Zona tehnica Porsche Zona tehnica, secrete, tips&tricks Porsche |
19-08-14, 00:38
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
924 - nu porneste
Va rog un pic de ajutor : 2.0 an 1980 motorul nu porneste, sau de fapt porneste cand vrea, precizez ca masina a stat nepornita 1 - 2 ani, sunt interesat si unde anume si cum arata socul electric, multumesc tuturor
|
|
|
19-08-14, 07:28
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Salut, socul electric e impartit in doua sisteme diferite.
Pe partea de aer ai o supapa care lasa aerul sa ocololeasca clapeta de acceleratie si in mod normal primeste 12V si dupa o vreme se incalzeste si se inchide.
Pe partea de combustibil ai un regulator de presiune care la fel, primeste 12V are o lamela bimetal care dupa ce se incalzeste iti modifica presiunea in injectoare.
In primul rand fa-i un test de compresie sa vezi daca motorul e ok sau nu. Apoi verifica daca avansul la aprindere e reglat unde trebuie.
Trebuie sa ii faci un test pompei si sistemului de injectie cu un tester. Mai aproape de tine este Silviu din Bucuresti, el intelege foarte bine cum functioneaza regulatorul de presiune si are si un tester. Poate te intelegi cu el sa te ajute cumva.
Am si eu tester insa sunt cam departe.
In final, trebuie reglat amestecul din capul de injectie, asta in mod normal se face cu o sonda lambda insa fiind vorba de un 2.0 aspirat poti sa il reglezi destul de bine si fara riscuri si dupa simt in functie de consum/test-drive
|
|
|
19-08-14, 09:12
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
Re: 924 - nu porneste
Eu am scos o bujie si da scanteie la ea cand am pus-o la "masa"
am scos si injectoarele la care am constatat : cel de pornire la rece functioneaza si pul verizeaza bine cand dau la cheie sa porneasca, in schimb cele 4 nu fac absolut nimic in acest timp.
am scos capacelul de pe releul pompei de benzina si am facut contact "manual" la bobina din releu, in acest moment cele 4 injectoare pulverizeaza , 3 bine, conic, iar cel de pe pistonul 2 doar picura (2-3 picaturi si dupa ce opresc pompa si celelalte 3 nu mai pulverizeaza).
piesa cu cele doua conducte, una mai mica si una mai mare, si cu mufa electrica am curatat-o
valva de aer am dat-o jos si circula aer prin ea
avansul cum il pot regla ?
injectoarele le-am verificat bine ? nu ar trebuii sa functioneze cand dau la cheie ?
|
|
|
19-08-14, 09:23
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Verifica furtunele de cauciuc care unesc injectia cu admisia, alea trebuie sa fie fara crapaturi si trebuie sa stea bine si strans unul in altul.
Daca doar ai dat drumu la pompa si injectoarele pulverizeaza/picura ai probleme mai mari.
Injectoarele nu trebuie sa deschida decat atunci cand motorul trage aer prin cantarul injectiei.
Cauta documentatia pentru masina asta/injectia asta si citeste. O sa te lamuresti mai usor asa.
|
|
|
19-08-14, 15:09
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
Re: 924 - nu porneste
Iti multumesc pentru amabilitate si raspunsuri
la ce furtunuri te referi ? intre injectie si aer sunt doar cele mari ca cizmele
eu am actionat bobina din releul pompei de benzina, nu stiu ce anume mai actioneaza in afara de pompa de benzina....
cand anume trebuie sa pulverizeze injectoarele ? cum anume sa verific ?
am cautat manuale pentru masina si nu am gasit... am gasit unele succinte despre injectia k jetronic in general,(in brasov nu stie nimeni nimic de injectia de acest tip - aaa e cea mai pacatoasa, daca umbla cineva acolo strica tot, nu se poate - raspunsuri de acest gen sunt la toate serviceurile...) daca ma poti ajuta cu unul....
|
|
|
19-08-14, 15:24
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
cizmele alea trebuie sa fie etans alfel injectia nu stie cata benzina sa dea motorului si iti porneste greu sau nu porneste...sau merge aiurea daca ai scapari de aer pe undeva.
Cat timp merge pompa, daca dai jos filtrul de aer si ridici cu mana clapeta aia din injectie, injectoarele trebuie sa inceapa sa pulverizeze.
cat timp injectia sta la orizontal injectoarele nu trebuie sa deschida.
|
|
|
19-08-14, 19:15
|
#7
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
Re: 924 - nu porneste
la ce te-ai referit : "Daca doar ai dat drumu la pompa si injectoarele pulverizeaza/picura ai probleme mai mari."
imi poti da niste sugestii cu ce sa incep ? ce anume sa mai verific ? cum anume sa reglez avansul ? si cu injectia....
|
|
|
19-08-14, 22:33
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of: [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Avansul se refera la aprindere delcou. Daca ai un stoboscop ar fi cel mai bine. (te uiti in manual si il reglezi cum trebuie).
Daca ai avansul bine si al 5-lea injector functioneaza deja ar trebui macar sa porneasca si la scurt timp sa se opreasca.
Masina asta nu are soc electric: are o injectie electromecanica.
Piesele care ar putea fi asimilate cu socul:
- Al 5 lea injector (functioneaza doar cat stai cu cheia pe demaror - in pozitia de functionare normala a motorului nu functioneaza; la temperatura motorului de peste 35 de grade nu functioneaza);
- WUR (piesa asta imbogateste amestecul de benzina la rece). Are un bimetal si o parte electrica (lucreaza pe baza modificare a unor presiuni).
Nu ai manual sau documentatie pt. masina? Trebuie sa faci multe teste: nu prea exista un easy-fix.
|
|
|
20-08-14, 07:21
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Quote:
Originally Posted by Motanul
Trebuie sa faci multe teste: nu prea exista un easy-fix.
|
Din pacate asa e
Toti mecanicii zic ca injectia asta e pacatoasa...pentru ca nu o inteleg si in general fac numai prostii...probabil asa a ajuns si masina ta in situatia in care e.
|
|
|
20-08-14, 14:39
|
#10
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
Re: 924 - nu porneste
Quote:
Originally Posted by Motanul
Avansul se refera la aprindere delcou. Daca ai un stoboscop ar fi cel mai bine. (te uiti in manual si il reglezi cum trebuie).
Daca ai avansul bine si al 5-lea injector functioneaza deja ar trebui macar sa porneasca si la scurt timp sa se opreasca.
Masina asta nu are soc electric: are o injectie electromecanica.
Piesele care ar putea fi asimilate cu socul:
- Al 5 lea injector (functioneaza doar cat stai cu cheia pe demaror - in pozitia de functionare normala a motorului nu functioneaza; la temperatura motorului de peste 35 de grade nu functioneaza);
- WUR (piesa asta imbogateste amestecul de benzina la rece). Are un bimetal si o parte electrica (lucreaza pe baza modificare a unor presiuni).
Nu ai manual sau documentatie pt. masina? Trebuie sa faci multe teste: nu prea exista un easy-fix.
|
WUR-ul l-am dat jos si l-am curatat, din pacate nu detin nici un fel de documentatie....daca m-ar putea ajuta cineva cu un manual ceva(in sensul ca nu o sa fie irosit...chiar o sa-l folosesc sunt inginer mecanic si ma pricep la surubarit....numai ca porschele mi-a pus capac....)
acum am facut in felul urmator: am pus contactul am dat sa porneasca si doar injectorul 5 pulverizeaza, cand m-am oprit(deci nu mai era contactul pus, ca si cum opresti masina)....surpriza injectorul 3 si 4 au pulverizat 2-3 secunde. Dupa care am pus din nou contactul am ridicat manual clapeta mare din injectie(cantar) si ...nimic nu pulveriza nici unul, cand am luat contactul la fel au pulverizat cele doua.
nu imi este greu sa fac teste, numai sa mai primesc niste idei
este cumva defect tot mecanismul de injectie ?
Last edited by 19 16v; 20-08-14 at 14:51.
|
|
|
20-08-14, 17:00
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of: [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Pune o adresa de email daca vrei documentatie.
injectorul 5 trebuie sa functioneze doar pe demaror (cat se invarte electromotorul). Dupa care se opreste.
Restul injectoarelor cand motorul este oprit ar trebuie sa fie uscate. Si obligatoriu ar trebui sa mearga cand pompa de benzina merge si ridici cantarul.
Comportamentul la 924-ul asta e total anapoda.
Trebuie sa verifici cat baga pompa (cantitate si presiune).
La ce presiuni lucreaza WUR-ul (este piesa poate cea mai importanta); Eu am avut 5 si nici unul nu lucra fix ca in carte.
Cel mai important in cazul tau este distribuitorul (eu as miza ca ceva este montat gresit in el daca pulverizeaza cand contactul e scos - si cand e pus nu lucreaza. E total anapoda. Ar putea fi si valva de pornire la cald.
Pompa de benzina ai verificat cand si cum lucreaza?
|
|
|
20-08-14, 20:17
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
Re: 924 - nu porneste
Quote:
Originally Posted by Motanul
Pune o adresa de email daca vrei documentatie.
injectorul 5 trebuie sa functioneze doar pe demaror (cat se invarte electromotorul). Dupa care se opreste.
Restul injectoarelor cand motorul este oprit ar trebuie sa fie uscate. Si obligatoriu ar trebui sa mearga cand pompa de benzina merge si ridici cantarul.
Comportamentul la 924-ul asta e total anapoda.
Trebuie sa verifici cat baga pompa (cantitate si presiune).
La ce presiuni lucreaza WUR-ul (este piesa poate cea mai importanta); Eu am avut 5 si nici unul nu lucra fix ca in carte.
Cel mai important in cazul tau este distribuitorul (eu as miza ca ceva este montat gresit in el daca pulverizeaza cand contactul e scos - si cand e pus nu lucreaza. E total anapoda. Ar putea fi si valva de pornire la cald.
Pompa de benzina ai verificat cand si cum lucreaza?
|
Care este valva de pornire la cald ?
nu am auzit sa functioneze cand am dat la demaror(dar poate nu am auzit din cauza zgomotului motorului, eu am stat in fata sa urmaresc injectoarele si altcineva a dat la cheie)...de aceea am actionat-o direct de la releu, o sa trag un fir cu un bec sa vad exact cand are tensiune
pompa cand trebuie sa lucreze ? am inteles ca oricum functioneaza din cand in cand (din postul tau)
|
|
|
20-08-14, 21:20
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of: [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Daca are relul original si nu are nici o modificare trebuie sa functioneze din cand in cand (doar la turbo are un senzor de presiune). La 924 aspirat functioneaza dupa un algoritm: Merge cateva secunde - pauza - iar porneste, etc. Eu pe masina mea am pus un releu care o tine pornita tot timpul cand pui contactul (nu se defecteaza nimic - in distribuitor se taie (in sensul ca este data direct pe retur) tot ce depaseste 4,8 bar (pompa originala baga mai mult - minim 5,2 bar - maxim 5,5).
Masina mea functioneaza cu ambele relee (am ramas cu asta care merge continuu pt. ca a fost extrem de util la toate testele pe care le-am facut timp de 2 luni).
Releul asta care ajuta pompa sa mearga continuu ajuta mult la pornire in sensul ca inainte sa dai la demaror il las 2-3 secunde sa incarce presiune bine de tot in distribuitor. Si cand dai la cheie pleaca la sfert (fara nici o exagerare). Masina mea a stat 2 saptamani si ceva ca am fost in CO si a plecat la sfert cu procedura de mai sus.
La mine a durat 1 an jumatate sa o fac sa porneasca la sfert in orice conditie de temperatura a motorului.
Uita-te prin topicul meu ca am luat piesa cu piesa cam tot ce tine de k-jetronic. Vezi sa nu traga aer fals pe undeva (masina asta nu merge de loc - se opreste in drum motorul daca trage cel mai mic aer fals).
Verifica tot traseul de la cantar la clapeta de acceleratie - inclusiv ramificatiile sa fie etanse.
Problema cea mai mare la tine este ca baga benzina cand opresti motorul si iei contactul (alea 2-3 secunde) si ca nu lucreaza cantarul (la mine cand dai in sus de el pulverizeaza benzina de rupe).
Ambele masini au injectoarele varza; dar ca idee asa trebuie sa functioneze:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=rSLcEwdX3ns
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=htfi9uLydEE
Ca sa faci testul asta trebuie sa mearga pompa in continuu (procedura e descrisa in amanunt in carte) si sa te joci din cantar. Motorul nici nu umblii la el (in sensul ca este oprit).
Last edited by Motanul; 20-08-14 at 21:31.
|
|
|
21-08-14, 22:20
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Feb 2007
Posts: 117
|
Re: 924 - nu porneste
am vazut si eu filmuletele respective, de aceea am facut alele teste(cele trei ale mele functioneaza mai bine, iar al 4-lea picura rau)
am citit inainte postul tau si am vazut munca depusa dar la tine era un mic amanunt in plus: pornea
ti-am trimis adresa de mail, daca ma poti ajuta cu un manual...
de unde pot lua un releu continuu ?
se potrivesc injectoare de golf 1 gti ?
practic cand eu actionez pompa din releul meu este ca si cum are un releu continuu...nu ? din cate am inteles in acest moment injectoarele ar trebuii sa nu functioneze numai in momentul in care actionez cantarul...
ce piesa din acest sistem de injectie face sa blocheze benzina de la pompa sa ajunga la injectoare ? este electrica ?(poate de aceea pulverizeaza injectoarele dupa ce iau contactul, si fura curent de undeva : thermo switch sau sonda de pe injectie care da "+" la acesta)
la ce sa fiu atent daca demontez pulverizatorul de pe injectie ? ai vreo schita a lui dezansamblat ?
merci
|
|
|
22-08-14, 08:02
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of: [Moderators] [Racing Syndicate] [PORSCHE]
|
Re: 924 - nu porneste
Cand dai drumu la pompa injectoarele trebuie sa fie inchise, mecanismul care inchide si deschide injectoarele e capul ala de injectie. Deci nimic electric.
Nu cred ca se potrivesc piese de pe alte masini, daca vrei sa mearga cum trebuie pune piese originale, altfel ramai cu ea in stadiul in care e acuma.
|
|
|
|
|