Acum cateva zile am fost la un service care baietii se ocupa numai de tuning, pentru masini rally...
Mi-a pus si mie diagnoza pe el, mi-a dat doar 2 erori, una la cilindrul 2, una la cilindrul 4, missfire sau ceva de genul.. mi-a zis ca e posibil sa aiba o buba cu bujiile, sau, au fost schimbate, si si-a luat erorile astea 2...dupa ce le-a sters, nu au mai aparut, dupa 2 zile cand am revenit, iarasi, era curata de erori... masina are 232.000km, pe bord.. motorul merge si suna impecabil, trage impecabil, nu scoate gram de fum, decat foarte putin la pornire, daca il las la relanti... (asta de cand a dat frigul afara)... daca pornesc, si plec direct, nu scoate gram de fum...
sunt foarte seriosi, si din cate vad foarte profesionisti... aveau in curte vre-o 4 wv polo, gti, toate facute de curse... de la 122cp, la 400cp..
Tipul de acolo mi-a recomandat cu toata increderea volanta mono-masa, si mi-a spus ca este inacceptabil, ca o volanta obosita, cu masa dubla, care nu e originala, si nici nu sti cat o sa tina exact.. 30.000km-200.000km, sa ma coste 2800 ron..
S-a oferit sa ma ajute cu un mic tuning, undeva pe la 2500 ron, mi-a spus ca imi face el volanta de curse, din duraluminiu, efectiv volantele care el echipeaza masinile de rally.. atat ca trebuie sa gasim un disc de ambreiaj compatibil..
Cand voi avea banii, ~3000 ron, o sa desfacem, sa vedem exact ce si cum...
Intre timp am gasit pe ebay volanta + ambreiaj fix pentru codul OEM,
Volanta pe la 1400 ron, iar ambreiajul pe la 1300 ron...
vine din germania/uk, deci nu mai trebuie facuta nici o vama, deci ar fi convenabil...
Acum, intentia mea este totusi daca incep sa bag bani in ea, sa ii fac si un remap, un intercooler mai mare, schimbat debitmetrul ca am senzatia ca nu prea se mai infige, schimbat bujii, un blow off, pentru kickdown-uri, precum in viitorul indepartat, dupa ce termin aspectul exterior, o turbina de 525/520d, probabil injectoare cu debit mai mare, discuri sport ventilate, si sper sa reusesc sa o urc pe la 200-220 safe!, si un cuplu de aprox 400-420nm
P.S. Tipul de la service este un foarte bun prieten de-al varului meu, deci nu are nici un interes sa imi bage mie pe gat volanta monomasa...
Mi-a zis doar ca : daca nu gasim un kit de conversie compatibil pentru mine, il facem noi..