Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 04-11-11, 14:42   #1
Mat88

Stage 4
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 203
Default E30: Probleme frana si altele

Salut, recent am cumparat un E30 316i, m40 cu catalizator, din 10/1990, la care am o serie de probleme:
1. Frana. Mai exact prinde foarte jos, cand apas frana initial se simte ca prinde dar fooarte putin. Pentru a opri masina trebuie sa apas frana aproape pana in podea. Apoi daca pompez frana cu motorul oprit NU se intareste cum ar fi normal, de exemplu dupa 10 aplicari de frana cu motorul oprit tot pot sa apas pedala aproape pana in podea. Mentionez ca am aerisit franele. Din ce mi-a spus fostul propietar a schimbat lichidul de frana si trebuie aerisit si de aceea nu tine frana normal, eu inclin sa cred ca e o alta problema in afara de aerisire. Apropo cam cat lichid de frana se folosete la o aerisire normala?
2. Ambreiajul prinde cam sus, ma gandesc ca ar trebui aerisit si asta.
3. La schimbarea de viteza daca nu fac egalizarea turelor absolut perfect se simte o smucitura, fostul propietar zice ca nu are destul lichid diferentialul.

Multumesc pentru raspunsuri.
Mat88 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 15:15   #2
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: E30: Probleme frana si altele

1. Aerisirea cum ai facut-o? In 2 oameni sau cu pompa de vacum? Aerisirea se face pt fiecare roata, si trebuie completat in continuu lichidul pt ca daca ramane pe uscat nu numai ca o iei de la capat dar intra aer si in pompa de ABS si atunci e mai nasol. Ca sa fi sigur cu lichidul fa un nou schimb, folosind lichid colorat. Astfel vei sti exact cand ai schimbat tot lichidul si s-a terminat aerisirea. Apoi trebuie sa verifici toate furtunasele, garniturile, inclusiv pompa de frana sa nu curga lichidul de frana pe undeva. Pedala trebuie sa se intaresca complet dupa apr 3 ture cu motorul oprit. E clar o problema de etansiezare.
2. Ambreiajul e posibil sa necesite schimbare, nu cred ca e o chestiune de aerisire. Testeaza-l tinand piciorul pe frana si in acelasi timp dand drumul la ambreiaj usor. Daca masina incepe sa tremure si moare motorul e inca ok. In schimb daca incepe sa patineze e dus.
3. Extrapoleaza ce intelegi prin egalizarea turelor. O cutie de viteze in parametrii schimba treptele fara nicio zmucitura, indiferent de turatia motorului. (mai putin in cazul in care incerci sa bagi marsarier cand esti inca in miscare, sau sau la downshift.)
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 15:33   #3
Mat88

Stage 4
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 203
Default Re: E30: Probleme frana si altele

1. Aerisirea am facut-o cu 2 oameni, la fiecare roata pronind din stanga spate, si ABS n-am. De curs n-are cum sa curga pentru ca altfel s-ar duce de fiecare data pedala pana in podea, iar pedala mea se opreste numa ca foarte jos.
2. O sa incerc cu ambreiajul, i-am dat jar si nu pare sa patineze...
3. Smucitura se intampla numa la upshift, si daca nu dau drumul foarte usor la ambreiaj se smuceste... de ex: din a 2-a in a 3-a daca egalizez 110% (egalizarea perfecta ar fi la 3000rpm dar eu turez pana la 3300rpm) nu se smuceste, dar in schimb daca engalizez la 95% (adica in loc de 3000rpm, 2900) se smuceste. In mod normal, ma gandesc eu, ansamblul transmisiei ar trebui sa amortizez socuri minore de genul asta. Ma gandesc ca s-ar putea sa fie rulmentul de la cardan.
Mat88 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 15:45   #4
zepolikahhh_

Stage 5
 
zepolikahhh_'s Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 753
Default Re: E30: Probleme frana si altele

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
1. Aerisirea cum ai facut-o? In 2 oameni sau cu pompa de vacum? Aerisirea se face pt fiecare roata, si trebuie completat in continuu lichidul pt ca daca ramane pe uscat nu numai ca o iei de la capat dar intra aer si in pompa de ABS si atunci e mai nasol. Ca sa fi sigur cu
explica mi si mie chestia asta
zepolikahhh_ is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 19:24   #5
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: E30: Probleme frana si altele

Quote:
Originally Posted by zepolikahhh_ View Post
explica mi si mie chestia asta
Explicatia vine de pe un site specialiyat, nu mai stau sa traduc, dar e cam asaŞ

As a rule, the brake circuits on most vehicles with anti-lock brakes can be bled in the usual manner, provided no air has gotten into the ABS modulator assembly. If the only components you replaced were downstream of the modulator (calipers, wheel cylinders, brake hoses or lines), chances are normal bleeding procedures will clear the lines of any unwanted air.
But what if you replaced the master cylinder, a brake line or valve ahead of the ABS modulator? Or, what if you had to replace the modulator or high pressure accumulator? Now you have a more difficult job ahead of you.

Air can be very difficult to remove from an ABS modulator assembly because of all the nooks and crannies inside the unit. The modulator may have eight to 10, or more, ABS/traction control solenoid valves, plus various check valves and dead-end ports. Some ABS modulators have special bleed screws to help you vent the trapped air when bleeding the system. Others do not and require the use of a scan tool to cycle the ABS solenoids while you bleed the system.

----------

Iar aerul intra in acest ansamblu de asemenea atunci cand uiti sa completezi lichidul cand faci aerisirea si golesti involuntar rezervorul si pompa ABS.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 20:02   #6
zepolikahhh_

Stage 5
 
zepolikahhh_'s Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 753
Default Re: E30: Probleme frana si altele

multam,la mine se pare ca asta e problema,n am avut lichid de frana am fost tot calare pe frane si a tras aer.
Si solutia sa scoti aeru din pompa de ABS ca sa nu trebuiasca inlocuita este...?
zepolikahhh_ is offline   Reply With Quote
Old 07-11-11, 21:01   #7
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: E30: Probleme frana si altele

Quote:
Originally Posted by zepolikahhh_ View Post
multam,la mine se pare ca asta e problema,n am avut lichid de frana am fost tot calare pe frane si a tras aer.
Si solutia sa scoti aeru din pompa de ABS ca sa nu trebuiasca inlocuita este...?
teoretic e ciudatel, trebuie facut un scurt pe releu ca sa pornesti pompa manual. exista si o unealta care se conecteaza la calc si porneste manual pompa si in timp ce e pornita sa aerisesti pe la 'nipples'... pe un singur site am gasit o metoda mai accesibila, aceea fiind sa te duci cu masina pe un teren cu mult praf, si sa pui cateva frane violente cat sa intre abs-ul (astfel fortand aerul sa intre pe conducte) iar apoi sa faci aerisirea clasica si sa repeti ciclul asta de vreo 3-4 ori (franari violente cu abs - aerisire pe la tumuburusi).
rdy4ever is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -