Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Zona tehnica Porsche

Zona tehnica Porsche Zona tehnica, secrete, tips&tricks Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 31-03-13, 19:34   #46
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by khamsin View Post
1-din poza si din ceea ce ai spus am inteles ca nu ai decat o conducta care iti vine la piesa 9.
2-diferenta aceasta de turatie nu o ai de la soc ci de la faptul ca iti este dereglat cantarul si surubul de aer.
3-ca sa verifici daca iti este infundata conducta care vine de la piesa 9( daca intr-adevar o ai legata la distribuitor)trebuie doar sa destrangi surubul de la distribuitor cand motorul este rece si sa vezi daca iti vine benzina. daca iti vine este ok.daca nu :conducta este infundata (daca la surubul unde este legata la piesa 9 iti vine benzina),supapa de la piesa 9 este infundata sau bimetalul din piesa 9 este defect si atunci piesa 9 trebuie schimbata.
4-daca supapele nu sunt reglate cum trebuie motorul trebuie sa mearga neregulat si la cald si la rece plus rateuri .
5- mirosul de benzina il ai ,in primul rand din cauza ca iti este dereglat debitul
( surubul de la cantar la care sa umblat plus surubul de aer )
1. Asa am spus prima oara (ca este o conducta anulata). Ulterior am facut mai multe sapaturi si am ajuns la alta concluzie;
Conducta originala (rigida) este inlocuita de o conducat imbracata in plasa metalica.
Aceasta pleaca de la pompa de injectie si merge pana la piesa 9 (daca este infundata sau nu; este alta discutie - nu am apucat sa umblu acolo).
Dupa verificarile la care am facut referire mai sus am ajus la concluzia ca alte conducte ar putea sa lipseasca; la partea dinspre pompa de injectie.
Aici am facut poze cu ce arata diferit pe masina versus carte:
https://forum.4tuning.ro/288-zona-teh...ml#post5409920

2. Este foarte probabil pentru ca la ambele s-a umblat

3. Acum am inteles; Verific in documentatie care din cele 2 conductele care ajung in piesa 9 este returul desfac capatul dinspre distribuitor si la rece trebuie sa dea benzina si la cald banuiesc ca trebuie sa se opreasca.

4. Rateuri pe esapament da indiferent de cum las delcoul (da mai rau sau mai putin rau). Nu exista o pozitie in care sa nu dea. Pus delcoul sa dea scanteie in punctul maxim superior al pistonului - masina nici nu porneste. Pare ca motorul vrea sa invarta invers sensului in care electromotorul vrea sa invarta.

5. Cat se poate de adevarat. Ideea este ca motorul sare in ture cand desfac reglajul de aer rau de tot (2000 e la un moment dat - daca desfac mai mult se duce si mai mult); Si daca il strang mult incepe sa mearga prost cum ajung sub 1300 rpm. Adica intru in impas orice as face. O sa fac procedura din carte pentru reglaj cantar ca sa sparg cercul vicios.
Am si facut o prima tentativa - dar nu am montat cei 2 pini in scurt (electrical safety circuit) si nu am putut sa duc procedura la bun sfarsit.

Trebuie sa duc ceva la capat cu nu se mai poate asa... Imi pun cenusa in cap si ma las de meserie. Vreau neaparat sa fac si un test de compresie. (ma lamuresc daca inchid supapele sau bat campii).

Last edited by Motanul; 31-03-13 at 19:46.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 12:42   #47
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Ieri am incercat sa ma dumiresc cu piesa 9. Din pacate conducta pe care am considerat-o eu retur are benzina la partea dinspre distribuitor. Nu mi se pare relevant ca da benzina pe acolo pentru ca mai sunt vreo 2 conducte in nodul respectiv si nu am de unde sa stiu pe care vine benzina. Am editat in imagine pe care am considerat-o retur.
Ma exact tur si retur catre piesa nr. 9 am; Conductele alea mici din jurul distribuitorului am eu impresia ca lipsesc (varianta 1). Ipoteza 2: Turul nu pleaca de unde trebuie. Cel mai rau scenariu: este o combinata intre cele 2.

Sunt din ce in ce mai convins ca piesa aia (piesa 9) nu are cum sa functioneze daca nu am toate conductele intre distribuitor si motor.



Am mai postat in urma cu cateva zile zonele care ma ingrijoreaza:


Last edited by Motanul; 02-04-13 at 12:52.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 13:56   #48
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Mare atentie..modelele americane au piese si sisteme in plus...sa nu cumva sa te uiti pe vre-un manual pt modelele americane.
De aia ti-am tot zis sa-ti cumperi Haynes ala...ca ala iti spune in clar ce si cum.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 15:16   #49
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Haynes e pe drum (ar trebui sa apara ori saptamana asta ori cealalta).
O sa caut imaginea pentru model european / masina mea. Pun si 1979 si 1980.

Dar in imaginea 4 (cea din dreapta) se vede o gaura lasata goala. Aia fara sa ajunga Haynesul la mine nu imi miroase a bine.

Poate pana vine Haynesul gasesc si codul motor sa caut tintit motorul meu.
Pe placuta cu seria de sasiu scrie la motor XK doar.

Last edited by Motanul; 02-04-13 at 15:19.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 17:05   #50
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Haynes e pe drum (ar trebui sa apara ori saptamana asta ori cealalta).
O sa caut imaginea pentru model european / masina mea. Pun si 1979 si 1980.

Dar in imaginea 4 (cea din dreapta) se vede o gaura lasata goala. Aia fara sa ajunga Haynesul la mine nu imi miroase a bine.

Poate pana vine Haynesul gasesc si codul motor sa caut tintit motorul meu.
Pe placuta cu seria de sasiu scrie la motor XK doar.
din cate vad gaura aia nu are legatura cu nimic. Pare sa fie in corpul cantarului nu in corpul distribuitor...si mai mult, pare a fi doar un dop tehnic.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 19:06   #51
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Autoatlanta are limitele ei. Bine ca ai insistat sa nu o mai iau ca referinta.
Am studiat si schema de 1980 si schema de 1979 (de data asta europa). Ce am eu pe masina seamana mult cu 1979. Dar eu cred ca am exact codurile care nu sunt date ca imagine exact la turul si returul de la piesa 9. (nu doarme Murphy asta deloc )

Ca exemplu in 1979 s-au montat 2 conducte de retur diferite - eu pe masina o am pe aia mai complicata cu 3 cai. (ei nu dau imagine decat la cea simpla).

Pe tur iar sunt 2 tipuri. Una simpla care apare in schema: ar trebui sa plece doar din gaura centrala a distribuitorului. Si una pe care nu o arata. O sa plec de la premiza ca este ce am eu pe masina.

Codurile de pe cantar si capac distribuitor sunt identice in 1979 si 1980.
Adica degeaba ma uit ce coduri am pe masina ca nu ma ajuta cu nimic.


Last edited by Motanul; 02-04-13 at 19:10.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 22:09   #52
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

iti atasez doua manuale despre injectia k jetronic unul este cu prezentarea detailata a injectiei si celalalt cu parametri reglaje inclusiv pt 924.
aici vei gasi toate nelamuririle pe care le ai.
Attached Files
File Type: rar KJet.rar (5.84 MB, 28 views)
File Type: rar reglaj KJetronic.rar (86.5 KB, 22 views)
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 16:15   #53
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Victorie!

Le-am redenumit si le-am putut dezarhiva. Acum le pot deschide pe amandoua.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 17:06   #54
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

ok. acum ti le-am trimis si pe mail
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 19:54   #55
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Multumesc,

Partea de injectoare o sa o las pe mainile unor profesionisti ca sa zic asa (pana la proba contrara ) Sa nu ajung sa fac si eu ca cei din filmulete:
https://www.youtube.com/watch?v=htfi9uLydEE
https://www.youtube.com/watch?v=rSLcEwdX3ns

Ramane totusi o intrebare - cum se scot injectoarele? Doar se trage de ele si ies ca dopul de la sampanie?

La WUR - MA POT BAGA FARA CINE STIE CE SCULE si manometre (desi riguros vorbind in carte este nevoie).
Dar - ar mai fi o sansa; Acum ca am documetatie am impresia ca conducta aia la care am umblat eu jos este turul (si este normal sa dea benzina la cald acolo) si cea de sus din mijloc ar fi returul;
Nu pot sa bag mana in foc - corectati-ma daca gresesc; asa pare din schema asta.
Pot sa desfac capatul de la distribuitor sa vad daca vine benzina la cald. (direct si foarte usor)
Doar daca da benzina si pe acolo la cald - trebuie sa dau jos WUR-ul sa ma uit la el. https://www.youtube.com/watch?v=K2LrZPkfaXU


Last edited by Motanul; 03-04-13 at 19:57.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 21:57   #56
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
cum se scot injectoarele? Doar se trage de ele si ies ca dopul de la sampanie?

La WUR - MA POT BAGA FARA CINE STIE CE SCULE si manometre (desi riguros vorbind in carte este nevoie).
DA

DA
morghen is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 23:08   #57
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Multumesc,

Partea de injectoare o sa o las pe mainile unor profesionisti ca sa zic asa (pana la proba contrara ) Sa nu ajung sa fac si eu ca cei din filmulete:
https://www.youtube.com/watch?v=htfi9uLydEE
https://www.youtube.com/watch?v=rSLcEwdX3ns

Ramane totusi o intrebare - cum se scot injectoarele? Doar se trage de ele si ies ca dopul de la sampanie?

La WUR - MA POT BAGA FARA CINE STIE CE SCULE si manometre (desi riguros vorbind in carte este nevoie).
Dar - ar mai fi o sansa; Acum ca am documetatie am impresia ca conducta aia la care am umblat eu jos este turul (si este normal sa dea benzina la cald acolo) si cea de sus din mijloc ar fi returul;
Nu pot sa bag mana in foc - corectati-ma daca gresesc; asa pare din schema asta.
Pot sa desfac capatul de la distribuitor sa vad daca vine benzina la cald. (direct si foarte usor)
Doar daca da benzina si pe acolo la cald - trebuie sa dau jos WUR-ul sa ma uit la el. https://www.youtube.com/watch?v=K2LrZPkfaXU

nu. cealalta este returul.
intr-adevar este mai ok sa verifici daca iti vine benzina direct la surubul de la piesa
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 22:33   #58
cristian boy

Stage 4
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 216
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Multumesc,

Partea de injectoare o sa o las pe mainile unor profesionisti ca sa zic asa (pana la proba contrara ) Sa nu ajung
https://www.youtube.com/watch?v=htfi9uLydEE
https://www.youtube.com/watch?v=rSLcEwdX3ns

Ramane totusi o intrebare - cum se scot injectoarele? Doar se trage de ele si ies ca dopul de la sampanie?

La WUR - MA POT BAGA FARA CINE STIE CE SCULE si manometre (desi riguros vorbind in carte este nevoie).
Dar - ar mai fi o sansa; Acum ca am documetatie am impresia ca conducta aia la care am umblat eu jos este turul (si este normal sa dea benzina la cald acolo) si cea de sus din mijloc ar fi returul;
Nu pot sa bag mana in foc - corectati-ma daca gresesc; asa pare din schema asta.
Pot sa desfac capatul de la distribuitor sa vad daca vine benzina la cald. (direct si foarte usor)
Doar daca da benzina si pe acolo la cald - trebuie sa dau jos WUR-ul sa ma uit la el. https://www.youtube.com/watch?v=K2LrZPkfaXU

Salut ai schimbat regulatorul ?
cristian boy is offline   Reply With Quote
Old 05-04-13, 12:24   #59
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Prefer sa masor de 10 ori si sa tai odata. Inca nu imi este clar ce trebuie sa faca. (sau imi este clar - dar imi trebuie manometru ca sa merg pe procedura din carte). Azi vreau sa o dau jos WUR-ul - sa vad daca are ceva infundat/mizerie ca nu am apucat sa umblu acolo.


@khamsin mi-a zis sa verific si clapeta de acceleratie (sa fie inchisa). Incerc sa fac si asta.
Vreau sa verific ca este desfundata o sita de dimensiunile unui degetar de pe langa pompa de benzina; Poate schimb si filtrul de benzina.

Dupa ce fac operatiunea asta, vreu sa merg la unii care au manometru si se ocupa doar de injectoare. Verific toate injectoarele si toate presiunile.
Daca bat cu ce ar trebui sa fie ramane doar WUR-ul in discutie. (ori reparat, ori schimbat)

Problema oricum se manifesta la ralanti (acolo nu imi place cum merge motorul). In sarcina si la turatii mari masina merge excelent. Acum, imi dau rotile in gol in vit 1 fara sa o ajut din ambreiaj. Doar daca accelerez brusc la peste 3000 rpm dau rotile in gol pe spate.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 05-04-13, 22:28   #60
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Am dat WUR-ul jos de pe masina; Am dat si regulatorul auxiliar de aer.

WUR-ul 100% nu s-a umblat in el (pe langa ca erau intepenite toate suruburile se vedea ca nu au fost atinse). Am modelul in care nu intra apa de nici un fel. (am un tur de benzina, un retur si o alimentare electrica a unei rezistente de pe bimetal).

Ref. la WUR; Schema aia postata de mine era cu defect. Turul e cel care ajunge pe conducta de sus (cum a zis @khamsin tot timpul). Returul cel care iese pe conducta de jos.

Din ce am inteles si din ce am priceput eu pana acum WUR-ul asta este inchis la rece (la pornire). Iar pe dos de ce credeam eu. Are un arc puternic care apasa pe o supapa si il tine inchis. Dupa asta nu imi este clar ce face (cand se incalzeste masina). Se incalzeste bimetalul ala si probabil se opune arcului si da drumul la benzina catre retur.

Pot sa pun 12V pe el sa vad ca functioneaza? Care e plus si care e minus?

Acum daca suflu in el este blocat (nu da pe retur).

Ref. la regulatorul auxiliar de aer:
Pot sa pun 12V pe el? Care e plusul si care este minusul? In pozitia normala sta deschis.
Alternativ as putea sa verific sa inchida la un moment dat pe masina. Care este momentul la care trebuie sa inchida?

PS: WUR-ul se scoate extrem de greu (este o pozitie aproape imposibila acolo)
Sunt doar 2 suruburi dar te chinui mult ca este spatiul mic. Desi in filtrul de benzina era mizerie la greu - WUR este extrem de curat.

Codul este acelasi la WUR-ul + regulatorul auxiliar de aer din 1979 si 1980.


Last edited by Motanul; 05-04-13 at 22:37.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -