Aceasta procedura este in particular pentru e36 dar general valabila si pentru restul modelelor ce au acceleratie pe cablu.
Odata cu trecerea timpului cablul de acceleratie se poate intinde, rezultatul fiind o acceleratie putin intarziata asezonata cu o cursa "moarta" a pedalei de acceleratie. Lucru care, desi nu este foarte usor sesizabil si nici foarte deranjant nu e, este totusi foarte usor de remediat prin strangerea cablului de acceleratie.
Pasul 1: Ridici capota si localizezi capatul cablului de acceleratie. Este conectat la clapeta de admisie si are o mica "gamalie" in varf. (Foto1 si 2) Pentru a sti daca cablul tau necesita strangere, tragi usor de acea gamalie. In mod normal nu trebuie sa iasa inafara. Daca iese:
Pasul 2: Mergand pe cablu vei gasi un fel de piulita asemanatoare unui capac de ventil. (foto 3) Acela este filetul de reglare al cablului de acceleratie.
Pasul 3: Cu mana stanga tragi usor de acea gamalie spre tine, iar cu dreapta rotesti "piulita" in sens invers acelor de ceasornic. Vei simti cum este trasa gamalia inauntru. Rotesti pana cand gamalia ajunge sa fie fixa pe locasul ei, dar ai grija sa nu se miste clapeta de acceleratie. Clapeta are sus doua zone care se ating, ele trebuie sa ramana in contact la relanti.
Chiar daca poate suna complicat, defapt e cea mai simpla operatiune pe care o poti face la e36, nu ia mai mult de 2 minute.
Sincer sa va spun, nu am observat nici o diferenta majora in urma acestei operatiuni, sesizabil fiind insa faptul ca pedala de acceleratie devine mai stabila, mai fixa, fara cursa moarta.
Daca tot sunteti in zona aceea nu strica sa pulverizati niste WD40 pe capatul cablului, si in zona unde freaca clapeta, pt a preveni cedarea acelei gamalii in urma ruginirii sau uzura cablului in zonele de frecare.
Scuze de calitatea imaginilor, dar numai telefonul mi-a incaput in acele zone pt a fotografia.