Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
05-11-12, 18:10
|
#1
|
Stage 4
Join Date: Jun 2011
Posts: 183
|
schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
buna seara si sper ca ma adresez unde trebuie,vreau sa fac un salt mai mare,am gasit acest motor m54b30 la un pret foare bun si vreau sal montez pe un e36 320i touring,motorul nu este aproape complect,lipseste ews,dar cineva azis ca poate sa-mi programeze ews sa porneasca motorul,este posibil sau nu? Si as vreau sa stiu daca se poate monta pe al meu fara problema,cutia de viteza o sa ramana a mea cea de 320,sper ca este buna pt inceput,pana o sa gasesc o cutie de 330i,si as vrea sa stiu daca trebuie sa fac ceva modificarii la sistemul electric,motorul de 330i are toata instalatia electrica,va multumesc si sper ca m-am facut inteles,
|
|
|
05-11-12, 20:31
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Ai de tras....cutia se potriveste dar iti trebuie si ambreiajul de e36, pentru ca ala de 330 este mai mare si in momentul actionarii lui din pedala loveste tija in placa de presiune.
Suportii trebuiesc modificati, ii folosesti pe cei de la m52, clapeta de acceleratie cel mai bine o folosesti pe cea de la 2.8 dubluvanos cu un adaptor se pupa perfect si este prin cablu, pentru ca aia de 3.0 este electronica si e mai greu de montat.(nu stiu exact ce contine)
Instalatia electrica iarasi e cu bataie de cap dar se face relativ usor daca sti si ai mai facut.
Treaba cu EWS-ul nu stiu, eu am avut EWS-ul original si nu am avut nici o problema.
La partea electrica iti va functiona toti martorii de la bord mai putin consumul instant.
Baga un ochi la masina mea, si vei gasii acolo cam tot ce ai nevoie sa afli, detaliat si pentru partea electrica.
|
|
|
09-11-12, 00:02
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Vezi ca M52 nu e M54. Sunt niste mici mari diferente intre ele. Degeaba se uita omul cum ai pus tu M52 ca si-o ia in freza si-si prinde urechile.
__________________
BMW E30 318iS 08/90 Powered by 08/94 E36 M42,Sterling Silber Metallic,Full Electric(4xEFH+ESD),OBC II + E36 OBC V,A/C,Electric/Beheizt Recaro sitze,Blau H&R + Koni Adjustable,Webasto Standheizung,Winter Paket,BBS RS 8Jx17 + BBS RS047 + BBS RS001,M-Tehnic II Paket,Tempomat, 1bar boost by Haltech + BMW E30 325i M20 Baur NA + BMW E30 325i M50 Coupe NA
Harti personalizate, orice dimensiune, orice continut, actualizate la zi ---->http://www.edituraeverest.ro<----
|
|
|
09-11-12, 00:39
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Lasa cutia ta de E36 pentru ca restul sa fie plug and play (cardan, timonerie) si folosesti ambreiajul tau de E36.
M54 nu are conducta de retur de benzina. Va trebui sa folosesti filtrul de benzina de M54.
In loc sa fac inventii cu clapete de 2.8 eu as pastra clapeta "wireless" de M54. Nu e nici o mare filozofie daca iti cauti din timp schemele...si daca stii unde sa le cauti.
Eu am vrut sa pun 3.0 pe urs dar cand sa pun motorul pe masina m-am trezit ca defapt era nasol.
Pentru multe poze, detalii, etc. incearca cu incredere pe bimmerforums si r3vlimited. Pe forumurile de la noi e mai greu sa-ti dea cineva informatii clare si nu din auzite.
|
|
|
09-11-12, 20:24
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Quote:
Originally Posted by 316i
Vezi ca M52 nu e M54. Sunt niste mici mari diferente intre ele. Degeaba se uita omul cum ai pus tu M52 ca si-o ia in freza si-si prinde urechile.
|
In afara de clapeta aia de acceleratie e cam acelasi lucru, si instalatia electrica si tot! Ca sa monteze pedala ,,wireles'' are ceva de munca si chiar nu se merita, cu un adaptor cumpara/construit isi pune clapeta pe cablu si nu mai are nici o bataie de cap!
Eu inainte sa pun 2.8-ul am vrut sa montez 2.5 m54, dar am renuntat in favoarea 2.8-ului! Am vazut M54 desfacut si cam tot era identic cu M52TU.
M54-ul care am vrut sa il montez eu acum il are un prieten pe un cabrio,cu acceleratie prin cablu!
|
|
|
11-11-12, 18:40
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Jun 2011
Posts: 183
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Quote:
Originally Posted by 316i
Lasa cutia ta de E36 pentru ca restul sa fie plug and play (cardan, timonerie) si folosesti ambreiajul tau de E36.
M54 nu are conducta de retur de benzina. Va trebui sa folosesti filtrul de benzina de M54.
In loc sa fac inventii cu clapete de 2.8 eu as pastra clapeta "wireless" de M54. Nu e nici o mare filozofie daca iti cauti din timp schemele...si daca stii unde sa le cauti.
Eu am vrut sa pun 3.0 pe urs dar cand sa pun motorul pe masina m-am trezit ca defapt era nasol.
Pentru multe poze, detalii, etc. incearca cu incredere pe bimmerforums si r3vlimited. Pe forumurile de la noi e mai greu sa-ti dea cineva informatii clare si nu din auzite.
|
daca te rog frumos imi spui si mie de unde sa fac rost de toate schmele electrice,eu nu prea ma pricep la electricitate,dar am un priten care stie ce sa faca userul kristikapa si sper sa am un ajutor din partea lui,timp necesar am,motorul este fara ews si vreau sa stiu daca se poate seta ews meu,cineva mia zis ca se poate,momentan este doar in plan,trebuie sa stiu mai multe detalii despre cum o sa vina toate montate,iti multumesc pt raspuns
|
|
|
15-11-12, 06:25
|
#7
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 836
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Quote:
Originally Posted by adrianE36
...motorul este fara ews si vreau sa stiu daca se poate seta ews meu,cineva mia zis ca se poate....
|
ews-ul tau il anulezi....
Quote:
Originally Posted by florineluspr
.... Ca sa monteze pedala ,,wireles'' are ceva de munca si chiar nu se merita, cu un adaptor cumpara/construit isi pune clapeta pe cablu si nu mai are nici o bataie de cap!...
|
modulul care se monteaza in compartiment,la pedala il am eu de pe un tds....daca-i trebuie la careva date-mi PM
Last edited by alecsutz03; 15-11-12 at 06:29.
|
|
|
16-11-12, 19:29
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Quote:
Originally Posted by alecsutz03
ews-ul tau il anulezi....
sa anuleze ews-ul e cam greu poate chiar imposibil la motorul lui
modulul care se monteaza in compartiment,la pedala il am eu de pe un tds....daca-i trebuie la careva date-mi PM
|
clapeta ta nu are nici o legatura cu ce are el
|
|
|
17-11-12, 08:08
|
#9
|
Stage 4
Join Date: Jun 2011
Posts: 183
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Quote:
Originally Posted by florineluspr
clapeta ta nu are nici o legatura cu ce are el
|
adica vrei sa zici canu este buna pt acest motor,ok mersi de informatie,cu sistemul de racire cum ai facut lai lasat al tau original de e36
|
|
|
23-11-12, 19:08
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Jun 2011
Posts: 183
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
imi puteti da mai multe detalii despre acceleratie,pedala contine vreun modul sau ceva de genul asta,o scheme,ceva orice sa-mi fac o idee,si daca iau pedala de pe un E46 cu tot cu modul atunci se pupa bine,sau nu
|
|
|
24-11-12, 19:34
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Clapeta la m54 este electronica si cel mai simplu iti montezi una cu actionare prin cablu, iar pentru asta iti trebuie un adaptor.Cel mai simplu iti cauti clapeta de M52TUB28, este vorba de 2.8 dublu vanos care are acceleratia prin cablu!
|
|
|
25-11-12, 08:52
|
#12
|
Stage 4
Join Date: Jun 2011
Posts: 183
|
Re: schimbare motor,de la m52b20 la m54b30
Quote:
Originally Posted by florineluspr
Clapeta la m54 este electronica si cel mai simplu iti montezi una cu actionare prin cablu, iar pentru asta iti trebuie un adaptor.Cel mai simplu iti cauti clapeta de M52TUB28, este vorba de 2.8 dublu vanos care are acceleratia prin cablu!
|
si adaptatorul unde il pot gasi,pe romania gasesc asa ceva,poti sa pui niste poze sa vad cum arata sa-mi fac o idee
|
|
|
|
|