Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 20-06-11, 10:26   #1
Falkenberg

Stage 2
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 66
Default Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Salut,

Stie cineva daca pot sa maresc cilindree de bloc M30 de la 2.800cmc la 3.000cmc prin marire de diametru de la cilindrii?
Ar fi un salt de la 86mm la 89mm. Blocul are destula 'carne' pentru asa ceva?
Falkenberg is offline   Reply With Quote
Old 21-06-11, 02:29   #2
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

mda... ce sa zic... Eu stiu ca se face altfel...
De la acelasi tip de motor se schimba bielele si vibrochenul.... Dau Exemplu M50-ul sa zicem...
Motorul de 2 litri are aceelasi bloc motor ca si cel de 2,5 dar bielele mai lungi si alta curbura a vibrochenului ...
E cel mai simplu mod de a mari camera de explozie... Probabil ca merge si prin alezare dar nu stiu sa-ti dau detalii... Sau altfele spus asa au rezolvat problema cei de la BMW... Aceleasi bloc motor dar biele si vibrochen diferit... Practic dintr-un motor de 2 litri poti face unul de 3,2 litri.

Vezi ca alezarea nu se face asa la paguba dupa ureche... Trebuie ghintuit blocul motor intr-un anume fel dar nu stiu sa-ti explic... Daca e absolut perfect alezat nu se vor unge bine segmentii... Prin canalele micronice create prin ghintuire va ramane ulei ce va asigura ungerea pistonului ( segmentilor ) Mai cerceteaza problema ca nu e cum crede lumea...
Succes.

Last edited by the_rifle; 21-06-11 at 02:39.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 18:33   #3
sprinter
BMW Driver

Stage 5
 
sprinter's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of:
[BMW]
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

2.0 & 2.5 m50 / 52 au alezaje diferite. 80mm vs 84 mm (diametru piston), bielele sunt la fel, chiulasa difera. De la 2.0 nu poti sa ajungi la 3.2 ... fizic se poate dar se subtiaza peretii cilindrilor foarte mult si se fisureaza.
__________________

BMW Motorsport

Tractiunea spate e la fel de periculoasa pe cat de prost, ingamfat si dornic de afirmare este soferul...
sprinter is offline   Reply With Quote
Old 24-06-11, 23:07   #4
Falkenberg

Stage 2
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 66
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Eu vreau sa fac modificarea pentru ca am uzura in bloc, nu pentru marire de performanta. Cum pistoanele cu cota de reparatie sunt destul de costisitoare, m-am gandit la varianta de a folosi urmatoarea diametru stoc. In cazul meu ar fi 89mm, acuma diametru este 86.
M30 e bloc de fier, fonta, cum se spune. Nu este de aluminiu cu pereti inariti cu nikasil sau alceva. In principiu merge prelucrat fara sa distrugi bloc, dar nu stiu cat poate fi 'luat' pana apar probleme.
Falkenberg is offline   Reply With Quote
Old 04-10-13, 12:55   #5
Falkenberg

Stage 2
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 66
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Am alezat blocul, asteptam asamblarea motorului.
Falkenberg is offline   Reply With Quote
Old 04-10-13, 15:16   #6
gandacul_vesel

Stage 1
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 20
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Sal.
Cat a costat operatiunea si unde ai facut-o ?
gandacul_vesel is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 21:37   #7
gandacul_vesel

Stage 1
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 20
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

WOW.... Da' ti-a luat doi ani chestia asta...
gandacul_vesel is offline   Reply With Quote
Old 14-10-13, 15:49   #8
Falkenberg

Stage 2
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 66
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Quote:
Originally Posted by gandacul_vesel View Post
WOW.... Da' ti-a luat doi ani chestia asta...
Nu e graba
Intai am cautat piesele necesare (pistoane). Si am cautat sa fac si o proba cu un vobrochen de 3.5 - dar nu am gasit.
Si temporar am avut alt motor montat in masina.
Falkenberg is offline   Reply With Quote
Old 14-10-13, 15:52   #9
Falkenberg

Stage 2
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 66
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Quote:
Originally Posted by gandacul_vesel View Post
Sal.
Cat a costat operatiunea si unde ai facut-o ?
Am facut la strungarie auto: http://www.strungarieauto.ro/wp/
Pretul parca e in jur de 100ron/cilindru, dar nu mai stiu exact. Operatiunea am facut-o mai la inceputul anului si nu am o memorie prea buna.
Falkenberg is offline   Reply With Quote
Old 15-10-13, 19:52   #10
gandacul_vesel

Stage 1
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 20
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

E rezonabil pretul . Esti multumit de lucrare ?
Merci pt raspuns.
gandacul_vesel is offline   Reply With Quote
Old 16-10-13, 13:20   #11
Falkenberg

Stage 2
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 66
Default Re: Alezare bloc M30 de la 2.800 la 3.000cmc

Nu stiu, o sa vedem cum o sa merge Dar pana atunci mai este.
Nu am scule ca sa verific lucrarea.
Falkenberg is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -