Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Alte discutii Bmw

Reply
 
Thread Tools
Old 06-07-10, 22:29   #16
warhammer23

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 93
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

@ myky99

Ai avut dreptate , in sensul ca si in cazul meu s-a adeverit.
Uleiul e super. Am fost in 'rodaj' ..la mare si inapoi .. am mers tare/turat special ca sa vad cum se descurca uleiul... nu a mancat nimic ! :X

Daca mergeam 'normal' aceasta distanta cu uleiul vechi , manca ..de turat nu mai zic... deci ..
warhammer23 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-10, 22:36   #17
myky99

Stage 5
 
myky99's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,553
Member of:
[Opel]
[BMW]
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Quote:
Originally Posted by warhammer23 View Post
@ myky99

Ai avut dreptate , in sensul ca si in cazul meu s-a adeverit.
Uleiul e super. Am fost in 'rodaj' ..la mare si inapoi .. am mers tare/turat special ca sa vad cum se descurca uleiul... nu a mancat nimic ! :X

Daca mergeam 'normal' aceasta distanta cu uleiul vechi , manca ..de turat nu mai zic... deci ..
ma bucut ca esti multumit !
myky99 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 02:19   #18
peddro

Stock
 
peddro's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 9
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Cam cat te-a costat?
peddro is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 11:38   #19
warhammer23

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 93
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Cand am luat bidoanele , adica cu tva 19% .. am dat 40 lei bidonul de 1 L si 140 de lei bidonul de 5 L.. acum nu stiu cat sunt..
warhammer23 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 00:00   #20
peddro

Stock
 
peddro's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 9
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Care mai e situatia cu consumul de ulei? Cam cati kilometri ai facut de la schimb?
peddro is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 00:44   #21
warhammer23

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 93
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Cam 800+ km de la schimb. Totul ok . Nici o diferenta pe joja. Mai revin dupa 1000
warhammer23 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 02:49   #22
ionutz_njd

Stage 5
 
ionutz_njd's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 552
Member of:
[VW]
Wink Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

ce culoare ciudata are)
eu unu am merg pe mobil pana acum depinde de cat de mult a fost folosit motorulde 200 de mi de km bag un 15 40 daca ii dau forja incerc cu 10 60
eu unu sunt de parere sa bagi un ulei cat mai aproape de adevarul masini la km pe masini vechi pui un 15 si nai nici o problema nu mananca ulei deloc iar de forja w60 sau un w40 daca stai mai calm un pic
sa scrieti si voi dupa 2000 de km cum se comporta Liqui Moly si la ce motoare bagati si km cat de cat reali ai masini
__________________
BMW E 46
ionutz_njd is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 08:14   #23
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Liqui Moly cu MoS e super, dar e foarte indicat sa spalati motorul inainte, e absurd sa pui ulei de calitate peste mizerie veche din baie si chiulasa.
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 17:06   #24
Xelo

Stage 5
 
Xelo's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,167
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Esti sigur ca e asa de "super" ? Bisulfura aia are tendinta de a se aglomera...
Xelo is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 20:39   #25
myky99

Stage 5
 
myky99's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,553
Member of:
[Opel]
[BMW]
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Quote:
Originally Posted by Xelo View Post
Esti sigur ca e asa de "super" ? Bisulfura aia are tendinta de a se aglomera...
cum ai ajuns tu la concluzia asta? ps: vezi ca e Disulfura
myky99 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 21:36   #26
Xelo

Stage 5
 
Xelo's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,167
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Nu am ajuns eu, e dovedit stiintific.

Bisulfura de molibden reprezinta un lubrifiant solid si insolubil. E folosit de NASA la ungerea angrenajelor (trimise) in spatiu, unde un lubrifiant clasic ar ingheta instant.

Fiind insolubil, probabil ca este ajutat de diferiti compusi sa ramana in suspensie si sa isi pastreze o oarecare omogenitate in cadrul uleiului, dar mai devreme sau mai tarziu chimia isi va face datoria si particulele se vor depune in parti vitale ale motorului (inclusiv filtru de ulei). Cine a folosit aditiv MoS2 sau ulei aditivat pentru o perioada mai mare de timp poate face un experiment simplu: da baia de ulei jos si verifica depunerile. O sa aiba o surpriza neplacuta.

Nu contest calitatile de ungere excelente oferite, insa orice medalie are si un revers.

Pentru cei care vor sa aprofundeze, le recomand un articol excelent realizat de rusi - ce au comparat doua tipuri de aditivi (MoS2 vs adaos de grafit) alaturi de un ulei obisnuit. Detaliile vi le las voua, sigur va descurcati cu Google Translate, o sa postez doar concluziile:
Quote:
1. Liqui Moly MoS2 Leichtlauf cu adaos de bisulfura de molibden. Semisintetic. Caietul de sarcini: SAE 10W40; API SJ / CF; ACEA A3-98, B3-98. Pret - 180 ruble pe litru.
Comparativ cu uleiurile conventionale a arătat reducerea frecarii la 31,9%, iar uzura la 21% - cu mai putina capacitate de penetrare şi înclinaţie de aglomerare devreme. Este de dorit respectarea frecventei de inlocuire.

2. Marly Black Gold Carat cu adaos de grafit. Caietul de sarcini: SAE 10W40; API SJ / CF; ACEA A3-98, B3-98. Pret - 160 ruble pe litru.
Comparativ cu uleiurile clasice a arătat o uzura mai mica cu 15,8%, capacitate de penetrare si inclinatia de a aglomerare devreme. Este de dorit respectarea exacta a frecventei de inlocuire. Când se apropie de sfârşitul duratei de viaţă verificati indicatorul de presiune ulei.

3.Elf Competition STI fără adaos de pulberi în suspensie.
Semisintetic. Caietul de sarcini: SAE 10W40; API SJ / CF; ACEA A3-98, B3-98. Pret - 145 ruble pe litru.
Alături de neobisnuitii sai concurenti, a reusit sa apere onoarea uleiurilor clasice. Fara aditivi speciali, a reliefat uzura şi coeficientul de frecare mai mare, dar cu o putere de penetrare mai buna, nefiind predispus la aglomerarea sau formarea de nămol, nu pune probleme termenului privind periodicitatea de înlocuire.
PS: bisulfura vs disulfura
Xelo is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 23:13   #27
peddro

Stock
 
peddro's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 9
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Eu tocmai am schimbat segmentii si imi papa 1 L la 5000 km, inainte eram la 1L/1000km, acum mai si curge putin pe la capacul de la culbutori deci probabil pierderile sunt mai mici din ardere. A inceput sa scada pe joja dupa primii 500 km de rodaj. Am verificat cand am primit mesaj de avertizare in bord. Eu tind sa cred ca merita pus uleiul asta. Acum trebuie sa schimb uleiul (Castrol Magnatec 10 W40) si cred ca o sa fie Liqui Moly.

Last edited by peddro; 13-09-10 at 23:20.
peddro is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 23:19   #28
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

Quote:
Originally Posted by Xelo View Post
Esti sigur ca e asa de "super" ? Bisulfura aia are tendinta de a se aglomera...
il pun de 20 d ani in tot felul de diesele obosite. cum bag asta in motor spalat si filtru d firma, fix se schimba sunetul cotetului. mai ales la prima cheie p frig

nu-i ulei sa mergi ca pensionarii, chiar din contra. de ce-l barboterzi, d-aia ii place

Last edited by brownshark; 13-09-10 at 23:21.
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 23:24   #29
peddro

Stock
 
peddro's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 9
Default Re: Ulei - BMW , Motul sau Liqui Moly?

brownshark il speli cu ceva anume sau pui un oilflush oarecare?
peddro is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -