Bagati analfabetul in ceatza... Numai tampenii citesc pe-aici...
Cardanul nu se stramba. REZISTA MINIM LA 1200 Nm...
TU ! Care scrii cu curul...
Problema ta e din montaj. Cardanul ala are un rulment care trebuie centrat din montaj. Daca nu e centrat insemna ca nu e aliniat si bate... In felul asta iti rupe flansa... De aici unii "profesori" au senzatia ca gunoaiele lor de 75 de cai si-un zambet stramba cardanele de fioroase ce sunt...
Iar prietenul tau mecanic e un dobitoc... mai bine s-ar face ospatar. Cu mecanica n-are nici-o treaba.
Pe tine te sfatuiesc sa te duci direct intr-un service cu alta flansa si sa spui. IMI BATE CARDANUL. Vreau sa-mi schimbati flansa si sa-mi centrati rulmentul de la cardan. SUNT SIGUR 100% . Altfel te vor lua din nou de papagal si iti vor zice sa schimbi si cutia si grupul si cardanul eventual si becurile impreuna cu cotiera iar masinii sa-i dai foc...
Ansamblul care trebuie centrat e format din piesele 5, 7 si 8 . Toate asamblate se centreaza din 9 si gaura opusa lui 9... Dupa cum vezi, gaura in care intra 9 este ovala si permite centrarea.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E9...ntre_mounting/
Cardanul nu trebuie strans in canturile alea in care se imbina cele 2 bucati pana iese untul din el. Cele doua bucati trebuie sa culiseze una intr-alta. Lucreaza impreuna cu articulatia masinii in functie de suprafata de rulare !!!
Te-am pupat Edison !