Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 25-09-12, 09:46   #1
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

O sa incep prin a spune ca am mare nevoie de ajutor pt ca sunt disperat si kiar nu stiu incotro sa o iau, asa ca am mare nevoie de ajutorul vostru si va multumesc anticipat pt oricine ma va ajuta.

Deci o sa incerc sa explic cat pot de bine problema mea sau problemele mele.

Masina este un BMW 318is, motor M42 si ieri in timp ce mergeam, am oprit la semafor si cand am dat sa plec mi a murit motorul (cu precizarea ca cu putin timp inainte farurile au dat sa se stinga, adica ca si cum as fi dat flash). Dau la keie nimic, nici macar nu se auzea ca se invarte ceva, pur si simplu nu facea nimic, dadeam la keie degeaba. Am zis ca este de la baterie, cu toate ca luminile avariile becurile in bord mergeau si luminau la intensitatea normala. In fine kem un prieten sa imi dea curent, imi da curent dau la keie tot nimic, o mai las putin cu clestii pusii dau la keie si porneste, in momentul in care a pornit eu de nervi am ambalato in limitare vreo 2 secunde dupa care am lasato si am observat ca luminile din bord nu mai aveau intensitate, farurile nu se mai aprindeau, nici macar pozitiile, in skimb motorul mergea, adica daca luam piciorul dupa acceleratie nu murea. Plec dupa loc cu gandul sa ma duc acasa mai repede macar sa apuc sa o parkez, merg putin si observ ca a inceput sa o ia razna bordul, luminile aproape ca nu se mai aprindeau deloc, cand apasam frana se aprindea becul de la ABS, iar temperatura apei era la maxim pe rosu, merg vreo 2 3 km dupa care moare iar motorul cu tot cu lumini, nu mai se aprindea nimic. dau la keie nimic, imi da iar curent prietenul meu, porneste, plec dupa loc (mai aveam putin pana acasa), aceleasi simptome adica farurile nu se aprindeau, luminile in bord abia luminau, apa la fel era la max (rosu) si in plus mi au cazut si acele de la turometru si accelerometru. In fine ajung acasa opresc motorul, ridic capota si vad sub masina o balta dupa care vad ca pica apa de undeva de pe langa vasu de expansiune si radiator (nu am putut sa vad exact de unde pica pt ca era noapte). dau sa deskid dopu de la vasul de expansiune si vad cum apa fierbea si dadea pe langa dob, de frica, pt ca nu am stiut ce sa fac, strang dopul la loc si o las asa, dau sa inkid masina din telecomanda, nu mai mergea, a trebuit sa o inkid din keie.

Precizez ca bateria pe masina este noua, am luato in februarie, insa mi sa spus ca alternatorul nu ar incarca cum trebuie dar ca pot sa merg si asa pt ca totusi incarca da nu la capacitate maxima.

Daca stie cineva de la ce ar putea fii toate cele intamplate, are legatura bateria si alternatorul pt ca nu se mai aprindeau luminile in bord si ca pornea cand ii dadeam curent, sau cauza ar fi ca mia fiert motorul si de aici toate simptomele.

Va multumesc anticipat si sper sa ma puteti ajuta cu sfaturi sau sa imi recomandati un mecanic bun care sa imi faca o diagnoza calumea si sa imi zica ce are fara sa ma usuce de banii, va rog frumos sa ma ajutati.
Draganely is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 10:08   #2
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Se pare ca ai doua probleme distincte...

1. daca alternatorul nu incarca cum trebuie ai mers pe baterie pana s-a oprit motorul din cauza ca voltajul bateriei a scazut sub nivelul necesar functionarii calculatoarelor..ii dadeai putin curent, pornea masina, apoi consumatorii necesari functionarii sistemelor papau curentul acumulat in baterie si iar se oprea motorul si acele in bord o luau razna(voltaj f scazut)

2. ai o problema separat pe racire(posibil termostat blocat pe inchis de unde fierberea motorului)

Verifica separat aceste doua probleme si mai vorbim apoi
Succes.
Nastase Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 10:17   #3
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by Nastase Bogdan View Post
Se pare ca ai doua probleme distincte...

1. daca alternatorul nu incarca cum trebuie ai mers pe baterie pana s-a oprit motorul din cauza ca voltajul bateriei a scazut sub nivelul necesar functionarii calculatoarelor..ii dadeai putin curent, pornea masina, apoi consumatorii necesari functionarii sistemelor papau curentul acumulat in baterie si iar se oprea motorul si acele in bord o luau razna(voltaj f scazut)

2. ai o problema separat pe racire(posibil termostat blocat pe inchis de unde fierberea motorului)

Verifica separat aceste doua probleme si mai vorbim apoi
Succes.
Multumesc mult de tot pt. sfaturi si indrumari. Insa as mai avea 2 intrebari daca se poate.

1. Pana sa moara motorul aseara, masina nu a mai dat nici un semn, adica este posibil sa nu dea nici un semn si sa moara dintr o data asa fara pic de grai, adica dupa cum am spus dadeam la keie si nu se auzea nimic, pur si simplu nimic.

2. Tu mi ai zis ca problema cu fierberea motorului este separata de cea cu bateria si alternatorul, dar ce ma pune pe ganduri este dece fix acum a fiert si motorul, adica nu ar putea sa aibe si legatura cu asta din moment ce sa intamplat fix acum.

Iti multumesc inca o data pt. ajutor si sper ca intrebarile mele sa nu fie prea tampite dar kiar nu stiu ce sa fac.
Draganely is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 10:21   #4
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

A si ince ceva. In momentul in care masina pornea, becul din bord de la baterie statea aprins, adica dupa cum stiti cand pornesti motorul se aprinde putin becul de la baterie dupa care se opreste dupa ce motor porneste, la mine aseara a stat aprins incontinuu. Sa fie asta dovada clara ca masina alternatorul nu mai incarca deloc si ca mergea numai pe baterie iar dupa ce se consuma curentul din ea se oprea si dupa ce ii dadeam iar curent pornea si tot asa ?
Draganely is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 10:24   #5
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by Draganely View Post
Multumesc mult de tot pt. sfaturi si indrumari. Insa as mai avea 2 intrebari daca se poate.

1. Pana sa moara motorul aseara, masina nu a mai dat nici un semn, adica este posibil sa nu dea nici un semn si sa moara dintr o data asa fara pic de grai, adica dupa cum am spus dadeam la keie si nu se auzea nimic, pur si simplu nimic.

2. Tu mi ai zis ca problema cu fierberea motorului este separata de cea cu bateria si alternatorul, dar ce ma pune pe ganduri este dece fix acum a fiert si motorul, adica nu ar putea sa aibe si legatura cu asta din moment ce sa intamplat fix acum.

Iti multumesc inca o data pt. ajutor si sper ca intrebarile mele sa nu fie prea tampite dar kiar nu stiu ce sa fac.
Poate fi o legatura intre voltaj scazut si fierberea motorului daca ai electroventilator de racire...acesta nu a mai avut curentul necesar pentru a functiona(ala are consum mare cand porneste)...

Da, motorul a murit deodata deoarece avand baterie noua ea a avut capacitatea de a sustine consumatorii pana la un momentdat..tu ai mers o zi doua, trei numai pe curentul ei siu apoi a fost gata si ea...(daca alternatorul incarca 12.??? incarca putin bateria dar nu cat trebuie si de aceea nu a dat semne imediat dupa ce alternatorul nu a mai incarcat la peste 14V cat este normal)
Nastase Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 10:27   #6
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by Draganely View Post
A si ince ceva. In momentul in care masina pornea, becul din bord de la baterie statea aprins, adica dupa cum stiti cand pornesti motorul se aprinde putin becul de la baterie dupa care se opreste dupa ce motor porneste, la mine aseara a stat aprins incontinuu. Sa fie asta dovada clara ca masina alternatorul nu mai incarca deloc si ca mergea numai pe baterie iar dupa ce se consuma curentul din ea se oprea si dupa ce ii dadeam iar curent pornea si tot asa ?
Exact..numai ca nu e neaparat sa nu mai incarce deloc, ci e suficient sa incarce undeva in jur de 12V si se aprinde becul la baterie in bord.
Verifica si cureaua de accesorii sa nu se fi rupt si in felul acesta sa nu-ti mai invarta alternatorul.
Nastase Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 10:38   #7
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by Nastase Bogdan View Post
Exact..numai ca nu e neaparat sa nu mai incarce deloc, ci e suficient sa incarce undeva in jur de 12V si se aprinde becul la baterie in bord.
Verifica si cureaua de accesorii sa nu se fi rupt si in felul acesta sa nu-ti mai invarta alternatorul.
O sa verific tot ce mi ai zis, momentan sunt la munca, dar cum ajung acasa o sa verific tot ce ai zis si o sa revin aici sa iti spun.

Eu prin februarie am fost si am strans curea de la alternator, si am fost si la un nene sa imi repar alternatorul, si i am zis ca incarca 12,6 parca, daca tin minte, la care el foarte calm asa zice pai si cat vrei sa incarce ? eu ii zic nush 13,8 , 14 la care el bine o sa ii skimbam o rezistenta, zic oke cat ma costa, 2 mil si atunci am zis decat sa dau 2 mil sa imi skimbe ala o rezistenta mai bine imi iau draq alt alternator, da na cum sunt roman si am o oarecare doza de prostie si delasare in mine am mers asa cu ea, cu gandul ca baterie este noua si ca alternatorul totusi incarca cat de cat.

A si cu scuzele de rigoare as mai avea o intrebare doua daca tot am avut norocul sa te prind on.

1. cum pot alfa daca am electroventilator.
2. ce se poate intampla daca am mers cu motorul fiert, adica am mers in jur de 5,6 km aseara, atat era pana acasa din locul de unde ma lasat, am inteles ca se poate distruge chiuloasa, eu aseara in bezna aia parca am si vazut un furtun care parea spart, adica se vedeau niste sarmulite.
Draganely is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 11:05   #8
OdorogLGV

Stage 5
 
OdorogLGV's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 587
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

aici cred ca te pot ajuta si eu.simplu,uite-te sub capota si vezi daca ai ventilatorul ala lipit pe radiatorul de apa,sau daca vine din motor,vascocuplaj.daca ai electroventilator,de aia ti-a si fiert motorul.clar alternatorul este praf,si automat daca nu iti invarte electroventilatorul,se incinge motorul.daca ai mers cu el incins mult timp....hmmm,nu-i a buna!se poate impusca garnitura de chiuloasa,chiuloasa in sine.asta am patit mai demult tot cu 1.8is.dar poate nu e cazul!bafta!
OdorogLGV is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 11:26   #9
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by OdorogLGV View Post
aici cred ca te pot ajuta si eu.simplu,uite-te sub capota si vezi daca ai ventilatorul ala lipit pe radiatorul de apa,sau daca vine din motor,vascocuplaj.daca ai electroventilator,de aia ti-a si fiert motorul.clar alternatorul este praf,si automat daca nu iti invarte electroventilatorul,se incinge motorul.daca ai mers cu el incins mult timp....hmmm,nu-i a buna!se poate impusca garnitura de chiuloasa,chiuloasa in sine.asta am patit mai demult tot cu 1.8is.dar poate nu e cazul!bafta!
Multumesc mult pt ajutor si sfaturi.

Si sa inteleg ca daca sa stricat doar garnitura de chiuloasa nu este asa grav ca o schimb si gata nu ? dar daca sa strigat chiuloasa este grav rau nu ?, ca eu din cate stiu chiuloasa este practiv blocul motor si daca sa intamplat asta cam trebuie sa skimb motorul nu ?

Si as mai avea doua intrebari daca poti sau puteti sa ma ajutati.

1. daca se mai poate strica ceva inafara de chiuloasa.
2. cum trebuie acum sa procedez, ca am inteles ca ar trebui sa dau drumul la surubelul ala pt eliminarea aerului dupa care sa pun apa sau antigel pana umplu iar tot sistemul de racire nu ?

Multumesc mult si imi sunteti de mare ajutor si parca m am mai luminat putin la fata ca am vorbit aici cu voi
Draganely is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 11:30   #10
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Furtunul acela ori s-a spart in urma fierbierii motorului (presiune mare), ori motorul a fiert deoarece s-a spart furtunul si ti-a pierdut apa...
Daca mergi mult cu motorul incins:
1 se arde garnitura de chiulasa
2. se ovalizeaza chiulasa
3. se poate cala motorul, ceea ce la tine nu e inca cazul

Cu electroventilatorul e cum ti-a explicat colegul, cu adaugarea ca un ELV are un motoras electric in mijlocul paletului de racire, iar daca ai vascocuplaj acesta este prins pe axul pompei de apa...se face f usor diferenta intre cele doua.

P.S: schimba urgent electricianul..ala e bucatar, nu electrician
Nastase Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 11:31   #11
OdorogLGV

Stage 5
 
OdorogLGV's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 587
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

vad ca esti un pic paralele cu mecanica.sincer,ca un sfat prietenesc,du-te la un mecanic si te rezolva el de toate.chiuloasa,daca s-a impuscat,e pa si la gara.sa ai noroc sa fie doar garnitura,dar si atunci sunt ceva bani de bagat!iti las pm cu un nr de telefon,un mecanic ff bun,personal numai la el ma duc,si decent la bani!si du-te la el cu incrdere ca nu pleci nerezolvat.sunt banii tai,dar crede-ma,mai bn da-i cezarului ce e al cezarului.sa nu faci alte boacane.
OdorogLGV is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 11:35   #12
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by Draganely View Post
Multumesc mult pt ajutor si sfaturi.

Si sa inteleg ca daca sa stricat doar garnitura de chiuloasa nu este asa grav ca o schimb si gata nu ? dar daca sa strigat chiuloasa este grav rau nu ?, ca eu din cate stiu chiuloasa este practiv blocul motor si daca sa intamplat asta cam trebuie sa skimb motorul nu ?

Si as mai avea doua intrebari daca poti sau puteti sa ma ajutati.

1. daca se mai poate strica ceva inafara de chiuloasa.
2. cum trebuie acum sa procedez, ca am inteles ca ar trebui sa dau drumul la surubelul ala pt eliminarea aerului dupa care sa pun apa sau antigel pana umplu iar tot sistemul de racire nu ?

Multumesc mult si imi sunteti de mare ajutor si parca m am mai luminat putin la fata ca am vorbit aici cu voi
Chiulasa este piesa de deasupra blocului motor si se da jos/inlocuieste separat
Garnitura de chiulasa este intre chiulasa si blocul motor, deasemenea se inlocuieste separat dupa demointarea chiulasei.

Sistemul de racire la BMW nu se aeriseste asa simplu, cel putin la mine la motor este o intreaga procedura ca sa o faci corect si sa nu-ti ramana aer in sistem..recomand sa mergi la cineva care stie sa aeriseasca motoarele de BMW
Nastase Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 11:41   #13
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Multumesc mult amandurora, sunt parerel rau cu mecanica stiu asta de aceea am cerut aici ajutor, o sa schimb si electricianul, o sa va urmez sfaturile si o sa merg la un mecanic bun pt. asta si as fi recunoscator lui OdorogLGV daca mi ar lasa numarul de telefon al mecanicului de care mi ai zis sau daca mai stiti voi alti mecanici bunii care mar putea ajuta.

Va multumesc inca o data si o sa va tin la curent cu ce am rezolvat si sper ca pana la urma sa nu fie dracu kiar asa de negru si sper sa fi invatat ceva din experienta asta
Draganely is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 12:57   #14
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Exclamation Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Cu placere.
Si ca un sfat, daca tot ai o masina mai veche, invata putina mecanica ca o sa fraiereasca toti agiamii cand o sa vada ca esti complet paralel si o sa-ti ia o gramada de bani pe chestii care se rezolva in 10 minute
Nastase Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-12, 13:05   #15
Draganely

Stage 2
 
Draganely's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Default Re: Ajutor !! Urgent am mare nevoie de ajutor

Quote:
Originally Posted by Nastase Bogdan View Post
Cu placere.
Si ca un sfat, daca tot ai o masina mai veche, invata putina mecanica ca o sa fraiereasca toti agiamii cand o sa vada ca esti complet paralel si o sa-ti ia o gramada de bani pe chestii care se rezolva in 10 minute
Stiu ai mare dreptate, tocmai de aia imi este frica sa ma duc la un mecanic pe care nu il cunosc sau cel putin sa ma duc cu o recomandare ceva si in plus de aceea am venit sa intreb aici prima data. Acum sa vad daca gasesc un mecanic dar sper, tot asa, cu ajutorul vostru sa gasesc si sa imi rezolv problema, oricum o sa stau in mare stres si tensiune pana aflu exact ce are, dar sper sa fie doar bateria/alternatorul si sa ma duc sa incarc bateria si sa repar alternatorul si sa scap asa.

Si promit ca o sa ma pun sa invat mecanica, cat de cat asa, ca sa nu mai va stresez pe voi cu intrebarile mele tampite, dar sper sa ma intelegeti ca sunt destul de nou pe aici si in ale masinilor .
Draganely is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -