Re: problema consum e30 2.5 12v
Sa vb putin la general, eu nu prea am mesterit la m20:
Orice motor pe injectie functioneaza sub 2 ipostaze : bucla deschisa si bucla inchisa (open and closed loop ).
In bucla deschisa motorul merge fara sa tina cont de sonda lambda, merge asa la pornire si in regimurile de variatie de turatie adica in accelerari, aicea merge dupa harta scrisa in ecu si tine cont de :
- senzor temperatura lichid racire motor
- senzor masic de aer (debitmetru ) valabil ala bmw, senzor MAP la alte masini.
- TPS - senzorul de pozitie al clapetei de acceleartie
- senzor temperatura aer admis (la mine e in debitmetru cred ca asa este si la m20)
Dupa caz ar mai fi : senzor vibrochen si senzor turatie ax cu came , dar astea raspund mai mult de raspunsul masini la acceleratie.
In bucla inchisa , sonda lambda incepe si corecteaza amestecul de carburant in vederea obtinerii unui consum mai mic, ecu trece in bucla inchisa la mers constant :
- aicea totul functioneaza dupa ce dicteaza TPS. (senzorul de pozitie al clapetei) si corecturile de amestec sunt dictate de sonda lambda.
- nu stiu daca la cele cu debitmetru mecanic ecu ea in considerare si valorile sale, la e46 de exemplu unde debitmetru e cu fir cald si complet electronic in bucla inchisa intervine si el.
Acuma eu zic sa verifici TPS-ul, si daca tot asa e treaba sa consume 20 si la 2000 rpm si la 5000 rpm ... verifica instalatia electrica , Aline ursu tau a avut dintotdeauna 2.5 12v, poate a fost facuta vreo conversie si electrica balarite fire inversate ceva.
Deobicei cand e senzorul de temp. lichid racire motor busit, si mereu ecu vede motorul rece, dupa ce ai mers cu masina si o opresti daca la interval scurt o pornesti miroase puternic a benzina cand sta la relanti.
__________________
E36/5
Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com
Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
Last edited by TheEnZo; 16-05-12 at 15:07.
|