Povestea incepe in felul urmator:
Acum cateva zile , i-am dat masina prietenei mele sa isi faca treaba cu ea prin oras ai ei fiind la mine ... ma suna din oras ca a auzit un poc si abur iesind de sub capota si a oprit motorul.
Ma duc la fata locului constat ca racodul de plastic de pe chiulasa care face legatura cu furtunul de apa ce duce sus in radiator spart. Dau racordul jos tai o bucata din el , il pun la loc pun furtunul pe el, pun apa fac aeriserea facem schimb de masina plec acasa nici o problema.
Ieri plec cu masina prin oras merg ce merg, prind trafic pe centru bara la bara ma uit la apa stand intr-o colana vad ca incepe usor sa urce peste jumatate, urca la liniuta de la 3 sferturi in timpul asta ajung pe partea dreapta aprind avaria ma dau jos, aud bolboreserii pe furtun , in gandul meu clar e abur s-a incis, il las nitel sa se raceasca, ii desfac usor busonul iese niste abur , completez cu apa plec ajung acasa iar nicioproblema. Ies din oras o alerg nitel , fac cateva 30-150km/h nu incinge apa deloc, intru iar in oras spre casa iar se incinge si ajunge spre 3 sferturi pe ceas o opresc.
Acuma cu masina acasa o iau pe pasi marunti:
- am suspectat termostatul , l-am scos verificat in casa in apa clocotia, functioneaza.
- ma uit la pompa de apa stau studiez , imi dau seama ca , caldura in interior face bine de tot , ma uit cu motorul la relanti fara buson la radiator nu vine apa pe gaura aia mica , il turez incepe sa curga apa de pe la 2000 rpm in sus.
- pun termostatul , fac aerisire, merg cu ea in teste dupa vreo 20 min incinge.
- astazi , scot termostatul de nervi, fac aerisirea , pornesc motorul il las la relanti , afara 14 grade , in 5 min fara termostat ajunge apa la jumate , dau drumul la caldura , baga caldura, imi zic ba ceva clar nu e inordine masina fara termostat sa faca caldura asa repede.
- stau studiez ma invart vad furtunul din stanga de intra in chiulasa cald, furtunul de jos care iese din termostat rece ... ba ce naiba asta nu are logica il mai turez il mai las il mai frec se incalzeste si ala nitel foarte putin in comparatie cu celalat
- desfac aerisitorul la relanti nimic, daca incep sa urc peste 1800 de ture incepe sa tasneasca usor apa. (dubios)
- il mai tures il mai frec la relanti una alta in total vreo 30-40 de min cu motorul pornit poc se incinge apa , il opresc dau usor drumu la busonul de la radiator iese niste abur.
- de nervi scot o grila de la nas, bag mana pe acolo, hop ceva ciudat radiatorul fierbinte doar in partea de sus (un sfer de sus in jos) in rest rece ... sa zic eu ca aici ar fi problema.
Acuma:
- termostat ok
- pompa de apa zic eu functionala
- garnitura de chiulasa , nu imi pot da inca seama: nu a crescut nivelul la ulei, nu am vazut pete de ulei in apa, pe evacuare foarte putin abur dar imi rasufla pe o imbinare dupa catalizator deci posibil de acolo , apa a disparut din cauza ca s-a incins ( Garnitura fiind doar o cauza a unui defect in sistemul de racire, nu defectul propriuzis.)
- raditorul cred ca e problema.
Astept o parere si de la alti legat de problema, si 2 cei care si-au cumparat radiatoare noi ce marca au cumparat, m-ar interesa unul care sa aiba si loc de termocupla ca vreau sa renunt la vasco-cuplaj.