Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
30-12-11, 20:17
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Cateva nelamuriri BMW E36
Salut am si eu ceva nelamuriri in legatura cu E36:
1 Am un imobilizator ciudat.Mai exact este un cip o chestie precum un breloc care trebuie sa il port mereu cu mine si de fiecare data cand pornesc masina trebuie sa ating varful brelocului de un cititor de forma unui nit pentru cateva secunde.Falfaie un bec si apoi pot porni masina.Altfel bag cheia si nimic nu se aprinde nici macar bordul,apare decat km masinii(trip-ul).Daca pun contactul si apoi ating cipul ala imediat imi aprinde tot si pot porni masina.As vrea sa anulez acest cip pentru ca ma incomodeaza sa stau mereu sa ating aia si apoi sa pornesc.Dupa ce ating cipul in timp de 3 minute trebuie sa pornesc altfel trebuie atins iarasi.Dupa ce opresc motorul la fel am tip 3 minute altfel trebuie atins cipul ala.As vrea sa scap de el.
2 Vreau sa stiu exact cate bucsi exista la puntea spate si tot ce inseamna articulatie pentru partea spate.As vrea sa schimb toate bucsile pe spate absolut tot si nu stiu exact cate sunt si de unde sa le iau.Am deja toata partea fata noua cu brate cu tot/suspensii complete si as mai avea nevoie de bucsile pentru spate.Nu stiu cate sunt si unde le pot comanda.Daca e cineva care poate procura aceste piese rog sa ma contacteze.
3 Am o problema cu inchiderea centralizata.Masina normal avea inchidere doar din cheie nu cu telecomanda.Eu acum am montat inchidere cu telecomanda+ un motoras care imi anteneaza motorasul de la portbagaj si ala inchide totul mai departe.Nu am facut absolut nici un artificiu pe fire.Sunt OEM.Problema e in felul urmator fie ca inchid masina cu cheia din iala fie ca dau din telecomanda masina se inchide apoi se deschide imediat.Trebuie sa mai invart odata cheia sau sa dau iarasi pe buton sa ramana inchisa.Acelasi lucru patesc si cand o deschis.Daca dau sa deschid,se deschide apoi se inchide.Trebuie sa repet operatiunea sa ramana masina inchisa sau deschisa.
Mentionez ca nu am facut nici un artificiu la fire,masina facea asa de cand am cumparat-o inainte sa montez eu inchiderea.
|
|
|
30-12-11, 20:50
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Si inca o intrebare pentru un prieten nu am stiut sa ii raspund:Se potriveste cutia de la M43 la M50? M43B18 de pe e36 la M50.Stiu ca de la M50 M52 se potriveste dar de la M43 nu stiu.Asta insemand prinderi ax cutie tot absolut.Se pupa?
|
|
|
30-12-11, 22:28
|
#3
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Quote:
Originally Posted by florineluspr
Si inca o intrebare pentru un prieten nu am stiut sa ii raspund:Se potriveste cutia de la M43 la M50? M43B18 de pe e36 la M50.Stiu ca de la M50 M52 se potriveste dar de la M43 nu stiu.Asta insemand prinderi ax cutie tot absolut.Se pupa?
|
Salut! Nu stiu raspunsul exact la cea ce te intereseaza, dar stiu ca, codul de pe cutie se interpreteaza astfel : de ex S5D 200 G unde S -manuala, 5D - 5 trepte de viteza, 200 -200 NM cuplul maxim pe care il suporta, G -Getrag.
Pentru celelalte coduri, am atasat tabelul. Rapoartele cutiei sunt aceleasi intre cutiile Getrag, cat si la cutiile ZF, diferenta constand doar in cuplul suportat.
Eu stiu ca M43B18 are 168 NM, dar M50-ul deja are 190 NM , iar cu cat cuplul motor este mai aproape de valoarea maxima admisa a cutiei, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.
Stiu ca nu este raspunsul exact pe care il vrei, dar am crezut ca este necesar sa sti si aspectul asta .
Voie buna !
__________________
E38 M62B44
ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
|
|
|
30-12-11, 22:55
|
#4
|
Stage 3
Join Date: Apr 2010
Posts: 135
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Quote:
Originally Posted by florineluspr
Si inca o intrebare pentru un prieten nu am stiut sa ii raspund:Se potriveste cutia de la M43 la M50? M43B18 de pe e36 la M50.Stiu ca de la M50 M52 se potriveste dar de la M43 nu stiu.Asta insemand prinderi ax cutie tot absolut.Se pupa?
|
aku 1 saptamana am schimat eu o cutie de la m 43 b18 la m 50 b 20 la e 36.sigur merge.probata si testata de mine.singuru lucu care am schimbat de la una alta a fost senzorul de marsalier ca nu se potrivea la mufa si prinderea de la timonerie pe cutie.este nuca aia rotunda care vine pusa pe cautatorul de viteze.tot ce difera de la o cutie la alta este grupul si kitul de ambreiaj.am trecut pe motor de 2.0 m 52 de la masa dubla la masa simpla si a mers.(trecerea de la masa dubla la masa simpla nu are nici o legatura cu topicul dar.... sper ca informatia poate fi de folos pt cineva)
Last edited by gxg_85; 30-12-11 at 22:59.
|
|
|
30-12-11, 23:10
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Apr 2010
Posts: 135
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Quote:
Originally Posted by florineluspr
Salut am si eu ceva nelamuriri in legatura cu E36:
1 Am un imobilizator ciudat.Mai exact este un cip o chestie precum un breloc care trebuie sa il port mereu cu mine si de fiecare data cand pornesc masina trebuie sa ating varful brelocului de un cititor de forma unui nit pentru cateva secunde.Falfaie un bec si apoi pot porni masina.Altfel bag cheia si nimic nu se aprinde nici macar bordul,apare decat km masinii(trip-ul).Daca pun contactul si apoi ating cipul ala imediat imi aprinde tot si pot porni masina.As vrea sa anulez acest cip pentru ca ma incomodeaza sa stau mereu sa ating aia si apoi sa pornesc.Dupa ce ating cipul in timp de 3 minute trebuie sa pornesc altfel trebuie atins iarasi.Dupa ce opresc motorul la fel am tip 3 minute altfel trebuie atins cipul ala.As vrea sa scap de el.
2 Vreau sa stiu exact cate bucsi exista la puntea spate si tot ce inseamna articulatie pentru partea spate.As vrea sa schimb toate bucsile pe spate absolut tot si nu stiu exact cate sunt si de unde sa le iau.Am deja toata partea fata noua cu brate cu tot/suspensii complete si as mai avea nevoie de bucsile pentru spate.Nu stiu cate sunt si unde le pot comanda.Daca e cineva care poate procura aceste piese rog sa ma contacteze.
3 Am o problema cu inchiderea centralizata.Masina normal avea inchidere doar din cheie nu cu telecomanda.Eu acum am montat inchidere cu telecomanda+ un motoras care imi anteneaza motorasul de la portbagaj si ala inchide totul mai departe.Nu am facut absolut nici un artificiu pe fire.Sunt OEM.Problema e in felul urmator fie ca inchid masina cu cheia din iala fie ca dau din telecomanda masina se inchide apoi se deschide imediat.Trebuie sa mai invart odata cheia sau sa dau iarasi pe buton sa ramana inchisa.Acelasi lucru patesc si cand o deschis.Daca dau sa deschid,se deschide apoi se inchide.Trebuie sa repet operatiunea sa ramana masina inchisa sau deschisa.
Mentionez ca nu am facut nici un artificiu la fire,masina facea asa de cand am cumparat-o inainte sa montez eu inchiderea.
|
imobilizatorul de care zici tu ..... nu am incercat nicodata sa l scot.e foarte stresant dar ....... nu stiu cum se scoate.
bucsele de pe spate nu are rost sa le schimbi daca nu ai joc. de obicei cele de la fuzeta se uzeaza (doua la numar )si bucsa care vine pe brat iar bratul se prinde pe caroserie.cel mai bine dute la un service sa ti faca o constatare sa vezi care sunt uzate.
cu inchidera centralizata incearac sa vezi motorasela din portiera pt ichidere sau intreruparoarele (nu stiu cum sa le zic ) care dau informatia ca portiera este inchisa.2 in fata 2 in spate.trebuie sa ai la fiecare portiera cate unul.posibil unu din ala sa fie stricat si da informatia ca portiera este deschisa.
|
|
|
31-12-11, 11:01
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Salut.nu e problema de mers la service.Am si eu un mic atelier, imi fac singur si asazisa constatare dar voiam sa le iau pe toate noi pentru ca nu stiu daca au fost schimbate pana acum si sa stiu o treaba.Imobilizatorul ala are 3 fire care duc in cititor.Am inteles ca trebuiesc lipite intre ele dar nu stiu care.
Legat de inchidere nu stiu ce sa ii fac o sa incerc sa schimb si motorasele dar nu cred ca fi o rezolvare.
|
|
|
02-01-12, 19:46
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
salut.cutia care ar vrea sa o puna un prieten pe M50 are codul 220.0.0225.97.Se potriveste la fix pe motor?Va rezista?
|
|
|
06-01-12, 11:25
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Nov 2011
Posts: 293
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Quote:
Originally Posted by florineluspr
salut.cutia care ar vrea sa o puna un prieten pe M50 are codul 220.0.0225.97.Se potriveste la fix pe motor?Va rezista?
|
......faza asta cu, cutia cati NM suporta nushu cat de adevarata este.......stiu motor de e36 m3 3.2 cu turbo si are ~500cai ce merge cu, cutie de m50b25 FARA PROBLEME......si suporta forja destula )........as vrea si eu o lamurire cu faza asta de cat suporta fiecare cutie.......in legatura cu prinderea pe motor.....cutia de m43 m50 m52 e aceiasi(difera ff putin rapoartele).....chiar si cele de pe m10, m20 doar ca la astea trebuie schimbat rulmentul unde intra priza directa.....e mai mic interiorul la m10, m20.......din cate stiu si am si intalnit asta.......sincer eu vreau sa pun cutie de e36 325tds pe m43b16.....si potriveste f bine...........numa bine
|
|
|
06-01-12, 20:11
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Am inteles.Nu ma intreseaza cutia.Am si eu 2 si de m43 si de m50/52.ma intreseaza cum scap de imobilizatorul ala...
|
|
|
08-01-12, 14:05
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Nov 2010
Posts: 174
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
si eu am acceasi problema cu cipul ala, si pe mn mai enerveaza chiar as fi curios cum se scoate.
|
|
|
10-01-12, 16:07
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 329
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Salut,vezi fisierul atasat pt bucsele spate.Le-am schimbat si eu anul trecut pe toate,sunt foarte multe,sa le cumperi tot cu suruburi si piulite ai si codurile la acestea in fisier,pt ca daca nu au fost schimbate niciodata ,posibil unele sa se rupa cand le scoti.
|
|
|
18-02-12, 00:23
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Ma intreseaza in special sa anulez dracia aia de cip.....restul am cam rezolvat!
|
|
|
19-02-12, 08:16
|
#13
|
Stage 1
Join Date: Jan 2012
Posts: 14
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
salut daca te ajuta am sa fac o poza maine sa vezi cum am anulat eu imobilizatoru ala
|
|
|
19-02-12, 13:24
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
astept cu nerabdare poza...are 3 fire din ce imi amintesc...
|
|
|
20-02-12, 13:23
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 825
|
Re: Cateva nelamuriri BMW E36
Quote:
Originally Posted by dantofi
salut daca te ajuta am sa fac o poza maine sa vezi cum am anulat eu imobilizatoru ala
|
astept si eu poza k sunt in aceasi situatie stresanta cu acel imobilizator
|
|
|
|
|