Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-11, 18:24   #16
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Quote:
Originally Posted by rpopescu View Post
Vorbim per tu ca sa tragi concluzia cu bateria trebuie sa refaci nivelul de lichid turnand apa distilata si sa o tii la incarcat pe redresorul auto de 12 V cu un curent minim de incarcare timp de 24 ore... Dupa care masurand cu testerul de electrolit , trebuie sa vezi daca a facut valoarea de 1,26 in fiecare celula. Daca garajul este neincalzit, bateria trebuie iarna sa fie tinuta la 18 gr. C.

Daca bateria este dusa, cumpara una de 45 Ah cat poate de obicei sa incarce alternatorul Daciei Clasic... Rombat ? Tornado...
Am avut-o la caldura bateria, dar am incercat mereu sa dau la automat si s-a cam dus, am completat cu apa distilata, incarcata 48 de ore si nimic...tensiunea slaba, nici macar nu a ajuns valoarea la 1,25...era undeva la 1,13, destul de slab. De care sa iau Tornado sau Rombat?

Apropo, in legatura cu delcou, cand i-au contactu plezneste ceva la el, cand pun contactu nimic, nu face, adica pun firu plus pe baterie ca am incercat cum mi-ai spus tu. Am zis ca pana cumpar Gotronic luni, sa incerc sa mai mesteresc la ea sa vad daca ii dau de cap, dar nu mi se pare normal sa faca asa cand iau curentul sa pliscane, si nu mai zic ca curenteaza capacu la delcou, fura curent destul de mult, i-am pus toate protectiile asa cum a fost, degeaba.
__________________
I live my life at the quarter mile the time, nothing something else matters.
For ten seconds or less...I'm Free!!!

Last edited by Thomas Everywhere; 26-02-11 at 18:27.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 18:43   #17
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Rombat este fabrica, Tornado este modelul luiRombat... Bateria veche o predai la schimb cand cumperi pe cea noua, contra reducerii de pret care se face. Daca nu iti face reducere de pret, du bateria veche la Remat, acolo o recupereaza, contra cost.

Cand montezi Gotronic, bateria noua va fi decuplata (dar trebuie sa o masori daca nu este putin descarcata (1)
Gotronic presupune ca se scoate condensatorul si se examineaza si cuplarea electrica a delcoului , inclusiv fisele (2), se masoara bobina de inductie sa nu fie scurtcircuitata la secundar (3)

(1,2,3) plus garantia care trebuie sa o validezi la Gotronic impun sa faci o vizita la electrician (sau electricianul sa vina la tine , cu stampila de la unitate, sa iti stampileze garantia).

Daca electricianul nu face calibrarea bujiilor la cat zice Gotronic, eu zic sa o faci tu, neaparat, folosind lera, sa ajustezi bujiile cum zice Gotronic.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 19:07   #18
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

bobina am noua, condesatorul il mai montez pe delcou daca voi monta Gotronic? mai am o aprindere montata pe bobina ATI, dar e cacavax aia...o sa o fac cum zice Gotronic si sa vina ala doar sa mi-o verifice.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 19:13   #19
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Nu , condensatorul , care introduce multe necazuri la platini clasice, nu se mai monteaza pe delco... Se da complet afara, ca si releul electromagnetic. Insa montajul Gotronic se face de catre electrician autorizat , ca sa il poti ,,schimba" chiar la magazin daca este defectuos...
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 20:23   #20
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Quote:
Originally Posted by rpopescu View Post
Nu , condensatorul , care introduce multe necazuri la platini clasice, nu se mai monteaza pe delco... Se da complet afara, ca si releul electromagnetic. Insa montajul Gotronic se face de catre electrician autorizat , ca sa il poti ,,schimba" chiar la magazin daca este defectuos...
am inteles, chiar e prost condesatoru ala...dabi astept sa scap de problema asta odata.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 21:22   #21
BrandyMPX

Stage 5
 
BrandyMPX's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 336
Member of:
[KIA]
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Un sfat : nu cumpara decat aprindere electronica nu si senzorul gotronic ... iti zic pe messenger de ce ... pe un forum alaturat s-a descoperit de ce nu si senzorul ... si scoti condensatorul ...

PS: la pornire nu mai trage socul decat destul de putin cat sa nu se aprinda becul in bord si in timp ce dai la automat mai dai un spritz da` foarte repede (ca sa nu o ia si sa sara acu in turatie )

Last edited by BrandyMPX; 26-02-11 at 21:26.
BrandyMPX is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 10:57   #22
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Are omul instructiuni clare si precise la produsul gotronic.
Cu aprinderea pusa la punct, inclusiv bujii curatate, daca la -4 gr. C nu tragi socul, nu stiu ce vreti sa spuneti : Socul tras complet, imediat dupa pornire se impinge la 1/2 si va puneti in miscare : De ce sa nu ii dati o pornire corecta, in frig, iarna ?
Vara , cand este pornit prima data - motorul este rece - se poate trage socul numai pe 1/2.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 02-03-11, 13:49   #23
HD02JBK

Stage 3
 
HD02JBK's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Am crescut cu dacia 1300,prima masina pe care am conduso dupa ce am luat permisul a fost dacia,o dacie din `77 care nu a stiut in viata ei ce inseamna shoc nici pe timp de vara nici pe timp de iarna avand aprinderea de la mama ei fara artificii facute.eu zic ca daca ai un carb reglat corect,o aprindere bine pusa la punct nu ai nevoie de shoc,si masina ar trebuii sa porneasca chiar daca sta un anumit timp
__________________
波格丹
Niciodata sa nu rulezi mai repede decat poate ingerul tau pazitor sa zboare...
HD02JBK is offline   Reply With Quote
Old 02-03-11, 14:20   #24
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Quote:
Originally Posted by HD02JBK View Post
Am crescut cu dacia 1300,prima masina pe care am conduso dupa ce am luat permisul a fost dacia,o dacie din `77 care nu a stiut in viata ei ce inseamna shoc nici pe timp de vara nici pe timp de iarna avand aprinderea de la mama ei fara artificii facute.eu zic ca daca ai un carb reglat corect,o aprindere bine pusa la punct nu ai nevoie de shoc,si masina ar trebuii sa porneasca chiar daca sta un anumit timp
chestia e ca masina asta cand am luat-o a fost umblat la motor la cam toate detaliile, dacia aia de ai avut-o tu era pur frantuzeasca aproape si stock, pe cand pe astea romanesti care si-au bagat toti mainile in ele si nu stii de unde sa mai iei problema, e cam greu. Carburatorul merge perfect, nu am avut treaba cu el si nici cu aprinderea pana acum cand am tras-o pe dreapta. Cu shock vrea decat dimineata cand e rece, dupaia numai e nevoie, iar pe timp de vara nici atat nu-l trag Motorul este de 1.6 Dacia Papuc si cred ca a fost paraginit la vremea lui, dar l-a refacut cel care a avut masina.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Old 02-03-11, 14:22   #25
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Socul la masinile pe benzina este dat de regleaza cantitatea aerului cand pornesti la rece, clapeta inchizand aerul complet pt a avea amestec bogat...
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 02-03-11, 20:28   #26
BrandyMPX

Stage 5
 
BrandyMPX's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 336
Member of:
[KIA]
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Quote:
Originally Posted by HD02JBK View Post
Am crescut cu dacia 1300,prima masina pe care am conduso dupa ce am luat permisul a fost dacia,o dacie din `77 care nu a stiut in viata ei ce inseamna shoc nici pe timp de vara nici pe timp de iarna avand aprinderea de la mama ei fara artificii facute.eu zic ca daca ai un carb reglat corect,o aprindere bine pusa la punct nu ai nevoie de shoc,si masina ar trebuii sa porneasca chiar daca sta un anumit timp
Aici @HD02JBK imi confirma spusele ....
Eu nu am nevoie de soc decat daca este mai frig de -10 grade afara si il tin tras putin(chiar foarte putin) timp de maxim 10 secunde(incluzand operatia de pornire in astea 10 secunde) si mai trebuie cand plec de pe loc (in primii 500 de metri de la pornirea pe iarna ... mai ales daca am sub 10 km/h si vreau sa continui cu treapta a 2 a ) vreo maxim 2 secunde tras (adica il trag si il bag inapoi ...doar ca sa isi dea un sut in fund motorul ) ... sa incerci si tu asa cand o pui la punct cu totul

Last edited by BrandyMPX; 02-03-11 at 20:30.
BrandyMPX is offline   Reply With Quote
Old 03-03-11, 10:48   #27
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Cand se fixeaza cablul de la soc se verifica - tras complet fiind socul - sa fie clapeta de soc ,,inchisa" , adica inclinata complet deasupra difuzorului.
Cand cablul de soc este impins, se verifica deasemenea pentru a constata daca clapeta de soc este ,,deschisa" complet, adica verticala.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 03-03-11, 12:03   #28
HD02JBK

Stage 3
 
HD02JBK's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Quote:
Originally Posted by rpopescu View Post
Cand se fixeaza cablul de la soc se verifica - tras complet fiind socul - sa fie clapeta de soc ,,inchisa" , adica inclinata complet deasupra difuzorului.
Cand cablul de soc este impins, se verifica deasemenea pentru a constata daca clapeta de soc este ,,deschisa" complet, adica verticala.
Aici i-mi permit sa te contrazic.Cablul socului se monteaza cu clapeta socului in pozitia deschis si cablul impins la maxim.Daca montezi cum zici tu exista riscul ca atunci cand impingi cablul sa nu deschida clapeta la maxim.
HD02JBK is offline   Reply With Quote
Old 03-03-11, 13:14   #29
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

La ce sa ma contrazici ? Nu am zis decat sa se verifice dupa fixare. La tragere soc si la impingere soc.
Fixare / Se fixeaza in pozitia de repaos a parghiilor - normal fiind clapeta verticala in acest repaos. DAR sa se verifice mai intai ca inchide si pe urma ca deschide ,,complet".
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 03-03-11, 13:38   #30
Thomas Everywhere

Stage 5
 
Thomas Everywhere's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
Default Re: Probleme cu pornirea!!!!

Nu am gasit aprindere Gotronic, am vorbit cu ala la magazin si a zis ca o sa-mi faca comanda, pana vine comanda, o sa incerc sa o fac asa totusi sa mearga...vreau sa stiu cam cat trebuie distanta la platina pentru o scanteie corecta? bujiile am pu sinterom prin decembrie, le-am curatat si un prieten spune ca a avut si el si a patit un lucru asemanator si cand a folosit Bosh a pornit motorul. Zilele astea, cel mai probabil sambata voi umbla si la instalatie unde vin firele catre bobina, pentru ca tot nu da scanteie, dau pe caroserie degeaba cu fisa aia...Am fire intrerupte.
Thomas Everywhere is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -