat la 110km/h sau mai stiu eu ce , si cand a desfacut motorul sa schimbe discul de ambreiaj , da , acesta era uzat dar nu din cauza aia patina , cutia de viteze are o bucsa de cauciuc unde vine ambreiajul si baga ulei din cutie in discul de ambreiaj si a trebuit schimbata bucsa aia deci .. se poate sa fie si de la cutie nu numai de la disc
edit: uite poza aici , unde am tras linia aia rosie de acolo (aproximativ de acolo) se desface capacul la cutie si are o bucsa rotunda cu arc sau fara , nu mai tin minte in genul celei de mai jos..