Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Zona tehnica Porsche

Zona tehnica Porsche Zona tehnica, secrete, tips&tricks Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 24-03-13, 18:01   #31
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

De dimineata am lasat motorul sa mearga maxim 5 secunde ca eram cu cineva care ma astepta sa mergem in alta parte cu alta masina (am pornit doar sa vad cum merge cu fisa noua).

Dupa amiaza m-a rugat un vecin sa mut masina. Si surpriza
Am pornit motorul mai mult de data asta si sta la 1100 ture fara sa apas acceleratia din prima secunda; de dimineata nu am apucat sa-mi dau seama de acest amanunt (merge extrem de rotund cum am mai zis). Partea proasta este ca in vreao 40-50 secunde ajunge acum la 1600 ture si ramane acolo.
Deci diferenta rece-cald de 500 de ture se mentine doar ca este totul decalat acum cand lucraza toate 4 pistoanele. (piesa 9 ramane in colimator)

Asa rotund nu a mers motorul la rece de cand am masina. (si am pornit masina cel putin de 60 de ori in astea 2 luni) Este un best ever ca sa zic asa. Nici nu mai miroase aerul de la teava de esapament a benzina nearsa. Sigur sunt mai ecofrendly acum.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 19:34   #32
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
De dimineata am lasat motorul sa mearga maxim 5 secunde ca eram cu cineva care ma astepta sa mergem in alta parte cu alta masina (am pornit doar sa vad cum merge cu fisa noua).

Dupa amiaza m-a rugat un vecin sa mut masina. Si surpriza
Am pornit motorul mai mult de data asta si sta la 1100 ture fara sa apas acceleratia din prima secunda; de dimineata nu am apucat sa-mi dau seama de acest amanunt (merge extrem de rotund cum am mai zis). Partea proasta este ca in vreao 40-50 secunde ajunge acum la 1600 ture si ramane acolo.
Deci diferenta rece-cald de 500 de ture se mentine doar ca este totul decalat acum cand lucraza toate 4 pistoanele. (piesa 9 ramane in colimator)

Asa rotund nu a mers motorul la rece de cand am masina. (si am pornit masina cel putin de 60 de ori in astea 2 luni) Este un best ever ca sa zic asa. Nici nu mai miroase aerul de la teava de esapament a benzina nearsa. Sigur sunt mai ecofrendly acum.
faptul ca sta asa de turata, fara ca sistemul de mers la rece sa functioneze,
nu este deloc ok. asta inseamna ca iti este dereglat cantarul care iti regleaza debitul de aer si benzina de la injectie si ti-a marit debitul .
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 20:11   #33
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Bine ca ai precizat ; eu ma gandisem sa umblu la clapeta de acceleratie (unde desenasei tu pe o poza reglaj ralanti).


Ma gandeam ralanti mare - deci umblu acolo. Cantarul ala se regleaza cu un inbus din ce am vazut si in carte si la fata locului.


O sa o reglez la 1100 ture la cald sa nu se mei chinuie la ~500 ture cat este motorul rece. Sa aiba macar 600 rpm pana demontez piesa 9 sa vad ce este cu ea.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 20:27   #34
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

vezi sa nu fie destrans vre-un colier de la traseul de admisie..cum tot ai umblat pe acolo poate ai uitat sa strangi ceva si trage aer fals
morghen is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 20:42   #35
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

nu este asta .ia fost umblat la reglajul de la cantar
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 20:53   #36
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Bine ca ai precizat ; eu ma gandisem sa umblu la clapeta de acceleratie (unde desenasei tu pe o poza reglaj ralanti).


Ma gandeam ralanti mare - deci umblu acolo. Cantarul ala se regleaza cu un inbus din ce am vazut si in carte si la fata locului.


O sa o reglez la 1100 ture la cald sa nu se mei chinuie la ~500 ture cat este motorul rece. Sa aiba macar 600 rpm pana demontez piesa 9 sa vad ce este cu ea.
faci cum vrei ,puteam sa-ti spun de prima data sa umbli la reglajul cantarului dar asta nu este o solutie ok atata timp cat la tine injectia nu-ti functioneaza cum trebuie. in primul rand iti va creste consumul.
iti mai spun inca o data rezolva prima data problema circuitului de mers la rece. lasa la o parte toate artificiile si improvizatiile si ia-o treptat, mai ales ca nu este atat de complicat sa dai jos piesa 9 sa o cureti si sa o verifici.
acesta este sfatul meu.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 21:31   #37
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by khamsin View Post
faci cum vrei ,puteam sa-ti spun de prima data sa umbli la reglajul cantarului dar asta nu este o solutie ok atata timp cat la tine injectia nu-ti functioneaza cum trebuie. in primul rand iti va creste consumul.
iti mai spun inca o data rezolva prima data problema circuitului de mers la rece. lasa la o parte toate artificiile si improvizatiile si ia-o treptat, mai ales ca nu este atat de complicat sa dai jos piesa 9 sa o cureti si sa o verifici.
acesta este sfatul meu.
Piesa 9 imi va ajuta motorul sa mearga bine la rece. Ca sa vad ca merge bine la rece trebuie sa ma intorc la momentul in care mergea prost la rece si bine la cald. Nu mai demontez si nu mai schimb nimic cu degetelele mele. Am apucat sa schimb si vreo 2 coliere la restul ca atatea cumparasem.
Atat vreau sa fac - sa ajung la situatia dinainte (cu amendamentul ca sunt convins 100% ca motorul va merge acum mult mai rotund si la rece si la cald).

Problema este ca asa cum este reglat acum are 1100 de ture minim (in secunda imediat urmatoare de cand pornesc motorul la rece) fara sa ating acceleratia. Si urca destul de repede catre 1600 rpm; nu am cum sa-mi dau seama daca am rezolvat ceva sau nu la piesa 9. Eu asta incerc sa zic.

Nu vreau eu de nebun sa ma ocup de niciun artificiu. Pot sa nici nu-i montez aprinderea pana nu demontez piesa 9. Eu vreau sa aduc motorul sa mearga bine la cald (un 1000 rpm cum scrie in carte). Nu 1600 cum merge acum.

@ morghen; Furtunele alea chiar mi-am propus sa le verific; Unele se misca usor. Am uitat sa precizez ca cel de avans vacuumatic tragea aer fals. Si am inlocuit cele 2 capete cu furtun nou.
Doar ca asta am facut de vineri. Inainte sa se umble la delcou / ralanti / cantar (astea s-au facut la sfarsit in ultimile 5-10 minute ca sunt reglaje). Si masina nu mergea rotund la sfarsit. Acum ca am schimbat bujiile si fisa nu doar ca merge rotund - merge mult prea turata. (fara sa se mai umble la delcou / ralanti /cantar de atunci).
Pot sa-i fac iar filmulet - dar toata lumea stie ce este o masina prea turata la ralanti. Diferenta fata de primul filmulet este ca acum nu mai tremura motorul.

Last edited by Motanul; 24-03-13 at 21:44.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 25-03-13, 14:17   #38
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

M-am pus cu burta pe carte si am gasit cum se regleaza presiunea la cantar la rece (BASIC ADJUSTMENT). Trebuie sa maresc presiunea pana incepe sa dea pe afara si dupa sa dai jumatate de tura inapoi (contrar acelor de ceasornic).
Procedura este descrisa mai jos:



Mai departe e nevoie de un test de noxe pentru idle speed and CO level (asta ca sa fie ca la carte).

Am citit ca daca las presiunea mare se pot intampla nasoale;
Scrie ca trebuie sa faci urgent aceste modificari pentru a evita supraincalzirea
(to avoid excessive heat in intake ports). Deci nu este tocmai un moft.

Last edited by Motanul; 25-03-13 at 14:40.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 26-03-13, 17:37   #39
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Scurt update.

Punctul 2 din procedura nu l-am facut si de asta m-am blocat pe comenzi. Prima oara cand am pus contactul benzina a dat pe afara - exact cum a preconizat khamsin (presiune prea mare). A 2-a, a 3-a oara nu s-a mai clintit nimic pentru ca eu nu scosesem "electrical safety circuit".
Am gasit ulterior ca trebuia scos un releu - pus 2 papuci in legatura pe direct...

Si nu eram pregatit cu ce trebuie.

Am trecut la pasul 2 (daca tot s-a modificat dupa ureche sa incerc si eu sa dau presiunea in jos tot dupa ureche). Cert este ca nici asa nu am reusit sa fac motorul sa mearga bine. Sub 1300 rpm nu am reusit sa cobor la cald cu motorul mergand rotund (asa cum mergea inainte la cald: la 1000 rpm + mers rotund).

O sa reiau procedura ca la carte cu alta ocazie.

A venit aprinderea electronica dar o pun in standby. Si asa nu gasesc pe nimeni sa o monteze... Cand aud mecanicii de delcou, platina, reglat avans parca le dai un pumn in nas.
Domne - noi lucram cu diagnoze computerizate nu cu delcou
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 26-03-13, 17:49   #40
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

incearca sa mai cobori relantiul din surubul care regleaza debitul de aer de langa clapeta de acceleratie. pt ca mai mult ca sigur este si acela dereglat.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 27-03-13, 20:16   #41
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Am incercat si din ala si tot nu coboara - sau daca coboara merge neregulat.
Si inainte la cald mergea cum trebuie si statea la 1000 ture.
O las in standby putin pentru ca in Bucuresti ninge si nu ma pot apuca de nimic.

Intre timp m-am documentat un pic cu delcoul. Eu stiam de la Dacia ca aprinderea tranzistorizata / electronica este incompatibila cu condensatorul. Primul lucru cand montezi asa ceva este sa desfiintezi condesatorul


Ori eu am pe masina delcou + condensator. Acum sunt 2 variante:
1. ori masina a avut alt delcou + aprindere tranzistorizata + altele
2. ori masina are delcou cu platina din fabrica (ceea ce exclude sa aiba aprindere tranzistorizata)

In 1980 s-au pus delcouri fara condensator. In 1979 s-au pus si delcouri cu condensator. Am verificat codul scris pe delcoul meu si corespunde la 1979 (imi era frica sa nu fie de pe alta masina si din acest motiv am verificat).

Cu alte cuvinte nu este exclus ca masina sa fi fost din fabrica asa: delcou cu condesator + bobina. Adica intre imaginea de mai jos si ce am eu pe masina nu exista diferente




Intre ce am eu pe masina si varianta din 1980 - nu exista nimic in comun (poate doar fisele de la bujii )


Last edited by Motanul; 27-03-13 at 20:22.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 29-03-13, 14:57   #42
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

S-a speriat masina de discutiile de pe forum
Nu este nicio gluma.
Acum cand pornesc masina se duce la 2000 ture si cand se incalzeste motorul coboara pe la 1400 rpm. (adica fix la valoarea la care l-am lasat la ultimul reglaj nereusit). E posibil sa se fi curatat ceva prin piesa 9 de la sine. (o fi contat si faptul ca i-am pus doar benzina de 99+; habar nu am). Aditivi sau solutii de curatare nu am pus. Chiar nu imi explic - dar cert este ca acum functioneaza normal la rece. (Acum e prea turata si la rece si la cald; am cazut dintr-o extrema in alta).

Ramane marele meu of ca nu mai reusesc sa o fac sa mearga la cald cu 950 rpm + rotund. Mai fac azi o incercare si va tin la curent cu desfasurarea.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 29-03-13, 19:24   #43
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

pai nu are cum sa sa curete din moment ce nu este legat circuitul de benzina la ea.
la tine turatia coboara la cald fiindca ti se inchide socul (adica piesa 25),nu are nici o legatura cu piesa 9.
pana nu vei rezolva problema piesei 9 nu vei avea nicicand o functionare corecta la rece,orice i-ai face, si nu-ti recomand sa mai mergi cu ea avand cantarul dereglat in halul acesta.pana la urma vei defecta injectia .
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 29-03-13, 21:28   #44
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Credeam ca am reusit sa ma exprim pe inteles pana la urma. In piesa 9 intra 2 conducate fara doar si poate (acestea au continuitate de la pompa de injectie pana acolo si inapoi). Comportamentul masinii este acum mult diferit de cum era inainte.

Inainte avea 500-600 ture la rece si urca la 1000 rpm la cald.
Acum are 2000 la rece si coboara la 1300 rpm la cald.

Adica este cu 180 de grade diferit acum.

E posibil sa nu imi fi functionat''socul'' si acum sa functioneze pentru ca furtunele alea erau foarte slabe (am inlocuit colierele si este posibil sa nu mai traga aer fals acum).

Primul lucru o sa desfac piesa 9 (cum prind o zi frumoasa). Am comandat si manualul Haynes (vine in ~10 zile). Poate sa fie vreo conducta infundata sau ceva de genul asta.

Ramane nemultumirea mea cu mersul motorului; Un mecanic a spus ca indiferent cat ii arat eu fuliile ca sunt puse la semn el are convingerea urmatoare:
1. Ori supapele se inchid si se deschid cand nu trebuie
2. Ori doar una din supape nu inchide

Pe esapament aerul iese in salturi. Pe esapament vine miros de benzina nearsa.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 30-03-13, 01:29   #45
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

1-din poza si din ceea ce ai spus am inteles ca nu ai decat o conducta care iti vine la piesa 9.
2-diferenta aceasta de turatie nu o ai de la soc ci de la faptul ca iti este dereglat cantarul si surubul de aer.
3-ca sa verifici daca iti este infundata conducta care vine de la piesa 9( daca intr-adevar o ai legata la distribuitor)trebuie doar sa destrangi surubul de la distribuitor cand motorul este rece si sa vezi daca iti vine benzina. daca iti vine este ok.daca nu :conducta este infundata (daca la surubul unde este legata la piesa 9 iti vine benzina),supapa de la piesa 9 este infundata sau bimetalul din piesa 9 este defect si atunci piesa 9 trebuie schimbata.
4-daca supapele nu sunt reglate cum trebuie motorul trebuie sa mearga neregulat si la cald si la rece plus rateuri .
5- mirosul de benzina il ai ,in primul rand din cauza ca iti este dereglat debitul
( surubul de la cantar la care sa umblat plus surubul de aer )
Attached Images
 

Last edited by khamsin; 30-03-13 at 01:33.
khamsin is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -