stie cineva daca se merita ca si cost/castig operatiunile de mai jos si daca se castiga ceva semnificativ dupa aceste modificari ? poate a facut cineva si imi poate da niste detalii , pareri ...
Pentru a obtine un cuplu mai bun se pot face 4 chestii:a) se poate aleza chiuloasa maxim cu 1mm,astfel camera de ardere se micsoreaza,raportul de compresie creste si se face mai repede amestecul aer-combustibil => un cuplu mai mare si un raspuns mai bun la acceleratii
b)se pot schimba supapele cu unele mai mari,de asemenea se micsoreaza camera de ardere,amestecul se face mai rapid rezultand de asemenea un cuplu mai mare si un raspuns mult mai bun la acceleratie
c)se poate schimba o parte din evacuare (galeria de evacuare+downpipe-ul si eliminarea catalizatorului):la cele mai multe masini sistemul de evacuare este de forma 4-1-1,se poate inlocui cu un sistem 4-2-1 adica galeria de evacuare este cu doua iesiri fiind urmata de un downpipe de asemenea cu doua iesiri,urmand ca abia apoi traseul de evacuare sa se continue doar cu o teava => un cuplu mult mai bun si un raspuns mai bun la acceleratie.
d)se pot mari gurile de evacuare si admisie din chiuloasa,prin marirea gurilor de evacuare gazele vor iesi mai repede si mai usor din motor(functionare mai buna a motorului si un raspuns mai bun la acceleratie),iar prin marirea gurilor de admisie va intra mai mult aer in camera de ardere care impreuna cu benzina(pe cat posibil un amestec optim) va duce la un amestec mai bun si mai bogat => ceva cp in plus
Pe langa aceste 4 chestii se mai poate adauga si un filtru de aer asa zis sport pentru ca motorul sa respire mai bine si sa functioneze cat mai usor si "relaxat",a nu se intelege ca din filtrul de aer se castiga cp in plus ci doar faptul ca ajuti motorul sa functioneze mai bine.Acest filtru de aer trebuie pozitionat in asa fel incat sa traga pe cat posibil doar aer rece,adica sa fie cat mai departe de motor (pentru a nu trage aer cald)si cat mai aproape de masca de exemplu pentru a fi in contact direct cu aerul rece de afara.