Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 06-07-13, 17:52   #1
paul.m

Stage 1
 
paul.m's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 21
Default Swap motor m52b28 pe E30

Salut,
Sunt posesorul unui bmw e30, si vreau sa montez un motor m52b28. Motorul este de pe un seria 7, e38 din 97` cutie de viteze automata cu volan pe dreapta. Am cateva intrebari pentru cei care au mai facut un swap asemanator, deci :
1. In legatura cu transmisia, ce c.v. imi recomandati, chit de ambreiaj volanta simpla sau dubla?( avantaje si dezavantaje)
2. Cat de greu este cu instalatia electrica (am si ews-ul, se poata anula dupa montarea motorului?)
3. Daca motorul a avut c.v. automata, la montarea celei manuale stiu ca Ecu-ul trebuie facut sa creada ca masina este tot timpul pe" Parcare", cum se face lucrul asta?
Ce dificultati mai pot aparea la un swap ca acesta?
Astept raspuns la oricare dintre intrebari. Va multumesc.
paul.m is offline   Reply With Quote
Old 15-07-13, 18:28   #2
paul.m

Stage 1
 
paul.m's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 21
Default Re: Swap motor m52b28 pe E30

Nimeni, nimic? Chiar nu a mai facut nimeni un swap ca acesta?
paul.m is offline   Reply With Quote
Old 15-07-13, 19:26   #3
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Swap motor m52b28 pe E30

Poi vrei sa-ti montezi tu motorul? In cazul asta daca nu sti cu ce se mananca mai bine apelezi la cine se pricepe si cine a mai facut asta.
1 foloseste volanta masa simpla. Cauta de pe un motor non vanos fara clima, de la 2.0 sau 2.5. daca vrei sa faci treaba si mai buna cauta o volanta de E30 motor M20 de 6.3 kg. In cazul asta tre sa schimbi si electromotorul
2 EWS-ul nu il poti anula dar se leaga la tine pe masina in momentul in care faci instalatia electrica.
Ca sa il montezi ia in calcul ca iti trebuie si baie de ulei de E34 cu sorb cu tot la pompa de ulei, sau modifici sorbul tau.
Sunt multeee de luat in calcul.
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 15-07-13, 19:42   #4
kristikapa

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 404
Member of:
[Honda]
Default Re: Swap motor m52b28 pe E30

In privinta cutiei de viteze nu te pot ajuta in schimb pot sa iti raspund la intrebarile legate de instalatia electrica.

Instalatia de motor poti sa o dai jos cu tot cu motor. Are o mufa rotunda prin care se cupleaza cu restul instalatiei electrice a masinii. Pe e30 e cam la fel. Cu ajutorul schemelor electrice poti sa afli ce fire trebuie conectate.

Daca ai si cheia pe langa ews atunci nu mai e nevoie sa anulezi imobilizarea. Totusi, in caz ca nu te descurci s-ar putea anula si ews-ul.

Ca sa stie ECU ca e tot timpul in P se leaga un fir la masa. Simplu Dar cred ca nu o sa mai ai nevoie de asta pentru ca o data legat pe instalatia de e30 va da la automat indiferent de firul respectiv.

Daca esti hotarat sa faci treaba si crezi ca nu te descurci o sa fiu in zona cam peste o saptamana. Pot sa iti fac eu ce tine de instalatia electrica, contracost bineinteles.
kristikapa is offline   Reply With Quote
Old 11-04-15, 15:31   #5
detroit muscle

Stage 4
 
detroit muscle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 264
Default Re: Swap motor m52b28 pe E30

ce electromotor trebuie la volanta de m20?
detroit muscle is offline   Reply With Quote
Old 17-04-15, 09:02   #6
316i

Stage 5
 
316i's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
Default Re: Swap motor m52b28 pe E30

Electromotorul de m20...
316i is offline   Reply With Quote
Old 27-05-15, 14:38   #7
detroit muscle

Stage 4
 
detroit muscle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 264
Default Re: Swap motor m52b28 pe E30

eu am pus m52b28 pe urs vine cam asa:
-motorul cu instalatia electrica aferenta
-suporti si tampoane motor de e36 2.8 de fabrica
-cutie de viteze de e36 getrag + suruburile
-volanta masa simpla de e36 m50 + suruburi lungi
-disc de ambreiaj cu arcuri pe el de e36
-placa presiune de e36
-baie ulei si sorb de e34 m50
-cardan de e36 prima bucata de 6 cilindri a doua bucata de 4 cilindri
-timonerie de e36 4 pistoane
-shifterul de e36 facelift ca e mai scurt si sta schimbatorul calumea daca nu sta intr-o parte putin
-daca pastrezi 4 prezoane frane de e30 2.5 de fabrica cu discuri ventilate fata+spate sau pe 5 prezoane punte spate de e36 compact pe fata bascule de e36 m3 3.0 cu bucsi excentrice si restul de pisica discuri+etrieri+placute de e46 330i
-radiator de e36 cu ventilator slim costa cam 100 lei si termocupla ca sa renunti la vascul original ca nu o sa iti incapa radiatorul si daca incape iti ating palele de la vasc si il strici.
-merge pus electromotorul de m20 dar trebuie bendix de m50
-merge volanta de m20 dar cu coroana de m50
-pentru servodirectie caseta de e36 si coloana directie pentru servo(e mai lunga)

daca ai admisie dreapta de m50 trebuie sa pui tulumba de frana de logan/renault ca e mai mica in diametru.daca ai admisie cocosata de m52 pune distantieri de 8-10mm sub suportii de la motor in felul asta nu iti atinge in tulumba de frana si ai si motorul mai sus si crede-ma ca atunci cand pui baia de e34 conteaza 10 mm mai sus si distantieri la tampoanele de guma de la cutie ca sa se alinieze cu motorul.

valentino vali ma gasesti pe facebook sa vorbim mai multe detalii daca ai nevoie.poti anula ews-ul printr-o chestie ce o gasesti pe net si costa vreo 160 de lei sau cu un electrician bun sau cineva care a mai facut sa il legi la masina nu e foarte greu.detaliile complete despre instalatia electrica ti le pot da peste cateva zile cand o sa vina un baiat sa mi-o lege si mie.

in functie de ce motor ai avut inainte scoti mufa rotunda cu instalatia electrica a motorului vechi si tai firele la vreo 30-40cm de mufa si din firele alea sunt vreo 5 care se leaga la mufa calculatorului.dar cum am zis detalii peste cateva zile

cam astea sunt etapele
__________________
VN 05 UFO

Last edited by detroit muscle; 27-05-15 at 14:42.
detroit muscle is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -