Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 25-02-13, 09:36   #1
dutzurel

Stage 4
 
dutzurel's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 261
Default Cruce cardanica e36

Care este faza cu, crucea cardanica ?
Eu sunt incepator in ale E36, mi-am pus motorul pe masina si mi-a spus cineva ca fiecare, adica cutia si cardanul au cate o cruce si trebuie ambele sa fie in acceasi pozitie.
Poate cineva sa ma lamureasca? Cand motorul a fost dat jos pe masina donatoare, a fost desfacut cardanul si eu cand l-am montat nu am tinut cont de cruce sau alte din astea pentru ca nu am stiut.
dutzurel is offline   Reply With Quote
Old 25-02-13, 12:43   #2
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Cruce cardanica e36

CRUCE CARDANICA:
cruce cardanica - articulatie care transmite miscarea rotationala intre doi arbori care nu se afla intr-o linie dreapta. In functie de constructia sa, articulatia cardanica poate avea o variatie unghiulara intre puterea de intrare si cea de iesire. Cel mai simplu tip de articulatie cardanica, numita articulatie "Hooke" sau in cruce, face ca arborele de distribuire sa se invarta de doua ori mai repede sau mai incet fata de arborele de intrare. Aceast fluctuatie de viteza creste odata cu diferenta unghiulara dintre cei doi arbori.

Daca n-ai bataie in cardan inseamna ca l-ai montat corect...
Nu imi dau seama care ar fi crucea cardanica dupa aceasta definitie...

Last edited by the_rifle; 25-02-13 at 12:46.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 25-02-13, 12:58   #3
dutzurel

Stage 4
 
dutzurel's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 261
Default Re: Cruce cardanica e36

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
CRUCE CARDANICA:
cruce cardanica - articulatie care transmite miscarea rotationala intre doi arbori care nu se afla intr-o linie dreapta. In functie de constructia sa, articulatia cardanica poate avea o variatie unghiulara intre puterea de intrare si cea de iesire. Cel mai simplu tip de articulatie cardanica, numita articulatie "Hooke" sau in cruce, face ca arborele de distribuire sa se invarta de doua ori mai repede sau mai incet fata de arborele de intrare. Aceast fluctuatie de viteza creste odata cu diferenta unghiulara dintre cei doi arbori.

Daca n-ai bataie in cardan inseamna ca l-ai montat corect...
Nu imi dau seama care ar fi crucea cardanica dupa aceasta definitie...
Cand l-am montat nici eu nu mi-am dat seama de vreo ceva... Adica nici nu am fost atent sa ma uit, credeam ca toata treaba ii sa prind suruburile alea bine.

Definitia asta am gasit-o si eu, dar nu inteleg cum ar veni. La sf sapatamanii pornesc masina si atunci o sa revni cu detalii.
dutzurel is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -