Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia |
19-02-09, 23:06
|
#1
|
Stage 4
Join Date: Jan 2009
Posts: 278
|
Antifonare/Insonorizare 1310
Pana la urma a venit momentul in care trebuie sa antifonez daciutza doar ca aici vreau si sfatul vostru.
In plan ar fi un striptis al interiorului o curatare la podea interior si exterior, demontarea bordului si POATE schimbarea instalatiei electrice care imi da batai de cap.
Intrebarile mele sunt simple:
- Ce solutii IEFTINE de insonorizare pentru podea imi recomandati?
- Cat costa toata instalatia electrica?
Last edited by TheADX; 19-02-09 at 23:18.
|
|
|
20-02-09, 17:07
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 692
Member of: [DACIA] [VW]
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
pt inceput ai putea sa astepti sa vina caldura,mai ales daca vrei sa dai interiorul jos,nu e asa usor,de dat il dai jos dar de pus e mai greu.si eu sunt interesat de aceasta discutie.
|
|
|
20-02-09, 17:15
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Jan 2009
Posts: 278
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
da pai cand o fi mai caldut putin de asta am intrebat din timp
|
|
|
20-02-09, 21:13
|
#4
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,604
Member of: [DACIA]
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
antifon bun :Sprint ExtraBody costa 25-30 lei un bidon de 2kg si bidonu il pui direct pe un pistol special de vopsit
romanesc: de la policolor, Autovopant
|
|
|
23-02-09, 10:45
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Jan 2009
Posts: 278
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
multumesc pentru sfat acum ramane sa astept caldura sa pot umbla la ia linijtit
|
|
|
14-03-09, 02:02
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Jan 2009
Posts: 278
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
Ce prere aveti de folia Aluband? am inteles ca nu este prea scumpa si ma gandesc sa fac interiorul cu ia. A folosit cineva? Vreau sa izolez cu el si plafon si usi si podea.
|
|
|
16-03-09, 19:43
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 692
Member of: [DACIA] [VW]
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
sa iti iei autofiletanta,si ai grija daca vopsesti sau ce oi face sa nu astupi gaurile alea,eu dabea leam gasit dupa vreo ora de injurat
|
|
|
26-03-09, 15:04
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
Stii ca pe unii ii voi pictisii dar asta e.
Ce spune producatorul.
Banda Aluband este produsa de Den Braven.
Banda folie compusa dintr-un strat bituminos puternic adeziv, acoperit cu folie de aluminiu foarte rezistenta la conditiile mediului exterior. Recomandat pentru etansarea jgheaburilor, a ferestrelor boltite, etansarea peste bare de sticla, etansarea intre pereti si extensii, la imbinarea acoperisului.
Aluband este usor de aplicat in forma dorita, se lipeste instantaneu si are o mare rezistenta la rupere.
Rezistenta la temperatura dupa intarire: -10C ~ +80C.
Suprafetele trebuie sa fie curate, uscate si fara particule sau impuritati. Indepartati folia suport si apasati banda pe suprafata. Asigurati-va ca se realizeaza contactul perfect si ca nu se formeaza bule de aer, netezind cu o carpa sau cu un rulou.
Nu este recomandata pentru suprafete supuse imersiei continue in apa, pentru suprafete din polietilena, polipropilena sau Teflon.
Rolele au urmatoarele dimensiuni 5,10,15,20,30,60 cm latime x 10 m lungime.
Alubandul NU ESTE pentru izolare termica. El este pentru hidroizolare. Insa este o folie bituminoasa aderenta la rece, nu trebuie incalzite cu suflante cu aer cald, cu lampa de gaz etc. Se poate aplica in conditii normale, cu minimum de scule.
Alubandul reduce vibratia panoului de tabla, ceea ce duce la eliminarea transmisiei undelor sonore.
1 rola de 10cmX10m ar ajunge la 2 usi pentru tabla exterioara.
Aluband poti gasii la reprezentanta Den Braven,din hypermarket-uri de profil gen Bricostore, Praktiker, Obi, Hornbach...
Daca esti din Bucuresti, gasesti magazinul Den Braven in cartierul Bucurestii Noi.
Bucuresti (Sediu Central)
Sos. Chitilei nr. 58-60, sector 1
Tel/Fax: +40 (21) 667 76 45/46/47
Mobil: +40 (725) 198 500 - 506
E-mail: info@denbraven.ro
Ce drq e aia?Ce imi vine acuma in cap este o masina care fileteaza automat?
Pentu demontarea diverselor panouri de usi si altele, cred ca ar fi bine sa foloseasti o bormasina pe acumulatori sau o surubelnita electrica.
In poza de mai jos este o portiera (tabla exterioara) pe care s-a lipit Aluband.
Insa eu daca as vrea sa imi insonorizer masina as folosi Dynamat, este el mai scump dar merita.
|
|
|
26-03-09, 17:22
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 692
Member of: [DACIA] [VW]
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
Quote:
Originally Posted by Rasputin
Stii ca pe unii ii voi pictisii dar asta e.
Ce spune producatorul.
Banda Aluband este produsa de Den Braven.
Banda folie compusa dintr-un strat bituminos puternic adeziv, acoperit cu folie de aluminiu foarte rezistenta la conditiile mediului exterior. Recomandat pentru etansarea jgheaburilor, a ferestrelor boltite, etansarea peste bare de sticla, etansarea intre pereti si extensii, la imbinarea acoperisului.
Aluband este usor de aplicat in forma dorita, se lipeste instantaneu si are o mare rezistenta la rupere.
Rezistenta la temperatura dupa intarire: -10C ~ +80C.
Suprafetele trebuie sa fie curate, uscate si fara particule sau impuritati. Indepartati folia suport si apasati banda pe suprafata. Asigurati-va ca se realizeaza contactul perfect si ca nu se formeaza bule de aer, netezind cu o carpa sau cu un rulou.
Nu este recomandata pentru suprafete supuse imersiei continue in apa, pentru suprafete din polietilena, polipropilena sau Teflon.
Rolele au urmatoarele dimensiuni 5,10,15,20,30,60 cm latime x 10 m lungime.
Alubandul NU ESTE pentru izolare termica. El este pentru hidroizolare. Insa este o folie bituminoasa aderenta la rece, nu trebuie incalzite cu suflante cu aer cald, cu lampa de gaz etc. Se poate aplica in conditii normale, cu minimum de scule.
Alubandul reduce vibratia panoului de tabla, ceea ce duce la eliminarea transmisiei undelor sonore.
1 rola de 10cmX10m ar ajunge la 2 usi pentru tabla exterioara.
Aluband poti gasii la reprezentanta Den Braven,din hypermarket-uri de profil gen Bricostore, Praktiker, Obi, Hornbach...
Daca esti din Bucuresti, gasesti magazinul Den Braven in cartierul Bucurestii Noi.
Bucuresti (Sediu Central)
Sos. Chitilei nr. 58-60, sector 1
Tel/Fax: +40 (21) 667 76 45/46/47
Mobil: +40 (725) 198 500 - 506
E-mail: info@denbraven.ro
Ce drq e aia?Ce imi vine acuma in cap este o masina care fileteaza automat?
Pentu demontarea diverselor panouri de usi si altele, cred ca ar fi bine sa foloseasti o bormasina pe acumulatori sau o surubelnita electrica.
In poza de mai jos este o portiera (tabla exterioara) pe care s-a lipit Aluband.
Insa eu daca as vrea sa imi insonorizer masina as folosi Dynamat, este el mai scump dar merita.
|
esti cel mai plictisitor om de pe 4 tuning. autofiletanta... nu sti ce inseamna
|
|
|
26-03-09, 18:16
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Jan 2009
Posts: 278
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
Multumesc Rasputin, m-am interesat de banda si e cam 1mil si 6 sute o banda de 10m pe 30cm. Fonduri nu prea am asa ca probabil prin vara va fi insonorizarea
|
|
|
31-03-09, 16:28
|
#11
|
Stage 4
Join Date: Mar 2009
Posts: 191
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
sal.
da un strat de autovopant si aplici plasa simpla care se pune pe polisteren si dupa care unca un strat de autivapant,sa vezi aluband atunci
eu am folosit astfel de metoda numai ca am folosit guzu si s-a uscat nu cum au zis unii ca nu se usuca deloc,dar nu am folosit decat la compartimetul portbagaj,la interior si nmotor bag autovapant.....bafta
|
|
|
02-04-09, 16:21
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
Polisteren o fii ceva nou(drq stie ce au mai scos astia), eu stiam de polistiren expandat sau extrudat iar la compartimetul portbagaj, stiu si eu stiam ca ii zice portbagaj, dar nu conteaza.
Cine are chef de citit si nu se plictiseste poate sa citeasca textul de mai jos cine nu vrea poate sa il ignore.
Acest text se refera deocamdata doar la consideratii teoretice, pentru a da o mana de ajutor celor care vor sa realizeze o astfel de operatie.
Insonorizarea se realizeaza pentru a reduce zgomotul produs din exterior (motor, rulare - amortizoare, cauciucuri etc. -) sau pentru a crea o "incinta acustica" mai buna pentru instalatia audio din habitaclu.
Zone de aplicarea insonorizarii
Din punctul de vedere al zonelor de insonorizare, se pare ca cea mai mare reducere a zgomotelor este data de insonorizarea podelei (si a tunelului central si a zonei de trecere a coloanei de esapament), apoi a compartimentului motor fata de habitaclu si a capotei acestuia, a oalelor rotilor, a usilor laterale, a panourilor laterale care nu fac parte din deschideri (adica nu sunt de la usi) si in sfarsit a portbagajului, inclusiv a usii portbagajului. Daca se doreste si mai exista resurse, se poate insonoriza si plafonul habitaclului.
In cazul in care insonorizarea are ca scop imbunatatirea sunetului sistemului audio, atunci prioritare sunt usile si portbagajul.
Produse de insonorizare
Din punctul de vedere al produselor de insonorizare, acestea sunt incadrate in mai multe categorii: folii bituminoase (sau bazate pe cauciuc), antifoane tip vopsea (pentru pensula, pistol de vopsit, sau la spray), spume izolatoare fonice, izolatoare fonice tip pasla, izolatoare fonice tip burete. Rezultate bune sunt obtinute prin combinarea mai multor metode, nu folosirea doar a uneia.
Foliile bituminoase sau bazate pe cauciuc (de tip cauciuc pe baza de Styrene-Butyadine - la dynamat) sunt de tip autoadeziv, cu sau fara folie de aluminiu pe partea neadeziva (pentru rezistenta superioara la caldura fiind astfel posibila utilizarea in compartimentul motor).Principiile mentionate de lucru a acestor folii sunt de absorbtie a vibratiilor din panou si transformarea lor in caldura - mentionate la dynamat - sau pur si simplu prin scaderea frecventei de rezonanta a panoului. Aceste folii bituminoase adauga si greutate panoului, reducand tendinta acestuia de a vibra (lucru folositor mai ales la usi, pe spatele fetelor de usa). Dintre cele specializate gasite prin Romania eu am aflat doar de dynamat si folii insonorizante de la firma Sprint2000. Insa exista si alternative mai ieftine. Astfel, foliile bituminoase folia cu aluminiu Alu-Band (de la DenBraven) (care nu este bazata pe cauciuc Styrene-Butyadine ci pe bitum si asfalt) Aceasta din urma este folosita la izolarea acoperisurilor, insa in esenta aceste folii au cam aceeasi compozitie ca cele specializate, doar ca incorporeaza mai mult asfalt pentru hidroizolatie, si sunt mult mai ieftine (de cca. 5 ori), insa au o eficienta de cca 2 ori mai redusa decat foliile specializate. Daca se pune mocheta imediat peste aceste folii, este bine a se da foliile cu un praf ceva (talc etc.) astfel incat, daca aceste folii de la cadura mai curg, sa nu se lipeasca de mocheta. Aceste folii se aplica pe tabla in zona care se doreste a se insonoriza, iar pentru o aderenta superioara se pot inclazi in prealabil (la soare, cu lampa cu flacara, cu suflanta cu aer cald). De asemena este utila si inclzirea suprafetei suport (tabla) - fie cu un pistol cu aer cald sau foehn, fie la soare.
Antifoanele tip vopsea, de principiu cu continut mai mare de cauciuc/bitum, sunt (ar trebui) folosite in zonele mai dificil de insonorizat in alt mod, sau in care adaugarea de materiale suplimentare ar adauga prea multa greutate panoului respectiv. De regula, folosit pentru usi si adancituri iregulate. Sunt potrivite si pentru panouri de mari dimensiuni (podea, plafon) dar au tendinta de a murdari si necesita protejarea corespunzatoare a ferestrelor si interiorului masinii (tablou de bord etc).
Izolatori tip burete, simpli sau autoadezivi, disperseaza vibratiile, reducandu-le din energie. Acestia trebuie sa fie de tip "moale", cu celule mari, pentru a nu avea tendinta de a vibra.
Placile izolatoare tip polistiren extrudat au si ele capacitatea de a reduce zgomotele, dar au o utilizare mai redusa in autoturisme, si mai ales in zone care necesita rigiditate (pedalier sofer sau pasager)
Spumele izolatoare fonice. Eu nu stiu in Romania asa ceva. Dar, pentru a reduce vibratiile intre diferite panouri de tabla, se pot folosi cu brilo spumele poliuretanice, care in momentul in care expandeaza umplu golurile. Pot fi folosite si pentru a rotunji colturile prea ascutite, sau la oalele spate, la nervurile capotei motorului, la montantii caroseriei (fata, mijloc, spate) etc.
Atentie: spumele poliuretanice de constructii din comert au tendinta de a absorbi apa pe o perioada lunga. Utilizarea lor in spatii mai putin aerisite (praguri de ex) poate conduce la retinerea umiditatii in zona si amplificarea proceselor de oxidare a tablei
Izolatorii fonici tip pasla, dupa parerea mea cei mai eficienti (si ieftini), mai ales daca sunt folositi impreuna cu folii bituminoase, se pun sub mocheta. In afara de izolarea fonica, au un bun rezultat si ca izolare termica.
Mochetele. Desi nu pare, un rol in izolarea fonica o au si mochetele. Cu ceva timp in urma, pentru o izolare fonica suplimentara, se montau la masini (din fabrica) doua straturi de mocheta. De preferat mochetele pe suport cauciucat (au grad de absorbtie a sunetelor mai mare).
Alte folii insonorizante.
Se pot folosi cu succes si alte tipuri de folii insonorizante, precum cele de parchet, puse in mai multe straturi .
Consideratii privind zonele de insonorizare.
Compartimentul motor.
In general in compartimentul motor se regaseste insonorizantul de capota si insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu.
Insonorizantul de capota are rolul de a reduce zgomotul transmis in afara, are si un oarece rol de a produce o incalzire lenta a capotei motorului (variatiile bruste de temperatura nu fac bine vopselei) si un oarecare rol de a rigidiza capota, eliminand din vibratiile acesteia, lucru datorat in mare parte si greutatii acestuia.
Insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu, compartimentul motor, are rolul doar de insonorizant.
Habitaclu.
Insonorizantul din zona habitaclului este mai ales cel de pe podea, de pe peretele comun cu compartimentul motor (inclusiv sub bord), foliile bituminoase din usa si foliile de rupere a vibratiilor din stalpi. In general, in ultimul timp, este de tip burete (material care a inlocuit pasla in industria auto in acesty domeniu), dar ar fi util si aplicarea unui strat de folie bituminoasa sub acesti bureti insonorizant/pasla. La megane 2 de ex, acest strat de burete are cam 6-8 cm dupa estimarea mea ochiometrica (f. gros). Foliile bituminoase aplicate pe interiorul fetelor de usa ajuta la reducerea vibratiilor acestora, la insonorizare fata de zgomotele de afara si la cresterea greutatii usilor ceea ce duce la o inchidere mai placuta. Utile mai ales pentru imbunatatirea parametrilor difuzoarelor din usi.
Portbagaj.
Avand in vedere ca zgomotele din portbagaj nu sunt atat de intense transmise in habitaclu (berlina, logan nu si in cazul SLZ/DSN), eu as recomanda numai insonorizarea cu folii bituminoase, si mai putin cu alte metode (pasla, poate mocheta suplimentara) pe podeaua portbagajului si pe oalele rotilor, precum si pe interiorul aripilor spate. Nu trebuie ignorata nici usa portbagajului, pe care se poate pune atat folie bituminoasa, cat si pasla (ca la Laguna)
Acest text apartine stimatului domn klaus.
Voi revenii si cu un post inca care va fi si aratat prin poze cum se executa operatiunea de antifonare si insonorizare.
|
|
|
27-06-09, 19:00
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 313
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
mai multe detalii pt cele scrise mai sus?poze cum se promitea?
|
|
|
13-07-09, 23:45
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Jan 2009
Posts: 278
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
Am renuntat la idea cu aluband si intetionez sa fac cat de curand luna asta izolatia podelei si usilor cu antifon si folie PEE aluminizata peste. Sper sa aiba un efect cat de cat bun
|
|
|
16-07-09, 22:41
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 313
|
Re: Antifonare/Insonorizare 1310
cat costa folia de care zici? de unde o iei? are o parte adeziva sau trebuie si un adeziv special?
|
|
|
|
|