Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 11-01-14, 03:42   #1
EvoEndless

Stock
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 4
Default Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Salutare,

Am cumpărat un e36 318i de curând cu ceva probleme și nu reușesc să-i dau de cap ..

I : Primul caz

Avea termostat, dar arăta foarte rău ( ars pe margini ) și pompă de apă cu paleți de metal aparent în stare bună. În condițiile astea motorul fierbea indiferent de situație după 10 min.

Menționez faptul că în motor fostul proprietar a băgat un căcat de praf cărămiziu, că vezi domle avea pierderi de apă ..

II : Al doilea caz

Am scos pompa de apă ( mi-am făcut cruci ce culoare și tulbure de la praf putea să fie apa de la tot molozu ăla care a stat în motor, peste tot, prin radiator, pe furtune strat de moloz cărămiziu de 3-5mm .. ), am schimbat-o cu alta cu paleți de plastic ( asta am găsit, am schimbat-o în ideea că totuși poate aia era dusă, deși știu că cele de metal sunt recomandate ), am scos termostatul și nu am mai pus altul. Am ” spălat ” circuitul făcând câteva schimburi de apă să se mai ducă mizeria aia ..

La relanti, pe loc, cu căldura oprită, în cca 20-30 min îmi fierbe apa la roșu, dacă stau cu căldura pornită, nu am nici o problemă, a mers 4 ore fără oprire și apa stă la 90.
În mers, căldura oprită stă constant la 90 de grade, deși teoretic n-ar trebui să se încălzească apa cam deloc, făcând răcire continuu, cum am pățit la un Ford Transit care n-avea termostat deloc și nu creștea nici la 30-40 grade apa indiferent de caz.

Menționez că în ambele cazuri la 90 ajunge foarte repede ( max 5-10 min ).

Apa nu-mi circulă bine pe traseu uneori, deși i-am scos termostatul, furtunul dreapta sus la radiator are presiune și se încălzește, dar cel stânga jos radiator e foarte slab și se încălzește după foarte lung timp ( repet, fără termostat, ar trebui să fie aceeași temperatură peste tot la apă ).

Eu tot tind să cred că tot molozul ăla pe undeva s-a înfundat și nu mai face răcirea cum trebuie, și sper să nu fie chiuloasa și garnitura terminate pt că nu prea vreau să bag bani în motorul ăsta pentru că îl voi schimba cu m52b20 când ajung acasă, dar îmi trebuie originalul pentru înmatricularea mașinii ...

Ce să fac? Ce credeți că ar putea fi ? Un sfat, ceva? Orice părere e bine venită.

Mulțumesc.
EvoEndless is offline   Reply With Quote
Old 11-01-14, 06:25   #2
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Mie imi suna a instalatie neaerisita.

Indiferent de situatie, apa trebuie sa intepeneasca la 90 de grade, nu la 30-40, cum pomenesti de Transit. Si sa ajunga repede acolo.
myk-e is offline   Reply With Quote
Old 11-01-14, 12:02   #3
EvoEndless

Stock
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 4
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

La Transit nu avea termostat deloc ai nu crestea apa mai mult de 30-40 in conditii de forja. Dupa ce i-am pus sta la 75, dar in fine..

Ma face cu capu masina asta .. Am facut iar aerisirea, am umplut sistemul, am lasat-o sa mearga, iar fierbe.. Acum o chestie si mai ciudata sau daca nu, sa ma corectati.. Am desfacut furtunul stanga jos care vine din pompa de apa, furtunul era cald, dreapta sus era rece si nu circula apa prin el decat foarte slab..( pana acum era invers) si de pe furtun din motor venea apa fierbinte, iar din radiator venea apa rece, tot radiatorul era rece, desi masina ajunsese la 100..

Inainte sa desfac furtunul, am desfacut dopul de alimentare si mi-a aruncat apa afara cu presiune, dar era rece.

Ma gandesc la 2 cauze acum:

Radiator cu probleme, infundat, mortii lui...

Pompa de apa sa nu mai faca traseul ( desi am schimbat-o )...

Update: am desfacut dreapta sus( nu era apa prin el ) am turnat apa prin el si curge fluent apa curata din stanga jos, daca prind stanga jos inapoi si pun apa, suflu prin el, imi iese pe la radiator dreapta sus apa mizerabila, portocalie ..

Last edited by EvoEndless; 11-01-14 at 12:11.
EvoEndless is offline   Reply With Quote
Old 11-01-14, 12:54   #4
zpzpzpo

Stage 5
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 886
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

dai jos radiatoru si bagi furtunu de apa in el,eventual iei si alt termostat,antigel,apa distilata si faci aerisirea cum trebuie
zpzpzpo is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 10:05   #5
Roby_m

Stage 5
 
Roby_m's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Masina are si un ventilator electric sau mecanic (vasc). Functioneaza?
Roby_m is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 12:56   #6
Maroo

Stage 5
 
Maroo's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 915
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

curata tot traseul cat poti de bine si refal cu tot cu termostat, motoarele bmw folosesc si "presiunea" creata de acesta
Maroo is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 18:20   #7
EvoEndless

Stock
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 4
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Mecanic, vasc. Am făcut aerisire ca la carte, am încercat mai multe variante, dar în continuare apa nu-mi circulă cum trebuie. Am dat ventilatorul afară, am băgat apă și curge peste tot .. ( adică bag stânga jos, curge dreapta sus și bag în borcan și curge pe dreapta jos, furtunul subțire, și prin bușonul albastru dacă-l desfac, și prin cel de sus de aerisire ).

Tind să cred că și a doua pompă de apă nu funcționează ( am luat-o de la dezmembrări ) pentru că nu are presiune și pe furtunul dreapta sus nu circulă apă din radiator. Îmi poate da cineva o schemă să înțeleg tot sistemul de răcire cum funcționează, vă rog ?

Mersi.
EvoEndless is offline   Reply With Quote
Old 12-01-14, 22:29   #8
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Nici nu ma mir de ce nu merge bine, daca pui piese din dezmembrari.

Uite o schema:


Last edited by myk-e; 12-01-14 at 22:31.
myk-e is offline   Reply With Quote
Old 25-08-14, 12:00   #9
kkk1987

Stock
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 7
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Quote:
Originally Posted by EvoEndless View Post
Salutare,

Am cumpărat un e36 318i de curând cu ceva probleme și nu reușesc să-i dau de cap ..

I : Primul caz

Avea termostat, dar arăta foarte rău ( ars pe margini ) și pompă de apă cu paleți de metal aparent în stare bună. În condițiile astea motorul fierbea indiferent de situație după 10 min.

Menționez faptul că în motor fostul proprietar a băgat un căcat de praf cărămiziu, că vezi domle avea pierderi de apă ..

II : Al doilea caz

Am scos pompa de apă ( mi-am făcut cruci ce culoare și tulbure de la praf putea să fie apa de la tot molozu ăla care a stat în motor, peste tot, prin radiator, pe furtune strat de moloz cărămiziu de 3-5mm .. ), am schimbat-o cu alta cu paleți de plastic ( asta am găsit, am schimbat-o în ideea că totuși poate aia era dusă, deși știu că cele de metal sunt recomandate ), am scos termostatul și nu am mai pus altul. Am ” spălat ” circuitul făcând câteva schimburi de apă să se mai ducă mizeria aia ..

La relanti, pe loc, cu căldura oprită, în cca 20-30 min îmi fierbe apa la roșu, dacă stau cu căldura pornită, nu am nici o problemă, a mers 4 ore fără oprire și apa stă la 90.
În mers, căldura oprită stă constant la 90 de grade, deși teoretic n-ar trebui să se încălzească apa cam deloc, făcând răcire continuu, cum am pățit la un Ford Transit care n-avea termostat deloc și nu creștea nici la 30-40 grade apa indiferent de caz.

Menționez că în ambele cazuri la 90 ajunge foarte repede ( max 5-10 min ).

Apa nu-mi circulă bine pe traseu uneori, deși i-am scos termostatul, furtunul dreapta sus la radiator are presiune și se încălzește, dar cel stânga jos radiator e foarte slab și se încălzește după foarte lung timp ( repet, fără termostat, ar trebui să fie aceeași temperatură peste tot la apă ).

Eu tot tind să cred că tot molozul ăla pe undeva s-a înfundat și nu mai face răcirea cum trebuie, și sper să nu fie chiuloasa și garnitura terminate pt că nu prea vreau să bag bani în motorul ăsta pentru că îl voi schimba cu m52b20 când ajung acasă, dar îmi trebuie originalul pentru înmatricularea mașinii ...

Ce să fac? Ce credeți că ar putea fi ? Un sfat, ceva? Orice părere e bine venită.

Mulțumesc.

salut, am patit si eu aceeasi problema si era vorba de vascocupla, am schimbat vasco si totul a revenit la normal. cumpara una noua si schimbo NU O LUA DIN DEZMEMBRARI. e vreo 400 de lei una noua
kkk1987 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-16, 23:57   #10
darrius

Stock
 
darrius's Avatar
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 4
Default Re: Temperatură variabilă - fierbe apa - Bmw e36 318i

Quote:
Originally Posted by myk-e View Post
Nici nu ma mir de ce nu merge bine, daca pui piese din dezmembrari.

Uite o schema:



Treaba asta face si la mine
Dar la mine baga caldura!!!
darrius is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -