Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 09-05-11, 18:36   #16
15lda

Stage 4
 
15lda's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 246
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

De curand am schimbat pompa de frana si de atunci mi se infraneaza rotile sa fie ca nu am amorsat pompa sau ?
15lda is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 20:34   #17
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Probleme cu franele !!!

probabil raman pistonasele din pompa apasate putin...si de aia iti ramane infranata...

(daca nu era aerisita bine instalatia de franare, prima pedala de frana trebuia sa fie mai moale, dupa care urmatoarea mai "tare"), si oricum nu ramanea infranata din cauza asta
valib is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 21:08   #18
15lda

Stage 4
 
15lda's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 246
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

si atunci din ce cauza?
15lda is offline   Reply With Quote
Old 09-05-11, 21:58   #19
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Probleme cu franele !!!

Quote:
Originally Posted by valib View Post
probabil raman pistonasele din pompa apasate putin...si de aia iti ramane infranata...

= pompa de frana nu e prea buna, are mizerie pe interior, sau e ovalizata, sau are ceva de iti raman pistonasele din pompa putin apasate (ca si cum nu ai da drumul de tot la pedala de frana)
valib is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 11:07   #20
Ingerasul99

Stage 5
 
Ingerasul99's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,599
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Sfatul meu , cumpara o pompa de frana noua!
Ingerasul99 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 23:33   #21
HD02JBK

Stage 3
 
HD02JBK's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
Default Re: Probleme cu franele !!!

Sau verifica distanta tijei pedalei de frana trebuie sa aiba o zona moarta(un joc)
HD02JBK is offline   Reply With Quote
Old 20-05-11, 20:12   #22
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Aerisirea se face in urmatorul fel:
1) Se completeaza cu lichid pana peste nivel(fara capac)
2) se ia de la roata cea ma departata(respectiv dreapta spate) pana la roata cea mai apropiata(stanga fata)
3) Treaba se face in doua pesoane(una sta in masina) iar cealalta umbla la aerisitoare
4) Se fac cateva pedale
5) Se deschide aerisitorul cu pedala apasata si pedala se inmoaie, se tine apasata pana iese aer, iar apoi se strange aerisitorul
6) Se fac cateva pedale pana se mai intareste pedala iar apoi se tine apasat in continuu si se desface aerisitorul ca sa iasa aer.
7) Treaba asta se repeta de vreo 3-4 ori al fiecare roata pana iese doar lichid
Daca s-a schimbat si pompa se face aerisirea la fel si al pompa.
9) Se completeaza cu lichid pana la nivelul maxim.
Asta este o metoda eficienta si rapida de a aerisi franele.
Metoda probata de mine si dureaza 10-15 min.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-11, 23:42   #23
Ingerasul99

Stage 5
 
Ingerasul99's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,599
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Quote:
Originally Posted by aditza579 View Post
Aerisirea se face in urmatorul fel:
1) Se completeaza cu lichid pana peste nivel(fara capac)
2) se ia de la roata cea ma departata(respectiv dreapta spate) pana la roata cea mai apropiata(stanga fata)
3) Treaba se face in doua pesoane(una sta in masina) iar cealalta umbla la aerisitoare
4) Se fac cateva pedale
5) Se deschide aerisitorul cu pedala apasata si pedala se inmoaie, se tine apasata pana iese aer, iar apoi se strange aerisitorul
6) Se fac cateva pedale pana se mai intareste pedala iar apoi se tine apasat in continuu si se desface aerisitorul ca sa iasa aer.
7) Treaba asta se repeta de vreo 3-4 ori al fiecare roata pana iese doar lichid
Daca s-a schimbat si pompa se face aerisirea la fel si al pompa.
9) Se completeaza cu lichid pana la nivelul maxim.
Asta este o metoda eficienta si rapida de a aerisi franele.
Metoda probata de mine si dureaza 10-15 min.
Aerisire stim si noi sa facem , nu ar fi asta buba, dar daca lui ii merg rotile infranate ce treaba are cu aerisirea?
Ingerasul99 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-11, 12:10   #24
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Eu am dat un sfat. Rotile infranate pot fi din cauza cilindrului de la pompa blocat sau etrierul nu mai aluneca pe pana lui si ramane blocat si de aici rezulta ca roata este infranata.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-11, 16:11   #25
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Probleme cu franele !!!

si de ce nu ai dat sfatul despre problema tipului decat in al 2lea mesaj al tau?

daca eu am o problema cu niste batai ciudate la motor, incepi sa ma iei la inceput cu reglajul carburatorului? (cam asa ceva ai facut tu mai sus)

etrierul e fix....
se misca doar pistonasul, respectiv placutele de frana.
(din cauza mizeriei, pistonasul se poate intepeni, bla bla....dar nu din senin. El zicea ca ii ramane infranata masina, dupa ce a schimbat o pompa de frana, si a aerisit instalatia de franare.)
valib is offline   Reply With Quote
Old 23-05-11, 14:39   #26
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Quote:
Originally Posted by valib View Post
si de ce nu ai dat sfatul despre problema tipului decat in al 2lea mesaj al tau?

daca eu am o problema cu niste batai ciudate la motor, incepi sa ma iei la inceput cu reglajul carburatorului? (cam asa ceva ai facut tu mai sus)

etrierul e fix....
se misca doar pistonasul, respectiv placutele de frana.
(din cauza mizeriei, pistonasul se poate intepeni, bla bla....dar nu din senin. El zicea ca ii ramane infranata masina, dupa ce a schimbat o pompa de frana, si a aerisit instalatia de franare.)
Hai sa-ti spun ceva. Uite-te la o dacie cu roata data jos si ai sa vezi ca etrierul aluncea pe o pana de aluminiu sau metal dupa caz care se poate oxida/coxa si se blocheaza etrierul. Etrierul pentru a putea apasa pe placuta din exterior aluneca pe acea pana. Ca sa nu iti explic cum curge apa la robinet iti explic urmatoarele chestii stupide pe care le aberezi pe aici pe PM. O sa iti fac o poza la etrierii pe care ii am prin garaj ca sa intelegi si tu principiul de functionare al unui etrier(la cele noi nu este cu pana, este cu surub pt ca este mai eficient pt ca rezine mai usor etrierul la pozitia initiala). Daca nu ai cunostinta de cauza nu mai abera. Acum ma scuzati de offtopic.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-11, 15:09   #27
AnduRace

Stage 4
 
AnduRace's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 245
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Haide sa vedem si nou poza aia impreuna cu explicatiile tale, pe urma vedem care abereaza mai mult dintre voi doi. Chiar vreau sa vad si eu etrierul ala care se plimba in momentul cand apas pedala de frana...
AnduRace is offline   Reply With Quote
Old 23-05-11, 15:32   #28
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Probleme cu franele !!!

Quote:
Originally Posted by AnduRace View Post
Haide sa vedem si nou poza aia impreuna cu explicatiile tale, pe urma vedem care abereaza mai mult dintre voi doi. Chiar vreau sa vad si eu etrierul ala care se plimba in momentul cand apas pedala de frana...
Ca sa intelegi am facut o poza la port etrier fiindca etrerii i-am dus sambata la fier vechi. Pana vine acolo unde este sageata si sus si jos. Pe iei aluneca etrerul atunci cand apesi pedala de frana. Daca nu ar aluneca atunci nu s-ar apasa decat placuta din interior iar cea din exterior nu ar frana. Daca pana este gripata ea sta lipita de etrier si nu mai are cum sa culiseze etrierul pe ea. O alta cauza care ar putea duce la blocarea franei este griparea pistonasului pe pozitia in care apasa pe placuta, ir pe spate nu are ce sa fie decat cablul franei de mana blocat sau pistonasul gripat(sper ca ai inteles, ca am explicat ca la copii mici). Gata cu oftopicul
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1010001.JPG
Views:	55
Size:	962.2 KB
ID:	2015148   Click image for larger version

Name:	P1010002.JPG
Views:	50
Size:	649.6 KB
ID:	2015149  
aditza579 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -