Este vorba de un 318i, M43, iar problema era ca in bord, ceasul ce indica nivelul de benzina statea aprins pe rosu iar acul ceasului murise pe stanga si nu se lasa impresionat indiferent de cat de multa benzina alimentam.
Rezervorul este bilobat, si are doua sonde de nivel sub bancheta, una in spatele soferului iar cea de a doua in spatele pasagerului montata pe acelasi suport cu pompa de benzina. Aceste doua sonde trimit valorile catre calculator unde se face media iar rezultatul este primit de ceasul de bord.
Rezolvarea problemei s-a datorat programului "Autodata v3.38" unde am gasit ca acele doua sonde emit o rezistenta intre 15 si 300 de ohmi (15ohmi = nivel scazut de benzina, 300 ohmi = "fuleanu")
Am scos bancheta, am demontat capacele metalice ovale sub care se gasesc mufele celor doua sonde (albe), am deconectat mufele si am masurat valorile sondelor = 16 ohmi pe cea singura si nicio valoare pe cea cu pompa de benzina...
AM luat o rezistenta de 250 ohmi si am conectat-o la mufa sondei ce nu dadea valoare, pentru a vedea daca nu este vreo problema si in ceasuri, ceea ce s-a si dovedit, acul s-a ridicat aproape jumate.
Dupa ce am demontat sonda cu pricina, unul din firele ce conectau placa gradata a sondei de pinii mufei era intrerupt. L-am inlocuit am montat totul la loc si acum cand se aprinde dusmanul rosu in bord e pe bune, nu mai e OHA.
Am postat asta deaorece am mai auzit aceasta problema la o alta cunostinta si m-am gandit ca poate cuiva o sa ii fie de folos!