Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 31-12-11, 15:05   #1
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Salut, am si eu o nelamurire cu masina. Imi da impresia ca nu raspunde cum trebuie la acceleratie, mai ales in turele mici, pana in 3000.

Stiu ca primul suspect ar fi senzorul de oxigen, dar l-am schimbat, nou. Nu l-as scoate inca din lista suspectilor pt ca desi e nou si am dat pe al banii cat pe un Bosch, totusi nu e nici Bosch, nici NGK, e o firma dubioasa MTE-Thompson. Dar tinand cont ca e nou si vanzatorul de la piese m-a asigurat ca e de aceiasi calitate ca si un Bosch, o sa il las pt mai tarziu.

Ce alti senzori ar mai putea cauza intarzierea asta la acceleratie? Ma gandeam la senzorul de la axa cu came, credeti ca ar putea avea legatura?

Orice sugestie e bine venita! Multumesc.

P.S. Masina in rest merge perfect, in toate 6 pistoanele, se tureaza bine pana la red line, pare perfect in mintile ei. Mai putin raspunsul la acceleratie.
__________________
From WTF to DIY to OMG
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 31-12-11, 17:23   #2
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Eu am avut 2 motoare si jumatate M50B25 adica 2 motoare si inca o chiulasa schimbata. Pe motorul asta am compresie 14 pe toate pistoanele si nu-mi pare ca trage mai bine decat cel vechi care pe un piston avea 6 si pe altul 8. Niciodata nu mi-a dat senzatia ca trage bine in ture joase tipul asta de motor.... Am si volanta de 6 kg pe masina si kit de admisie ce trage aer rece din afara compartimentului motor. Cred ca asa trage tipul asta de motor...
Cica BMW face motoare de turatie... Poate la asta se refera expresia.
Oricum e misto sa mergi in ture inalte...

Last edited by the_rifle; 31-12-11 at 17:30.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 10:34   #3
krone

Stage 4
 
krone's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 200
Member of:
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Intrebarea mea este daca motorul tau are vanos sau nu,daca este schimbat softul,si daca ai modificat diametrul evacuarii, ca in functie de modificarile aduse s-ar putea sa pierzi din cuplu la ture mici si intervine senzatia de motor lenes...si eu am tot 2.5 fara vanos si nici al meu nu targe senzational pana in 3500.sal
krone is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 11:17   #4
SL 63 AK

Stage 5
 
SL 63 AK's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 773
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

are 2.5 m50 vanos daca nu ma insel...si se pare ca si a mea parca are simptomele astea,daar,doar la rece,merge asa de urat la rece,knd bag piciorul nu trage imediat sta un pic,parca ar fi "ingatuita" ....iar la cald nu am nici un fel de problema,are filtru de carcasa k&n,filtrul de benzina este schimbat recent :- ?? motorul meu este m50b20 vanos
stiu ca am dat buzna pe alt topic,dar daca mi se poate raspunde si mie ati face "un copil" fericit!
SL 63 AK is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 12:02   #5
JimGod
Pole Position Racers Member

Stage 5
 
JimGod's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,738
Member of:
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
[Pole Position Racers]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

lipsa cuplului la turatii joase este o problema des intalnita la 2.5i 24v dar multi nu isi dau seama din moment ce dupa 3500rpm incepe sa traga cu toata puterea.si la mine cand aveam 2.5i aveam aceeasi problema dar asta apare atunci cand nu ai evacuarea originala, gen lipsa catalizatoare si intermediare,schimbarea filtrului de aer cu tot cu carcasa originala cu unul aftermarket de proasta calitate iar al3lea factor ar fi softul tunat gresit!
de obicei problema asta ar trebui remediata cu un soft care sa iti modifice plaja cuplului de la turatii joase,un soft custom facut pe dino.
cel mai bine incepi cu o diagnoza profesionala cu clone de diagnoze sau alte porcarii si vezi ce eroare da pe partea de electrica.
JimGod is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 15:10   #6
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Eu am avut 2 motoare si jumatate M50B25 adica 2 motoare si inca o chiulasa schimbata. Pe motorul asta am compresie 14 pe toate pistoanele si nu-mi pare ca trage mai bine decat cel vechi care pe un piston avea 6 si pe altul 8. Niciodata nu mi-a dat senzatia ca trage bine in ture joase tipul asta de motor.... Am si volanta de 6 kg pe masina si kit de admisie ce trage aer rece din afara compartimentului motor. Cred ca asa trage tipul asta de motor...
Cica BMW face motoare de turatie... Poate la asta se refera expresia.
Oricum e misto sa mergi in ture inalte...
Nu cred ca e neaparat tipul de motor. Zic asta pt ca uneori (f rar) are toane foarte bune, cand raspunde excelent la acceleratie si trage incredibil de bine (pt mine, care snt invatat cu ea lenesa).

E misto in ture, dar si consumul ma zapaceste.

Quote:
Originally Posted by krone View Post
Intrebarea mea este daca motorul tau are vanos sau nu,daca este schimbat softul,si daca ai modificat diametrul evacuarii, ca in functie de modificarile aduse s-ar putea sa pierzi din cuplu la ture mici si intervine senzatia de motor lenes...si eu am tot 2.5 fara vanos si nici al meu nu targe senzational pana in 3500.sal
Da, din pacate. Vanos. Inca o variabila in ecuatia asta si asa destul de dificila. Calculatorul e stock, neumblat. Evacuarea e schimbata, e mai mare (63mm). Serpi SuperSprint, catalizator nou 400cpi (desi mie imi parea de 200 mai degraba, la ochi), teava (63mm) finala Borla (cam micuta, nu prea face fata - masina e f zgomotoasa). Stiu ce zici cu cuplu, modificarile ti-l muta mai sus in plaja de ture, totusi mizeria asta parca prea e lenesa. Si cum ziceam, uneori, desi f rar, trage de ma uimeste - de unde banuiala mea ca ar fi un senzor de vina, care din cand in cand se decide sa lucreze cum trebuie.

Quote:
Originally Posted by JimGod View Post
lipsa cuplului la turatii joase este o problema des intalnita la 2.5i 24v dar multi nu isi dau seama din moment ce dupa 3500rpm incepe sa traga cu toata puterea.si la mine cand aveam 2.5i aveam aceeasi problema dar asta apare atunci cand nu ai evacuarea originala, gen lipsa catalizatoare si intermediare,schimbarea filtrului de aer cu tot cu carcasa originala cu unul aftermarket de proasta calitate iar al3lea factor ar fi softul tunat gresit!
de obicei problema asta ar trebui remediata cu un soft care sa iti modifice plaja cuplului de la turatii joase,un soft custom facut pe dino.
cel mai bine incepi cu o diagnoza profesionala cu clone de diagnoze sau alte porcarii si vezi ce eroare da pe partea de electrica.
Stiu ca e foarte comuna, totusi ma gandesc ca e comuna pt nimeni nu se zbate sa o remedieze. Considera ca asa trebuie sa mearga, si o lasa asa. Eu inca sunt in perioada de negare! Daca nu ii dau de cap, o sa ma resemnez si eu pana la urma, dar deocamdata incerc sa vad daca ii dau de cap.

Acum, cum ziceam mai sus, evac nu e stock, e de 63mm pe o singura teava. Serpi, teava, cat, teava, finala. Nu are intermediare (desi i-ar prinde f bine).

Filtru stock in cutie stock. ECU sigilat, fara chip sau alte prostii.

Nu se aprinde nici un check engine, deci presupun ca nu e nici o eroare pe partea electrica. Cel putin, ECU nu vede niciuna. Dar stiu ca ECU pe masinile astea antice e cam limitat in ceea ce priveste auto-diagnoza.

Inca ma gandesc la senzorul de la axa. Totusi deocamdata nu dispun de bani pt unul OEM si nu vreau sa pun unul aftermarket.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 16:19   #7
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Mi se pare prea larga evacuarea. Eu am 45 de mm pe fiecare teava... Eu am finala Supersprint DTM cu intermediara SUpersprint si fara catalizator. Asa a fost facuta evacuarea asta de la supersprint nu l-am dat eu jos...
Acum vreo 2 luni mi s-a desprins evacuarea de la mijloc unde e imbinarea dintre partea din fata e evacuarii si partea din spate...

S-a simtit o mare pierdere de cuplu cat am mers cu ea la sudat... deci s-ar putea sa fie si din evacuare problema ta... Cat despre senzor e posibil si asta...
Cand ti se pare ca iti trage mai bine ? Cumva cand e rece motorul ?

Una peste alta eu n-am vazut BMW benzinar sa traga bine in ture joase... Poate 328 sau M3 sa traga dar astea pana in 2,8 toate imi dau senzatia ca trag prost...

A umblat cineva in motorul tau ? De ce intreb asta... La M50 fara vanos ( nu stiu la cel cu vanos cum e ) rotile distributiei au niste canturi in care intra suruburile ce le tin de axele cu came... Ai posibilitatea de reglare a axelor cu came undeva la 5 grade stanga 5 grade dreapta. In functie de reglajul distributiei poti opta pt un cuplu mai mare sau cai mai multi...

Ai poza explicativa mai jos.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dezmembrez-motor-bmw-e36-318-is-f7a92d15eec094e44-0-0-0-0-0.jpg
Views:	204
Size:	37.4 KB
ID:	2279457  

Last edited by the_rifle; 02-01-12 at 16:33.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 16:28   #8
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

E diferenta clara de performanta cand e rece, dar nu neaparat la raspuns. La tras pe blana zic. Bine, si raspunde mai bine, da' tot nu cum trebuie.

Pai e destul de mare la 63mm, dar tu ai evacuare dubla, nu? 2x45mm, care ar veni si mai mare decat asta a mea. Si tot nu ai probleme cu raspunsul la acceleratie.

De tras de jos, 328-ul mi s-a parut ca se descurca f bine. Am venit cu unul din UK acum 2 ani, m-a uimit.

Dar nu zic neaparat de tras eu, zic de raspuns. Cum sa explic, am mers cu 318i de 116bhp sau cat naiba are, 118. E46-le. Deci ala raspunde mult mai rapid la acceleratie decat miloaga asta a mea. Nu trage, da' raspunde prompt la acceleratie. D-asta zic ca e ceva in neregula cu vreun senzor.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 16:39   #9
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Inteleg ce vrei sa spui... Asa mi s-a parut o Bora... Avea 105 cai dar raspundea la acceleratie minunat... Ai dreptate... Trage bine dar nu raspunde in acceleratie... Da am 4,5x2...
Eu suspectez bobinle... De ce zic asta ? Justincase are 318is care are o singura bobina ( ma rog 4 bobine unite ). A schimbat bobina aia cu 4 bobine individuale si zice ca s-a cunoscut diferenta la raspunsul acceleratiei... Cu bobinele e chestie dubioasa... Pot sa mearga cateodata iar cand sse incalzesc sa nu mai mearga... Pana nu o pui pe diagnoza e greu sa-ti dai seama...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 17:02   #10
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Ai dreptate cu bobinele, doar ce le-am schimbat, 5 din 6 era crapate (mai mult sau mai putin grav) si s-a cunoscut bine de tot la raspuns. Dar tot e puturoasa. Asta e una din ele:




Oricum, mai investighez cazul deocamdata.

Legat de avans, nu s-a umblat la axe de cand am eu masina. Nu stiu inainte, insa ma gandesc ca daca a fost umblat, a fost in Germania (de acolo am luat-o) si m-as astepta sa faca treaba cum trebuie acolo. Dar nu poti sa stii niciodata. Merita verificat si asta.

Last edited by mistreku; 02-01-12 at 17:12.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 19:14   #11
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Asa am patit si eu dar la 2.0 non vanos.Am schimbat si verificat cam tot ce se putea.citeste aici de la inceput http://www.bmwclub.ro/forums/topic/1...0#entry1599844
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 20:59   #12
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Quote:
Originally Posted by florineluspr View Post
Asa am patit si eu dar la 2.0 non vanos.Am schimbat si verificat cam tot ce se putea.citeste aici de la inceput http://www.bmwclub.ro/forums/topic/1...0#entry1599844
M-ai spart! Am stat sa citesc 6 pagini ca sa imi dau seama ca nu ai rezolvat-o. Mersi! Nu puteai sa-mi zici din prima ca tu ai schimbat tot ce se putea si nu ai rezolvat-o..

Vazui totusi ca ziceai ca s-a imbunatatit un pic mersul dupa ce ai schimbat senzorul de temp?
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 21:06   #13
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Frate sincer nici eu nu stiu ce sa mai cred.In mare parte am rezolvat-o.Am schimbat cam tot ai vazut.Oricum a mea acum merge bine.Inainte imi tragea mai bine la rece acum merge mai bine dupa ce se incalzeste putin.Ieri noapte cel putin m-a uimit total cat de frumos a putut sa mearga.Prima data din an ma intorceam de la revelion de la Bran spre Rucar.Singur in masina pe urcare si serpentine a mers extraodinar m-am inchinat tot drumul.Are momentele ei.Nu stiu .Oricum daca merg mult cu ea in oras si o iau apoi la ture ezita putin si isi da drumul apoi,aici intervine zicala aia cu ,,O inveti puturoasa''.Eu nu mai umblu la ea ca nu mai am la ce.Mie imi pare ca trage mult mai tare in panta decat la drum intins.Am zis sa fac si un dyno dar sa vad pe la sfarsitul lunii poate voi reusi.
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 21:17   #14
RideTheRiddle

Stage 5
 
RideTheRiddle's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,133
Member of:
[VW]
Default Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

nu stau sa citesc cele 6 pagini din link-ul de mai sus, dar iti spun cum a fost la mine. datorita senzorului de la volanta, la rece masina tragea si raspundea bine la acceleratie, cum se incalzea pana la 3000 rpm parca era moarta, dupa tragea normal. nu e scump, incearca sa il schimbi si vezi ce se intampla
__________________
RideTheRiddle is offline   Reply With Quote
Old 02-01-12, 21:31   #15
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Exclamation Re: 1993 E36 325i - raspuns la acceleratie

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
........
Justincase are 318is care are o singura bobina ( ma rog 4 bobine unite ). A schimbat bobina aia cu 4 bobine individuale si zice ca s-a cunoscut diferenta la raspunsul acceleratiei
......
Este topic cumva, cum a facut operatiunea ?
Am bobina de m44, si parca as face operatiunea !



Voie buna !
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -