Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Zona tehnica Porsche

Zona tehnica Porsche Zona tehnica, secrete, tips&tricks Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 21-03-13, 18:36   #16
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

toate acestea fac parte din sistemul de pornire la rece si toate trebuie sa conlucreze.
-la tine 90% problema vine de la 9( conducta aceea a fost anulata fiindca 9 nu mai inchide circuitul de benzina) ori are mizerie inauntru care blocheaza supapa(daca este asta este simplu)ori bimetalul este dus( atunci trebuie cumparata alta) .

-referitor la 25 ( este socul care deschide si inchide circuitul de aer care ocoleste clapeta de acceleratie) sunt sanse mici sa fie defect fiindca se defecteaza destul de greu.

-17 daca era defect nu iti pornea sau iti pornea foarte greu dupa minute multe de dat la automat

deci:

pasul 1
-da jos prima data piesa 9 dupa care incarca sa o desfaci si sa o cureti (mai mult ca sigur ca inauntru este foarte multa mizerie care blocheaza supapa)dupa aceea monteaza 9 la loc si cupleaza cele doua conducte .ca sa o verifici daca functioneaza trebuie sa vezi daca la rece iti vine benzina pe conducta care iasa din ea si merge la distribuitori iar cand motorul sa incalzit trebuie sa inchida circuitul si sa nu mai vina benzina.

pasul 2
-daca 9 functioneaza asa cum ti-am scris trebuie sa dai jos piesa 25 si sa o verifici. in manualul de reparatii pe care ti l-am trimis este explicata procedura prin care se verifica piesa 25.

rezolva prima data acesti doi pasi si daca tot iti mai face probleme ( desi nu cred ca va mai face) imi spui si iti voi scrie ce ar mai trebui sa reglezi

Last edited by khamsin; 21-03-13 at 18:39.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 21-03-13, 23:14   #17
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

M-am uitat in manual si pentru pasul 1 (curatare-verificare 9) am nevoie de manometru si vana aia cu 3 cai.
Spune acolo ca uneltele sunt imperios necesare (sa verifici presiunea la cald, la rece, sa vezi cand deschide si cand inchide regulatorul ala de presiune cand este motorul rece, etc).

Sa vad daca am noroc sa gasesc pe cineva cu scule. Ca nu vreau sa trec la punctul 2 pana nu fac punctul 1 cum scrie la carte.

Balaurul cu care trebuie sa ma lupt


Armele de care am nevoie:

Last edited by Motanul; 21-03-13 at 23:30.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 22-03-13, 08:13   #18
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

eu zic sa nu te complici cu toate sculele acelea.
la tine problema este mult mai simpla:
-ori este plina de mizerie inauntru si sunt blocate supapele
-ori este dusa partea electrica si bimetalul nu iti mai deschide si inchide supapele
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 22-03-13, 11:52   #19
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Am avut un pic mai multa rabdare si am mers pe conductele respective si in partea din fata:
http://www.autoatlanta.com/porsche-p...-85/107-10.php

Din ce am inteles de la intalnirea de ieri - conducata aia anulata si inlocuita este returul de la WUR (piesa 9). Pana aici toate bune si frumoase.
Analizand desenul conductelor cu rabdare - cel putin la prima vedere sunt 2 zone (cele incercuite cu verde) in care sunt diferente

Piesa 7 ''Solenoid Valve'' care nu stiu ce rol are si conducta 5 care la mine pare ca lipseste. De data asta chiar lipseste si nici nu este inlocuita cu ceva; mai mult pe conducta asta ar fi trebuit sa fie un ''cycle valve'' - probabil o supapa de sens (piesa 6 pe desen).

Munca de arheologie... Sa gasesc ce era acum 34 de ani pe masina si nu mai este



Deja ma stiti: Nici o zona cu pierderi de ulei nu este acceptabila. Stie cineva ce pot sa fac sa nu mai dea ulei pe acolo (filtru de aer-pompa de injectie)? In germania un mecanic foarte bun mi-a zis ca toate 924-le au ulei acolo si sa ma obisnuiesc cu ideea. Si ca al meu pierde chiar putin.
Eu as vrea sa nu ma obisnuiesc. Eu as vrea sa fie uscat.

Last edited by Motanul; 22-03-13 at 11:58.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 22-03-13, 11:54   #20
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by khamsin View Post
eu zic sa nu te complici cu toate sculele acelea.
la tine problema este mult mai simpla:
-ori este plina de mizerie inauntru si sunt blocate supapele
-ori este dusa partea electrica si bimetalul nu iti mai deschide si inchide supapele
Corect, asa zic si eu.
Daca totusi vrei sa faci o diagnoza la sistemul de injectie, am eu sculele alea.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 22-03-13, 13:22   #21
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

1-poza cu injectia desfacuta nu este de 924 de aceea nu corespunde cu ce ai tu, se poate observa la valva de pornire la rece.

2-fara suparare ,dar vad ca tu te complici din ce in ce mai tare cautand lucruri care nu au legatura cu problema ta.

3-conducta aceea nu este returul este chiar circuitul care trebuie sa-ti suplimenteze cantitatea de benzina cand motorul este rece( ceea ce la tine nu se intampla in acest moment)

4-ar trebui trecut la fapte pt ca altfel vorbim mult si degeaba.deci curata regulatorul perioadei de incalzire(piesa 9) verifica daca iti intra si iti iasa benzina din ea ( la rece) . dupa ce ai facut asta iti voi spune si unde trebuie sa legi si conducta care iasa din ea.

5 -trebuie sa mergi treptat fiindca alfel nu rezolvi nimic doar o sa te complici
spor la treaba
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 22-03-13, 13:26   #22
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

E clar ca in zona de vest este si know how si tot ce trebuie pt. masina asta.

Nu sunt genul care doar vrea sa stea de vorba - dar in timpul saptamanii nu prea pot sa ma ocup de masina.

In Bucuresti lucrurile merg de regula mai dupa ureche. Dar, eu inca trag speranta sa gasesc exceptia (adica sa gasesc o persoana care sa aiba si scule si sa si cunoasca masina cum trebuie). Azi trec de la vorbe la fapte; O sa postez diseara cu ce rezultate am trecut la fapte.

Last edited by Motanul; 22-03-13 at 13:33.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 22-03-13, 13:32   #23
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

daca cumva este dusa piesa 9 sa-mi spui fiindca am asa ceva
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 23-03-13, 10:34   #24
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Pana sa pot sa umblu la piesa 9 (mersul motorului pana ajunge la temperatura de lucru) am hotarat sa fac urmatoarele:
1. Aprinderea
2. Verificat injectoarele

Pentru aprindere o sa merg la un electrician profesionist (sa verifice parametrii bobinei, condensatorului, platina) + sa monteze o aprindere tranzistorizata pentru ca scanteia este mult prea anemica pentru o pornire buna si o functionare normala (aseara am apucat sa ma uit prima data si nu imi place de loc cum se prezinta).

Pentru 2 o sa ma ocup personal; Scot injectoarele si o sa testez 2 lucruri:
a) pun cheia fara sa pornesc motorul si vad daca vreunul din injectoare baga benzina (ca sa fie testul trecut ar trebui nici unul sa nu dea). Care pica testul il schimb; Exista suspiciuni ca cel putin unul baga benzina si cand nu trebuie
b) Misc talerul sa bage pompa de injectie presiune si vad cum pulverizeaza benzina injectoarele (sa vad daca e infundat vreunul). Iar ce nu corespunde schimb. O sa cumpar 2 injectoare noi sa am pe stoc cand ma apuc de treaba. Daca sunt stricate toate le schimb pe toate ca la acest capitol nu vreau sa umblu cu jumatati de masura. 3 bujii aratau foarte bine si doar una prost cand am pus bosh-urile si am scos NGK-urile ( BP7ES).

Dupa ce fac 1 si 2 - dupa asta ma apuc de reglaje si solutionat mersul motorului la rece.

Last edited by Motanul; 23-03-13 at 10:42.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 23-03-13, 11:39   #25
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

tu ai facut exact invers decat trebuia
se pare ca am vorbit degeaba
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 23-03-13, 16:42   #26
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Sigur nu ai vorbit degeaba - a fost o situatie particulara.

Dar la cum merge motorul acum chiar nu mai am de ales (el in cel mai bun caz va merge prost tot timpul). Alta era situatia acum 1 saptamana cand am discutat.

Acum ca a venit vremea buna am inceput verificarile:
Am verificat de 5 ori si una din fisele de la bujii are 0 (zero) ohm (mai exact nu face contact deloc la capatul din delcou). 3 au capul de un fel - si asta are capul diferit (cea de culoare caramizie fara contacte pe lateral). Asta cu capul diferit intra maxim 2 mm in gaura de la delcou (ori portiunea cu contact incepe undeva de la 4mm in jos). Marti imi vine si aprinderea electronica - si merg sa o montez la un electrician. Sper sa progresez macar pe partea asta.

Nu pot sa umblu la piesa 9 cand motorul tremura si merge in 3 cilindrii evident. Daca toate merg cum trebuie pana miercuri va merge chiar mai bine decat a mers inainte. (cel putin pe aprindere). In acest caz, ma infig in piesa 9 direct (nu mai verific si injectoarele).


Last edited by Motanul; 23-03-13 at 16:47.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 23-03-13, 19:20   #27
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

ai luat-o completa,cu tot cu delcou?
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 23-03-13, 22:30   #28
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Imi place aspectul clasic dat de delcou (ala da tot farmecul). Aprinderea electronica va merge impreuna cu platina (chiar daca pot sa inlocuiesc si platina mecanica cu un senzor - asta inca mai cuget daca vreau sa o fac).
Eu am comandat si aprindere elctronica si senzor.

http://www.gotronic.ro/new/index.php...mid=57&lang=ro

PS: Daca te refereai la fisa - am pastrat capacul vechi (care defapt pare extrem de nou) si cele 3 fise bune (4 daca o pun si pe cea care merge la bobina). Am achizitionat doar fisa care nu facea contact la delcou cu una care evident face contact.

Last edited by Motanul; 23-03-13 at 22:33.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 14:15   #29
khamsin

Stage 5
 
khamsin's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 347
Member of:
[PORSCHE]
[Old School Cars]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Quote:
Originally Posted by Motanul View Post
Imi place aspectul clasic dat de delcou (ala da tot farmecul). Aprinderea electronica va merge impreuna cu platina (chiar daca pot sa inlocuiesc si platina mecanica cu un senzor - asta inca mai cuget daca vreau sa o fac).
Eu am comandat si aprindere elctronica si senzor.

http://www.gotronic.ro/new/index.php...mid=57&lang=ro

PS: Daca te refereai la fisa - am pastrat capacul vechi (care defapt pare extrem de nou) si cele 3 fise bune (4 daca o pun si pe cea care merge la bobina). Am achizitionat doar fisa care nu facea contact la delcou cu una care evident face contact.
pai daca ii pui aprindere electronica ar fi pacat sa mai pastrezi platina. fiindca este o sursa de probleme suplimentara.
eu zic ca ar trebui sa incerci fara ea si sa vezi cum se comporta.
khamsin is offline   Reply With Quote
Old 24-03-13, 15:04   #30
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Motor porsche 924 2.0 125 CP Reglaj-Functionare

Din experienta mea de la Dacie (in vremea lui R16 nu aparusera inca) dupa ce pui aprindere electronica nu mai umblii la platina.

Prin platina mai trece un curent foarte slab de semnal (aceasta nu mai face transfer de material, nu se mai strica-inegreste etc). Cam la doi ani dupa ce am pus aprinderea, m-am dus la un service sa reglez masina pe stroboscop si mesterica a zis ca am pus eu platina noua ca sa nu mai platesc manopera .
Si platina avea 2 ani si vreo 30.000 km. Arata fix ca una scoasa din cutie in ziua respectiva.

Cu toate acestea m-a atras senzorul ala pentru motivul ca nu mai toceste cama de la delcou. Cu gotronicul nu am nicio experienta - pe forumuri se vorbeste bine de el; Testul suprem este cum va arata scanteia dupa ce o montez. In mod normal ar trebui sa nu sufere comparatie - sa fie de 5-10 ori mai puternica.

Am vorbit cu producatorul; i-am trimis poze cu delcoul ca sa comand ce trebuie; are si un service autorizat in Bucuresti. Eu sper sa iasa bine.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -