Stiu ca e mult de citit dar pls help someone
moved by moderator
Salutare,
Am si eu ceva nelamuriri in legatura cu omolagarea unui motor. Am un e30 din 86 316 care l-am luat in vara, are motorul schimbat cu un M40 de 1.8 din 1996 luat de pe un e36. Am fost cu masina in vara la rar sa fac omologarea motorului (stiam de la cumparator ca ar fi ceva in jur de 450-500 ron ceea ce ar fi fost ok). Cand am ajuns acolo, a trebuit sa ne ducem la omologare artizanala. Toate bine si frumoase (exceptand mizeria care se vrea numita drum de acces pana la rar in voluntari).
Se uita nea` omu ala la motor, ia serie verifica pe pc, ca nu e furat si alte balarii... vine apoi si ne spune ca tipul asta de motor (M40) nu a iesit niciodata din fabrica pe un e30 si in cazul asta trebuie lasata masina vre`o 3-4 zile la ei in teste, teste care costa 750 ron, daca testele sunt ok (ceva de genu ca nu`mi sare motorul la 20-30 la ora pe autostrada, etc, abureli de ale lor...)apoi ma mai costa 460 autentificarea motorului + nu`stiu ce taxa de 100 ron...
Desi aveam bani destui la mine, m-am luat dupa fostul proprietar cum ca ar cunoaste el pe nustiu cine, si ca am iesi mai ieftin... am plecat de la ei, cu gandul ca se rezolva...
Nu s-a rezolvat... tot cam atata m-ar costa si la prietenul lui... in fine, de atunci au trecut cam 3-4 luni... si ma gandesc ca e totusi timpul sa o trec pe numele meu... chiar daca ma costa 13-14 milioane omolagarea...
A mai fost cineva in situatia mea? Chiar atat de mult sa fie omologarea? Am mai vorbit cu altii, si mi-au spus sa ma uit si pe wikipedia, ca intradevar a fost pus M40 pe e30, bine nu pe modelul din 86, ci pe cel din 91-92 parca, dar totusi... e acelasi sasiu... Sa fi incercat sclavu ala sa`si stranga bani de miel? ca tot vine craciunu acuma... si m`o fi vazut pe mine mai mic si mai prost...
Chiar nu inteleg... ce mama masii poate fi atata birocratie... si spagaraie... faza proasta e ca trebuie omologat aici in buc ca are inca numere de buc, numere pe care proprietaru le vrea inapoi... eu sunt din bz, si mi`ar fi fost mai usor sa omologhez motorul in bz... unde mai cunosc si eu pe unu pe altu... da aici...
Need help... un sfat ceva... ca ma duce omoloarea, inmatricularea, raru si rovigneta aproape jumate din cat am dat pe masina...
BTW, mi-am luat si niste jenti "noi" BBS pe 15" nu pe 14" ca astea de pe ea, am observat ca sunt trecute si jentile in talon... ce sa fac... sa ma duc la omologare cu jentile noi sau cu cele vechi? ma gandesc ca astea noi sunt si mult mai late... si ar trebui sa iau si cauciucuri noi si flanse... ar mai fi inca 1500 ron in plus si astea... si e si decembrie... sa`mi bag picioarele... Cineva mi`a zis sa nu le pun acum, ca nu mai trec raru... ramasesem fara toba si am pus si Borla, toba intermediara si cea finala... reglate la minim sa nu "urle" la aia de la rar...