Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 03-04-13, 21:42   #1
3m

Stage 5
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,331
Default marire putere m50b20 >pareri<

stie cineva daca se merita ca si cost/castig operatiunile de mai jos si daca se castiga ceva semnificativ dupa aceste modificari ? poate a facut cineva si imi poate da niste detalii , pareri ...

Pentru a obtine un cuplu mai bun se pot face 4 chestii:a) se poate aleza chiuloasa maxim cu 1mm,astfel camera de ardere se micsoreaza,raportul de compresie creste si se face mai repede amestecul aer-combustibil => un cuplu mai mare si un raspuns mai bun la acceleratii
b)se pot schimba supapele cu unele mai mari,de asemenea se micsoreaza camera de ardere,amestecul se face mai rapid rezultand de asemenea un cuplu mai mare si un raspuns mult mai bun la acceleratie
c)se poate schimba o parte din evacuare (galeria de evacuare+downpipe-ul si eliminarea catalizatorului):la cele mai multe masini sistemul de evacuare este de forma 4-1-1,se poate inlocui cu un sistem 4-2-1 adica galeria de evacuare este cu doua iesiri fiind urmata de un downpipe de asemenea cu doua iesiri,urmand ca abia apoi traseul de evacuare sa se continue doar cu o teava => un cuplu mult mai bun si un raspuns mai bun la acceleratie.
d)se pot mari gurile de evacuare si admisie din chiuloasa,prin marirea gurilor de evacuare gazele vor iesi mai repede si mai usor din motor(functionare mai buna a motorului si un raspuns mai bun la acceleratie),iar prin marirea gurilor de admisie va intra mai mult aer in camera de ardere care impreuna cu benzina(pe cat posibil un amestec optim) va duce la un amestec mai bun si mai bogat => ceva cp in plus

Pe langa aceste 4 chestii se mai poate adauga si un filtru de aer asa zis sport pentru ca motorul sa respire mai bine si sa functioneze cat mai usor si "relaxat",a nu se intelege ca din filtrul de aer se castiga cp in plus ci doar faptul ca ajuti motorul sa functioneze mai bine.Acest filtru de aer trebuie pozitionat in asa fel incat sa traga pe cat posibil doar aer rece,adica sa fie cat mai departe de motor (pentru a nu trage aer cald)si cat mai aproape de masca de exemplu pentru a fi in contact direct cu aerul rece de afara.
3m is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 21:57   #2
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

Quote:
Originally Posted by 3m View Post
,raportul de compresie creste si se face mai repede amestecul aer-combustibil


Last edited by the_rifle; 03-04-13 at 21:59.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 22:33   #3
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 831
Member of:
[DACIA]
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

Quote:
Originally Posted by 3m View Post
Pentru a obtine un cuplu mai bun se pot face 4 chestii:
a) se poate aleza chiuloasa maxim cu 1mm,astfel camera de ardere se micsoreaza,raportul de compresie creste si se face mai repede amestecul aer-combustibil => un cuplu mai mare si un raspuns mai bun la acceleratii
b)se pot schimba supapele cu unele mai mari,
c)se poate schimba o parte din evacuare
d)se pot mari gurile de evacuare si admisie din chiuloasa
Pe langa aceste 4 chestii se mai poate adauga si un filtru de aer asa zis sport
Nu stiu de unde ai dat copy/paste dar nu prea se pupa
Costuri estimative :
a)150RON Frezat chiulasa,150-250 RON garnitura chiulasa, Manopera montat demontat cca 300 ron Total 600-700 RON
b)12 supape A 360-750 RON, 12 supape E 840-1200 RON , Manopera prelucrari prin aschiere (schimbat scaune,pasuit etc) 500ron, Total 1700-2450RON
c) doar toba sa iti faca creierii praf 200-400RON, Montaj MOCA
d) Serpi M3 200-300 Euro, Traseu inox 200Euro
Dupa toate astea bolidul merita si un soft 200 Euro. Phoaaaaaaa e greu cu tuningul si scump al dracu. Si dupa atata amar de munca si bani investiti peste 1000 Euro reusesti sa scoti din M50b20 20-30 de cai hamesiti.
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
My tires are worn from the street not from idiot camber,
E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 23:44   #4
3m

Stage 5
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,331
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

ce as face eu ar fi cam asa : alezat chiuloasa , marit gurile de evacuare si admisie , ceva modificat pe la evacuare si un filtru de aer sport bine aranjat sa traga aer cat mai rece + schimbat oringuri sau ce mai trebuie pe acolo fara sa rectific nimic pe la supape .. si presupun ca se castiga ceva cuplu si doi caluti .. daca nu se merita se va schimba motorul cu un 2.8 sau ramanem la ~150 cai frumosi ..
3m is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 01:40   #5
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

Cred ca vei incepe cu filtru sport nu ?
Sa ne zici pana unde ajungi...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 06:43   #6
3m

Stage 5
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,331
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Cred ca vei incepe cu filtru sport nu ?
Sa ne zici pana unde ajungi...
pana la o toba sport
3m is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 13:36   #7
marius_81

Stage 5
 
marius_81's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 612
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

Alezat bloc si honuit la cota de 2.5,vibrochen cu pistoane si biele de 2.5 si iesi mai ieftin si mai bine :
-alezatu = 500 ron
-set biele piestoane si vibrochen 2.5 300 ron
-garnitura chiuloasa 120 ron

si ce mai este pe acolo dar cu 300 euro cred ca iti faci din 2.0 un 2.5 si ramai cu seriile masini.
marius_81 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 15:27   #8
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

seriile masinii raman si daca pui motor de drujba...
Cat despre seria motorului , chiar nu conteaza. Motorul e considerat piesa de schimb...

+ manopera 300 euro...
+ simeringuri
+ lagare
+ garnitura de la baia de ulei
+ garnitura capac chiulasa
+ planare chiulasa
+ segmenti alta cota ( 700 ron )
+garnituri distributie
+ admisie 2,5
+clapeta acceleratie
+ soft
+ ulei 100 euro
+ filtre
+ curatat injectoare
+ benzina pt 1000 de km de rodaj...
+ altele...

Total 800-1000 euro in plus fatza de ce s-a spus...

Adica banii de M54b30...

Succes...

Last edited by the_rifle; 04-04-13 at 15:42.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 23:01   #9
oliverems

Stage 2
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 69
Default Re: marire putere m50b20 >pareri<

Imi place ca a spus de galeria aia 4-2-1 ca inlocuire a celei 4-1-1 .....vezi ca ramai cu 2 cilindrii fara galerie , m50b20 are 6 pistoane , deci poti face 6-3-1 sau 6-1
oliverems is offline   Reply With Quote
Old 06-04-13, 09:38   #10
c25xe

Stage 2
 
c25xe's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 58
Post Re: marire putere m50b20 >pareri<

deci...cu banii pt modificarile de mai sus iti iei un motor de 2,5( 2,8 ) din care mai poti scoate cv cai...cat despre modificare cu filtru sport si toba...ai sa ai mai mult zgomot nici decum putere...sunt prea multi bani de investit ca sa scoti dintr-un motor de 2.0 20-30 de cai amarati..parerea mea- cumpara un motor.

Last edited by c25xe; 06-04-13 at 09:42.
c25xe is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -