Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
03-11-12, 13:35
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Problema termostat SEMIREZOLVATA
Buna ,am un e36 318is din 94 ,dublu clima cu rotite mici,problema era ca apa nu urca nici dupa 1000 km la jumate ,la 90,caldura in mqasina aproape deloc,am constatat ca am termostatul blocat pe deschis,am gasit un DIY exact pt 318 IS,am inlocuit termostatul,am aerisit,acum urca apa in 7-8 minute la 90 si acolo sta,deci problema cu apa s-a rezolvat,DAR am alta problema,pe partea dreapta ,la pasager baga cald de te frige mana,si pe mijloc si stanga la sofer imi baga rece,rotitele amandoua sunt pe cald,si rotita de sus de la aerisire e pe cald si ea,care ar fi cauza,daca e sa fie de pe la ceva clapete care nu inchid aerul rece,rog pe cineva sa imi explice ce sa desfac sa verific.Va multumesc.
|
|
|
04-11-12, 00:04
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
|
|
|
04-11-12, 06:14
|
#3
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Eu sunt de parere ca ar trebuii sa verifici electrovalvele !
|
|
|
04-11-12, 08:18
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
|
|
|
04-11-12, 09:56
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Quote:
Originally Posted by Sparkle_81
Eu sunt de parere ca ar trebuii sa verifici electrovalvele !
|
Intrebarea mea (nestiind exact principiul de functionare a electrovalvelor) e daca acestea sunt infundate sau blocate cum de totusi ajunge caldura in habitaclu pe partea dreapta?si inca o intrebare,cum se curata?
|
|
|
04-11-12, 16:36
|
#6
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Quote:
Originally Posted by BaiatBun
Intrebarea mea (nestiind exact principiul de functionare a electrovalvelor) e daca acestea sunt infundate sau blocate cum de totusi ajunge caldura in habitaclu pe partea dreapta?si inca o intrebare,cum se curata?
|
Nici eu nu stiu principiul de functionare al electrovalvelor, dar colegul Roby_m are o explicatie interesanta despre acestea :
|
|
|
04-11-12, 17:21
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Quote:
Originally Posted by Sparkle_81
Nici eu nu stiu principiul de functionare al electrovalvelor, dar colegul Roby_m are o explicatie interesanta despre acestea :
|
O sa studiez acasa ce ai postat ca acum vb de pe tel si se vede marunt,am gasit totusi un articol pe pelicans unde zice ca ori valvele,ori ceva clapeta e blocata pe gurile de ventilatie,ori am o bula mare de aer in instalatie,o sa o aerisesc inca odata,dupaia dau jos electrovalva aia,nu cred sa fie clapeta din tubul de aer
|
|
|
05-11-12, 00:00
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
etapa cu aerisirea este absolut necesara.
citeste bine ce am scris in postul pe care l-am referit mai sus ca vei intelege ce sa faci.
|
|
|
05-11-12, 09:09
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Quote:
Originally Posted by Roby_m
etapa cu aerisirea este absolut necesara.
citeste bine ce am scris in postul pe care l-am referit mai sus ca vei intelege ce sa faci.
|
Uite ce am constatat aseara ,ca si daca dau pe la parbriz aerul doar pe partea dreapta vine cald,la sofer vine rece,se si vede ca dezabureste la sofer mai incet,trebuie neaparat sa vad furtunele alea daca sunt calde ,de la electrovalva spre radiator,cand i-am schimbat termostatul stiu ca am dat o tura cu ea pana a ajuns apa la jumate si am pus mana pe ele,unu era usor caldut si unu era fierbinte ,o sa le mai verific odata diseara cand merg cu ea la munca
|
|
|
05-11-12, 09:17
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...e-Cleaning.htm aici explica detaliat cum sa desfaci valva si sa o cureti,cica ii bagi presiune dupa ce o desfaci cu furtunul de gradina pana se desfunda,sunt curios,el asa verifica si curata si caloriferul,cu furtunele de la valva scoase baga presiune cu furtunul de gradina direct in calorifer,sa il curete,o sa verifin mai intai in cazul meu furtunele,si daca unu fierbe si unu numai putin caldut cred ca e posibil sa aiba ceva mizerie depusa acolo si in cazul asta o desfac sa o curat
|
|
|
05-11-12, 09:22
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Roby_m tu ai facut operatiunea asta cu demontatul valvei,ai scapat doar cu curatatul ei sau a trebuit sa o inlocuiesti? Oare cat e una second?
|
|
|
05-11-12, 09:26
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
am avut una care era ruginita si blocata, nu am desfacut-o ca nu mai avea rost...
am cumparat una second cu 50lei.
am probat-o inainte; alimentata la 12V fiecare electrovalva in parte, asculti si te uiti cum deschide valva.
iar despre curatatul radiatorului de caldura cu furtunul cu presiune, da, fa-o daca tot ajungi sa schimbi robinetii.
|
|
|
05-11-12, 09:48
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Quote:
Originally Posted by Roby_m
am avut una care era ruginita si blocata, nu am desfacut-o ca nu mai avea rost...
am cumparat una second cu 50lei.
am probat-o inainte; alimentata la 12V fiecare electrovalva in parte, asculti si te uiti cum deschide valva.
iar despre curatatul radiatorului de caldura cu furtunul cu presiune, da, fa-o daca tot ajungi sa schimbi robinetii.
|
Acuma m-am tot uitat ,am gasit la 50 de lei pt cele fara clima,la cele cu clima 100 de lei,prma data sa o dau jos sa vad poate scap usor sa fie numai infundata
|
|
|
05-11-12, 11:31
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
dar sa verifi si bobina, sa nu fie arsa.
alimentezi cu 12V si vezi daca lucreaza.
|
|
|
05-11-12, 11:59
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: Problema termostat SEMIREZOLVATA
Quote:
Originally Posted by Roby_m
dar sa verifi si bobina, sa nu fie arsa.
alimentezi cu 12V si vezi daca lucreaza.
|
Sunt 3 pini in mufa aia ,cum verific fiecare bobina?
|
|
|
|
|