Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
22-01-12, 18:16
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
cutie de tds sau grup lung?
Am un 318i m40b18 sedan din 97( dc m40...simplu fostul proprietar a schimbat motoru, masina nefiind foarte ingrijita din nici un punct ) iar pe viitor as vrea sa trec la un motor de 1.8 is, iar pt un consum extraurban mai mic si motoru sa mearga mai relaxat (subturat) ce ar fi mai avantajos si mai ieftin sa schimb cutia de tds sau grupul mai lung? cu care dintre acestea 2 credeti k se poate scoate un consum mai bun? Uni or sa spuna k dak vroiai masina de consum nu iti luai bmw... ei bine nu vreau sa scot un consum "wow" m-as multumi cu un 10 in oras si un 6 afara tinand cont k motorul va fi de 1.8is. Nu intentionez sa sa ma dau cu el. As vrea sa stiu dak se poate schimba pinionul de la a 5-a ca sa fie mai lunga... cum faceau batrani cu dacii 1310 de puneau pinion de nova pe tr 5. Sper k nu deranjez si nu stiu dak s-a mai vb. Stima
__________________
most beautiful sound is more RPM:X:X
|
|
|
23-01-12, 01:15
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 281
Member of: [Fiat]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Nu are rost sa te complici cu cutia de tds...si sa o desfaci pe asta ce o ai nu are rost, nu cred ca s-ar baga multi sa o deschida si de banii ce ii dai sa schimbi pinionul cumperi alt diferential...
Din ce am cautat cu gogu', pe e36 la 1.8i raportul diferentialului e 3.45, ca sa iti stea motorul mai putin turat ai putea sa pui raportul de 2.93 care se gaseste pe 323i sau 3.15 care se gaseste pe 325i. O diferenta de 0.3-0.4 nu se va simti tare la efortul motorului si iti va sta putin mai jos in ture.
Nu uita ca un raport mai lung inseamna o acceleratie mai inceata deci va trebui sa calculezi mai atent depasirile.
Poate isi da cu parerea si un posesor de e36, poate a mai incercat cineva asta si stie exact ce sa iti recomande.
|
|
|
23-01-12, 05:31
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Nu inteleg de ce vei sa faci aceasta schimbare pt consum urban mai mic... Pai iti pare ca sta prea turat la 50km/h in treapta a 5-a ? Daca-ti pui grup de 2.93 nu mai misca DELOC... Te rogi de ea e putin spus... Daca totusi insisti schimbarea se face la diferential. Un diferential e 100-150 de ron si se schimba foarte usor.
Mai bine ia-ti diesel daca vrei consum mai mic...
Last edited by the_rifle; 23-01-12 at 05:34.
|
|
|
23-01-12, 05:38
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Quote:
Originally Posted by vlady_sl
O diferenta de 0.3-0.4 nu se va simti tare la efortul motorului .
|
Ba se simte asa de tare de nu-ti vine sa crezi in special ca are 318...
|
|
|
23-01-12, 08:23
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Quote:
Originally Posted by vlady_sl
Nu are rost sa te complici cu cutia de tds...si sa o desfaci pe asta ce o ai nu are rost, nu cred ca s-ar baga multi sa o deschida si de banii ce ii dai sa schimbi pinionul cumperi alt diferential...
Din ce am cautat cu gogu', pe e36 la 1.8i raportul diferentialului e 3.45, ca sa iti stea motorul mai putin turat ai putea sa pui raportul de 2.93 care se gaseste pe 323i sau 3.15 care se gaseste pe 325i. O diferenta de 0.3-0.4 nu se va simti tare la efortul motorului si iti va sta putin mai jos in ture.
Nu uita ca un raport mai lung inseamna o acceleratie mai inceata deci va trebui sa calculezi mai atent depasirile.
Poate isi da cu parerea si un posesor de e36, poate a mai incercat cineva asta si stie exact ce sa iti recomande.
|
Ma interesa sa schimb cutia cu totu' nu doar pinionul de a5-a;exemplul care l-am dat a fost asa...orientativ. Cat de mare sa fie diferenta tinand cont de cp intre 2.3i si 1.8is este dif de 30 cp si 70nm care banuiesc ca cuplul depinde si de cutie/grup iar dintre 2.5 si is dif e de 30cp si 47 nm.Oare chiar asa greu ii va fi motorului de is sa invarta un dif mai lung? Stima!
Last edited by mike_4tuning; 23-01-12 at 08:32.
|
|
|
23-01-12, 08:37
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Da. E diferenta enorma si la 325 de 192 de cai... Vorbesc de diferenta cand vrei sa te dai la ea... In trafic mers normal nu pot sa-ti spun dar la demaraj daca faci o cursa cu alta masina similara cu diferential mai scurt se vede clar diferenta.
Tu aici vorbesti de 323 adica motor de 2500 si 170 de cai.
Si ce rapoarte are cutia de TDS stii ?
Last edited by the_rifle; 23-01-12 at 08:53.
|
|
|
23-01-12, 14:22
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 281
Member of: [Fiat]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Din moment ce omul intreaba cum poate sa scoata un consum mai bun si cum sa faca sa ii stea motorul mai "relaxat" in ture, nu cred ca il intereseaza de "diferenta cand vrei sa te dai la ea" sau de "daca faci o cursa cu alta masina similara"....nu cred ca ai observat ce a scris omul in primul post: "Nu intentionez sa sa ma dau cu el."
Nu toti sunt pasionati de distractii din astea pentru unii masina e doar un mijloc de transport...
Daca pot unii sa mearga cu motoare de 0.9-1.2 cred ca va supravietui si el cu un 1.8 mai lenes, mai ales daca il schimba pe viitor cu un 1.8is care are un consum cam la fel cu 1.8i dar putere mai mare.
|
|
|
23-01-12, 14:42
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Sa-si puna de 2.93 atunci
Sa ne spui si noua cum e.
Tot ce conteaza e sa fie el multumit.
Bafta cu Proiectul Bro !
Last edited by the_rifle; 23-01-12 at 14:56.
|
|
|
23-01-12, 18:16
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Dec 2011
Posts: 587
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
iti spun din experienta personla as merge tot pe 3.45!mie in oras,bucuresti,mai mult de 10 nu consuma la mers normal.eu zic ca mai putin...si afara daca merg pana in 130 undeva la 8,poate mai putin.mai putin de atat nu stiu ce as vrea.il vad bun si la consum si daca vrei o depasire...nici eu nu prea ma dau cu ea...eu spun ca e cea mai buna decizie din toate punctele de vedere.asta daca cumperi un motor bun,pt ca mai conteaza si starea lui.sa il intretii cu ulei la 10k,filtre,etc. acu tu le stii pe ale tale,bafta!
|
|
|
23-01-12, 18:26
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 607
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
diferentialul de pe E36 318tds are raport 2.79 iar cel de pe 325tds are raport 2.56... vei pierde mult la demaraj dar va creste top speed-ul...
nu cred ca va fi diferenta de consum mai mare de 1-1,5L
|
|
|
23-01-12, 20:20
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
eu am pe 2.0 vanos grupu de la 2.8 care nu lam schimbat,nu stiu ce raport e dar pana in 3000 de ture trage un pic cam greu dar dupa urk foarte rpd in ture,multi miau spus sa il schimb k asa am sa omor motoru k trage greu,am vz k la viteza mik gen 90 consuma afara undeva la 11-12 iar la 140 mi-a iesit 8,5
|
|
|
27-01-12, 17:55
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Quote:
Originally Posted by OdorogLGV
iti spun din experienta personla as merge tot pe 3.45!mie in oras,bucuresti,mai mult de 10 nu consuma la mers normal.eu zic ca mai putin...si afara daca merg pana in 130 undeva la 8,poate mai putin.mai putin de atat nu stiu ce as vrea.il vad bun si la consum si daca vrei o depasire...nici eu nu prea ma dau cu ea...eu spun ca e cea mai buna decizie din toate punctele de vedere.asta daca cumperi un motor bun,pt ca mai conteaza si starea lui.sa il intretii cu ulei la 10k,filtre,etc. acu tu le stii pe ale tale,bafta!
|
Sa iti dau un exemplu de consum de akm 1 zi. Am motor m40b18 deci....se aprinsese becu la banzina cand i-am dat o cheie in parcare sa o dezmortesc m-am dus pana la benzinarie mai mult de 800 m nu sunt am bagat de 40 ron imi statea acu peste 15 ( sa zik k aveam vre-o 16-17 l ) nu prea obisnuiesc sa merg pe rezerva... de atunci am tinuto pornita in parcare de 2 ori max 15 min de fiecare data iar dupa 8 km facuti in cartier mers usor ( dupa litrometru sa stea pe 10 sau sub) scazuse mult sub 15. In buc am un consum de 12 daca nu mai mult. Nu o alerg schimb vit sub 3000 Rpm.Si am zis ca daca pun motor de is cu un grup lung sau o cutie de 1.8TDS ( cutie cu totu nu doar pinionu de a 5-a) as scoate un consum in buc de 10 as fi multumit.
|
|
|
27-01-12, 17:58
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Quote:
Originally Posted by the_rifle
Nu inteleg de ce vei sa faci aceasta schimbare pt consum urban mai mic... Pai iti pare ca sta prea turat la 50km/h in treapta a 5-a ? Daca-ti pui grup de 2.93 nu mai misca DELOC... Te rogi de ea e putin spus... Daca totusi insisti schimbarea se face la diferential. Un diferential e 100-150 de ron si se schimba foarte usor.
Mai bine ia-ti diesel daca vrei consum mai mic...
|
Pai sa sti k nu m-ar deranja sa merg cu a 4-a la aceeasi turatie care as fi mers cu a 5-a chiar deloc....cand spuneam ca vreau sa mearga motoru mai relaxat ma refeream la drum lung de mers gen 120. Stima
|
|
|
28-01-12, 12:39
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Dec 2011
Posts: 587
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
Sa iti dau un exemplu de consum de akm 1 zi. Am motor m40b18 deci....se aprinsese becu la banzina cand i-am dat o cheie in parcare sa o dezmortesc m-am dus pana la benzinarie mai mult de 800 m nu sunt am bagat de 40 ron imi statea acu peste 15 ( sa zik k aveam vre-o 16-17 l ) nu prea obisnuiesc sa merg pe rezerva... de atunci am tinuto pornita in parcare de 2 ori max 15 min de fiecare data iar dupa 8 km facuti in cartier mers usor ( dupa litrometru sa stea pe 10 sau sub) scazuse mult sub 15. In buc am un consum de 12 daca nu mai mult. Nu o alerg schimb vit sub 3000 Rpm.Si am zis ca daca pun motor de is cu un grup lung sau o cutie de 1.8TDS ( cutie cu totu nu doar pinionu de a 5-a) as scoate un consum in buc de 10 as fi multumit.
|
pai si care e ideea?eu iti spun fapta reala...motor 1.8is,m42,grup 3.45 nu sare de 10!plus ca ea are lsd,fara catalizator,jante pe 17...si stii ca asta inseamna consum mai mare automat...acum tu faci cum crezi ca e mai bine pt tine.
|
|
|
28-01-12, 14:30
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: cutie de tds sau grup lung?
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
Pai sa sti k nu m-ar deranja sa merg cu a 4-a la aceeasi turatie care as fi mers cu a 5-a chiar deloc....cand spuneam ca vreau sa mearga motoru mai relaxat ma refeream la drum lung de mers gen 120. Stima
|
Stima stima da' vad ca aici nimeni nu stie ca un motor subturat poate consuma mai mult decat unul mediu turat...
Tot ce grup vrei tu iti vei pune , n-am cum sa te incurc... La 120 iti va consuma la fel in a 5-a cat iti consuma in a 4-a... Au incercat si altii sa vada care e consumul optim... Toti la un loc nu facem cat un inginer de la BMW de asta sa fii convins...
Daca tot te framanta atat de mult problema optim ar fi sa-i pui grup scurt si 6 trepte. Ai si demaraj si turatie joasa in viteza mare... Asta vreau si eu sa-i fac.
Din cate stiu eu la drum lung consumul optim se realizeaza cam pe la 3000 de ture... Nu stiu daca stii dar la o cutie de diesel treptele unu si doi sunt mai scurte decat la o cutie de benzinar iar restul au aceleasi rapoarte... Dar daca ai 2 drumuri pe an in afara nu merita sa te complici... Ce buget aloci tu acestei modificari ? Mai bine ti-ai pune o sonda lambda noua pt consum. In mod cert nu a schimbat-o nimeni si sigur masina are peste 100 de mii de km... ( pe la 100-160 de mii e recomndata schimbarea lambdei...)
Last edited by the_rifle; 28-01-12 at 14:53.
|
|
|
|
|