Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SKODA > Alte discutii Skoda

Reply
 
Thread Tools
Old 14-04-08, 23:16   #1
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default AZOT PNEURI

Azotul este recomandat mai ales īn timpul verii, cīnd temperaturile sīnt ridicate iar un pneu cu aer se īncinge. Deşi azotul este folosit de mai mult timp in Ro pentru umplerea pneurilor, acest lucru nu a fost mediatizat. Ce-i drept, accentul a īnceput să se pună pe acest gaz abia de cīţiva ani, de cīnd au īnceput să apară şi la noi maşini din ce īn ce mai performante.
O să vă īntrebaţi de ce azot īn loc de aer. Răspunsul este unul foarte simplu: datorită calităţilor sale. Azotul este un gaz care nu īşi modifică temperatura, indiferent de cīt de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaţa carosabilă, iar presiunea sa rămīne constantă. Īn mod normal, īn timpul verii, la nivelul suprafeţei de rulare se ating temperaturi īntre 60 şi 80 de grade Celsius, care īncing pneul şi aerul din interiorul său. Īn cazul azotului, īn cauciuc temperatura este undeva la jumătate, īntre 30 şi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pīnă aproape de zero şi pericolul unei explozii.
Presiunea rămīne constantă mereu.
Procedura de umplere este una foarte simplă. Se ridică maşina pe rampă şi se scoate mai īntīi aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sīnt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune.
Acest gaz este inert, fără impurităţi, astfel īncīt nici nu corodează janta. Īn plus, creşte şi durata de viaţă a anvelopei cu 30-40%. �Din măsurătorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit că o presiune făcută īn pneuri primăvara a rămas la fel pīnă iarna, diferenţa fiind cel mult de ordinul a cītorva zecimi.Īn acelaşi timp, se poate băga şi aer peste azot fără nici o problemă, īn cazul īn care o urgenţă necesită acest lucru.

Am facut anvelopele cu azot. Pret 8 ron de roata.
vioami is offline   Reply With Quote
Old 18-04-08, 21:10   #2
gj02uas
Skoda Driver

Stage 3
 
gj02uas's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 145
Member of:
[SKODA]
Default Re: Azot pneuri

Eu nu am azot in roti, dar am mai multi prieteni care dupa ce au incercat azotul au revenit la aer spunand ca masina devenise rigida
gj02uas is offline   Reply With Quote
Old 18-04-08, 23:18   #3
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default Re: Azot pneuri

Incearca si ai sa vezi ca nu este adevarat. Nu se poate deoarece presiunea se face aceeasi. Exclus. Sunt foarte multumit.
vioami is offline   Reply With Quote
Old 19-04-08, 13:27   #4
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: Azot pneuri

deci sa lamurim...... Azotu in pneuri este pt variatiile de presiune/temperatura......... se ma zice ca nu lasa sa imbatraneasca cauciucu
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 19-04-08, 17:11   #5
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default Re: Azot pneuri

Nu chiar ca nu imbatraneste cauciucul. Este vorba dspre uzura. O mare parte din uzura cauciucului se face atunci cand rulezi mult pe asfalturile patriei īncinse vara. Temperatura anvelopei ramane mult mai scazuta decat cea cu aer si astfel se uzeaza mai putin. Comparand o anvelopa cu azot la acelasi numar de kilometri cu o anvelopa cu aer vom observa ca florile sunt mult mai putin uzate la azot. Cum pretul nu este mare cred ca chiar se merita. Si inca ceva. La umplere cu azot se schimba capacelele si se pun verzi. Stima!
vioami is offline   Reply With Quote
Old 19-04-08, 21:55   #6
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default Re: Azot pneuri

Iata ce am mai gasit interesant despre azot: (mai mult pentru gj02uas)
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
vioami is offline   Reply With Quote
Old 24-04-08, 12:35   #7
MENTOR_SQUAD

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 44
Default Re: Azot pneuri

Doua avantaje pot confirma in cazul azotului (de fapt, al procentajului de azot, si in aer exista 79% azot):
- presiunea variaza mult mai putin cu temperatura
- riscul de explozii este diminuat (ca o consecinta)
MENTOR_SQUAD is offline   Reply With Quote
Old 25-04-08, 10:43   #8
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default Re: Azot pneuri

Daca citesti posurile mai cu atentie o sa observi mai multe avantaje mai ales cele legate de uzura pneurilor... Paste fericit!
vioami is offline   Reply With Quote
Old 29-04-08, 23:06   #9
MENTOR_SQUAD

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 44
Default Re: Azot pneuri

vioami, am zis "pot confirma"...asta inseamna ca am ales sa ma conving singur de avantajele azotului...pt ca - crede-ma pe cuvant - multe din ele se pot demonta usor...prea mult marketing si mai putin adevar in problema asta.
Respect.
MENTOR_SQUAD is offline   Reply With Quote
Old 30-04-08, 09:52   #10
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default Re: Azot pneuri

Ai dreptate de fapt, asta cu uzura ramane de vazut. Si eu am pus anvelopele noi si o sa vad cum stau cu uzura dupa un numar de kilometri. Dar cred ca este ceva normal pe data ce anvelopa nu se mai icalzeste foarte tare pe asfaltul incins. Nu am inteles expresia: "multe din ele se pot demonta usor..." Stima!
vioami is offline   Reply With Quote
Old 16-05-08, 02:36   #11
MENTOR_SQUAD

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 44
Default Re: Azot pneuri

Quote:
Originally Posted by vioami View Post
Nu am inteles expresia: "multe din ele se pot demonta usor..."
Marketing-ul aduce mai multe beneficii ale azotului in anvelope, dar unele sunt pura fictiune, asta am dorit sa spun...
MENTOR_SQUAD is offline   Reply With Quote
Old 11-06-08, 12:32   #12
Naspersan

Stage 2
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 73
Default Re: Azot pneuri

Eu am azot in pneuri si sunt foarte multumit. Vara este super.
Oricum, argumentele logice ale azotului se confirma prin proprietatile fizice si chimice ale acestui gaz. Cele mai importante dintre ele sunt presiunea constanta si riscul de explozie mai mic atunci cand ai anvelopa uzata; iar daca presiune este constanta, dupa parerea mea, uzura este mai mica decat atunci cand aceasta creste in timpul mersului din cauza frecarii si temperaturii asfaltului.
__________________
back to the future
Naspersan is offline   Reply With Quote
Old 11-06-08, 12:41   #13
Naspersan

Stage 2
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 73
Default Re: Azot pneuri

Si inca o remarca: daca faci presiunea dupa ce mergi la drum intins aceasta o sa fie putin crescuta; iar acest lucru contribuie la uzura prematura a anvelopei. Ca sa nu mai vorbim ca la o anvelopa mai uzata sau veche scade f mult elasticitatea, iar in momentul cresterii presiunii apar acele fisuri minuscule care in timp se tot maresc si daca nu face explozie face multi pori pe care nu-i poti repara. (Asa am schimbat eu anvelopa de pe rezerva care nu era uzata dar era veche; am pus-o pe masina vara si pana toamna s-a dus, daca as fi avut azot nu cred ca s-ar fi intamplat asta).
IN CONCLUZIE, PAREREA MEA ESTE CA E BINE SA PUI AZOT IN ROTI.
Naspersan is offline   Reply With Quote
Old 11-06-08, 12:45   #14
Naspersan

Stage 2
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 73
Default Re: Azot pneuri

Faza cu suporta mai bine gropile sau denivelarile nu o cred !!! In schimb treaba cu zgomotul redus poate fi adevarata (teoretic) !!!
Naspersan is offline   Reply With Quote
Old 14-07-08, 14:09   #15
vioami

Stage 5
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 491
Default Re: Azot pneuri

Numai cu azot sunt umflate si anvelopele de la avioane si cred ca stiu mai bine cei de acolo de ce.

Last edited by vioami; 19-07-08 at 21:04.
vioami is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -