Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 11-08-11, 19:52   #1
Marian_nebunu

Stage 5
 
Marian_nebunu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,070
Default Conversie Grup (Raport - Diferential )

Va salut pe toti sunt intr-o mare discutie cu cineva (defapt mai multe discutii in contradictoriu) si as dorii sa ne lamuriti (cei care va pricepeti si ati mai facut asemenea conversii )

Eu am spus ca se poate cumpara un grup de (E30 CARCASA MICA RAPORT 4.10 ) si se poate face o conversie de raport cu un grup de pe un (E36 CARCASA MICA RAPORT 3.45) insa propietarul masinii a spus ca nu SI CA (prietenii lui au ras de mine ca nu se poate asa ceva ) !!!


ACUM EU VA INTREB CINE AR TREBUII SA RADA EU ?????

SAU PRIETENII LUI !!!!!!

ASTEPT UN RASPUNS ...VA MULTUMESC !!!
Marian_nebunu is offline   Reply With Quote
Old 11-08-11, 19:55   #2
DEVIL's Style
BMW Driver

Stage 5
 
DEVIL's Style's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,476
Member of:
[BMW]
[Toyota]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

E posibil ca din cauza dimensiunilor sa nu se poata mariane. Si daca tin bine minte , mai fusese o discutie pe marginea acestui subiect .
DEVIL's Style is offline   Reply With Quote
Old 12-08-11, 08:16   #3
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 726
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

se poate face, ambele diferentiale in discutie au 168mm iar pinionul si coroana sunt interschimbabile de pe E30 pe E36 la fel ca si miezul in cazul in care vrei sa treci la LSD

prietenii lui sa mai puna mana pe citit si sa lase hazurile daca nu au habar

daca esti interesat de mai multe informatii pe tema diferentialelor de BMW iti recomand aceasta lectura:
http://www.metricmechanic.com/pdfs/m...al-booklet.pdf
http://www.e30eta.com/ecdiff.htm
__________________
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 12-08-11, 08:44   #4
maxmartinez

Stage 5
 
maxmartinez's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Quote:
Originally Posted by JustinCase View Post
se poate face, ambele diferentiale in discutie au 168mm iar pinionul si coroana sunt interschimbabile de pe E30 pe E36 la fel ca si miezul in cazul in care vrei sa treci la LSD

prietenii lui sa mai puna mana pe citit si sa lase hazurile daca nu au habar

daca esti interesat de mai multe informatii pe tema diferentialelor de BMW iti recomand aceasta lectura:
http://www.metricmechanic.com/pdfs/m...al-booklet.pdf
http://www.e30eta.com/ecdiff.htm
foarte tari linkurile....

asa multe rapoarte au fost/sunt pe e30? damnnnnn
maxmartinez is offline   Reply With Quote
Old 12-08-11, 18:12   #5
Marian_nebunu

Stage 5
 
Marian_nebunu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,070
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Quote:
Originally Posted by JustinCase View Post
se poate face, ambele diferentiale in discutie au 168mm iar pinionul si coroana sunt interschimbabile de pe E30 pe E36 la fel ca si miezul in cazul in care vrei sa treci la LSD

prietenii lui sa mai puna mana pe citit si sa lase hazurile daca nu au habar

daca esti interesat de mai multe informatii pe tema diferentialelor de BMW iti recomand aceasta lectura:
http://www.metricmechanic.com/pdfs/m...al-booklet.pdf
http://www.e30eta.com/ecdiff.htm
JustinCase iti multumesc mult de tot !!! !!!!!!
Marian_nebunu is offline   Reply With Quote
Old 13-08-11, 23:17   #6
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Quote:
Originally Posted by JustinCase View Post
se poate face, ambele diferentiale in discutie au 168mm iar pinionul si coroana sunt interschimbabile de pe E30 pe E36 la fel ca si miezul in cazul in care vrei sa treci la LSD

prietenii lui sa mai puna mana pe citit si sa lase hazurile daca nu au habar

daca esti interesat de mai multe informatii pe tema diferentialelor de BMW iti recomand aceasta lectura:
http://www.metricmechanic.com/pdfs/m...al-booklet.pdf
http://www.e30eta.com/ecdiff.htm
Deci acelasi lucru este posibil si la celelalte carcase (medie si mare)? Unde am putea face conversia si cam cat ar costa? si eu as fi interesat de aceasta operatiune dar pana acum n-am defacut nici un diferential si nu nu am habar de ce anume si cum trebuie facut.
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 14-08-11, 02:44   #7
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 726
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Din ce am inteles este acelas lucru si la carcasa medie sau mare, eu am incercat concret doar pe carcasa mica.
Apropo, ce masina ai si ce raport ti-ai dori? Daca este E30 ai mai multe sanse sa gasesti unul de fabrica gata facut, la E36 intradevar trebuie sa cam mesteresti deoarece optiunile din fabrica nu au fost asa multe.
Rapoartele de E30: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/i..._Differentials

Din pacate nu stiu niciun mecanic sa lucreze ca la manual asa ca este mai greu cu preturile de manopera... majoritatea mecanicilor ori nu se baga ori se baga dar habar nu au de ce fac acolo si apoi nu este de mirare cand iti explodeaza diferentialul.
Din acest motiv eu am luat manualul (si alte cateva surse) si am invatat singur despre ce este vorba si cum se face (momentan lucrez la modificarea unui diferential carcasa mica din 3.45 in 4.27 LSD).
Ca scule iti trebuie un pistol pneumatic pentru suruburile interne (ca alternativa merge si un abonament la sala ), un micrometru special si o scula de masurare a cuplului pentru a-i stabili pretensionarea si backlash-ul.

http://www.scule-service.ro/micrometre/micrometru/

In teorie mare inginerie nu este dar trebuie sa-ti dai putin silinta daca vrei sa iasa cum trebuie.

masurarea backlash-ul:
https://www.youtube.com/watch?v=bZK5n...eature=related

diferential LSD de BMW desfacut:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=92714

daca nu ai scula de masurare a cuplului rezultat din frecare poti face un mic artificiu si sa-l setezi dupa ochi desi nu este tocmai profesional:
https://www.youtube.com/watch?v=C8bLFqSdgYI
https://www.youtube.com/watch?v=g-RyFBZWSYM
trebuie sa fie undeva la jumatate intre cele doua exemple:
https://www.youtube.com/watch?v=8PgMV...eature=related

si ultimul link, pentru cine este intradevar nebun , aceasta este procedura dupa manualul original BMW:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/08/50

Last edited by JustinCase; 14-08-11 at 03:14.
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 14-08-11, 03:00   #8
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

@JustinCase(sparte)
Poti sa renunti la pistolul pneumatic si sa folosesti o menghina si o parghie...
Diferentialul ala n-are fututi dintii ?

Last edited by the_rifle; 14-08-11 at 03:03.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 14-08-11, 03:16   #9
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 726
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

are... mancami-ai nasul, apropo, ai zis ca suni
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 14-08-11, 08:43   #10
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Am sa fac si eu operatiunea asta...
Sa cumpar cheie dinamometrica si te astept pe la mine.
Am sa te rog sa ma consiliezi...
Ai tu micrometru sau nu ?
Cu menghina o sa-l rog pe Doru sa ne lase sa lucram pe bancul lui...
P.S. - Ti-am dat SMS pe la 4 dupa sms-ul tau dar n-ai raspuns.... Da eu o forjam Da' de unde te-ai prins ca eu eram ?

Last edited by the_rifle; 14-08-11 at 08:49.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 16-08-11, 22:43   #11
catalin_marin00

Stage 5
 
catalin_marin00's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 605
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Quote:
Originally Posted by JustinCase View Post
Din ce am inteles este acelas lucru si la carcasa medie sau mare, eu am incercat concret doar pe carcasa mica.
Apropo, ce masina ai si ce raport ti-ai dori? Daca este E30 ai mai multe sanse sa gasesti unul de fabrica gata facut, la E36 intradevar trebuie sa cam mesteresti deoarece optiunile din fabrica nu au fost asa multe.
Rapoartele de E30: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/i..._Differentials

Din pacate nu stiu niciun mecanic sa lucreze ca la manual asa ca este mai greu cu preturile de manopera... majoritatea mecanicilor ori nu se baga ori se baga dar habar nu au de ce fac acolo si apoi nu este de mirare cand iti explodeaza diferentialul.
Din acest motiv eu am luat manualul (si alte cateva surse) si am invatat singur despre ce este vorba si cum se face (momentan lucrez la modificarea unui diferential carcasa mica din 3.45 in 4.27 LSD).
Ca scule iti trebuie un pistol pneumatic pentru suruburile interne (ca alternativa merge si un abonament la sala ), un micrometru special si o scula de masurare a cuplului pentru a-i stabili pretensionarea si backlash-ul.

http://www.scule-service.ro/micrometre/micrometru/

In teorie mare inginerie nu este dar trebuie sa-ti dai putin silinta daca vrei sa iasa cum trebuie.

masurarea backlash-ul:
https://www.youtube.com/watch?v=bZK5n...eature=related

diferential LSD de BMW desfacut:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=92714

daca nu ai scula de masurare a cuplului rezultat din frecare poti face un mic artificiu si sa-l setezi dupa ochi desi nu este tocmai profesional:
https://www.youtube.com/watch?v=C8bLFqSdgYI
https://www.youtube.com/watch?v=g-RyFBZWSYM
trebuie sa fie undeva la jumatate intre cele doua exemple:
https://www.youtube.com/watch?v=8PgMV...eature=related

si ultimul link, pentru cine este intradevar nebun , aceasta este procedura dupa manualul original BMW:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/08/50

foarte tare postul tau, din ce in ce mai rare de genul asta, merci
catalin_marin00 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-11, 13:40   #12
alecs1

Stage 3
 
alecs1's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 112
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Pot pune 4.44 de pe automat in loc de un 3.45 small ? amandoua de 168
alecs1 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-11, 13:46   #13
sprinter
BMW Driver

Stage 5
 
sprinter's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of:
[BMW]
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Quote:
Originally Posted by alecs1 View Post
Pot pune 4.44 de pe automat in loc de un 3.45 small ? amandoua de 168
dap..
sprinter is offline   Reply With Quote
Old 04-09-11, 04:38   #14
alecs1

Stage 3
 
alecs1's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 112
Default Re: Conversie Grup (Raport - Diferential )

Quote:
Originally Posted by sprinter View Post
dap..

multumesc
alecs1 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -