Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 31-12-14, 18:53   #1
alex2lex

Stage 2
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 66
Default Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Salutare tuturor!

De doua luni am achizitionat un E36 318i an 11.97, de la un impatimit (Sir10) si urmeaza sa ii fac un swap cu un is M44.

Am cateva neclaritati, cum ar fi faptul ca eu am asc+t iar masina donatoare are asc simplu lucru care oare va fi problema, adica nu va mai face serviciu deloc asc-ul dupa? (personal nu cunosc dar se poate observa fizic diferenta dintre asc si asc+t, in bord sau ceva in plus sub capota...?)

Masina donatoare este un is compact an 99 , 107.000 mile.

Acum, pe moment nu mai imi vine nimic in minte... mai erau cateva chestii insa cum mi le reamintesc o sa le postez.

Last edited by alex2lex; 31-12-14 at 18:57.
alex2lex is offline   Reply With Quote
Old 31-12-14, 19:21   #2
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Felicitari pentru achizitie.
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-15, 10:57   #3
alex2lex

Stage 2
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 66
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Merci Sparkle_81!
alex2lex is offline   Reply With Quote
Old 05-01-15, 19:13   #4
alex2lex

Stage 2
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 66
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Revin. Masina donatoare are ASC iar masina ce va primi motorul are ASC+T, intrebarea este daca o sa functioneze in continuare ASC+T sau deloc...

PLS ajutati-ma cu asta!!!
alex2lex is offline   Reply With Quote
Old 05-01-15, 19:27   #5
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Asc-ul stiu ca e din admisie dar Traction nu stiu principiul.
Intra pe real oem cu vin-ul masinii ce are asc+t si faci o comparatie cu ce-ti da la vin-ul uneia ce nu are. In felul asta iti faci o idee care sunt piesele in plus.
4tuning nu mai e ce era; nu mai da nimeni o mana de ajutor.
__________________
E38 M62B44

ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-15, 23:15   #6
alex2lex

Stage 2
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 66
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Din pacate cam ai dreptate (referitor la o mana de ajutor), insa pe mine nu ma intereseaza diferenta de piese (hardware), ma intereseaza daca asc+t difera in soft fata de asc simplu...
alex2lex is offline   Reply With Quote
Old 09-01-15, 17:29   #7
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 726
Member of:
[BMW]
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

Nu este diferenta intre ASC si ASC+T, defapt sunt unul si acelas lucru pentru ca sistemul ASC are in componenta sa functia de Traction Control. Nu exista sa ai doar TC sau doar ASC. ASC inglobeaza TC cum ulterior aparitiei DSC (Dynamic Stability Control) acesta inglobeaza ASC.

Confuzia a aparut deoarece BMW a folosit de-a lungul timpului trei prescurtari si patru denumiri pentru acelas lucru. In USA prin anii 92 cand a aparut i-au spus AST - All Season Traction iar in Europa i-au spus ASC - Anti Slip Control. Mai tarziu s-au gandit ca nu suna bine cuvantul "slip" la marketing pentru ca BMW avea deja o imagine de masina greu de stapanit asa ca dupa 96 au folosit denumirea ASC - Automatic Stability Control si parca de prin 98 s-au gandit ei ca si mai bine da ASC+T - Automatic Stability Control plus Traction (probabil lumea era proasta si nu pricepea ce face sistemul).

Ca o ciudatenie desi in USA inca se pastreaza prescurtarea AST, pe masini o sa vezi ca butoanele sunt marcate ASC.

In concluzie, AST = ASC = ASC+T, doar denumirile difera in functie de tara si an.

PS: daca spui ca masina donatoare este un compact din 99 atunci si mai mult poti sa fii linistit ca este un ASC+T (denumirea de dupa 98 )
__________________
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."

Last edited by JustinCase; 09-01-15 at 17:41.
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 10-01-15, 16:36   #8
alex2lex

Stage 2
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 66
Default Re: Swap E36 M43 cu M44 - ce necesita mai multa atentie?

JustinCase ai fost de un real ajutor, merci mult pentru informatiile detaliate, chiar am exclus un mare semn de intrebare...
Oricum a picat varianta cu acel motor din 99, sunt in cautare...
alex2lex is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -